7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Kyseessä glk 220cdi vm 2011 eikä merkkikorjaamo saa ongelmaa ratkaistua yrityksistä huolimatta.
Laatikko alkaa luistaa ajaessa, tuntuu kuin heittäisi vapaata päälle, välillä virtojen sammutus auttaa ja välillä jää vikatilaan.
Star kertoo viat p0721: automaattivaihteiston lähtökierrosluvun signaali ei uskottava sekä p0720: kierroslukutunnistimessa lähtöakseli on sähkövika.
Laatikkoon vaihdettiin ensin öljyt->ei vaikutusta, tämän jälkeen johdinlevy -> ei vaikutusta, seuraava arvaus hydrauliyksikkö+johdinlevy-> eikä ongelma poistunut vieläkään.
Nyt tarvitaan apuja kun alkaa kyllästyttää tosissaan, tarkennuksena vielä että remontin jälkeen toimii n. 200km ja vähitellen ongelmat palaavat uudestaan.
Laatikko alkaa luistaa ajaessa, tuntuu kuin heittäisi vapaata päälle, välillä virtojen sammutus auttaa ja välillä jää vikatilaan.
Star kertoo viat p0721: automaattivaihteiston lähtökierrosluvun signaali ei uskottava sekä p0720: kierroslukutunnistimessa lähtöakseli on sähkövika.
Laatikkoon vaihdettiin ensin öljyt->ei vaikutusta, tämän jälkeen johdinlevy -> ei vaikutusta, seuraava arvaus hydrauliyksikkö+johdinlevy-> eikä ongelma poistunut vieläkään.
Nyt tarvitaan apuja kun alkaa kyllästyttää tosissaan, tarkennuksena vielä että remontin jälkeen toimii n. 200km ja vähitellen ongelmat palaavat uudestaan.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Mielenkiinnolla kysyn, onko paljon kilometrejä autossa ja miten laatikon öljyt vaihdettu? 125tkm välein niinkuin huolto-ohjelmassa vai tiheämmin 60tkm?
Varmaan joku automaattilaatikkoihin erikoistunut specialisti olisi paikallaan. Esim siekkinen maaningalla. Ilmeisesti myös CDI203 osaa laatikoita korjailla?
Varmaan joku automaattilaatikkoihin erikoistunut specialisti olisi paikallaan. Esim siekkinen maaningalla. Ilmeisesti myös CDI203 osaa laatikoita korjailla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Jommalle kummalle voisin suunnatakkin mutta lapista kohtalaisen pitkä matka
Kilometrejä 270tkm, öljyjä vaihdeltu koko auton historian ajan keskimäärin 50-80tkm välein eli siihen nähden varsin outoa tämä oikuttelu.. Liekkö vika sitten muualla joka vaikuttaa laatikon toimintaan? Moottori ja esp puolelta ei vikakoodeja ole löydetty kuitenkaan.
Kilometrejä 270tkm, öljyjä vaihdeltu koko auton historian ajan keskimäärin 50-80tkm välein eli siihen nähden varsin outoa tämä oikuttelu.. Liekkö vika sitten muualla joka vaikuttaa laatikon toimintaan? Moottori ja esp puolelta ei vikakoodeja ole löydetty kuitenkaan.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Sitäkö lähtöakselin kierroslukuanturia, josta star ilmoittaa vian, ei ole vaihdettu?
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Eikös tuo anturi ole johdinlevyssä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Näin minunkin käsityksen mukaan vaihtunut jo johdinlevyn mukana.MJPfin kirjoitti:Eikös tuo anturi ole johdinlevyssä?
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Outo juttu... onko johtosarja tarkistettu, eihän tuohon enää oikein muuta jää... luulis antavan muutakin virhettä jos siellä olis muuta vikaa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Eipä ole sitä tarkastettu, menee selvitykseen.. Jotenki tuntuu että sähköpuolelle tuo vika kuitenkin viittaa kun muuten vaihtaa laatikko tosi nätisti ja sattuman varasesti alkaa taas nämä häröilyt ja kohta on taas laatikko niin tukossa ettei meinaa liikkeelle päästä.MiHe kirjoitti:Outo juttu... onko johtosarja tarkistettu, eihän tuohon enää oikein muuta jää... luulis antavan muutakin virhettä jos siellä olis muuta vikaa
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Outo on, Starillahan kyllä näkee nuo kierrosluvut kun vaan saa kiinni ajossa.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Oisko niin yksinkertainen että joku maadoituspiste huono?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Kaikki ehotukset tervetulleitaMJPfin kirjoitti:Oisko niin yksinkertainen että joku maadoituspiste huono?
Ei huvittaisi enää yhtään lisätonnia laittaa kalliiden osien kokeiluihin...
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
No mun ehdotus olis että jos vaan mahdollista, laita siihen star(jonkun, jostain) kiinni ajon aikana. Jos sitten kierrosluvut siellä on tai pätkii koko tieto, niin siitä voisi päätellä jotain.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Starin antamia mahdollisia vikoja vielä:
-Luistonestojärjestelmän toimintahäiriö
-Automaattivaihteiston versio väärä
-Tasauspyörästön välitys ei kunnossa
-Luistonestojärjestelmän toimintahäiriö
-Automaattivaihteiston versio väärä
-Tasauspyörästön välitys ei kunnossa
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Tuossa kerrot että johdinlevy on kahdesti vaihdettu, onko molemmat tosiaan ollut uusia, kun toista tonnia kpl maksavat. Vai voisiko vika olla tuossa yhteensopimattomuudessa?
Jos sama vikakoodia on tullut myös ennen johdinlevynvaihtoa ei oikein jää kuin johtosarjan ongelma mieleen?
Jos sama vikakoodia on tullut myös ennen johdinlevynvaihtoa ei oikein jää kuin johtosarjan ongelma mieleen?
2007 R 320cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Ovat olleet uusia, ensin pelkkä johdinlevy ja tämän jälkeen hydrauliyksikön mukana samassa paketissa tuli uudestaan johdinlevy matkassa... Tästä onneksi lienee hyvityksiä luvassa.Huttiainen kirjoitti:Tuossa kerrot että johdinlevy on kahdesti vaihdettu, onko molemmat tosiaan ollut uusia, kun toista tonnia kpl maksavat. Vai voisiko vika olla tuossa yhteensopimattomuudessa?
Jos sama vikakoodia on tullut myös ennen johdinlevynvaihtoa ei oikein jää kuin johtosarjan ongelma mieleen?
Ja samat vikakoodit sinne on tallentunu joka kerta kun sekoilut alkaa.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Oikea rengastus autossa, jos pyörintänopeutta herjaa. Abs anturit ehjiä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Renkaat ok, tekee samat temput kesä ja talvirenkailla vaikka molemmat sarjat uuden karheat. Abs anturia epäilin ensin itsekkin mutta sen kuulema star kertoisi?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Päivitystä mitäs kaikke sille on tähän mennessä tehty ?
onko kaikki tehty merkki liikeessä ?
ja osat sieltä kautta ?
Miten vika ilmaantui ?
onko mitenkään viritetty ?
onko kaikki tehty merkki liikeessä ?
ja osat sieltä kautta ?
Miten vika ilmaantui ?
onko mitenkään viritetty ?
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Ei virityksiä, koko ajan merkkiliikkeessä hoidettu asiaa ja osat sitä kautta.FinlandMerceds kirjoitti:Päivitystä mitäs kaikke sille on tähän mennessä tehty ?
onko kaikki tehty merkki liikeessä ?
ja osat sieltä kautta ?
Miten vika ilmaantui ?
onko mitenkään viritetty ?
Ensimmäisessä viestissä kaikki mitä tehty muutaman viikon sisään.
Ongelma alkaa toistuvasti niin että normaali ajotilanteessa kierrokset alkaa nousta ja vauhti hiipua. (kaasua painaessa tuntuu kuin olisi vaihde vapaalla) menee tiettyyn pisteeseen asti ohi virtoja pois käyttämällä ja lopulta vikatila laatikkoon+moottorin vikavalo. Rempan jälkeen toimii päivän kaksi ja ongelma alkaa vähitellen uudestaan. Aina ilmestyy näiden jälkeen samat vikakoodit. Viikonlopun aikana muutaman kerran alkoi tämä luistaminen joka meni ohi jälleen virtojen pois käytöllä. Tänä aamuna lavetilla korjaamolle takaisin kun vikatila päälle, kakkosella pitkä matka ajella toista kymmentä kilometriä...
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Mullakin on se sama ehdotus että jostain pitäisi se testeri löytää ja ajon aikana katsella dataa, lootan tietojen lisäksi erityisesti kaikkien neljän pyörän pyörimisnopeustietoa ABSilta.. Kokemusta yhdestä tapauksesta jossa GLK viskoi ruudulle vaikka mitä herjoja lootasta, keskilukko meni ylilämmöille ja lootan lähtökierrosluku oli epäuskottava, eikä kulkenut kuin vikatilassa kakkosvaihteella.
Juurisyy kaikkeen tähän kiukutteluun oli etupyörän ABS-anturi. Auto luuli ettei etupää pyöri kunnolla -> keskilukkoa kiinni että saataisiin enemmän vetoa eteen ja sitten sekin mokoma ylikuumeni. Samanaikaisesti myös lootan lähtökierrosluku oli epäuskottava kun se ei täsmännyt siihen vauhtiin mitä pyörät pyörivät. Laatikossa itsessään ei kuitenkaan ollut mitään vikaa vaan kaikki vaivat poistuivat etupyörän ABS-anturin uusimisella.
Juurisyy kaikkeen tähän kiukutteluun oli etupyörän ABS-anturi. Auto luuli ettei etupää pyöri kunnolla -> keskilukkoa kiinni että saataisiin enemmän vetoa eteen ja sitten sekin mokoma ylikuumeni. Samanaikaisesti myös lootan lähtökierrosluku oli epäuskottava kun se ei täsmännyt siihen vauhtiin mitä pyörät pyörivät. Laatikossa itsessään ei kuitenkaan ollut mitään vikaa vaan kaikki vaivat poistuivat etupyörän ABS-anturin uusimisella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Koska turbiinista ei vikakoodia tule, niin aiheuttaisiko luiston vialliset kytkinpakat tai likaa jäänyt vaihteistoon ja jumii nyt jo uuttakin venttiilipöytää?? Eihän tuossa turbiinin ja ulostuloakselin välissä oikein muuta luistavaa paikkaa ole.
Voisiko nelivedon jakolaatikko temppuilla, nuin että luistattaa?
Tämmöstä tuli mieleen, jos auttaisi...
Voisiko nelivedon jakolaatikko temppuilla, nuin että luistattaa?
Tämmöstä tuli mieleen, jos auttaisi...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
vekesiliveri kirjoitti:Ei virityksiä, koko ajan merkkiliikkeessä hoidettu asiaa ja osat sitä kautta.FinlandMerceds kirjoitti:Päivitystä mitäs kaikke sille on tähän mennessä tehty ?
onko kaikki tehty merkki liikeessä ?
ja osat sieltä kautta ?
Miten vika ilmaantui ?
onko mitenkään viritetty ?
Ensimmäisessä viestissä kaikki mitä tehty muutaman viikon sisään.
Ongelma alkaa toistuvasti niin että normaali ajotilanteessa kierrokset alkaa nousta ja vauhti hiipua. (kaasua painaessa tuntuu kuin olisi vaihde vapaalla) menee tiettyyn pisteeseen asti ohi virtoja pois käyttämällä ja lopulta vikatila laatikkoon+moottorin vikavalo. Rempan jälkeen toimii päivän kaksi ja ongelma alkaa vähitellen uudestaan. Aina ilmestyy näiden jälkeen samat vikakoodit. Viikonlopun aikana muutaman kerran alkoi tämä luistaminen joka meni ohi jälleen virtojen pois käytöllä. Tänä aamuna lavetilla korjaamolle takaisin kun vikatila päälle, kakkosella pitkä matka ajella toista kymmentä kilometriä...
Eli ennen noita remonteja ei ole tehty mitään remontia mihinkään?vekesiliveri kirjoitti: Kyseessä glk 220cdi vm 2011 eikä merkkikorjaamo saa ongelmaa ratkaistua yrityksistä huolimatta.
Laatikko alkaa luistaa ajaessa, tuntuu kuin heittäisi vapaata päälle, välillä virtojen sammutus auttaa ja välillä jää vikatilaan.
Star kertoo viat p0721: automaattivaihteiston lähtökierrosluvun signaali ei uskottava sekä p0720: kierroslukutunnistimessa lähtöakseli on sähkövika.
Laatikkoon vaihdettiin ensin öljyt->ei vaikutusta, tämän jälkeen johdinlevy -> ei vaikutusta, seuraava arvaus hydrauliyksikkö+johdinlevy-> eikä ongelma poistunut vieläkään.
Nyt tarvitaan apuja kun alkaa kyllästyttää tosissaan, tarkennuksena vielä että remontin jälkeen toimii n. 200km ja vähitellen ongelmat palaavat uudestaan.
Starin antamia mahdollisia vikoja vielä:
-Luistonestojärjestelmän toimintahäiriö
-Automaattivaihteiston versio väärä
-Tasauspyörästön välitys ei kunnossa
Ja se vika siis tulee aina tuon ~200km jälkeen?
ensimäisenä kun vika on päällä testerin piuha kiinni ja ajelulle katsomaan,
mitä näytää pyörän nopeuksia, nopeus tietoja musta yksiköistä,
löytyykä esp, abs, tai muista yksiköistä mitä vikoja
näissä viossa autoa pitää tutkia kokonaisuutena ei vain sitä kohtaa missä vika vaikutta olevan
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Tämäkin käynyt mielessä mutta epäilen vahvasti koska eikös tuo luistattaisi vaihtoja jatkuvasti tai ilmenisi muuten laatikon toiminnassa tuollainen mekaaninen vika?SilverS212 kirjoitti:Koska turbiinista ei vikakoodia tule, niin aiheuttaisiko luiston vialliset kytkinpakat tai likaa jäänyt vaihteistoon ja jumii nyt jo uuttakin venttiilipöytää?? Eihän tuossa turbiinin ja ulostuloakselin välissä oikein muuta luistavaa paikkaa ole.
Voisiko nelivedon jakolaatikko temppuilla, nuin että luistattaa?
Tämmöstä tuli mieleen, jos auttaisi...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Menee tutkintaan tämä.FinlandMerceds kirjoitti:vekesiliveri kirjoitti:Ei virityksiä, koko ajan merkkiliikkeessä hoidettu asiaa ja osat sitä kautta.FinlandMerceds kirjoitti:Päivitystä mitäs kaikke sille on tähän mennessä tehty ?
onko kaikki tehty merkki liikeessä ?
ja osat sieltä kautta ?
Miten vika ilmaantui ?
onko mitenkään viritetty ?
Ensimmäisessä viestissä kaikki mitä tehty muutaman viikon sisään.
Ongelma alkaa toistuvasti niin että normaali ajotilanteessa kierrokset alkaa nousta ja vauhti hiipua. (kaasua painaessa tuntuu kuin olisi vaihde vapaalla) menee tiettyyn pisteeseen asti ohi virtoja pois käyttämällä ja lopulta vikatila laatikkoon+moottorin vikavalo. Rempan jälkeen toimii päivän kaksi ja ongelma alkaa vähitellen uudestaan. Aina ilmestyy näiden jälkeen samat vikakoodit. Viikonlopun aikana muutaman kerran alkoi tämä luistaminen joka meni ohi jälleen virtojen pois käytöllä. Tänä aamuna lavetilla korjaamolle takaisin kun vikatila päälle, kakkosella pitkä matka ajella toista kymmentä kilometriä...Eli ennen noita remonteja ei ole tehty mitään remontia mihinkään?vekesiliveri kirjoitti: Kyseessä glk 220cdi vm 2011 eikä merkkikorjaamo saa ongelmaa ratkaistua yrityksistä huolimatta.
Laatikko alkaa luistaa ajaessa, tuntuu kuin heittäisi vapaata päälle, välillä virtojen sammutus auttaa ja välillä jää vikatilaan.
Star kertoo viat p0721: automaattivaihteiston lähtökierrosluvun signaali ei uskottava sekä p0720: kierroslukutunnistimessa lähtöakseli on sähkövika.
Laatikkoon vaihdettiin ensin öljyt->ei vaikutusta, tämän jälkeen johdinlevy -> ei vaikutusta, seuraava arvaus hydrauliyksikkö+johdinlevy-> eikä ongelma poistunut vieläkään.
Nyt tarvitaan apuja kun alkaa kyllästyttää tosissaan, tarkennuksena vielä että remontin jälkeen toimii n. 200km ja vähitellen ongelmat palaavat uudestaan.
Starin antamia mahdollisia vikoja vielä:
-Luistonestojärjestelmän toimintahäiriö
-Automaattivaihteiston versio väärä
-Tasauspyörästön välitys ei kunnossa
Ja se vika siis tulee aina tuon ~200km jälkeen?
ensimäisenä kun vika on päällä testerin piuha kiinni ja ajelulle katsomaan,
mitä näytää pyörän nopeuksia, nopeus tietoja musta yksiköistä,
löytyykä esp, abs, tai muista yksiköistä mitä vikoja
näissä viossa autoa pitää tutkia kokonaisuutena ei vain sitä kohtaa missä vika vaikutta olevan
Ja kyllä vika tulee aina tuon muutaman sadan kilometrin jälkeen.
Ainoa lähiaikana tehty remontti millä voisi olla mitään vaikutusta tuohon on eteen vetonivelten ja vas puolen tukilaakerin vaihto, tästä aikaa noin 5000km.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
nim MiHe kuvassa osat no
y3/8n3
y3/8n2
verrata niiden nopeutta
ja osa no 2 kokeiltu että on wis ohjeen mukaan eikä
(luista käänettäessä)
Lämpötila tiedot oikeen/loogiset
y3/8n3
y3/8n2
verrata niiden nopeutta
ja osa no 2 kokeiltu että on wis ohjeen mukaan eikä
(luista käänettäessä)
Lämpötila tiedot oikeen/loogiset
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Tähän löytyi mitä ilmeisimmin ratkaisu! Aiemmassa viestissä mainitsin että vetarin tukilaakeri on jokunen aika sitten vaihdettu -> asennuksessa käynyt pahemman laatunen moka ja lukkosokka pettänyt jonka johdosta laakeri lähtenyt kävelemään rikkoen öljypohjan laakeripesän -> akseli pääsee valskaamaan ja veto katkeaa kuskin eturenkaalta sekottaen laatikon toiminnan...
Nyt aletaan taisteluun kuka maksaa tämän koko lystin koska laakerin vaihto oli alunperin vain varotoimenpide tulevaisuutta ajatellen ja kyseinen laakerin vaihto tehtiin toisen firman toimesta.
Nyt aletaan taisteluun kuka maksaa tämän koko lystin koska laakerin vaihto oli alunperin vain varotoimenpide tulevaisuutta ajatellen ja kyseinen laakerin vaihto tehtiin toisen firman toimesta.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Nykyinen korjaamo siltäosin mitä ovat huvikseen osia vaihtanut, oletus on että asentaja katsoo kaikkien vetarien olevan paikallaan ja ehjiä jos asiakas valittaa voimansiirto ongelmia.
Näin ainakin ennen on toimittu.
Näin ainakin ennen on toimittu.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Se korjaus ei sitten olekaan ihan ilmanen. Vaatii joko koneen irroituksen tai vaihtoehtoisesti laatikon irroituksen ja luultavasti sen jälkeen vielä koneen nostamista ylöspäin. Korjausvastuu kuuluu laakerin vaihtaneelle korjaamolle.vekesiliveri kirjoitti:Tähän löytyi mitä ilmeisimmin ratkaisu! Aiemmassa viestissä mainitsin että vetarin tukilaakeri on jokunen aika sitten vaihdettu -> asennuksessa käynyt pahemman laatunen moka ja lukkosokka pettänyt jonka johdosta laakeri lähtenyt kävelemään rikkoen öljypohjan laakeripesän -> akseli pääsee valskaamaan ja veto katkeaa kuskin eturenkaalta sekottaen laatikon toiminnan...
Nyt aletaan taisteluun kuka maksaa tämän koko lystin koska laakerin vaihto oli alunperin vain varotoimenpide tulevaisuutta ajatellen ja kyseinen laakerin vaihto tehtiin toisen firman toimesta.
Täältä löytyy ehjä 141tkm ajettu om651/4-matic öljypohja kohtuuhinnalla myös. Ja lähtöisin nimenomaan 2011 glk:sta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
RRR77 kirjoitti:Se korjaus ei sitten olekaan ihan ilmanen. Vaatii joko koneen irroituksen tai vaihtoehtoisesti laatikon irroituksen ja luultavasti sen jälkeen vielä koneen nostamista ylöspäin. Korjausvastuu kuuluu laakerin vaihtaneelle korjaamolle.vekesiliveri kirjoitti:Tähän löytyi mitä ilmeisimmin ratkaisu! Aiemmassa viestissä mainitsin että vetarin tukilaakeri on jokunen aika sitten vaihdettu -> asennuksessa käynyt pahemman laatunen moka ja lukkosokka pettänyt jonka johdosta laakeri lähtenyt kävelemään rikkoen öljypohjan laakeripesän -> akseli pääsee valskaamaan ja veto katkeaa kuskin eturenkaalta sekottaen laatikon toiminnan...
Nyt aletaan taisteluun kuka maksaa tämän koko lystin koska laakerin vaihto oli alunperin vain varotoimenpide tulevaisuutta ajatellen ja kyseinen laakerin vaihto tehtiin toisen firman toimesta.
Täältä löytyy ehjä 141tkm ajettu om651/4-matic öljypohja kohtuuhinnalla myös. Ja lähtöisin nimenomaan 2011 glk:sta.
Karmivan kuuloinen tosiaan korjausarvio. Kyllä tämän pitäisi olla selvä tapaus että menee täysin heidän piikkiin mutta piän mielessä että sieltä löytyy jos niin hullusti kävisi että joutuu miettiä vaihtoehtoja.
Re: 7G laatikkotietäjät nyt tarvitaan apuja
Niin kyllä sillä korjaamolla on lupa käyttää käytettyä osaa. Sitä vanhaa ei saa korjattua ja uusi maksaa todnäk ihan tarpeeksi. Työnä se on tosiaan aika mittava, meilläkin onnistuu jos löydät maksajan sille remontille.
Laittele viestiä jos tarvit sen öljypohjan, sillä on ajettu 141tkm ja ei ole laakeri syönyt pesää väljäksi.
Laittele viestiä jos tarvit sen öljypohjan, sillä on ajettu 141tkm ja ei ole laakeri syönyt pesää väljäksi.