W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Moikka,
Saako W211 (E220CDI, 2006) ohjaustehostinta/-vaihdetta jotenkin säädettyä? Ohjaus on nyt niin jäykkä, että kaupungissa ajeleminen on aika hankalaa.
Ei ol emikään uusi ilmiö, edellinen omistaja sanoi, että sellainen se on aina ollut hänellä.
Kun auton pistää käyntiin, niin pienoisen eron huomaa kun tehostin toimii, kun auto ei ole käynnissä, niin rattia ei paljon pyöritellä.
Tehostajan kunto on tarkistettu, öljytkin vaihdettu, mutta ei merkitystä.
Ja renkaat on vakiot.
Saako W211 (E220CDI, 2006) ohjaustehostinta/-vaihdetta jotenkin säädettyä? Ohjaus on nyt niin jäykkä, että kaupungissa ajeleminen on aika hankalaa.
Ei ol emikään uusi ilmiö, edellinen omistaja sanoi, että sellainen se on aina ollut hänellä.
Kun auton pistää käyntiin, niin pienoisen eron huomaa kun tehostin toimii, kun auto ei ole käynnissä, niin rattia ei paljon pyöritellä.
Tehostajan kunto on tarkistettu, öljytkin vaihdettu, mutta ei merkitystä.
Ja renkaat on vakiot.
<<< Nixu >>>
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002
S211 E220D Classic, 2006
S212 E350 BT 4Matic, 2014
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002
S211 E220D Classic, 2006
S212 E350 BT 4Matic, 2014
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Jos on parametriohjaus varusteena eikä se toimi niin jäykkä on hitaassa vauhdissa.
wiimax.fi
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Itselläni on S211 270 CD ja E500. Ohjaustuntumat ovat erilaiset, ihan kuin eri autoja. 270 ohjaus kankeampaa, ei kuitenkaan häritsevästi, sellainen se on aina ollut. Mutta E500 ohjaus on todella kevyt. Monta kertaa 270 kevyempää ja on sillä mukavampi stadissa pyöritellä. Ja se on helpompaa. Ajossa 270 ohjaus tuntuu kevyeltä, kun ajelee vaikkapa 60-120 km/h. Silloin ei toki kovin isoja liikkeitä tehdä, mutta on ihan ok.
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Eli viissatkussa on parametriohjaus... (onko se muuten vakiona moottorin mukana tuleva optio, jolloin ei välttämättä SA koodissakaan näkyisi?).venit kirjoitti:Itselläni on S211 270 CD ja E500. Ohjaustuntumat ovat erilaiset, ihan kuin eri autoja. 270 ohjaus kankeampaa, ei kuitenkaan häritsevästi, sellainen se on aina ollut. Mutta E500 ohjaus on todella kevyt. Monta kertaa 270 kevyempää ja on sillä mukavampi stadissa pyöritellä. Ja se on helpompaa. Ajossa 270 ohjaus tuntuu kevyeltä, kun ajelee vaikkapa 60-120 km/h. Silloin ei toki kovin isoja liikkeitä tehdä, mutta on ihan ok.
Asianhan voi todentaa kurkkimalla steerin rackin kylkeen onko siellä venttiili vai ei...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Jo 320 CDI:ssä on parametriohjaus vakiona. Eiköhän se näy kantakortissakin silloin kun samaa korisarjaa tehdään ilman parametriohjausta.
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Rumiluskin tietää että 220 CDI:ssä saattaa olla ihan sama parametriohjaus kuin 320 CDI:ssä, vai tietääkö? Tässähän ei annettu autosta mitään tietoa lisävarustuksesta.
Tuossa joku huu-haa-heppu (noin niinkuin rumiluksen tohtoritasoiseen osaamiseen verrattuna) jo kirjoittikin miten voi käydä jos parametriohjaus ei ole kunnossa. Tietenkään en kiellä muita vikamahdollisuuksia mutta miksi spekuloida tällaisilla eikä selvitetä ensin minkälaisesta autosta on oikeasti kyse.
Tuossa joku huu-haa-heppu (noin niinkuin rumiluksen tohtoritasoiseen osaamiseen verrattuna) jo kirjoittikin miten voi käydä jos parametriohjaus ei ole kunnossa. Tietenkään en kiellä muita vikamahdollisuuksia mutta miksi spekuloida tällaisilla eikä selvitetä ensin minkälaisesta autosta on oikeasti kyse.
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Rumiluksen kristallipallosta näkyy auton rekkari/runkonumero. Itsellä ei noin hienoja laitteita ole.
Monikohan on parametriohjauksen jälkiasentanut ja silti joutuu kyselemään mistä jäykkä ohjaus johtuu? Laitapa listaa parametriohjauksen jälkiasennuksesta niin foorumilaiset saa arvioida onko tavan tallaajan hommia. Siinähän ei mikään versiokoodaus riitä.
Monikohan on parametriohjauksen jälkiasentanut ja silti joutuu kyselemään mistä jäykkä ohjaus johtuu? Laitapa listaa parametriohjauksen jälkiasennuksesta niin foorumilaiset saa arvioida onko tavan tallaajan hommia. Siinähän ei mikään versiokoodaus riitä.
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Hyvä niin.
Tässä nyt muut joutuvat odottamaan että alkuperäinen kysyjä tulee kertomaan lisätietoja, myöskin ehkä lisätietoa miten tehostin ja pumppu on todettu toimivaksi?
Takanopeusanturin epämääräinen mittausarvohan jäykistää muuten kunnossaolevan parametriohjauksen, toinen vaihtoehto on sen solenoidiventtiilin vika.
Tässä nyt muut joutuvat odottamaan että alkuperäinen kysyjä tulee kertomaan lisätietoja, myöskin ehkä lisätietoa miten tehostin ja pumppu on todettu toimivaksi?
Takanopeusanturin epämääräinen mittausarvohan jäykistää muuten kunnossaolevan parametriohjauksen, toinen vaihtoehto on sen solenoidiventtiilin vika.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Säätyvä ohjaus on kantakortissa koodilla 213. Starilla kurkkaa että onko esp:n liittyvää mitään vikaa ,jos on niin se jäykistää ohjauksen kun parametriohjaus saa esp:n kautta nopeustiedon.
Parametri ohjaus on retrofitattavissa . Osalista on lyhyt,ei tarvitse scn koodauksia.
Parametri ohjaus on retrofitattavissa . Osalista on lyhyt,ei tarvitse scn koodauksia.
Star
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Jjup, paitsi jos vanha ESP ei tue sitä, täytyy ohjausyksikkö vaihtaa (ja vissiin versiokoodata tavallisesti)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Itse ajelin vuoden päivät jäykäll ohjauksella ja vaihdoin venttiilin omaan hammastangoon ja mittasin sen johdot ja ei vaikutusta (autossa oli siis parametri ohjaus) joskus ajossa saattoi tehostua käännöksen ajaksi.
Öljyt vaihdettiin ja huuhdeltiin kunnolla, ei vaikuttanut mitenkään.
Hammastanko ostettiin ja ei vaikuttanut tämäkään mitenkään ohjaustuntumaan ja parkkeeraus tilanteet olivat pahimpia.
Lopulta syy löytyi rikkinäisestä ohjaustehostimen pumpusta, vaikka ei pitänyt minkäänlaista ääntä missään tilanteessa.
Öljyt vaihdettiin ja huuhdeltiin kunnolla, ei vaikuttanut mitenkään.
Hammastanko ostettiin ja ei vaikuttanut tämäkään mitenkään ohjaustuntumaan ja parkkeeraus tilanteet olivat pahimpia.
Lopulta syy löytyi rikkinäisestä ohjaustehostimen pumpusta, vaikka ei pitänyt minkäänlaista ääntä missään tilanteessa.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Juu, 447za:lla eri auto ja sille rumiluksen kristallipallo olisikin osoittanut tehostimen pumppuun, ainakin jos näin jälkikäteen olisi kysytty. Naikki70:llä se on hammastanko vaikka toisin todistettaisiin.
Rumilus kun julistaa että ei tietoaan täällä foorumilla muille jaa eikä niitä huijattavia asiakkaitakaan täältä hanki niin jäin ihmettelemään mitä se täällä sitten tekee?
Rumilus kun julistaa että ei tietoaan täällä foorumilla muille jaa eikä niitä huijattavia asiakkaitakaan täältä hanki niin jäin ihmettelemään mitä se täällä sitten tekee?
Re: W211 (erittäin) jäykkä ohjaus
Eli uusi hammastankoko pitäisi hommata? Alta 500tkm ajettu, mutta vain vähän alle, mittarissa on toki vain vähän yli 300tkm. (Vanha taksi Ruotsista).DBFI kirjoitti:Juu, 447za:lla eri auto ja sille rumiluksen kristallipallo olisikin osoittanut tehostimen pumppuun, ainakin jos näin jälkikäteen olisi kysytty. Naikki70:llä se on hammastanko vaikka toisin todistettaisiin.
Ja kun kyselitte tarkempia speksejä autolle, niin tässäpä ne: WDB2112061A917784
<<< Nixu >>>
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002
S211 E220D Classic, 2006
S212 E350 BT 4Matic, 2014
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002
S211 E220D Classic, 2006
S212 E350 BT 4Matic, 2014