ML 350 erinäiset ongelmat?
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Keskiviikkona menee vikakoodien lukuun Starin perään, toivottavast jotain selviäisi.
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Auto kävi testerissä joka ei ollutkaan Star vaikka niin luulinkin.
Bosch oli joka näytti että ahtopaine liian suuri. Vaihteistolle ei vikaa, ja päästöpuolelle kommunikaatiovikaa.
Kaveri oli vahvasti sitä mieltä että vaihtaisin ahtopaineanturin. No tilasin semmosen joka tulee huomenissa.
Eli tuosta hiukkasloukun poltosta tahi ureasysteemistä ei tullut hullua hurskaammaksi.
Auto kuitenkin toimi ihan ok resetoinnin jälkeen, vaihteisto pelasi moitteettomasti. En nyt viitsi polkea hulluna kaasua ennen tuota anturin vaihtoa ettei taas mene vikatilaan.
Bosch oli joka näytti että ahtopaine liian suuri. Vaihteistolle ei vikaa, ja päästöpuolelle kommunikaatiovikaa.
Kaveri oli vahvasti sitä mieltä että vaihtaisin ahtopaineanturin. No tilasin semmosen joka tulee huomenissa.
Eli tuosta hiukkasloukun poltosta tahi ureasysteemistä ei tullut hullua hurskaammaksi.
Auto kuitenkin toimi ihan ok resetoinnin jälkeen, vaihteisto pelasi moitteettomasti. En nyt viitsi polkea hulluna kaasua ennen tuota anturin vaihtoa ettei taas mene vikatilaan.
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Imuilman ahtopaineanturi joka on kiinni ilmanputsarin kotelossa vaihdettu. Eipä ollut apua. Auto meni tilttiin kun kiihdytin vähän kovempaa, kierrokset noin 3500 ja sata vauhtia niin veto loppui. Vaikka tuo vika häviää kun virrat sammuttaa niin joku vikamoodi jää päälle kun vaihteisto ei pelaa enää hyvin. Eilen kun viat resetoitiin testerillä niin loota toimi moitteettomasti tuohon tän päiväiseen kiihdytykseen asti.
Voiskohan olla pakopuoli niin tukossa että ahtopaineet nousee jolloin auto suojaa itseitseään? Siis jos tohon on ladattu joku ohjelma jolla on ohitettu kaikki ureasysteemit sun muut.
Voiskohan olla pakopuoli niin tukossa että ahtopaineet nousee jolloin auto suojaa itseitseään? Siis jos tohon on ladattu joku ohjelma jolla on ohitettu kaikki ureasysteemit sun muut.
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Lieköhän vaihdettu väärä anturi, vahva muistikuva että ahtopaineanturi on kaasuläppäkotelon suunnilla. Ja jos auto on tilattu ahtopaineanturi ja vaihdettu eri tunnistin väärällä osalla nii sekoittanee vielä lisää pakkaa...
Jos ei yhteyttä SCR ohjainlaitteeseen niin tod.näk poistettu käytöstä, etenkin jos ei herjaa mitään muilla ohjainlaitteille.
Jos ei yhteyttä SCR ohjainlaitteeseen niin tod.näk poistettu käytöstä, etenkin jos ei herjaa mitään muilla ohjainlaitteille.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
No sitä funtsin itsekin. Alkuperäisessä anturissa oleva Mersun varaosanumero antoi kyllä englanniksi boost pressure sensor googlesta. Auto toimi ihan hienosti tuohon reippaampaan kiihdytykseen asti. Osaako joku kertoa että missä nuo anturit sijaitsevat eli kaikki jotka voivat tehdä tuon vian eli ahtopaine liian korkea. Voi kun tän auton saisi Starin perään...
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
En nyt vastaa kysymykseen, mutta kyllähän se ahtopaine voi oikeasti olla liian korkea, ei kannata heti olettaa anturivikaa.
Onko ahdin alkuperäinen tai sen säätötankoon koskettu?
Mitä ahtopaine näyttää kun kone seis, sehän pitäisi olla karvan päälle 1000mbar?
Onko ahdin alkuperäinen tai sen säätötankoon koskettu?
Mitä ahtopaine näyttää kun kone seis, sehän pitäisi olla karvan päälle 1000mbar?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Ilman putsarissa ei ole ahtopainen anturiaJuippi200 kirjoitti:Imuilman ahtopaineanturi joka on kiinni ilmanputsarin kotelossa vaihdettu. Eipä ollut apua. Auto meni tilttiin kun kiihdytin vähän kovempaa, kierrokset noin 3500 ja sata vauhtia niin veto loppui. Vaikka tuo vika häviää kun virrat sammuttaa niin joku vikamoodi jää päälle kun vaihteisto ei pelaa enää hyvin. Eilen kun viat resetoitiin testerillä niin loota toimi moitteettomasti tuohon tän päiväiseen kiihdytykseen asti.
Voiskohan olla pakopuoli niin tukossa että ahtopaineet nousee jolloin auto suojaa itseitseään? Siis jos tohon on ladattu joku ohjelma jolla on ohitettu kaikki ureasysteemit sun muut.
Mökkillä
'
'
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Tänään auto kävi yhden optimointifirman tiloissa. Aluksi kaveri ei löytänyt vikapuskurista mitään vaikka auto meni eilen nilkutustilaan. No kävin ajamassa auton tilttiin ja sitten löyti Autocomin testerillä ahtopaine liian matala. Resetoitiin vika jonka jälkeen ajeltiin testeri ja läppäri autossa. Vähän reippaammin kun painoi kaasua niin pakopaineet nousi yli 4000:een.
Todettiin pakoputkiston olevan tukkeessa. Auto ylös ja todettiin hiukkasloukun ohitus, ainakin siinä oli hitsisauma joka ei ole tehtaan jäljiltä.
Sitten putki irti hiukkassuotimen jälkeen ja auto käyntiin. Käyntiääni ei muuttunut mihinkään vaikka antoi kaasua. Funtsittiin joska katti tai katit tukkeessa.
Nyt auto on myyjän luona joka järjstää autolle asianmukaisen korjauksen. Autohan on siis optimoitu muttei vissiin kovin onnistuneesti kun menee noin jumiin ja vie löpöä ihan helvetisti, yli kympin satasella tasasta ajoa. Ja eiköhän se optimointi ole tehty sen takia että toi pönttö on mennyt jumiin tai sitten noxit rikki tai ureasysteemi jumissa.
Todettiin pakoputkiston olevan tukkeessa. Auto ylös ja todettiin hiukkasloukun ohitus, ainakin siinä oli hitsisauma joka ei ole tehtaan jäljiltä.
Sitten putki irti hiukkassuotimen jälkeen ja auto käyntiin. Käyntiääni ei muuttunut mihinkään vaikka antoi kaasua. Funtsittiin joska katti tai katit tukkeessa.
Nyt auto on myyjän luona joka järjstää autolle asianmukaisen korjauksen. Autohan on siis optimoitu muttei vissiin kovin onnistuneesti kun menee noin jumiin ja vie löpöä ihan helvetisti, yli kympin satasella tasasta ajoa. Ja eiköhän se optimointi ole tehty sen takia että toi pönttö on mennyt jumiin tai sitten noxit rikki tai ureasysteemi jumissa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Loppu tulos kuulostaa juuri siltä mitä valitettavan usein tulee vastaan kun hiukkas sudatin on poistettuJuippi200 kirjoitti:Tänään auto kävi yhden optimointifirman tiloissa. Aluksi kaveri ei löytänyt vikapuskurista mitään vaikka auto meni eilen nilkutustilaan. No kävin ajamassa auton tilttiin ja sitten löyti Autocomin testerillä ahtopaine liian matala. Resetoitiin vika jonka jälkeen ajeltiin testeri ja läppäri autossa. Vähän reippaammin kun painoi kaasua niin pakopaineet nousi yli 4000:een.
Todettiin pakoputkiston olevan tukkeessa. Auto ylös ja todettiin hiukkasloukun ohitus, ainakin siinä oli hitsisauma joka ei ole tehtaan jäljiltä.
Sitten putki irti hiukkassuotimen jälkeen ja auto käyntiin. Käyntiääni ei muuttunut mihinkään vaikka antoi kaasua. Funtsittiin joska katti tai katit tukkeessa.
Nyt auto on myyjän luona joka järjstää autolle asianmukaisen korjauksen. Autohan on siis optimoitu muttei vissiin kovin onnistuneesti kun menee noin jumiin ja vie löpöä ihan helvetisti, yli kympin satasella tasasta ajoa. Ja eiköhän se optimointi ole tehty sen takia että toi pönttö on mennyt jumiin tai sitten noxit rikki tai ureasysteemi jumissa.
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Ole tiukkana, että korjaavat auton kunnolla,eli alkuperäiseen kuntoon, niin softan, kuin pakokaasun jälkikäsittelylaitteiden osalta. Jos näin eivät suostu tekemään, niin silloin kaupan purku on todella viisas vaihtoehto. Pyydä nyt kuitenkin liikkeeltä tarkka ja kirjallinen selvitys siitä mitä ja miksi autolle on tehty. Kunnolla tehty korjaus on varmasti kallis, joten on mahdollista, että yrittävät oikoa. Parasta olisi tietysti ollut, että auto olisi tutkittu kunnolla riippumattoman tarkastajan toimesta.
Se mikä tuossa itseä jäisi arveluttamaan, on tietysti se, paljonko itse moottori on kärsinyt paskan ohjelmoinnin aiheuttamista ongelmista. Nämä voivat tulla eteen vasta myöhemmin, jolloin maksaja olet sinä itse. Minkälainen liike tuo oli mistä ostit, joku jobbari vai isompi tomija?
Se mikä tuossa itseä jäisi arveluttamaan, on tietysti se, paljonko itse moottori on kärsinyt paskan ohjelmoinnin aiheuttamista ongelmista. Nämä voivat tulla eteen vasta myöhemmin, jolloin maksaja olet sinä itse. Minkälainen liike tuo oli mistä ostit, joku jobbari vai isompi tomija?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Auto on ostettu pienemmältä toimijalta jolla on useampi liike. Useamman auton olen heiltä ostanut ja toiminta on ollut aina asiallista. En pitäisi heitä ihan jobbareinakaan. Kokemusta on kyllä useista erilaisista merkkiliikkeistä eikä niiden toiminta ole nykypäivänä yhtään sen parempaa.
Tuskin kukaan tahallaan myy risaa tai ainakaan tässä tapauksessa en siihen usko. Ei kai kohta uskalla ostaa mitään mistään kun ei tiedä kuka on ohjelmoinut milloin mitäkin. Tosin asiallisesti tehty optimointi ei kyllä autoa pahenna mutta sitten näiden kyläseppien tekeleet on tälläsia.
Eikö noita hiukkasloukun raiskattuja autoja ole vaikka kuinka paljon? Onkohan tuossa nyt tuo ohjelma ihan perseestä kun meni noin tukkoon?
Tuskin kukaan tahallaan myy risaa tai ainakaan tässä tapauksessa en siihen usko. Ei kai kohta uskalla ostaa mitään mistään kun ei tiedä kuka on ohjelmoinut milloin mitäkin. Tosin asiallisesti tehty optimointi ei kyllä autoa pahenna mutta sitten näiden kyläseppien tekeleet on tälläsia.
Eikö noita hiukkasloukun raiskattuja autoja ole vaikka kuinka paljon? Onkohan tuossa nyt tuo ohjelma ihan perseestä kun meni noin tukkoon?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Usein vika ei alkuunkaan ole ollut siinä suodatimessaJuippi200 kirjoitti:Auto on ostettu pienemmältä toimijalta jolla on useampi liike. Useamman auton olen heiltä ostanut ja toiminta on ollut aina asiallista. En pitäisi heitä ihan jobbareinakaan. Kokemusta on kyllä useista erilaisista merkkiliikkeistä eikä niiden toiminta ole nykypäivänä yhtään sen parempaa.
Tuskin kukaan tahallaan myy risaa tai ainakaan tässä tapauksessa en siihen usko. Ei kai kohta uskalla ostaa mitään mistään kun ei tiedä kuka on ohjelmoinut milloin mitäkin. Tosin asiallisesti tehty optimointi ei kyllä autoa pahenna mutta sitten näiden kyläseppien tekeleet on tälläsia.
Eikö noita hiukkasloukun raiskattuja autoja ole vaikka kuinka paljon? Onkohan tuossa nyt tuo ohjelma ihan perseestä kun meni noin tukkoon?
mutta mikä sitten jää sinne yhä edellen ja loppu tulos on tuo
aivan sama jos jalka on poikki siihen sitten hoidoksi asperinia eikä kipsiä
eli hoidetaan oiretta ei syytä
Mökkillä
'
'
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Näköjään hyvin usein liikkeestä ostettu käytetty on vikainen , riippumatta kauppahinnasta.
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Joo ja tuntuu ettei liikkeelläkään tunnu olevan kovinkaan suurta vaikutusta. Ei se iso konsernikaan mielellään kovin montaa euroa korjauksiin laita kun katteet on oikeasti todella pienet.
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Pahimmillaan DBF suolistetaan koska eropaine- tai vastapainetunnistin on viallinen eikä osata korjata muutaman kympin osalla.
Mersuissa DBF ei ikinä ole ongelma, siis itse se pönttö. Yhtään ei tarvitse vaihtaa ellei typeryyttään ajeta vikatilassa kuukausia tms. "kun hyvin se teho talvella riittää vaikkei turbo toimi".
Tukkeutunutkin saadaan lähes aina auki oikeilla aineilla ja toimintatavoilla.
Tuossa lienee nyt sitten katalysaattori tukossa, eikä kannata hyväksyä sellaista korjausta että se tyhjennetään, koska näyttää siltä että ohjelma on pilattu niin että vikakoodien tulemista estetty. Mahdoton korjattava myöhemmin kun jotain tulee.
Mersuissa DBF ei ikinä ole ongelma, siis itse se pönttö. Yhtään ei tarvitse vaihtaa ellei typeryyttään ajeta vikatilassa kuukausia tms. "kun hyvin se teho talvella riittää vaikkei turbo toimi".
Tukkeutunutkin saadaan lähes aina auki oikeilla aineilla ja toimintatavoilla.
Tuossa lienee nyt sitten katalysaattori tukossa, eikä kannata hyväksyä sellaista korjausta että se tyhjennetään, koska näyttää siltä että ohjelma on pilattu niin että vikakoodien tulemista estetty. Mahdoton korjattava myöhemmin kun jotain tulee.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Väittäisin, että jokin iso uusien autojen merkkiliike hoitaa nämäkin asiat paremmin, kuin jokin pelkästään käytettyhin keskittyvä isokin ketju. Itsellä nyt ei ole juurikaan kokemusta kuin Vehosta, josta olen useimmat autot (ei toki kaikkia) ostanut ja jos ongelmia on ollut, ne on kyllä hoidettu asiallisesti ja kunnolla. Varmasti tähän vaikuttaa myös oma "jämptiys" asiassa, no toki ostohinnassa on varmaan joutunut enemmän maksamaan.Juippi200 kirjoitti:Auto on ostettu pienemmältä toimijalta jolla on useampi liike. Useamman auton olen heiltä ostanut ja toiminta on ollut aina asiallista. En pitäisi heitä ihan jobbareinakaan. Kokemusta on kyllä useista erilaisista merkkiliikkeistä eikä niiden toiminta ole nykypäivänä yhtään sen parempaa.
Tuskin kukaan tahallaan myy risaa tai ainakaan tässä tapauksessa en siihen usko. Ei kai kohta uskalla ostaa mitään mistään kun ei tiedä kuka on ohjelmoinut milloin mitäkin. Tosin asiallisesti tehty optimointi ei kyllä autoa pahenna mutta sitten näiden kyläseppien tekeleet on tälläsia.
Eikö noita hiukkasloukun raiskattuja autoja ole vaikka kuinka paljon? Onkohan tuossa nyt tuo ohjelma ihan perseestä kun meni noin tukkoon?
Varmaan liike ei tarkoituksella ole sinulle viallista autoa myynyt, vaan on joutunut "kusetetuksi" auton edellisen omistajan toimesta, joka on ongelmat havainnut (tai aiheuttanut) ja pistänyt auton kiertoon. Mielestäni tässä lähennellään jo petoksen merkkejä ja ihmettelen, etteivä liikkeet näihin reagoi voimakkaammin. Tästä huolimatta liike on kuitenkin aina virhevastuussa ostajalle myymästään autosta ja on sen velvollinen korjaamaan.
Toivotaan että asia järjestyy!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Kuten arvelin, taisi saada auto valohoitoa. Ilmeisesti joku optimointi ladattu ja vanha ohjelma oli ollut ihan surkea, ainakin tän kaverin mielestä joka uuden latasi.
Ajoin äsken 20 kilsaa ja edelleenkin kierrokset huutaa minusta ihan liikaa, kulku ei ole sellaista sujuvaa kun mitä tuolta väännöltä voisi odottaa.
En jaksa enää tapella liikkeen kanssa autosta kun heidän mielestä auto toimii eikä vikakoodeja ole jne.
Pitäisköhän tuo laatikko käydä jossain resetoimassa ja jos niin missä, merkkiliikkeessäkö vai?
Ajoin äsken 20 kilsaa ja edelleenkin kierrokset huutaa minusta ihan liikaa, kulku ei ole sellaista sujuvaa kun mitä tuolta väännöltä voisi odottaa.
En jaksa enää tapella liikkeen kanssa autosta kun heidän mielestä auto toimii eikä vikakoodeja ole jne.
Pitäisköhän tuo laatikko käydä jossain resetoimassa ja jos niin missä, merkkiliikkeessäkö vai?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Jos resetoinnilla tarkoita että merkki liikessä laittaisivat vakio ohjelman sinne moottorin ohjaimeenJuippi200 kirjoitti:Kuten arvelin, taisi saada auto valohoitoa. Ilmeisesti joku optimointi ladattu ja vanha ohjelma oli ollut ihan surkea, ainakin tän kaverin mielestä joka uuden latasi.
Ajoin äsken 20 kilsaa ja edelleenkin kierrokset huutaa minusta ihan liikaa, kulku ei ole sellaista sujuvaa kun mitä tuolta väännöltä voisi odottaa.
En jaksa enää tapella liikkeen kanssa autosta kun heidän mielestä auto toimii eikä vikakoodeja ole jne.
Pitäisköhän tuo laatikko käydä jossain resetoimassa ja jos niin missä, merkkiliikkeessäkö vai?
niin sitten se on koko ajan vika tilassa jos sieltä puttuu hiukas loukusta sisukset tai on jotain muita mekanisia muutoksia
tehty,
semmoisiakin on nähty että eivät ole saaneet laitettua vaiko ohjelmaa
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
Tutkituta auto jollain merkkiosaajalla (merkkiliike?), saastelaitteiden ja ohjelman osalta. Jos todisteet ronkkimisesta löytyy, niin kaupan purku ja tarkastuksen kulut myyjäliikkeeltä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: ML 350 erinäiset ongelmat?
No niin, nythän on pari viikkoa menty remontin jälkeen ja auto tuntuisi pelaavan.
Auto ei savuta eikä mene vikatilaan ja vetojakin tuntuu olevan ihan mukavasti. Soitin Lisää Tehoa koodarille joka tuon optimoi joka kertoi että edellinen ohjelma oli ollut huono jonka seurauksena pakopaineet nousi ja väitti puhelimessa ettei enää nosta. En tiedä oliko tuossa totuus vai ei mutta ainakin auto toimii.
Olisi uusi kysymys joka liittyy valoihin. Autossa ei ole Xenoneita eikä siis ILS:ää, siispä saako nuo päivävalot palamaan samaan aikaan ajovalojen kanssa, olisi edes vähän kirkkaampi keula syyspimeällä. Olenko ihan väärässä että esim. 212 korisessa jossa xenonit niin myös päivävalot palaa kaiken aikaa?
Auto ei savuta eikä mene vikatilaan ja vetojakin tuntuu olevan ihan mukavasti. Soitin Lisää Tehoa koodarille joka tuon optimoi joka kertoi että edellinen ohjelma oli ollut huono jonka seurauksena pakopaineet nousi ja väitti puhelimessa ettei enää nosta. En tiedä oliko tuossa totuus vai ei mutta ainakin auto toimii.
Olisi uusi kysymys joka liittyy valoihin. Autossa ei ole Xenoneita eikä siis ILS:ää, siispä saako nuo päivävalot palamaan samaan aikaan ajovalojen kanssa, olisi edes vähän kirkkaampi keula syyspimeällä. Olenko ihan väärässä että esim. 212 korisessa jossa xenonit niin myös päivävalot palaa kaiken aikaa?