W211 Jarruputket
W211 Jarruputket
Moikka, ajattelin varoitella porukoita varsinkin noiden takajarruputkien ruostumisesta. Omasta toinen puoli petti ja toinenkin aivan hapero. Auto -07 , täytyy uusia kaikki putket sekä letkut autoon. Jokunen korjaamo kertoi korjaavansa vain osan putkesta
tehden siihen 'helmiliitoksen' joka ei kyllä kuulostanut kovinkaan hyvältä idealta.Sen verran arvokasta teettää tuo työ että
korjaan itse, esim. Merteil tekee putket mittojen mukaan.
tehden siihen 'helmiliitoksen' joka ei kyllä kuulostanut kovinkaan hyvältä idealta.Sen verran arvokasta teettää tuo työ että
korjaan itse, esim. Merteil tekee putket mittojen mukaan.
Re: W211 Jarruputket
Minä ainakaan viitsinyt koko putkea vaihtaa. Puolet putkista oli aivan uutta vastaavaa. Tein helmen ja uusin pätkät taakse. En ymmärrä mikä siinä on niin syntistä, sillä onhan noita liitoksia autoissa ollut tehtaalta lähtien maailman sivu.antilla kirjoitti:Moikka, ajattelin varoitella porukoita varsinkin noiden takajarruputkien ruostumisesta. Omasta toinen puoli petti ja toinenkin aivan hapero. Auto -07 , täytyy uusia kaikki putket sekä letkut autoon. Jokunen korjaamo kertoi korjaavansa vain osan putkesta
tehden siihen 'helmiliitoksen' joka ei kyllä kuulostanut kovinkaan hyvältä idealta.Sen verran arvokasta teettää tuo työ että
korjaan itse, esim. Merteil tekee putket mittojen mukaan.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 Jarruputket
Liitoksen saa näihin tehdä.
Itse tehden pitää huomioida se että ilmaamiseen tarvitaan testeri ja jarrutohtori.
Korjaamolla takaputkien vaihto ruostuneilta osin ilmaamisineen osineen nesteineen maksaa ehkä parisataa.
Itse tehden pitää huomioida se että ilmaamiseen tarvitaan testeri ja jarrutohtori.
Korjaamolla takaputkien vaihto ruostuneilta osin ilmaamisineen osineen nesteineen maksaa ehkä parisataa.
wiimax.fi
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W211 Jarruputket
Onkos se katsatuksessa OK jos jatkettu uusi putki helmiliitoksella? Ymmärrän toki että eihän siinä mitään järkeä ole miksi ei saisi tehdä liitoksia, mutta muistelin että katsastukseen ei välttämättä kelpaa.
Star C3 @LPR
Re: W211 Jarruputket
käy se...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Jarruputket
dealer kirjoitti:Liitoksen saa näihin tehdä.
Itse tehden pitää huomioida se että ilmaamiseen tarvitaan testeri ja jarrutohtori.
Korjaamolla takaputkien vaihto ruostuneilta osin ilmaamisineen osineen nesteineen maksaa ehkä parisataa.
Omaan entiseen w211 koppaseen (jossa sbc-jarrut), vaihdoin takajarruputken eikä sitä ikinä ilmattu starilla eikä tohtorilla vaan ihan perinteistä vastavalla menetelmällä eli näin: toinen pumppaa jarrua ja kun pumppu lähtee käyntiin niin ilmausruuvi auki, ja hetken päästää ja ruuvi kiinni. Tätä uudestaan niin kauan kunnes pelkkää nestettä tuli.
Hyvin toimi tuon jälkeen monta vuotta mitä auto oli vielä minulla.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: To 02.11.2017 15:43
Re: W211 Jarruputket
Ei ole W212:ssa sen paremmin. Oma on -14 ja siinäkin on takajarruputket jo täysin vaihtokunnossa.
Re: W211 Jarruputket
Tuossa liitoksen tekemisessä kahta mielipidettä, hort sanoi että korjaamo saa jatkaa itse ei. Kallein hinta pelkille takaputkille 950 vehossa.hinta haitari iso riippuen miten korjataan ,kolme korjaamoa ilmoitti ettei saa jatkaa vaan koko putki uusiksi. Eikös tuo ilmaaminen onnistu ihan perinteisesti facelift mallissa?
Re: W211 Jarruputket
antilla kirjoitti:Tuossa liitoksen tekemisessä kahta mielipidettä, hort sanoi että korjaamo saa jatkaa itse ei. Kallein hinta pelkille takaputkille 950 vehossa.hinta haitari iso riippuen miten korjataan ,kolme korjaamoa ilmoitti ettei saa jatkaa vaan koko putki uusiksi. Eikös tuo ilmaaminen onnistu ihan perinteisesti facelift mallissa?
Onnistuu juu. Jarruputken voi tehdä myös itse kuparista niin saa käsin väännettyä alkuperäistä reittiä pitkin menemään. Jarruputkityökalun tarvitsee jolla saat tehtyä ne päät mutta sitä työkalua saa varmaan parilla kympillä ja putkea 5e-10e/metri. Kannattaa koittaa ensin putken pätkään sitä pään tekoa että tulee oikeanlainen se pää niin ei tarvi harjotella autoon päin, jää pian lyhyeksi jos joutuu pätkäseen pilalle menneen pään moneen kertaan.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: W211 Jarruputket
Ehkä onnistuu, ellei pääse ilmakuplaa yksikköön. Sitten onkin facelift hankalampi ilmata kuin prefacelift.
Aika monta facelift 211 on tullut muilta korjaamoiltakin minun työpaikalle ilmattavaksi putkien vaihdon jälkeen, saati sitten kotona putkia vaihtaneilta.
Aika monta facelift 211 on tullut muilta korjaamoiltakin minun työpaikalle ilmattavaksi putkien vaihdon jälkeen, saati sitten kotona putkia vaihtaneilta.
wiimax.fi
Re: W211 Jarruputket
Joo tokihan kaikki hommat pystyy ryssimään... mutta kun puhutaan jarruputken vaihdosta ja tuhansien eurojen hinnasta niin se on jo törkeää kusetusta.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: W211 Jarruputket
No viedään korjaamolle sitten ilmaukseen jos ei onnistu,itselle tuli vaan jotenkin yllätyksenä noi jarruputkien ruostuminen.
Tuokin auto meni juuri katsastuksesta heittämällä läpi ,kyllä noihin pitäs kinnittää enemmän katsastuksessa huomiota kun noin ruostuu.
Tuokin auto meni juuri katsastuksesta heittämällä läpi ,kyllä noihin pitäs kinnittää enemmän katsastuksessa huomiota kun noin ruostuu.
Re: W211 Jarruputket
Samoin se mulla oli ja sattui vielä 300km kotimatkan jälkeen pihassa peruutin vaunua ja siinä oli vähän mäkeä ja joutu jarrua lujempaa painaa niin putki posahti siihen ja auto oli leimattu pari kuukautta ennemmin. Kuitenki näkyvällä paikallakin ne putket että luulis katsastuksessa huomaavan...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: W211 Jarruputket
Täällä olen aikoinaan katsastuspaikalla näyttänyt kohdan mistä putket 211ssa ruostuvat ensin, eli takaa "ylämutkasta". Sehän jää hieman katveeseen ellei osaa katsoa.
Olisi kyllä kaikkien etu että katsastuksessa havaittaisiin nämä viat.
Taas sitten 212-204-GLK-A-B jne ongelmapaikka on piilossa muovien takana niin ettei purkamatta näe.
Olisi kyllä kaikkien etu että katsastuksessa havaittaisiin nämä viat.
Taas sitten 212-204-GLK-A-B jne ongelmapaikka on piilossa muovien takana niin ettei purkamatta näe.
wiimax.fi
Re: W211 Jarruputket
Tämä yllätti minutkin. Toista päivää pumpattiin, kunnes saatiin täältä vinkki laittaa paineilmaa säiliön kautta.dealer kirjoitti:Ehkä onnistuu, ellei pääse ilmakuplaa yksikköön. Sitten onkin facelift hankalampi ilmata kuin prefacelift.
Aika monta facelift 211 on tullut muilta korjaamoiltakin minun työpaikalle ilmattavaksi putkien vaihdon jälkeen, saati sitten kotona putkia vaihtaneilta.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 Jarruputket
Henk. kohtaisesti ei ollut mitään ongelmia fl takajarrujen ilmauksessa putkien vaihdon jälkeen. Vaihdoin sinne alustamuovien alle sillä helmiliitoksella. Ei näy katsurille ja kun massaili kuparit mustaksi niin ei ollut ainakaan mitään ongelmia vaikka oli rekisteröinti katsastus avk:lla käynnin jäliltä.Beagle_ kirjoitti:Tämä yllätti minutkin. Toista päivää pumpattiin, kunnes saatiin täältä vinkki laittaa paineilmaa säiliön kautta.dealer kirjoitti:Ehkä onnistuu, ellei pääse ilmakuplaa yksikköön. Sitten onkin facelift hankalampi ilmata kuin prefacelift.
Aika monta facelift 211 on tullut muilta korjaamoiltakin minun työpaikalle ilmattavaksi putkien vaihdon jälkeen, saati sitten kotona putkia vaihtaneilta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 17:15
Re: W211 Jarruputket
https://arkisto.trafi.fi/katsastuksen_o ... cedes-benz" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kaksi lisäliitoskohtaa per jarruputki (2) sallitaan. Jarruputken (2) osittainen korvaaminen on sallittua vain
niille putkille, joiden halkaisija on Ø 4.75 mm (d) (pyörän linja).
Jarruputken katkaisuun tulee käyttää jarruputkileikkuria. Liitoskohdan pitää olla virheetön ja puhdas.
Korjatun jarruputken kokonaispituuden tulee olla sama kuin alkuperäisen putken. Putken taivutussäde
ei saa olla alle 13 mm. Jarruputkien etäisyys muihin komponentteihin tulee olla riittävän suuri.
Jarruputkessa ei saa olla muokkauksesta aiheutuneita taitteita tai kaventumia. Liitoksien tekemiseen
tulee käyttää standardin DIN 74234 mukaisia työkaluja ja tarvikkeita.
Muiden putkien (jarrupääsylinteristä hydrauliikkayksikköön), muovipinnoitettujen putkien ja jarruletkujen
korjaaminen ei ole sallittua. "
Kannattaako alkaa jatkamaan nuilla ohjeilla vai vaihtaa esim. motonetin kokoputki (takaa vuotaa vasemman pyöräkotelon etupuolelta)?
"Kaksi lisäliitoskohtaa per jarruputki (2) sallitaan. Jarruputken (2) osittainen korvaaminen on sallittua vain
niille putkille, joiden halkaisija on Ø 4.75 mm (d) (pyörän linja).
Jarruputken katkaisuun tulee käyttää jarruputkileikkuria. Liitoskohdan pitää olla virheetön ja puhdas.
Korjatun jarruputken kokonaispituuden tulee olla sama kuin alkuperäisen putken. Putken taivutussäde
ei saa olla alle 13 mm. Jarruputkien etäisyys muihin komponentteihin tulee olla riittävän suuri.
Jarruputkessa ei saa olla muokkauksesta aiheutuneita taitteita tai kaventumia. Liitoksien tekemiseen
tulee käyttää standardin DIN 74234 mukaisia työkaluja ja tarvikkeita.
Muiden putkien (jarrupääsylinteristä hydrauliikkayksikköön), muovipinnoitettujen putkien ja jarruletkujen
korjaaminen ei ole sallittua. "
Kannattaako alkaa jatkamaan nuilla ohjeilla vai vaihtaa esim. motonetin kokoputki (takaa vuotaa vasemman pyöräkotelon etupuolelta)?
Re: W211 Jarruputket
Poikki vaan ja helmiliitoksella uudet putket taakse. Eilen katsoin Volvon alle ja niin siellä on ihan tehtaalla tehty liitokset puoleen väliin jarruputkia, kuten varmaan monessa muussakin henkilöautossa.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 Jarruputket
Moikka,itse vaihdoin kaikki putket uusiin (valmiit motonetistä). Jonkun verran alkavaa ruostetta oli myös etuputkissa pyörien läheisyydessä. Mielestäni en saannut ilmattua niin varmasti ettei yhtään ilmaa olisi järjestelmään jännyt, joten vein korjaamolle ilmattavaksi, tekivät normaalilla jarrunesteiden vaihdon hinnalla,samalla vaihtoivat öljyt vaihdelaatikkoon ja perään.ilmaus ei ole ihan simppeli homma , ainakin painetta pitää saada jarrunestesäiliöltä päin jotta onnistuu jos järjestelmä ollut tyhjänä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 Jarruputket
Tuolla työohjeella olen vaihtanut muutaman jarruputken, nimenomaan DIN 74234 -standardin mukaisella laitteilla ja työkaluilla ja tarkalleen 4,75mm paksuisella jarruputkella. Ei esimerkiksi 4,92mm paksulla putkella.hammasratas kirjoitti:https://arkisto.trafi.fi/katsastuksen_o ... cedes-benz
"Kaksi lisäliitoskohtaa per jarruputki (2) sallitaan. Jarruputken (2) osittainen korvaaminen on sallittua vain
niille putkille, joiden halkaisija on Ø 4.75 mm (d) (pyörän linja).
Jarruputken katkaisuun tulee käyttää jarruputkileikkuria. Liitoskohdan pitää olla virheetön ja puhdas.
Korjatun jarruputken kokonaispituuden tulee olla sama kuin alkuperäisen putken. Putken taivutussäde
ei saa olla alle 13 mm. Jarruputkien etäisyys muihin komponentteihin tulee olla riittävän suuri.
Jarruputkessa ei saa olla muokkauksesta aiheutuneita taitteita tai kaventumia. Liitoksien tekemiseen
tulee käyttää standardin DIN 74234 mukaisia työkaluja ja tarvikkeita.
Muiden putkien (jarrupääsylinteristä hydrauliikkayksikköön), muovipinnoitettujen putkien ja jarruletkujen
korjaaminen ei ole sallittua. "
Kannattaako alkaa jatkamaan nuilla ohjeilla vai vaihtaa esim. motonetin kokoputki (takaa vuotaa vasemman pyöräkotelon etupuolelta)?
Ohjeesta poiketen kuitenkin ilman liitoksia eli yhtenäisellä putkella.
Lyhyesti, putkileikkurilla ja jarruputkityökalulla.
Re: W211 Jarruputket
Jarruputkien hinnoista
laitoin pitkään G mersuun uudet putket 30 e
itse taittelin vanhan mallin mukaan kuparia
T jamppa
laitoin pitkään G mersuun uudet putket 30 e
itse taittelin vanhan mallin mukaan kuparia
T jamppa