W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Ovatko nämä W213 vakio "static" Ledit minkälaiset verrattuna W212 faceliftin ILS-ledeihin, jotka mielestäni ovat äärimmäisen hyvät? Valoteho?
Vaikuttaa hyvin harvassa käytetyssä W213:ssa olevan nimittäin valopaketti.
Vaikuttaa hyvin harvassa käytetyssä W213:ssa olevan nimittäin valopaketti.
Re: W213 E-sarja topikki
Kohtuullisen hyvät, käänny ei joten mutkissa ei yhtähyvät kuin w212 ils
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.markoala kirjoitti:Kohtuullisen hyvät, käänny ei joten mutkissa ei yhtähyvät kuin w212 ils
Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Re: W213 E-sarja topikki
Kaukovaloavustimen saa koodattua jälkikäteen ainakin kun on stereokamera. ( 200-300€) Sen näkee tuulilasin aukoista joita on kaksi samanlaista reikää taustapeilin yläpuolella. Liittyy ainakin liikennemerkki tunnistimeen myös.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Miksi verrata 212:n parasta valovarustusta 213:n (ehkä) toiseksi parhaaseen? Kyllä minusta 213 parhailla valoilla pääsee 212:n tasolle ja vähän ehkä ylikin. 213:ssa se "varjostus" on vähän eri tavalla toteutettu mutta funktio ihan sama.Nach kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.
Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Re: W213 E-sarja topikki
Ei tuo koodaus onnistunut ainakaan Veho Airportissa. Tutkivat tuota pitkään ja hartaasti. Olivat Saksaankin tuosta yhteydessä, josta kuulemma ilmoitettiin ettei tuo enää onnistu. Joskus aikaisemmin vissiin ollut mahdollista. Tehtaalta eivät mahdollista tuon ominaisuuden lisäystä jollekin kortille tjsp... Harmi, tarpeellinen ominaisuus olisi.markoala kirjoitti:Kaukovaloavustimen saa koodattua jälkikäteen ainakin kun on stereokamera. ( 200-300€) Sen näkee tuulilasin aukoista joita on kaksi samanlaista reikää taustapeilin yläpuolella. Liittyy ainakin liikennemerkki tunnistimeen myös.
Re: W213 E-sarja topikki
Vai on tilanne muuttunut. Siellä tuo oma koodattiin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Re: W213 E-sarja topikki
Foorumin nimimerkiltä Mauh voi kysyä koodauksesta, pystyy varmaan tuon ”epävirallisen” koodaamaan.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W213 E-sarja topikki
Harmittelinkin lähinnä valopaketin puutetta edullisemmassa W213 hintaluokassa (alle 30ke) verrattuna viimeisiin W212 facelifteihin (noin 15ke), joissa tämä on käytännössä lähes kaikissa suomiautoissa, ainakin takseissa. Myös nykyisessäkin muuten karvalakkivarusteisessa.DBFI kirjoitti:Miksi verrata 212:n parasta valovarustusta 213:n (ehkä) toiseksi parhaaseen? Kyllä minusta 213 parhailla valoilla pääsee 212:n tasolle ja vähän ehkä ylikin. 213:ssa se "varjostus" on vähän eri tavalla toteutettu mutta funktio ihan sama.Nach kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.
Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Re: W213 E-sarja topikki
Ymmärtääkseni markoalalle tuo kaukovaloavustin koodattiin Veholla noihin "tavallisiin" LED-valoihin. Muistelin että sille oli EPC:ssä varustekoodikin (accessories tms. osiossa) ja olisko ollut WIS:issäkin asennusohjeet mutta nyt ei löydy enää mitään.jysi kirjoitti:W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Onko tehtaalla tehty täyskäännös ja virallinen jälkivarustelu on vedetty pois myynnistä vai pettääkö muistini (taas)?
Tuota epävirrallista koodausmahdollisuutta eivät helpolla pysty vetämään myynnistä mutta kohtuu hinnalla tehtynä ja SCN-koodaukset huolloissa kestävänä se virallinen vaihtoehto oli houkutteleva.
Re: W213 E-sarja topikki
Kyllä. Koodi 608 on nykyisin kantakortissa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Vaikuttaa tosiaan, että Veholla tuo koodaaminen ei onnistu. Onkos tuollaisessa "epävirallisessa" koodaamisessa jotain riskejä esim. tulevien huoltojen tai takuun suhteen?DBFI kirjoitti:Ymmärtääkseni markoalalle tuo kaukovaloavustin koodattiin Veholla noihin "tavallisiin" LED-valoihin. Muistelin että sille oli EPC:ssä varustekoodikin (accessories tms. osiossa) ja olisko ollut WIS:issäkin asennusohjeet mutta nyt ei löydy enää mitään.jysi kirjoitti:W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Onko tehtaalla tehty täyskäännös ja virallinen jälkivarustelu on vedetty pois myynnistä vai pettääkö muistini (taas)?
Tuota epävirrallista koodausmahdollisuutta eivät helpolla pysty vetämään myynnistä mutta kohtuu hinnalla tehtynä ja SCN-koodaukset huolloissa kestävänä se virallinen vaihtoehto oli houkutteleva.
Re: W213 E-sarja topikki
Epävirallinen voi haihtua taivaan tuuliin jos huollosssa päivitetään vaikka ohjelmisto johonkin niistä moduleista joihin muutos pitää koodata. Takuun poistumisesta tai pysymisestä ei ole ennakkotapausta tiedossa. Siinä mielessä se virallisesti ostettu kantakorttiin lisätty olisi parempi vaihtoehto jos se vaan olisi saatavilla.ABC-123 kirjoitti:Vaikuttaa tosiaan, että Veholla tuo koodaaminen ei onnistu. Onkos tuollaisessa "epävirallisessa" koodaamisessa jotain riskejä esim. tulevien huoltojen tai takuun suhteen?
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kellään kokemusta noiden sisustan tunnelmavalaistuksen koodauksesta? Kyseessä -2017 E jossa kyllä näkyy olevan led-nauha listojen alla mutta ei ole otettu tunnelma valo pakettia uutena. Merkkiliikkeen vastaus oli suurinpiirtein että "voi siellä olla led-nauha mutta puuttuu kaikki kaapelit ja boxit". Eli jos vinkkejä on niin kertokaa
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: W213 E-sarja topikki
Onko OM654 Renaultin vai Mersun kone? Mistä näkee virallisen listauksen siitä mitkä ovat kenenkin valmistamia moottoreita?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W213 E-sarja topikki
Päteekö tuo myös Relluton Eemeli myös tässä 1.6l '200d' mallissa?
Ja mistä tämä tieto siis saadaan että mikä on Rellu ja mikä ei?
Ja mistä tämä tieto siis saadaan että mikä on Rellu ja mikä ei?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W213 E-sarja topikki
https://www.daimler.com/innovation/dies ... chnic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Näköjään 2019 E:hen tullut OM 654 DE 16, vaikka wikistä ei tuo asia selviä
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... E_16_G_SCR*" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla löytyy infoa saksaksi:
https://www.auto-motor-und-sport.de/new ... che-daten/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... E_16_G_SCR*" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla löytyy infoa saksaksi:
https://www.auto-motor-und-sport.de/new ... che-daten/" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Re: W213 E-sarja topikki
Joo, ja oli jo helmikuussa Sveitsin hinnastossa (muutama sivu taaksepäin samaa aihetta)
Re: W213 E-sarja topikki
Kävin koeajamassa 220d mallin uudestaan. Sinänsä tuo moottori kuljettaa autoa ihan vaivattoman eleettömästi eteenpäin, mutta en tiedä onko vaihteisto viritetty polttoaineen kulutus mielessä pitäen liian "pehmeäksi" kun tuntuu ettei kaasu pohjaan painettaessa oikein tapahdu mitään. Sellainen tehopiikki puuttuu mitä joskus kaipaisi esim rampilta motarille kiihdyttäessä. Edes sport+ asento ei tuo tähän kauheasti muutosta.
Ainakin Saksassa näyttäisi olevan mallistossa myös 300d (4-sylinterinen biturbo) josta saattaisi löytyä se tarvittava piristysruiske?
Ainakin Saksassa näyttäisi olevan mallistossa myös 300d (4-sylinterinen biturbo) josta saattaisi löytyä se tarvittava piristysruiske?
Re: W213 E-sarja topikki
Ei ole piikkiä mutta tehoa on riittävästi minusta tähän maahan. Yksilö oli varmaan rikki
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Terve,
Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Re: W213 E-sarja topikki
Moro.
Itsellä liki sama matka ja E 350e.
Kesällä työkulutus 0l, talvella akku hyytyy nopeammin ja kulutus n. 1l. Sähkölatauksen hinta on 65-70c per suunta.
200km per suunta kulutus tulee olemaan n. 7l/100km, riippuen miten kaasujalkaa käyttelet.
20.000km vuodessa on kuluttamani matka kaikkine pitkine matkoineen ja keskikulutus on n. 4l/100km.
"webasto" on rohkea ilmaisu lisälämmittimestä. Kyseessä on sähkölämppäri, kätevä tosin. Lämmittää penkit ja ikkunat, mutta ei mikään tehomylly. Syö sähköä myös reippaasti, joten kannattaa olla laturissa kiinni samaan aikaan. Tätä voi kännykällä säätää päälle ja pois, vakiona päällekytkennästä on 15min päällä.
Itsellä liki sama matka ja E 350e.
Kesällä työkulutus 0l, talvella akku hyytyy nopeammin ja kulutus n. 1l. Sähkölatauksen hinta on 65-70c per suunta.
200km per suunta kulutus tulee olemaan n. 7l/100km, riippuen miten kaasujalkaa käyttelet.
20.000km vuodessa on kuluttamani matka kaikkine pitkine matkoineen ja keskikulutus on n. 4l/100km.
"webasto" on rohkea ilmaisu lisälämmittimestä. Kyseessä on sähkölämppäri, kätevä tosin. Lämmittää penkit ja ikkunat, mutta ei mikään tehomylly. Syö sähköä myös reippaasti, joten kannattaa olla laturissa kiinni samaan aikaan. Tätä voi kännykällä säätää päälle ja pois, vakiona päällekytkennästä on 15min päällä.
A.H kirjoitti:Terve,
Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Re: W213 E-sarja topikki
Terve, Jani!
Iso kiitos vastauksesta, tää vaan vahvisti tätä valintaa. Mulla nimittäin oli kesällä tuon työmatkan keskikulutus hyvänä päivänä 8.9l/100km. 200km matka myös kesärajoituksilla oli 8.5l/100km. Tuo seiskan kulutus alkaa kuulostamaan jo todella hyvältä ja työmatkat myös. Mulla tulee myös n. 20tkm vuoteen ajoja, joten kyllä tää bensa/hybrid tulee olemaan mun vaihtoehto.
Toinen kysymys vielä; Tosiaan tuo auto on tulossa Saksasta ja tämä on AMG sisä- ja ulkopaketilla. Kuuluuko AMG pakettiin aina myös AMG vanteet? Sain pari huonoa kuvaa maahantuojalta ja siinä näytti olevan ihan perus paketin vanteet. Kaksilla renkailla tuo on tulossa, toiset 18'' ja toiset on 19''. Voihan se olla, että kuvissa olivat nuo 18'' kitkat alla. Ihan hirvee autokuume ja odotan ku kuuta nousevaa, että tuon auton pääsee hakemaan
Iso kiitos vastauksesta, tää vaan vahvisti tätä valintaa. Mulla nimittäin oli kesällä tuon työmatkan keskikulutus hyvänä päivänä 8.9l/100km. 200km matka myös kesärajoituksilla oli 8.5l/100km. Tuo seiskan kulutus alkaa kuulostamaan jo todella hyvältä ja työmatkat myös. Mulla tulee myös n. 20tkm vuoteen ajoja, joten kyllä tää bensa/hybrid tulee olemaan mun vaihtoehto.
Toinen kysymys vielä; Tosiaan tuo auto on tulossa Saksasta ja tämä on AMG sisä- ja ulkopaketilla. Kuuluuko AMG pakettiin aina myös AMG vanteet? Sain pari huonoa kuvaa maahantuojalta ja siinä näytti olevan ihan perus paketin vanteet. Kaksilla renkailla tuo on tulossa, toiset 18'' ja toiset on 19''. Voihan se olla, että kuvissa olivat nuo 18'' kitkat alla. Ihan hirvee autokuume ja odotan ku kuuta nousevaa, että tuon auton pääsee hakemaan
JaniE350e kirjoitti:Moro.
Itsellä liki sama matka ja E 350e.
Kesällä työkulutus 0l, talvella akku hyytyy nopeammin ja kulutus n. 1l. Sähkölatauksen hinta on 65-70c per suunta.
200km per suunta kulutus tulee olemaan n. 7l/100km, riippuen miten kaasujalkaa käyttelet.
20.000km vuodessa on kuluttamani matka kaikkine pitkine matkoineen ja keskikulutus on n. 4l/100km.
"webasto" on rohkea ilmaisu lisälämmittimestä. Kyseessä on sähkölämppäri, kätevä tosin. Lämmittää penkit ja ikkunat, mutta ei mikään tehomylly. Syö sähköä myös reippaasti, joten kannattaa olla laturissa kiinni samaan aikaan. Tätä voi kännykällä säätää päälle ja pois, vakiona päällekytkennästä on 15min päällä.
A.H kirjoitti:Terve,
Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Re: W213 E-sarja topikki
Tuli tänään takaisinkutsu takaspoilerin kiinnityksen tarkistamiseen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Vaihdoin rengaskokoa Continental Premiumcontact 5 225/55-17Y, joka oli mulla vakio rengas siis kesärengas. Vakio muuttui nyt Goodyearin Efficientgrip 215/60-17H. Laittoivat alle SUV vaikka en niitä tilannut. Tiedän saan palauttaa, en tee talvi tulee. Melussa Mittarilla tuli sisällä autossa 2 Db:n ero uusien hyväksi, mutta korvakuulota se oli isompi. Tiedän karkea vai sileä asvaltti, karkea
asv. nyt 68 db, vanha 70 db. eli korvalla ei eroa kuule. TM ja muut sanoo vaihda rengaskokoa niin melu poistuu ..HAH ..mikä visi, vai onko? Tiedän RR:n laitetaan 125 kiloa äänieristettä ym.. ja maksaaaaaa. Kiitos.
asv. nyt 68 db, vanha 70 db. eli korvalla ei eroa kuule. TM ja muut sanoo vaihda rengaskokoa niin melu poistuu ..HAH ..mikä visi, vai onko? Tiedän RR:n laitetaan 125 kiloa äänieristettä ym.. ja maksaaaaaa. Kiitos.
Re: W213 E-sarja topikki
Mitäs täällä oltiin mieltä lohkolämmittimen asennuksesta OM654:seen, toiset suosittelee ja toiset ei, sotkeeko esim. moottorinohjausta jollain tavalla? Ja Webastoa en enää lähde asennuttamaan, koska auto menee varmaan vuoden sisään vaihtoon, joten ne kommentit voi jättää pois.
Jos kannattaa laittaa lohkolämppäri tms niin mitä suosittelette?
Jos kannattaa laittaa lohkolämppäri tms niin mitä suosittelette?