- Vaihdettiin 722.6 vaihdelaatikon öljyt linkin ohjeen mukaan. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29746" onclick="window.open(this.href);return false;
- Samalla putsattiin johdinlevy ja solenoidit irtotöhnästä paperilla.
- Vaihdettiin pistoke, tiiviste ja suodatin.
- Poistettiin ylimääräinen öljy, jota oli mennyt liikaa.
Nyt auto ei liiku ilman isoja kierroksia eteen eikä taakse. Ei ilmoita mitään mittaristossa.
Onko vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimaan?
Viimeksi muokannut lihapiirakka123, Ti 29.10.2019 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bomber4 kirjoitti:Sähkölevy rikki tai öljynmäärä väärä,mahdollisesti molemmat
öljyä pitäis olla kyllä oikee määrää säädin sitä 2 l välillä ja tuntu näyttävän aina eri okhtaa mitatessa
otin venttiilikoneiston irri ja johdinlevyn putsasin jotain kupari langan pätkiä sieltä löyty kaks.
Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Bomber4 kirjoitti:Sähkölevy rikki tai öljynmäärä väärä,mahdollisesti molemmat
öljyä pitäis olla kyllä oikee määrää säädin sitä 2 l välillä ja tuntu näyttävän aina eri okhtaa mitatessa
otin venttiilikoneiston irri ja johdinlevyn putsasin jotain kupari langan pätkiä sieltä löyty kaks.
Ei pitäis olla mitään irto lankoja eikä oikeen edes mitään mistä voisi irrota,
johdin levyssä on metalii luiskat, solenoidesta voisi ehkä jotan langan pätkiä lähteä
jos solenoidit oli irti niin menihän ne oikeisiin paikoihin ja siitä paperista ei mitään lähtenyt irti
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
Meinasin tota pistokkeen ylä puolella olvevaa "irto osaa" jossa ainaskin youtube videon mukaan
noi https://youtu.be/Bv8z0EukVKc?t=418" onclick="window.open(this.href);return false;
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
Meinasin tota pistokkeen ylä puolella olvevaa "irto osaa" jossa ainaskin youtube videon mukaan
noi https://youtu.be/Bv8z0EukVKc?t=418" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt ymmärrä vieläkään,ei sähkölevystä kuulu mitään olla irti.
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
Meinasin tota pistokkeen ylä puolella olvevaa "irto osaa" jossa ainaskin youtube videon mukaan
noi https://youtu.be/Bv8z0EukVKc?t=418" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt ymmärrä vieläkään,ei sähkölevystä kuulu mitään olla irti.
eise irti ole vaan heiluu ja tuntuu että kuuluis olla paremmin kiinni
naftale_n kirjoitti:Ei siellä mitään langan pätkiä kuulu pyöriä. Nyt on osuttu johonki ja joku paikka purkaantunut siitä levyltä.
avaan tänään viellä ja katon onko toi vaihteen siirtäjä menny väärin jos ei niin voiko väärä öljy määrä aiheuttaa tällästä kankeusta että auto ei lähe ryömimään vaidepäällä teki pari kertaa enen öljyn vaihtoakin tätä muttei ollut ihan niin kankea liikkumaan
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
Meinasin tota pistokkeen ylä puolella olvevaa "irto osaa" jossa ainaskin youtube videon mukaan
noi https://youtu.be/Bv8z0EukVKc?t=418" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt ymmärrä vieläkään,ei sähkölevystä kuulu mitään olla irti.
eise irti ole vaan heiluu ja tuntuu että kuuluis olla paremmin kiinni
Nopeusanturit kyllä keinuu hieman siinä pienemmässä levyssä missä ovat kiinni.
lihapiirakka123 kirjoitti:Nopeus antri tuntu olean aika heikosti kiinni ja kierrokset nousee vähän tyhjäkäynillä kun kun vaihtaa p:ltä d:LLE voiko olla että vaihteisto kaipaan verettelyä vai onko jotain rikki ?
Tämä meni multa ny ohi... Siis sähkölevyn nopeusanturi löysällä,miten se on edes mahdollista.... Niitä on kaks peräkkäin.
Meinasin tota pistokkeen ylä puolella olvevaa "irto osaa" jossa ainaskin youtube videon mukaan
noi https://youtu.be/Bv8z0EukVKc?t=418" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt ymmärrä vieläkään,ei sähkölevystä kuulu mitään olla irti.
eise irti ole vaan heiluu ja tuntuu että kuuluis olla paremmin kiinni
Nopeusanturit kyllä keinuu hieman siinä pienemmässä levyssä missä ovat kiinni.
Ja sen lisäksi se pyöreä "koho" sekä töpselin paikka likku usein hiukan
Nyt on taas venttiili koniesto ja johidnlevy pöydällä ajattelin yleis mittarilla mitata solenoidit ja sellanen juttu viellä että pitääkö auton olla käynissä öljyjä mitatessa ?
No kyllähän se vähän antaa periksi uutenakin ja kun tarpeeksi ränkkää niin paikat menee rikki. Ja aika vaikea jonkun täältä käsin sanoa onko se nyt sitten rikki. ???
Öljyä on nyt vaihdettu ja mittailtu, minkälainen mittatikku käytössä?
Auto käynnissä, P päällä. Tätä ennen olen varuiksi käynyt kaikki vaihteet läpi kertaalleen.
Oliko valkoinen siirtäjä oikeassa kolossaan?
Googlesta kuvat auki "722.6 conductor plate" vertaamaan mistä on paperi repässy sitä kuparilankaa mukaansa. Solenoidien alukset ja tuon HY siirtimen vieressä oleva muovisoiro jossa kaksi lankaa nousee ylös niin varmaan ne otollisimmat.
naftale_n kirjoitti:No kyllähän se vähän antaa periksi uutenakin ja kun tarpeeksi ränkkää niin paikat menee rikki. Ja aika vaikea jonkun täältä käsin sanoa onko se nyt sitten rikki. ???
Öljyä on nyt vaihdettu ja mittailtu, minkälainen mittatikku käytössä?
Auto käynnissä, P päällä. Tätä ennen olen varuiksi käynyt kaikki vaihteet läpi kertaalleen.
Oliko valkoinen siirtäjä oikeassa kolossaan?
Googlesta kuvat auki "722.6 conductor plate" vertaamaan mistä on paperi repässy sitä kuparilankaa mukaansa. Solenoidien alukset ja tuon HY siirtimen vieressä oleva muovisoiro jossa kaksi lankaa nousee ylös niin varmaan ne otollisimmat.
Öljyä mittasin tollatteella https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=298" onclick="window.open(this.href);return false;
autoa käytin ja vedin kaikki vaihteet läpi 2-4 kertaa sammutin ja sen jälkeen mittasin heti.
ja mitä nyt tota levyä kerkesin kattomaan ni ei näkyvillä ollut ainaskaan mitään mistä olis lätenyt .
naftale_n kirjoitti:No kyllähän se vähän antaa periksi uutenakin ja kun tarpeeksi ränkkää niin paikat menee rikki. Ja aika vaikea jonkun täältä käsin sanoa onko se nyt sitten rikki. ???
Öljyä on nyt vaihdettu ja mittailtu, minkälainen mittatikku käytössä?
Auto käynnissä, P päällä. Tätä ennen olen varuiksi käynyt kaikki vaihteet läpi kertaalleen.
Oliko valkoinen siirtäjä oikeassa kolossaan?
Googlesta kuvat auki "722.6 conductor plate" vertaamaan mistä on paperi repässy sitä kuparilankaa mukaansa. Solenoidien alukset ja tuon HY siirtimen vieressä oleva muovisoiro jossa kaksi lankaa nousee ylös niin varmaan ne otollisimmat.
Öljyä mittasin tollatteella https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=298" onclick="window.open(this.href);return false;
autoa käytin ja vedin kaikki vaihteet läpi 2-4 kertaa sammutin ja sen jälkeen mittasin heti.
ja mitä nyt tota levyä kerkesin kattomaan ni ei näkyvillä ollut ainaskaan mitään mistä olis lätenyt .
naftale_n kirjoitti:No kyllähän se vähän antaa periksi uutenakin ja kun tarpeeksi ränkkää niin paikat menee rikki. Ja aika vaikea jonkun täältä käsin sanoa onko se nyt sitten rikki. ???
Öljyä on nyt vaihdettu ja mittailtu, minkälainen mittatikku käytössä?
Auto käynnissä, P päällä. Tätä ennen olen varuiksi käynyt kaikki vaihteet läpi kertaalleen.
Oliko valkoinen siirtäjä oikeassa kolossaan?
Googlesta kuvat auki "722.6 conductor plate" vertaamaan mistä on paperi repässy sitä kuparilankaa mukaansa. Solenoidien alukset ja tuon HY siirtimen vieressä oleva muovisoiro jossa kaksi lankaa nousee ylös niin varmaan ne otollisimmat.
Öljyä mittasin tollatteella https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=298" onclick="window.open(this.href);return false;
autoa käytin ja vedin kaikki vaihteet läpi 2-4 kertaa sammutin ja sen jälkeen mittasin heti.
ja mitä nyt tota levyä kerkesin kattomaan ni ei näkyvillä ollut ainaskaan mitään mistä olis lätenyt .
Se pitää mitata käynnissä.
joo pitää mitata paljonkohan sinne kannatais aluks laittaa ku nyt pannusta valutettu kaikki pois
Muista nyt vielä ennen mittaustasi varmistaa jollakin systeemillä laatikon öljyn lämpö joka siis ei ole mitenkään sidoksissa moottorin lämpötilaan . Laatikon öljynlämpö täytyy olla kohdillaan jotta saat oikean tuloksen,muuten on taas kaikki täysin turhaa
Bomber4 kirjoitti:Muista nyt vielä ennen mittaustasi varmistaa jollakin systeemillä laatikon öljyn lämpö joka siis ei ole mitenkään sidoksissa moottorin lämpötilaan . Laatikon öljynlämpö täytyy olla kohdillaan jotta saat oikean tuloksen,muuten on taas kaikki täysin turhaa
Viikonloppuna vaihdettiin kaverin bensa mersuun laatikkoöljyt, ja ajeliltiin 16km lenkki 0 kelissä, moottori 87astetta, laatikko vasta 62. Vajaa puolituntia tyhjäkäyntiä päälke ja oli 80 öljy.
n. 3l jäi alkuun teoriassa huuhtelun jälkeen öljypohjaan ja lisätä sai vielä 1l verran että taso oli oikea.
Miksi öljymäärän kanssa pitää arpoa ja arvailla, kun on tikkukin ollut mittaamista varten ?
Tuohon laatikon oikeaan lämpötilaan sanon sen verran että aivan 100% varmasti ei ole 722.6 niin tarkka että mitään toimintahäiriöitä olisi vaikkei lämpötilaa mittaakaan öljynvaihdossa, kunhan edes sinnepäin älyää arvioida minkä lämpöistä öljy on.