Sähköplugien irroitus konehuoneessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eraseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 06.11.2015 09:16

Sähköplugien irroitus konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Eraseri »

Öljynlauhduttimen tiivisteen vaihto-operaatio menossa... Suurin haaste tähän mennessä on nuo sähköliittimet. Samoiten kiinnostaisi tietää miten nuo suuttimiin? menevät pienet liittimet avataan. Johtosarja pitäisi saada tieltä pois.

Eli:
1. Miten hehkutulpan piuha lähtee irti
2. Miten polttoainesuuttimen piuha lähtee irti
3. Miten polttoainesuuttimeen menevä letku lähtee irti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Sähköplugien irroitus konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja shade_z »

1. Miten hehkutulpan piuha lähtee irti - > vetämällä ylöspäin vaikka pihdeillä varovasti tai koukulla "liittimen" alta https://www.youtube.com/watch?v=qQgkRlmi0iw

2. Miten polttoainesuuttimen piuha lähtee irti - > tuosta sivusta harmaan lukituspalan ja liittimen kuorenvälistä tasapääruuvarilla kampea hieman niin harmaa osa nousee ja sitä painamalla sitten johtojakohti sormilla aukeaa lukitus. youtubesta löytyy videota sitten mb liittimien avauksesta jossei aukene suoraan tästä https://sprinter-source.com/forum/showt ... hp?t=66171

3. Miten polttoainesuuttimeen menevä letku lähtee irti - > avaamalla lukitus joka on tuo pyöreä muovirikula letkulähdön alla eli sitä varovasti ylöspäin nostamalla se irtoaa ylöspäin jolloin varovasti nostamalla pitäis lähteä
https://www.youtube.com/watch?v=NliTgPW0EDk
Eraseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 06.11.2015 09:16

Re: Sähköplugien irroitus konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Eraseri »

Kiitoksia vastauksista, ne osuivat nappiin vaikka ehdinkin ja tehdä homman. Autoon on nyt 400 tkm mittariin tulemisen kunniaksi vaihdettu öljynlauhduttimen tiivisteet. Aika näyttää miten meni, toivottavasti nappiin... Ainakin pieni polttoainevuoto on vielä sekä moottorin varoitusvalo palaa, jotka pitää korjata. Samalla tuli putsattua imusarjat paksun karstan peitosta. Ja niin... Läppälinkit olivat niin pahasti väljät, että otin systeemin kokonaan pois käytöstä. Varmaan hevosvoimia tuli lisää tämä rempan yhteydessä :lol: Vedin läpät nippusiteillä auki-asentoon ja jätin läppämoottorin pyörimään konehuoneeseen ilman linkistöä.
Vastaa Viestiin