Jarrupala valvonta Vito
Jarrupala valvonta Vito
Saako Staarilla poistettua käytöstä tuon jarrupala kuluneisuus valvonnan?
Rupiaa hermo menemään kunnei varoitus sammu millään. On palaa ja on toimivaa anturia. On ohitettu johtoja sieltä ja täältä ei vain auta.
Potilas siis Vito 122cdi -11
Rupiaa hermo menemään kunnei varoitus sammu millään. On palaa ja on toimivaa anturia. On ohitettu johtoja sieltä ja täältä ei vain auta.
Potilas siis Vito 122cdi -11
Re: Jarrupala valvonta Vito
Jos sieltä täältä vähän muuttelee asetuksia niin lähteehän se valvonta varmasti pois. Olisi vaan mukava tietää tarkemmin mitä johtoja on sieltä täältä ohitettu jos kuitenkin täsmällisemmin toimimalla jäisi se valvonta päälle ja vikavalot/ilmoitukset sammuisi.
Re: Jarrupala valvonta Vito
ihan noita johtoja jotka johtaa sinne jarrupalassa olevalle anturille on koitettu ohittaa/kiertää jos olisi jossain matkalla katkos.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ihan OK kokeilla toista johtoa alkuperäisen tilalle jos kytkentää ei muuta. Toisaalta siinä kun johtoa vaihtaa niin paljon helpommalla sen alkuperäisen kunnon mittaisi yleismittarilla.
Jos anturit on kunnossa ja liittimet niin kaivaisin SAM:ilta ne jarrupalojen kulumisantureiden johdot näkyville ja mittaisin sieltä. Nuohan näyttää olevan kaikki ikävästi sarjassa eli testerilläkään ei saa rajattua vianhakua. Osa piiristä kulkee jopa SAMin sisällä. Kytkentäkaavio vaan esille ja mittaamaan.
Jos anturit on kunnossa ja liittimet niin kaivaisin SAM:ilta ne jarrupalojen kulumisantureiden johdot näkyville ja mittaisin sieltä. Nuohan näyttää olevan kaikki ikävästi sarjassa eli testerilläkään ei saa rajattua vianhakua. Osa piiristä kulkee jopa SAMin sisällä. Kytkentäkaavio vaan esille ja mittaamaan.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ohittaminen ei onnistu, uudet anturit niin pelaa. Ellei, tarkistamaan mistä johto on hangannut johonkin poikki.
wiimax.fi
Re: Jarrupala valvonta Vito
Tuossa ekassa viestissä sanottiin että on palaa ja toimivaa anturia. En kehdannut ehdottaa että vois kuitenkin olla toimimattomia. Ehkä sitten joskus myöhemmin kun on riittävän monta vuotta järmäämistä foorumilla takana...dealer kirjoitti:Ohittaminen ei onnistu, uudet anturit niin pelaa. Ellei, tarkistamaan mistä johto on hangannut johonkin poikki.

Re: Jarrupala valvonta Vito
Se johto saa nyt maita jostakin ennen jarrupalaa. Eli eristevika.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Jarrupala valvonta Vito
On testattu 4 uudella anturilla. Kaikki saatavilla olevat johdot on mitattu ja toimivaksi todettu.
Aivan koko autoa ei viitti tämän vian takia purkia.
Palatakseni siihen alkuperäiseen kysymykseen, johon ei ilmeisesti kukaan osaa kunnolla vastata kun ehdotellaan vain näitä itsestään selviä juttuja.
Pystyykö / osaako joku koodata tuon valvonnan pois käytöstä? Pystyn kyllä ilman tuota varoitus valoakin toteamaan koska palat on vaihtokunnossa kiitos..
Aivan koko autoa ei viitti tämän vian takia purkia.
Palatakseni siihen alkuperäiseen kysymykseen, johon ei ilmeisesti kukaan osaa kunnolla vastata kun ehdotellaan vain näitä itsestään selviä juttuja.
Pystyykö / osaako joku koodata tuon valvonnan pois käytöstä? Pystyn kyllä ilman tuota varoitus valoakin toteamaan koska palat on vaihtokunnossa kiitos..
Re: Jarrupala valvonta Vito
Jatkan saivartelua kun en jaksa etsiä sopvia koodaustietoja, varsinkin kun tarkka auto ei ole tiedossa: Jos kaikki saatavilla olevat johdot on testattu niin autoa ei tarvitse enempää purkaa. Sieltä SAMiltahan ne kaikki tunnistinlenkit näkyy ja vain se vaikuttaa mikä siellä SAMilla näkyy.
Jos kukaan ei jaksa etsiä koodausohjeita eikä jaksa autoa tulla koodaamaan niin yksi mahdollisuus on heittää ne anturipiirit lenkille suoraan SAM:in kyljestä. Silloin anturit on suljetussa virtapiirissä kuten SAM/palojen kuluneisuuden tunnistus odottaakin.
Silti vänkään sitä kuntoon laittamista. Samalla kun mittaa SAMin liittimestä niin näkee mikä yksittäinen tunnistinlenkki ei ole oikosulussa (tässähän pitää anturille menevän ja sieltä tulevan johdon olla ehjä virtapiiri, jos nyt auton tietojen perusteella oikeata kaaviota katsoin). Siitähän taas heti näkee mikä yksittäinen liitin/johto (anturi) reistailee ja aika helppo sen jälkeen korjata. Pienempi työ kuin toiminteen pois koodaaminen.
Jos kukaan ei jaksa etsiä koodausohjeita eikä jaksa autoa tulla koodaamaan niin yksi mahdollisuus on heittää ne anturipiirit lenkille suoraan SAM:in kyljestä. Silloin anturit on suljetussa virtapiirissä kuten SAM/palojen kuluneisuuden tunnistus odottaakin.
Silti vänkään sitä kuntoon laittamista. Samalla kun mittaa SAMin liittimestä niin näkee mikä yksittäinen tunnistinlenkki ei ole oikosulussa (tässähän pitää anturille menevän ja sieltä tulevan johdon olla ehjä virtapiiri, jos nyt auton tietojen perusteella oikeata kaaviota katsoin). Siitähän taas heti näkee mikä yksittäinen liitin/johto (anturi) reistailee ja aika helppo sen jälkeen korjata. Pienempi työ kuin toiminteen pois koodaaminen.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Autohan on Vito 122CDi -11.
Ei sitä koodausta kökällä tarvisikkaan tehdä. Mutta jos kaikilla on rahaa taskut täynnä niin sitten homma selvä...
Ei sitä koodausta kökällä tarvisikkaan tehdä. Mutta jos kaikilla on rahaa taskut täynnä niin sitten homma selvä...
Re: Jarrupala valvonta Vito
Kaikki -11 malliset 122 CDI Vitot ei ole samanlaisia. Ei välttämättä eroja tässä kyseessä olevan aiheen suhteen mutta itse olen sen verran laiska että en jaksa etsiä onko erilaisia kytkentöjä kun pienemmällä vaivalla selviää se tarkkakin tieto autosta. Eiköhän joku viitseliäämpi etsi kaipaamasi vastauksen kunhan jaksat odotella.Legend@ kirjoitti:Autohan on Vito 122CDi -11.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ei näitä XXX vikaa threadeja kaikki starin omistajat lue, osa ei ole edes kovin aktiivisia foorumin käyttäjiä muutoinkaan. Ja lisäksi vika-auton alueellinen sijoittuminen vaikuttaa siihen että esim. minä en ole alkanut aktiivisesti etsimään kuinka kyseinen koodaus olisi mahdollista laitteistolla mikä minulla on - voi olla että ei onnistu vaan vaatii muuta softaa. Siellä taas vastaan voi tulla ongelma että sopivan parametrin löytäminen ei onnistu ihan helposti, onko sopivat tiedostot olemassa jne. Kuten DBFI edellä mainitsi, ellei joku henkilökohtaisesti ole homma joskus tehnyt, vaatii pelkkä asian selvitys jo jonkin verran hommaa, ja siinä menee herkästi 'turha työ hukkaan'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Jarrupala valvonta Vito
DBFI kirjoitti:Jatkan saivartelua kun en jaksa etsiä sopvia koodaustietoja, varsinkin kun tarkka auto ei ole tiedossa: Jos kaikki saatavilla olevat johdot on testattu niin autoa ei tarvitse enempää purkaa. Sieltä SAMiltahan ne kaikki tunnistinlenkit näkyy ja vain se vaikuttaa mikä siellä SAMilla näkyy.
Jos kukaan ei jaksa etsiä koodausohjeita eikä jaksa autoa tulla koodaamaan niin yksi mahdollisuus on heittää ne anturipiirit lenkille suoraan SAM:in kyljestä. Silloin anturit on suljetussa virtapiirissä kuten SAM/palojen kuluneisuuden tunnistus odottaakin.
Silti vänkään sitä kuntoon laittamista. Samalla kun mittaa SAMin liittimestä niin näkee mikä yksittäinen tunnistinlenkki ei ole oikosulussa (tässähän pitää anturille menevän ja sieltä tulevan johdon olla ehjä virtapiiri, jos nyt auton tietojen perusteella oikeata kaaviota katsoin). Siitähän taas heti näkee mikä yksittäinen liitin/johto (anturi) reistailee ja aika helppo sen jälkeen korjata. Pienempi työ kuin toiminteen pois koodaaminen.
Jos kehtaa ja jaksat nin laitatko jonkinlaisen kaavion noista samin johdoista. Mitkä lenkille..
Re: Jarrupala valvonta Vito
Jos kehtaa ja jaksat

Varmaan kannattaa kertoa rekisteri- tai valmistenumero kun sitä jo aiemmin kyseltiin. Kaavioiden tutkiminen pelkän mallin ja vuosimallin perusteella ei ole mukavaa töissäkään, saati vapaa-ajalla.DBFI kirjoitti:en jaksa etsiä sopvia koodaustietoja, varsinkin kun tarkka auto ei ole tiedossa
wiimax.fi
Re: Jarrupala valvonta Vito
...
Viimeksi muokannut Legend@, To 02.01.2020 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jarrupala valvonta Vito
Mitä siitä saa jos joku sen koodailun tekee ?Legend@ kirjoitti:Autohan on Vito 122CDi -11.
Ei sitä koodausta kökällä tarvisikkaan tehdä.
Mutta jos kaikilla on rahaa taskut täynnä niin sitten homma selvä...
taskut täyteen siis ?
melko varmasti normali tapaan johto matkalta rikki,
jos sitä ei huvita kaivella/korjata
niin johdot yhteen boxsin päästä
Mökkillä
'
'
Re: Jarrupalavalvonta Vito
FinlandMerceds kirjoitti:Mitä siitä saa jos joku sen koodailun tekee ?Legend@ kirjoitti:Autohan on Vito 122CDi -11.
Ei sitä koodausta kökällä tarvisikkaan tehdä.
Mutta jos kaikilla on rahaa taskut täynnä niin sitten homma selvä...
taskut täyteen siis ?
melko varmasti normali tapaan johto matkalta rikki,
jos sitä ei huvita kaivella/korjata
niin johdot yhteen boxsin päästä
Ihan asillinen korvaus niinkun työstä kuuluu saadakkin..
Ei ole nyt kyllä huvittamisesta kiinni tämä homma. Sen verran monta ehtoota tuota katkosta on etsitty..
Juu seon tullu nyt selväksi että virta ei liiku johdossa, ei siitä tarvi jokaisen erikseen viisastella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jarrupalavalvonta Vito
Eli oletus että se kunnon korvaus on luokaa 500-1000€Legend@ kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Mitä siitä saa jos joku sen koodailun tekee ?Legend@ kirjoitti:Autohan on Vito 122CDi -11.
Ei sitä koodausta kökällä tarvisikkaan tehdä.
Mutta jos kaikilla on rahaa taskut täynnä niin sitten homma selvä...
taskut täyteen siis ?
melko varmasti normali tapaan johto matkalta rikki,
jos sitä ei huvita kaivella/korjata
niin johdot yhteen boxsin päästä
Ihan asillinen korvaus niinkun työstä kuuluu saadakkin..
Ei ole nyt kyllä huvittamisesta kiinni tämä homma. Sen verran monta ehtoota tuota katkosta on etsitty..
Juu seon tullu nyt selväksi että virta ei liiku johdossa, ei siitä tarvi jokaisen erikseen viisastella.
se valon sammutaminenhan on mulla konstila kuin koodaus
(mille ei kovin montaa tekijää taida olla ehkä 2-3)
aika paljon kaliimpaa
jos kerran viisateluksi mainitut johdot yhteen boxsilta ei auta niin
niin koodauksen vaihtoehto on boxsin vaihto,
mutta antapa olla jos neuvot on viisastelu...
niin tämäpä tästä
Mökkillä
'
'
Re: Jarrupala valvonta Vito
Joo tämän ketjun voi poistaa.
Näköjään asiallista vastausta tällä foorumilla ei saa.
Näköjään asiallista vastausta tällä foorumilla ei saa.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Niinhän se tahtoo olla että kohteliaasti kysymällä ei saa mitään apua mutta auttaa kun haukkuu kaikki vastanneet ja foorumin. Samaan varmaan tottunut siviilissäkin?
EDIT: mikähän noiden liitteiden kanssa mättää. Näkyivät kun laitoin mutta nyt itselle ainakin näkyi vain joku toimimaton linkki. Kokeillaan uudelleen.
EDIT2: ei nuo nytkään ihan oikein istuneet.
EDIT: mikähän noiden liitteiden kanssa mättää. Näkyivät kun laitoin mutta nyt itselle ainakin näkyi vain joku toimimaton linkki. Kokeillaan uudelleen.
EDIT2: ei nuo nytkään ihan oikein istuneet.
Viimeksi muokannut DBFI, Pe 03.01.2020 12:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Missähän kohtaa tässä on haukuttu ketään?
Alkuperäiseen kysymykseen kukaan ei vastannut.Eli ilmeisesti ohjelmointi ei nätisti onnistu.
Vastauksesta "Johto on poikki,korjaa se!" jota kaikki avuliaasti tarjoaa, ei nyt kauheasti ole hyötyä.
Sama kun jollain ei moottori käynnisty, ja vastattaisiin vain että moottori on rikki korjaa se!.
Alkuperäiseen kysymykseen kukaan ei vastannut.Eli ilmeisesti ohjelmointi ei nätisti onnistu.
Vastauksesta "Johto on poikki,korjaa se!" jota kaikki avuliaasti tarjoaa, ei nyt kauheasti ole hyötyä.
Sama kun jollain ei moottori käynnisty, ja vastattaisiin vain että moottori on rikki korjaa se!.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ja asenne senkun jatkuu!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ohjeistetaan korjaamaan vika, koska se on helpompi korjata kuin ohittaa vika koodaamalla ja siihen vastaat:Legend@ kirjoitti:Missähän kohtaa tässä on haukuttu ketään?
Ei ehkä suoraa haukkumista, mutta vastausten ja vastaajien vähättelyä ainakin.Legend@ kirjoitti:Joo tämän ketjun voi poistaa.
Näköjään asiallista vastausta tällä foorumilla ei saa.
Jos luet vastaukset ajatuksella ja objektiivisesti, niin huomaat, että on vastattu. Riittävän osaava koodaaja voi saada ohjelmoitua, mutta vaatii perehtymistä, työtä ja kokeilua. Vähemmällä työllä korjataan vika tai ohitetaan hyppylangalla.Legend@ kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen kukaan ei vastannut.Eli ilmeisesti ohjelmointi ei nätisti onnistu.
Sama asia. Jos moottori ei käynnisty, niin todennäköisesti varsinainen vika on helpompi korjata kuin alkaa muuttamaan moottorinohjausta vian kanssa toimivaksi.Legend@ kirjoitti:Vastauksesta "Johto on poikki,korjaa se!" jota kaikki avuliaasti tarjoaa, ei nyt kauheasti ole hyötyä.
Sama kun jollain ei moottori käynnisty, ja vastattaisiin vain että moottori on rikki korjaa se!.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Voi vttu. On herkkää porukkaa mersu"miehet". Rukoilla vissiin pitäisi jos apua tarttisi. Ymmärtäisin jos oltaas vauva.fi foorumilla.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ihan tämmösestä lapsellisesta kiinnostuksesta aiheeseen.. näkyykö oikealla the Testerillä nuo tunnistimet? Itellä on vähä häikkää toistaiseksi multiplekserin kanssa, niin en päässynnä heti kokeileen.
Re: Jarrupala valvonta Vito
Ärsyttäähän se, jos auto ei toimi. Mutta kannattaa jättää ne tunteet hetkeksi sivuun ja yrittää korjata vika sinua auttavien ihmisten mainitsemilla tavoilla.Legend@ kirjoitti:Voi vttu. On herkkää porukkaa mersu"miehet". Rukoilla vissiin pitäisi jos apua tarttisi. Ymmärtäisin jos oltaas vauva.fi foorumilla.
Tietenkin toinen vaihtoehto voi olla se koodaaminen. Suomessa lienee muutama osaaja, jotka voivat saada sen tehtyä, jos se on edes mahdollista. Jos foorumin kautta ei osaajaa löydy, niin joudut jotain muuta kautta selvittämään henkilön, joka sen muutoksen sinulle voisi tehdä. Ilmaista se korjaus ei ole, vaan luultavasti paljon kalliimpaa kuin sen varsinaisen vian korjaaminen.
Re: Jarrupala valvonta Vito
KB2 kirjoitti:Ärsyttäähän se, jos auto ei toimi. Mutta kannattaa jättää ne tunteet hetkeksi sivuun ja yrittää korjata vika sinua auttavien ihmisten mainitsemilla tavoilla.Legend@ kirjoitti:Voi vttu. On herkkää porukkaa mersu"miehet". Rukoilla vissiin pitäisi jos apua tarttisi. Ymmärtäisin jos oltaas vauva.fi foorumilla.
Tietenkin toinen vaihtoehto voi olla se koodaaminen. Suomessa lienee muutama osaaja, jotka voivat saada sen tehtyä, jos se on edes mahdollista. Jos foorumin kautta ei osaajaa löydy, niin joudut jotain muuta kautta selvittämään henkilön, joka sen muutoksen sinulle voisi tehdä. Ilmaista se korjaus ei ole, vaan luultavasti paljon kalliimpaa kuin sen varsinaisen vian korjaaminen.
Mistäs minä voin sen tietää, ilman kysymättä onnistuuko tuo koodaus. Jollekkin se voi olla helppo homma,jos vaikka olisi ennenkin tehty. Ilmeisesti tätä koodaus asiaa ei olisi saanut kysyäkkään kun se tuntuu menevän kaikilla niin ihon alle.
Muutamaan otteeseen olenkin jo laittanut ,että johdot/anturit on ohitettu jo niin alkupäästä kun vain on kyseiset johdot saatu näkyville kaivettua.
Enää ainut vaihtoehto on tuolta samin takaa,mutta sinne ne ei samoila väreillä näytä piuhaa tulevan. Tai sitten tieto kiertää ecun kautta koska sinne oikean väristä johtoa menee..
Re: Jarrupala valvonta Vito
Miksi jossitella kun lukee vaan siitä kaaviosta. Näkee ne johtojen väritkin eri kohdissa.Legend@ kirjoitti: ...Tai sitten tieto kiertää ecun kautta koska sinne oikean väristä johtoa menee..
Re: Jarrupala valvonta Vito
DBFI kirjoitti:Miksi jossitella kun lukee vaan siitä kaaviosta. Näkee ne johtojen väritkin eri kohdissa.Legend@ kirjoitti: ...Tai sitten tieto kiertää ecun kautta koska sinne oikean väristä johtoa menee..
Mistä kaaviosta?
Re: Jarrupala valvonta Vito
tuohon aiempaan DBFIn viestiinhän se on linkitetty...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01