W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Nach »

Ovatko nämä W213 vakio "static" Ledit minkälaiset verrattuna W212 faceliftin ILS-ledeihin, jotka mielestäni ovat äärimmäisen hyvät? Valoteho?

Vaikuttaa hyvin harvassa käytetyssä W213:ssa olevan nimittäin valopaketti.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kohtuullisen hyvät, käänny ei joten mutkissa ei yhtähyvät kuin w212 ils
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Nach »

markoala kirjoitti:Kohtuullisen hyvät, käänny ei joten mutkissa ei yhtähyvät kuin w212 ils
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.

Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kaukovaloavustimen saa koodattua jälkikäteen ainakin kun on stereokamera. ( 200-300€) Sen näkee tuulilasin aukoista joita on kaksi samanlaista reikää taustapeilin yläpuolella. Liittyy ainakin liikennemerkki tunnistimeen myös.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Nach kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.

Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Miksi verrata 212:n parasta valovarustusta 213:n (ehkä) toiseksi parhaaseen? Kyllä minusta 213 parhailla valoilla pääsee 212:n tasolle ja vähän ehkä ylikin. 213:ssa se "varjostus" on vähän eri tavalla toteutettu mutta funktio ihan sama.
ABC-123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.01.2019 14:31

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ABC-123 »

markoala kirjoitti:Kaukovaloavustimen saa koodattua jälkikäteen ainakin kun on stereokamera. ( 200-300€) Sen näkee tuulilasin aukoista joita on kaksi samanlaista reikää taustapeilin yläpuolella. Liittyy ainakin liikennemerkki tunnistimeen myös.
Ei tuo koodaus onnistunut ainakaan Veho Airportissa. Tutkivat tuota pitkään ja hartaasti. Olivat Saksaankin tuosta yhteydessä, josta kuulemma ilmoitettiin ettei tuo enää onnistu. Joskus aikaisemmin vissiin ollut mahdollista. Tehtaalta eivät mahdollista tuon ominaisuuden lisäystä jollekin kortille tjsp... Harmi, tarpeellinen ominaisuus olisi.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vai on tilanne muuttunut. Siellä tuo oma koodattiin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3135
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

Foorumin nimimerkiltä Mauh voi kysyä koodauksesta, pystyy varmaan tuon ”epävirallisen” koodaamaan.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Nach »

DBFI kirjoitti:
Nach kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Harmi tosiaan valopaketin harvinaisuuden kanssa käytetyissä, kun W212 ledit ovat todella hyvät jatkuvasti muuttuvalla valokuviolla, varjostuksilla toisten autojen kohdalla ja siinä, että voi pitkää matkaa ajaa käytännössä valot automaatilla aina ns pitkät päällä.

Tuntuu aIka suurelta tiputukselta, jos vaihtaisi W213:een normiledeillä.
Miksi verrata 212:n parasta valovarustusta 213:n (ehkä) toiseksi parhaaseen? Kyllä minusta 213 parhailla valoilla pääsee 212:n tasolle ja vähän ehkä ylikin. 213:ssa se "varjostus" on vähän eri tavalla toteutettu mutta funktio ihan sama.
Harmittelinkin lähinnä valopaketin puutetta edullisemmassa W213 hintaluokassa (alle 30ke) verrattuna viimeisiin W212 facelifteihin (noin 15ke), joissa tämä on käytännössä lähes kaikissa suomiautoissa, ainakin takseissa. Myös nykyisessäkin muuten karvalakkivarusteisessa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jysi kirjoitti:W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Ymmärtääkseni markoalalle tuo kaukovaloavustin koodattiin Veholla noihin "tavallisiin" LED-valoihin. Muistelin että sille oli EPC:ssä varustekoodikin (accessories tms. osiossa) ja olisko ollut WIS:issäkin asennusohjeet mutta nyt ei löydy enää mitään.

Onko tehtaalla tehty täyskäännös ja virallinen jälkivarustelu on vedetty pois myynnistä vai pettääkö muistini (taas)?

Tuota epävirrallista koodausmahdollisuutta eivät helpolla pysty vetämään myynnistä mutta kohtuu hinnalla tehtynä ja SCN-koodaukset huolloissa kestävänä se virallinen vaihtoehto oli houkutteleva.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä. Koodi 608 on nykyisin kantakortissa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
ABC-123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.01.2019 14:31

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ABC-123 »

DBFI kirjoitti:
jysi kirjoitti:W213:een on myyty vain tuota IHC+ mallin valoavustinta, koodi 628, joka vaatii multibeam-valot.
Autossa on valmius kytkeä käyttöön perus-IHC, koodi 608 (lähi/kaukovalon vaihto) tavallisten LED-valojen kanssa mutta sitä ei voi toteuttaa virallisella menetelmällä ja työkaluilla - koodaus kantakorttiin ja sitten uuden kortin mukainen konfiguraatio autoon - koska sitä ei ole myyty eikä myydä. -> vaatii epävirallisen koodauksen.
Ymmärtääkseni markoalalle tuo kaukovaloavustin koodattiin Veholla noihin "tavallisiin" LED-valoihin. Muistelin että sille oli EPC:ssä varustekoodikin (accessories tms. osiossa) ja olisko ollut WIS:issäkin asennusohjeet mutta nyt ei löydy enää mitään.

Onko tehtaalla tehty täyskäännös ja virallinen jälkivarustelu on vedetty pois myynnistä vai pettääkö muistini (taas)?

Tuota epävirrallista koodausmahdollisuutta eivät helpolla pysty vetämään myynnistä mutta kohtuu hinnalla tehtynä ja SCN-koodaukset huolloissa kestävänä se virallinen vaihtoehto oli houkutteleva.
Vaikuttaa tosiaan, että Veholla tuo koodaaminen ei onnistu. Onkos tuollaisessa "epävirallisessa" koodaamisessa jotain riskejä esim. tulevien huoltojen tai takuun suhteen?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3135
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

ABC-123 kirjoitti:Vaikuttaa tosiaan, että Veholla tuo koodaaminen ei onnistu. Onkos tuollaisessa "epävirallisessa" koodaamisessa jotain riskejä esim. tulevien huoltojen tai takuun suhteen?
Epävirallinen voi haihtua taivaan tuuliin jos huollosssa päivitetään vaikka ohjelmisto johonkin niistä moduleista joihin muutos pitää koodata. Takuun poistumisesta tai pysymisestä ei ole ennakkotapausta tiedossa. Siinä mielessä se virallisesti ostettu kantakorttiin lisätty olisi parempi vaihtoehto jos se vaan olisi saatavilla.
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja märssu »

Onko kellään kokemusta noiden sisustan tunnelmavalaistuksen koodauksesta? Kyseessä -2017 E jossa kyllä näkyy olevan led-nauha listojen alla mutta ei ole otettu tunnelma valo pakettia uutena. Merkkiliikkeen vastaus oli suurinpiirtein että "voi siellä olla led-nauha mutta puuttuu kaikki kaapelit ja boxit". Eli jos vinkkejä on niin kertokaa :)
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3148
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Hage »

Onko OM654 Renaultin vai Mersun kone? Mistä näkee virallisen listauksen siitä mitkä ovat kenenkin valmistamia moottoreita?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mercedes-Benz
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja acparma »

OM 622/OM 626 Rellun. W213 ei saa rellun koneella.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3148
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Hage »

Päteekö tuo myös Relluton Eemeli myös tässä 1.6l '200d' mallissa?
Ja mistä tämä tieto siis saadaan että mikä on Rellu ja mikä ei?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

https://www.daimler.com/innovation/dies ... chnic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja acparma »

Näköjään 2019 E:hen tullut OM 654 DE 16, vaikka wikistä ei tuo asia selviä

https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... E_16_G_SCR*" onclick="window.open(this.href);return false;


Tuolla löytyy infoa saksaksi:

https://www.auto-motor-und-sport.de/new ... che-daten/" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3135
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

Joo, ja oli jo helmikuussa Sveitsin hinnastossa (muutama sivu taaksepäin samaa aihetta)
Rey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 26.05.2016 08:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Rey »

Kävin koeajamassa 220d mallin uudestaan. Sinänsä tuo moottori kuljettaa autoa ihan vaivattoman eleettömästi eteenpäin, mutta en tiedä onko vaihteisto viritetty polttoaineen kulutus mielessä pitäen liian "pehmeäksi" kun tuntuu ettei kaasu pohjaan painettaessa oikein tapahdu mitään. Sellainen tehopiikki puuttuu mitä joskus kaipaisi esim rampilta motarille kiihdyttäessä. Edes sport+ asento ei tuo tähän kauheasti muutosta.

Ainakin Saksassa näyttäisi olevan mallistossa myös 300d (4-sylinterinen biturbo) josta saattaisi löytyä se tarvittava piristysruiske?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei ole piikkiä mutta tehoa on riittävästi minusta tähän maahan. Yksilö oli varmaan rikki :lol:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
A.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 13.10.2019 19:45

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja A.H »

Terve,

Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja? :?:

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
JaniE350e
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 26.09.2017 22:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja JaniE350e »

Moro.

Itsellä liki sama matka ja E 350e.
Kesällä työkulutus 0l, talvella akku hyytyy nopeammin ja kulutus n. 1l. Sähkölatauksen hinta on 65-70c per suunta.
200km per suunta kulutus tulee olemaan n. 7l/100km, riippuen miten kaasujalkaa käyttelet.

20.000km vuodessa on kuluttamani matka kaikkine pitkine matkoineen ja keskikulutus on n. 4l/100km.

"webasto" on rohkea ilmaisu lisälämmittimestä. Kyseessä on sähkölämppäri, kätevä tosin. Lämmittää penkit ja ikkunat, mutta ei mikään tehomylly. Syö sähköä myös reippaasti, joten kannattaa olla laturissa kiinni samaan aikaan. Tätä voi kännykällä säätää päälle ja pois, vakiona päällekytkennästä on 15min päällä.

A.H kirjoitti:Terve,

Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja? :?:

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
A.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 13.10.2019 19:45

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja A.H »

Terve, Jani!

Iso kiitos vastauksesta, tää vaan vahvisti tätä valintaa. Mulla nimittäin oli kesällä tuon työmatkan keskikulutus hyvänä päivänä 8.9l/100km. 200km matka myös kesärajoituksilla oli 8.5l/100km. Tuo seiskan kulutus alkaa kuulostamaan jo todella hyvältä ja työmatkat myös. Mulla tulee myös n. 20tkm vuoteen ajoja, joten kyllä tää bensa/hybrid tulee olemaan mun vaihtoehto.

Toinen kysymys vielä; Tosiaan tuo auto on tulossa Saksasta ja tämä on AMG sisä- ja ulkopaketilla. Kuuluuko AMG pakettiin aina myös AMG vanteet? Sain pari huonoa kuvaa maahantuojalta ja siinä näytti olevan ihan perus paketin vanteet. Kaksilla renkailla tuo on tulossa, toiset 18'' ja toiset on 19''. Voihan se olla, että kuvissa olivat nuo 18'' kitkat alla. Ihan hirvee autokuume ja odotan ku kuuta nousevaa, että tuon auton pääsee hakemaan :D



JaniE350e kirjoitti:Moro.

Itsellä liki sama matka ja E 350e.
Kesällä työkulutus 0l, talvella akku hyytyy nopeammin ja kulutus n. 1l. Sähkölatauksen hinta on 65-70c per suunta.
200km per suunta kulutus tulee olemaan n. 7l/100km, riippuen miten kaasujalkaa käyttelet.

20.000km vuodessa on kuluttamani matka kaikkine pitkine matkoineen ja keskikulutus on n. 4l/100km.

"webasto" on rohkea ilmaisu lisälämmittimestä. Kyseessä on sähkölämppäri, kätevä tosin. Lämmittää penkit ja ikkunat, mutta ei mikään tehomylly. Syö sähköä myös reippaasti, joten kannattaa olla laturissa kiinni samaan aikaan. Tätä voi kännykällä säätää päälle ja pois, vakiona päällekytkennästä on 15min päällä.

A.H kirjoitti:Terve,

Myin juuri oman 1.8 TFSI quattro Audin pois ja Mersu kiikarissa. Nyt näillä näkymin tulossa E 350e Saksasta parin viikon päästä. Vm. 2017 ja ajettu n. 45tkm. Pitkään mietin 220d ja tämän välillä. Työmatka n. 15km ja keskinopeus n. 70-80km/h. Kotona pihalla 2h pistokepaikka ja töissä mahdollisuus ladata akku täyteen. Pari kertaa kuukaudessa tulee pidemmät matkat (200km/suunta). Kumpaa itse ehdottaisitte? Hybrid kiehtoo todella paljon, mutta nuo uudet dieselit menee myös todella pienellä kulutuksella. Yhteensä vuoteen tulee n. 20.000km ajoa. Myös ton 350e Webasto kiinnostaa, kun Saksan peleissä ei mitään lisälämmityksiä ole. Joku täällä sanoi, että kaikissa 350e olisi vakiovarusteena tuo webasto? Koskeeko tämä vain Suomi-autoja? :?:

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuli tänään takaisinkutsu takaspoilerin kiinnityksen tarkistamiseen. :wtf:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
vesmat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 04.03.2019 22:05

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja vesmat »

Vaihdoin rengaskokoa Continental Premiumcontact 5 225/55-17Y, joka oli mulla vakio rengas siis kesärengas. Vakio muuttui nyt Goodyearin Efficientgrip 215/60-17H. Laittoivat alle SUV vaikka en niitä tilannut. Tiedän saan palauttaa, en tee talvi tulee. Melussa Mittarilla tuli sisällä autossa 2 Db:n ero uusien hyväksi, mutta korvakuulota se oli isompi. Tiedän karkea vai sileä asvaltti, karkea
asv. nyt 68 db, vanha 70 db. eli korvalla ei eroa kuule. TM ja muut sanoo vaihda rengaskokoa niin melu poistuu ..HAH ..mikä visi, vai onko? Tiedän RR:n laitetaan 125 kiloa äänieristettä ym.. ja maksaaaaaa. Kiitos.
W213
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.05.2019 16:15

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W213 »

Mitäs täällä oltiin mieltä lohkolämmittimen asennuksesta OM654:seen, toiset suosittelee ja toiset ei, sotkeeko esim. moottorinohjausta jollain tavalla? Ja Webastoa en enää lähde asennuttamaan, koska auto menee varmaan vuoden sisään vaihtoon, joten ne kommentit voi jättää pois.

Jos kannattaa laittaa lohkolämppäri tms niin mitä suosittelette?
Vastaa Viestiin