Kulunut ventili koneisto, joskus myös pakkan tiivisteen vuoto320 CDI kirjoitti:Mistä tämä ohivuoto voi johtua?tuikku kirjoitti: Ohivuotoa liikaa hydr. yksikössä.
Siksi riittävää täytöstä kevyellä kaasulla ei tapahdu määrätyn ajan puitteissa.
Kun kaasua painetaan enemmän, on öljyäkin liikkeellä enemmän, eikä vuodot enäää vaikuta toimintaan siinä määrin, kun kevyessä rasituksessa, jolloin laatikon linjapaine ja liikuteltavat öljymäärät on pieniä => pienestä määrästä otetaan pois ohivuotava, hukkaan menevä osa => toiminta hidastuu liian paljon.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä taisi johtua siitä, että en ensin nollannut kybin adaptio arvoja ennen uuden venttiilin adaptiota. Adaptio arvojen nollauksen jälkeen onnistui uuden adaptio helposti.tuikku kirjoitti:Ohivuotoa liikaa hydr. yksikössä.320 CDI kirjoitti:Itselläni on tuikun softa autossa ja tuli vaihdettua Kyb-venttiili. Vaihteisto on 722.9. Voiko tämä softa aiheuttaa sen, että Kybin adaptiovaiheen vaihe 2 “Momentinmuutimen lukituskytkimen täyttöaika-adaptio” ei onnistu. Kokeiltu on useita kymmeniä kertoja eri olosuhteissa, eikä vaadittu vaatimus 150-200Nm vääntö ja luistaa vaihe ikinä täyty starin mielestä. Vaihe 1 “Adaptio 3 eri vääntömomenttiauleen perusteella” onnistui.
Siksi riittävää täytöstä kevyellä kaasulla ei tapahdu määrätyn ajan puitteissa.
Kun kaasua painetaan enemmän, on öljyäkin liikkeellä enemmän, eikä vuodot enäää vaikuta toimintaan siinä määrin, kun kevyessä rasituksessa, jolloin laatikon linjapaine ja liikuteltavat öljymäärät on pieniä => pienestä määrästä otetaan pois ohivuotava, hukkaan menevä osa => toiminta hidastuu liian paljon.
W204
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko sulla jotain muistiota laitteista mitkä on käyny säädätyksillä ?
Tuli kesällä laitettua 313 sprinter-asuntoauto joka vetää aika väkevästi ja lievää mustaakin havaittavissa Auto ollut Raahessa ja Kokkolassa aiemmin..
Tuli kesällä laitettua 313 sprinter-asuntoauto joka vetää aika väkevästi ja lievää mustaakin havaittavissa Auto ollut Raahessa ja Kokkolassa aiemmin..
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, laita yv
Joo, laita yv
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko näissä joku lämpötilaan perustuva rajoitin joka rajoittaa suoraan syöttöä?
Ahtopainetta ainaki rajoitetaan lämpötilan perusteella.
Sain ruiskutusaikaa pidentämällä ja ahtoja nostamalla ihan mukavasti potkua mutta nyt haluaisin tehdä ohjelman kunnolla.
isoimmat vaikeudet liittyy iq to nm karttaan?? Onko nyyttonit kampiakselilta kartassa?
Kyseessä edc15c6
Ahtopainetta ainaki rajoitetaan lämpötilan perusteella.
Sain ruiskutusaikaa pidentämällä ja ahtoja nostamalla ihan mukavasti potkua mutta nyt haluaisin tehdä ohjelman kunnolla.
isoimmat vaikeudet liittyy iq to nm karttaan?? Onko nyyttonit kampiakselilta kartassa?
Kyseessä edc15c6
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On ja on hyvä ollakin liian kuuma niin turha sinne on polttoaineta ainetta listäHHauki kirjoitti:Onko näissä joku lämpötilaan perustuva rajoitin joka rajoittaa suoraan syöttöä?
Ahtopainetta ainaki rajoitetaan lämpötilan perusteella.
kun happea kuumasa on vähemmän lopputulos on turhaa savua
kylmää konetta taas ei kannatta rasitaa
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OnHHauki kirjoitti:Onko näissä joku lämpötilaan perustuva rajoitin joka rajoittaa suoraan syöttöä?
Ahtopainetta ainaki rajoitetaan lämpötilan perusteella.
Sain ruiskutusaikaa pidentämällä ja ahtoja nostamalla ihan mukavasti potkua mutta nyt haluaisin tehdä ohjelman kunnolla.
isoimmat vaikeudet liittyy iq to nm karttaan?? Onko nyyttonit kampiakselilta kartassa?
Kyseessä edc15c6
Ahtopaineen pyyntö ei ole lämpösidonnainen.
Ei
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okei
Onko c30amg tiedosto yhtään samantyylinen kun 270cdi automaatin et vois käyttää vertailukohteena?
Onko c30amg tiedosto yhtään samantyylinen kun 270cdi automaatin et vois käyttää vertailukohteena?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannattaa vertailla mahdollisimman monia about samalla tekniikalla olevia mutta eri tehoisia. C30 softaa kannattaa myös katsoa mitä siinä eroaa omaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Se AMG on ilmamassaohjattu, käytännössä kaikki muut mersut on ohjelmaltaan paineohjattuja.
En oikein paljon polttaisi ruutia enää noihin.
Vertaa keskenään muita, eritehoisia 270cdi,tä.
Vaikka E/ML/Sprinter.
Etsi softanumeroltaan lähelle samalaisia, niin eroavaisuuksia on vähemmän ja erotat ne tehoon vaikuttavat asiat helpommin.
Se AMG on ilmamassaohjattu, käytännössä kaikki muut mersut on ohjelmaltaan paineohjattuja.
En oikein paljon polttaisi ruutia enää noihin.
Vertaa keskenään muita, eritehoisia 270cdi,tä.
Vaikka E/ML/Sprinter.
Etsi softanumeroltaan lähelle samalaisia, niin eroavaisuuksia on vähemmän ja erotat ne tehoon vaikuttavat asiat helpommin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu
Mutta eikös ahtopaineeseen kumminkin ole lämpötilaan perustuva korjauskartta?
Mutta eikös ahtopaineeseen kumminkin ole lämpötilaan perustuva korjauskartta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikähän tämä on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt on kyllä pakko sanoa et tuli läpimurto tehtyä
Mulla on todella monta datalohkoa tiedostossa niin oli jääny yks kaasupolkimen pyynti nostamatta.
Olin haulla vaa ettiny vastaavia karttoja ja tuo oli jääny jostain syystä huomaamatta.
Loputki rajottimet tuli nostettua 87mm3 100mm3 .
Aika tovin otti testata et mikä lohko on käytössä
Mulla on todella monta datalohkoa tiedostossa niin oli jääny yks kaasupolkimen pyynti nostamatta.
Olin haulla vaa ettiny vastaavia karttoja ja tuo oli jääny jostain syystä huomaamatta.
Loputki rajottimet tuli nostettua 87mm3 100mm3 .
Aika tovin otti testata et mikä lohko on käytössä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ns työ voittoHHauki kirjoitti:Nyt on kyllä pakko sanoa et tuli läpimurto tehtyä
Mulla on todella monta datalohkoa tiedostossa niin oli jääny yks kaasupolkimen pyynti nostamatta.
Olin haulla vaa ettiny vastaavia karttoja ja tuo oli jääny jostain syystä huomaamatta.
Loputki rajottimet tuli nostettua 87mm3 100mm3 .
Aika tovin otti testata et mikä lohko on käytössä
ols ei aina hae automaatilla kaikkia samanlisia kaista "lohkoista" jotain suuntaa saa jos on jostakin löytänyt vaikkapa 5kpl jotakin ja sitten taas toisesta vain 4kpl eli ikäänkuin yksi kartta puttuisi niin kanntta tarkistaa onko sitä saman tapaisen osoiteen alla vai ei
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joskus saa kirjoittaa useamman kymmenen ohjelmaa kun rajoittimia etsii jos itselle outo softa kyseessä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joihinkin tiettyihin om654 malleihin softaa sittenkö saa jo ja toisiin ei..?Motorbit kirjoitti:Mikä malli kyseessä? OM654/220d mutta mikä korimalli, vetotapa RWD/4MATIC?Nach kirjoitti:Jokos viimein 654:ään on saatu jossainpäin maailmaa toimiva ohjelma kasaan?
Tuo 220d kyllä kaipaisi ehdottomasti hieman lisää vetoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla vuoden tuoreempi C200d mutta 9G laatikolla, tuplaturbo. Toihan on helppo tsekata kun kurkkaat sinne ilmanputsarin alle.Sjoob kirjoitti:Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Toinen pienempi turbo on heti pakosarjan alla ja isompi siinä vieressä vasemmalla.
Ymmärsin että loppupään C200d:t joissa OM651 on kaikki tuplaturbolla, ajossa eroa 220d versioon ei meinaa edes huomata vasta kun moottorin kierrosten noustessa.
Ero C200d "rellu" OM626 moottoriseen onkin sitten todella iso
Ainankin tuplaturbosen varustekoodilistassa koodi: M013 "Moottorin teho rajoitettu"
Pieni varoituksen sana aiheesta.
Mun auto meni tunnetun Jyväskyläläisen pajan ohjelmalla "sekaisin" aina kun luistonesto ryhtyi enemmin rajottamaan moottoritehoa eikä sillon meinannut mennä eteenpäin ollenkaan. Nyki ja ei vastannut kaasuun, virrat pois/päälle ja pelasi jälleen.
Auto myös nykäisi terävästi ajoittain vedossa.. ja ei mikään kevyt nykäisy vaan tehot pois sekunniksi täysin... Oli pakko ajaa Starilla vakio-ohjelma takaisin.
Kaverin -16 C220 ohjelmoitiin samoihin aikoihin jossa kanssa OM651, mutta 7G loota eri henkilön/firman toimesta, mutta täysin sama terävä nykäisy ajoittain vedossa ja tilanne meni pahemmaksi pehmeillä talvirenkailla. Sama juttu vakio ohjelma oli pakko laittaa Starilla takaisin.
Vähän sellainen kuva jäi etteivät virimiehet tienneet mistä johtuu ja olisiko kokemukset OM651:sta aiemman korin (W204) keulalla olleista moottoreista? tiedä häntä... Mulle kyllä tarjosivat lisätutkintaa ystävällisesti, mutta etäisyyksien takia homma jäi tekemättä. Jotain huhua nyt kuullut että ongelma olisi ratkaistu, mutta aika korkealla on rima että uudelleen kokeilen.
Vikamuistiin tuli myös molemmissa reilusti herjaa "väännönvalvonnasta" mutta vikavaloa se ei sytytä, näki vain Starilla.
Jotain 260hp/550Nm kyllä oli potkua ja auto kulki sen mukaisesti
PS: pahoittelen jos tämä on enempi negatiivinen kommentti, mutta omakohtainen kokenmus miten kävi. EI liity kentjun aloittajaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onks noiden hybridien tuunaamisesta jo kokemusta? Esim C350e.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pitänee katsoa. Tuntuu kyllä paljon tehokkaammalta ajossa kun 100kw. Toki isommilla kierroksilla huomaa, ettei tehoa ole.KimeH kirjoitti:Mulla vuoden tuoreempi C200d mutta 9G laatikolla, tuplaturbo. Toihan on helppo tsekata kun kurkkaat sinne ilmanputsarin alle.Sjoob kirjoitti:Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Toinen pienempi turbo on heti pakosarjan alla ja isompi siinä vieressä vasemmalla.
Ymmärsin että loppupään C200d:t joissa OM651 on kaikki tuplaturbolla, ajossa eroa 220d versioon ei meinaa edes huomata vasta kun moottorin kierrosten noustessa.
Ero C200d "rellu" OM626 moottoriseen onkin sitten todella iso
Ainankin tuplaturbosen varustekoodilistassa koodi: M013 "Moottorin teho rajoitettu"
Pieni varoituksen sana aiheesta.
Mun auto meni tunnetun Jyväskyläläisen pajan ohjelmalla "sekaisin" aina kun luistonesto ryhtyi enemmin rajottamaan moottoritehoa eikä sillon meinannut mennä eteenpäin ollenkaan. Nyki ja ei vastannut kaasuun, virrat pois/päälle ja pelasi jälleen.
Auto myös nykäisi terävästi ajoittain vedossa.. ja ei mikään kevyt nykäisy vaan tehot pois sekunniksi täysin... Oli pakko ajaa Starilla vakio-ohjelma takaisin.
Kaverin -16 C220 ohjelmoitiin samoihin aikoihin jossa kanssa OM651, mutta 7G loota eri henkilön/firman toimesta, mutta täysin sama terävä nykäisy ajoittain vedossa ja tilanne meni pahemmaksi pehmeillä talvirenkailla. Sama juttu vakio ohjelma oli pakko laittaa Starilla takaisin.
Vähän sellainen kuva jäi etteivät virimiehet tienneet mistä johtuu ja olisiko kokemukset OM651:sta aiemman korin (W204) keulalla olleista moottoreista? tiedä häntä... Mulle kyllä tarjosivat lisätutkintaa ystävällisesti, mutta etäisyyksien takia homma jäi tekemättä. Jotain huhua nyt kuullut että ongelma olisi ratkaistu, mutta aika korkealla on rima että uudelleen kokeilen.
Vikamuistiin tuli myös molemmissa reilusti herjaa "väännönvalvonnasta" mutta vikavaloa se ei sytytä, näki vain Starilla.
Jotain 260hp/550Nm kyllä oli potkua ja auto kulki sen mukaisesti
PS: pahoittelen jos tämä on enempi negatiivinen kommentti, mutta omakohtainen kokenmus miten kävi. EI liity kentjun aloittajaan.
Varustelistasta löytyy tuo M013(engine redused performance). Eli lienee ohjelmalla tiputettu tehoja??
Siksi tässä kyselenkin, että osaako Tuikku/joku muu jo optimoida tämän kunnolla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä minäkin uudelleen ohjelmoinnin vielä teetän kunhan joku on ratkonut tuon väännönvalvonnan jne. ongelmat.Sjoob kirjoitti:
Pitänee katsoa. Tuntuu kyllä paljon tehokkaammalta ajossa kun 100kw. Toki isommilla kierroksilla huomaa, ettei tehoa ole.
Varustelistasta löytyy tuo M013(engine redused performance). Eli lienee ohjelmalla tiputettu tehoja??
Siksi tässä kyselenkin, että osaako Tuikku/joku muu jo optimoida tämän kunnolla?
Pidetään peukkuja Tuikulle ja muille asian osaaville että intoa piisaa näiden ohjelmien ratkomiseen jatkossakin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mites saako edc15c5 boksista luettua ohjelman pihalle pyöreästä 38pin liittimestä adapterilla mpps v16 kapulalla?
Lueskelin jotain että lukeminen ei pitäs onnistua mutta kirjottaminen saattas onnistua?
Pitänee laittaa Kess v2 tilaukseen
Lueskelin jotain että lukeminen ei pitäs onnistua mutta kirjottaminen saattas onnistua?
Pitänee laittaa Kess v2 tilaukseen
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsellä ei ainakaan MPPS lukenut EDC15C6:sta, mutta Galletto teki sen mukisematta. Toki Kess tmv. "oikea" ohjelmointityökalu lienee se fiksuin ratkaisu, MPPS:stä liikkuu paljon negatiivista juttua netissä.HHauki kirjoitti:Mites saako edc15c5 boksista luettua ohjelman pihalle pyöreästä 38pin liittimestä adapterilla mpps v16 kapulalla?
Lueskelin jotain että lukeminen ei pitäs onnistua mutta kirjottaminen saattas onnistua?
Pitänee laittaa Kess v2 tilaukseen
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
MPPS on molemmat lukenut/kirjoitanut 15C6 iätajat ja yli 10vuottaracer123 kirjoitti:Itsellä ei ainakaan MPPS lukenut EDC15C6:sta, mutta Galletto teki sen mukisematta. Toki Kess tmv. "oikea" ohjelmointityökalu lienee se fiksuin ratkaisu, MPPS:stä liikkuu paljon negatiivista juttua netissä.HHauki kirjoitti:Mites saako edc15c5 boksista luettua ohjelman pihalle pyöreästä 38pin liittimestä adapterilla mpps v16 kapulalla?
Lueskelin jotain että lukeminen ei pitäs onnistua mutta kirjottaminen saattas onnistua?
Pitänee laittaa Kess v2 tilaukseen
myös tuon 15c5 vitoissa/vanhemissa väyrisissä olevan
(itse asiassa toimii noihin vähintään yhtä hyvin kuin galetto tai kess ellei jopa paremmin
siitä lähtien kun sen kehiteämisessä olin omalla pienellä panoksellani autamassa valmistajaa
eli jos niiden kanssa on on onkelmia niin kannattaa olla yhteydessä sen piratti työkalun
myyneseen että lähättää toimivan työkalun...
38pin liitimessä ei tarvitse sen kumempaa adapteriä kuin 3 johtoa
samoin 14pin liitimessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mitään ongelmia ole ollut MPPS kanssa edc15 bokseilla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olen pahoillani, että vastaus kesti näin kauan.Sjoob kirjoitti:Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Juuri pääsin kotiin selkäleikkauksesta.
Softa ei ole valmis, tehoja tulee kyllä reilusti, mutta ongelmakohta on vielä se kohta, kun dpf,n puhdistuspoltto alkaa.
Luulen, että asia on ratkennut, mutta noin kuukauden päästä sen tietää.
Palataan sitten aiheeseen uudestaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
MPPS on varmaan yksi parhaista edc-15 ja edc-16 työkaluista.
Momipuolinen, lukee koko muistialueen, jättää äärimmäisen harvoin pulaan, ei tee omaa fingerprinttiä flächiin, alkuperäisenäkin halpa ...
MPPS on varmaan yksi parhaista edc-15 ja edc-16 työkaluista.
Momipuolinen, lukee koko muistialueen, jättää äärimmäisen harvoin pulaan, ei tee omaa fingerprinttiä flächiin, alkuperäisenäkin halpa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä ne kaikki voi ohjelmoida, kaikissa 2,0 litraisissa OM654 moottoreissa on Bosch MD1CP001 moottorinohjainlaite joka on ollut ohjelmoitavissa jo hetken aikaa.Rey kirjoitti:Joihinkin tiettyihin om654 malleihin softaa sittenkö saa jo ja toisiin ei..?Motorbit kirjoitti:Mikä malli kyseessä? OM654/220d mutta mikä korimalli, vetotapa RWD/4MATIC?Nach kirjoitti:Jokos viimein 654:ään on saatu jossainpäin maailmaa toimiva ohjelma kasaan?
Tuo 220d kyllä kaipaisi ehdottomasti hieman lisää vetoja.
Se mikä on lopputulos, riippuu autosta, siitä missä autossa OM654 + MD1CP001 on. Esim. kaikissa W213 E-sarjalaisissa (ja monessa muussa) väännönrajoituksen hoitaa CPC-yksikkö. CPC-yksikköön on määritetty suurin sallittu vääntöpyyntö, sallittu maksimi vääntö (myös ESP:lle) sekä mm. vmax km/h eli nopeusrajoitin. Uusissa MB autoissa on myös tiettyjä malleja joissa CPC:n lisäksi joudutaan ohjelmoimaan vaihdelaatikon väännönrajoitus, kunhan joskus aikanaan 9G-TRONIC on ohjelmoitavissa.
Suuntaus on se että moottorivääntöä ei enää koordinoida pelkällä moottori ECU:lla vaan se voi olla moottorinohjauksen, vaihdelaatikon, CPC:n ja jopa ESP:n yhteisvaikutus. MB:n nyky mallistossa on jo nyt autoja jotka vaatii ECU+EGS+CPC ohjelmoinnin, oikean lopputuloksen saavuttamiseksi. Tämä ei ole pelkästään MB:n kanssa, vaan ihan yleinen suuntaus enemmän tai vähemmän joka merkissä. Esimerkkinä Audi A4 2.0 TDI 140 kW (DETA) + DL382 (0CL) 7A vaihteisto. Valmistaja ilmoittaa moottoritehoksi 140 kW eli 190 hv ja 400 Nm. Kuinka ollakkaan, vaihdelaatikon väännörajoitus on tasan 400 Nm.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuinka usein näissä huijataan paineantureita? Olin alusta alkaen vähän sitä mieltä että allekirjoituksen Ruotsin tuonti W212 on 'liian prteä' ja että siellä on käyneet kaverukset Johan Påmppas ja Per Svagå tekemässä temppuja, nyt kun kesäkelit tas koittivat niin kävin stari kiinni testaamassa. Pari vetoa mistä otin capturen, ruiskutus siellä 85-86mm ja ahdot pahimimllaan 2.4 Kuulostaa aika korkealta?
Sitten tsekkasin vielä auto sammuksissa paineiden arvot, ahto ja imuilma antoivat lähelle 980hPa mutta pakokaasun vastapaine oli 900 pinnassa. Onko tuota ronkittu näyttämään alemmas vai alkaako anturi hapertua?
Sitten tsekkasin vielä auto sammuksissa paineiden arvot, ahto ja imuilma antoivat lähelle 980hPa mutta pakokaasun vastapaine oli 900 pinnassa. Onko tuota ronkittu näyttämään alemmas vai alkaako anturi hapertua?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuvauksen perusteella vaikuttaa että autosi on vakio, ainakin ohjelman puolesta, jos kyse on E 350 CDI 170 kW EU5 mallista?MiHe kirjoitti:Kuinka usein näissä huijataan paineantureita? Olin alusta alkaen vähän sitä mieltä että allekirjoituksen Ruotsin tuonti W212 on 'liian prteä' ja että siellä on käyneet kaverukset Johan Påmppas ja Per Svagå tekemässä temppuja, nyt kun kesäkelit tas koittivat niin kävin stari kiinni testaamassa. Pari vetoa mistä otin capturen, ruiskutus siellä 85-86mm ja ahdot pahimimllaan 2.4 Kuulostaa aika korkealta?
Sitten tsekkasin vielä auto sammuksissa paineiden arvot, ahto ja imuilma antoivat lähelle 980hPa mutta pakokaasun vastapaine oli 900 pinnassa. Onko tuota ronkittu näyttämään alemmas vai alkaako anturi hapertua?
Tässä 170 kW OM642.850 moottorissa vääntö on rajoitettu nimenomaan n. 85-86 mm3 tasolle (n. 530-540 Nm todellista moottorivääntöä).
Ahtopaine on varmaankin testerin näyttämä absoluuttinen ahtopaine joka sisältää sen hetkisen mitatun 980 hPa ilmanpaineen. Tällöin varsinaista ahtopainetta olisi se hieman päälle 1,4 bar mikä on juuri sen mitä vakio-ohjelma pyrkii maksimi väännöllä toteuttamaan.
Jos epäilet ongelmaa pakopainemittauksessa niin vertaa toiseen autoon tai vaihda uusi anturi. Mittauksessa voi olla joskus ajan myötä offsettiä suuntaan jos toiseen. Rehellisesti sanottuna en edes tiedä mitä sen kuuluu näyttää pelkät sytytysvirrat päällä.
Hiukkassuodattimen paine-ero eli DPF differential pressure kannattaa mitata ajossa, kunnon kuorimituksessa isolla vaihteella. Katso mihin asti paine-ero kasvaa kierroksilla.