S211 jarruputki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
S211 jarruputki
Annetaan tytölle anteeksi että 698tkm ikäisenä pissii alleen.
Ilmeisemmin alkuperäiset rautaputket ovat kestäneen enemmänkin kuin hyvin.
Tai tiedä vaikka jossain joku jatko jonkun toimesta olisi..
Sen verran on haperossa kunnossa nähtävillä näkyvä osuus, että tehdään nyt sit alusta alkaen SBC yksiköltä uudet putket taakse asti.
Kysymykseeni kuuluu: kuinka pitkän palan tarvitsee kupariputkea ja millä liitoksilla?
Thx
Ilmeisemmin alkuperäiset rautaputket ovat kestäneen enemmänkin kuin hyvin.
Tai tiedä vaikka jossain joku jatko jonkun toimesta olisi..
Sen verran on haperossa kunnossa nähtävillä näkyvä osuus, että tehdään nyt sit alusta alkaen SBC yksiköltä uudet putket taakse asti.
Kysymykseeni kuuluu: kuinka pitkän palan tarvitsee kupariputkea ja millä liitoksilla?
Thx
Re: S211 jarruputki
Menee pysäkille. Itse pohdin muutama vuosi samaa, joten päädyin marmoriin. Ja kun laittoivat valmiit osat, laskin että varmuus on omaa työtä parempi.
Re: S211 jarruputki
Auto korjaamolle ja siellä metritavarasta. Ilmaamiseen tarvitaan kuitenkin laitteita joita ei omassa tallissa ole.
(Ja juu varmaan on joku taas saanut ilmattua omilla konsteilla, joutaisivat vastuuseen ne "osaajat"
)
(Ja juu varmaan on joku taas saanut ilmattua omilla konsteilla, joutaisivat vastuuseen ne "osaajat"

wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: S211 jarruputki
Taas ollaan tekemässä asiasta liika hankalaa.
SBC olemassa olo tiedetään ja sen mukaan tehdään.
Haluaisin varmistuksen, riittääkö 2x 5 metrin pätkää kupariputkea kumpaankin takakulmaan? Ja mitkä liittimet päihin kun noita näyttää olevan paljon erilaisia.
Muoks. Auto pajalla jonne pääsen maanantai iltapäivästä vasta, joten sen puolesta olisi paras tilanne kun käsissä olisi kassi jossa vaadittava tavara
SBC olemassa olo tiedetään ja sen mukaan tehdään.
Haluaisin varmistuksen, riittääkö 2x 5 metrin pätkää kupariputkea kumpaankin takakulmaan? Ja mitkä liittimet päihin kun noita näyttää olevan paljon erilaisia.
Muoks. Auto pajalla jonne pääsen maanantai iltapäivästä vasta, joten sen puolesta olisi paras tilanne kun käsissä olisi kassi jossa vaadittava tavara
Re: S211 jarruputki
https://m.motonet.fi/fi/tuote/232021/Ja ... i-56cm-A-A esim oikeanmittaisena . Liittimien kierre on M10 x 1,0. Avainkoko 11 mm.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: S211 jarruputki
Kiitos !
Re: S211 jarruputki
Ei pidä paikkaansa, näissä on vaara tarjolla ellei osata tehdä oikein. Vastuutonta väittää toisin.sukula kirjoitti:Ei tarvitse mitään erikoislaitteita, ilmaus normaaliin tapaan, niinkuin sen täytyy kaikissa nestekiertoisissa järjestelmissä tehdä.
wiimax.fi
Re: S211 jarruputki
Totta sbc ei onnistu perinteisin tavoin,jotkut on onnistunut samaan jonkinmoiset jarrut kai..... Ainakin merkkinohtaisella testerillä on monta vaihetta tehtäväksi,mm. Hätäjarru jne.
Star
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43
Re: S211 jarruputki
Olen käynyt läppärillä simulaatiota aiheesta. Tohtoria tuo saa kyllä.
Omiin kysymyksiin vastaus, 5 metriä jarruputkea riittää vasempaan takakulmaan. Leikkasin siitä vielä hiukan reilu puolimetriä pois kun oli paikallaan.
Oikea puoli selvii myöhemmin, ehkä keskiviikkona tai torstaina, katsotaan milloin pääsen auton pariin takaisin.
Jarruputkiliitin M10x1x5 pari A kävi tähän, löytyy ihan motonetistä.
Vasemman puoleinen putki on nyt vaihdettu, samoin levyt, palat, tapit, liut, käsijarru yms eteen sekä taakse.
Takapään satuloiden männät jumissa ja tulee jäämään hinkkaamaan paloja levyyn.
Eihän tuo tiivisteiden vaihtaminen mikään Amerikan temppu ole?
Pulpauttaa männän ulos, pölysuoja pois, tiivari pois ja uudet tilalle?
Tarviiko jotain muuta tehdä tai onko erikseen jippoja jotka kannattaa tehdä?
Omiin kysymyksiin vastaus, 5 metriä jarruputkea riittää vasempaan takakulmaan. Leikkasin siitä vielä hiukan reilu puolimetriä pois kun oli paikallaan.
Oikea puoli selvii myöhemmin, ehkä keskiviikkona tai torstaina, katsotaan milloin pääsen auton pariin takaisin.
Jarruputkiliitin M10x1x5 pari A kävi tähän, löytyy ihan motonetistä.
Vasemman puoleinen putki on nyt vaihdettu, samoin levyt, palat, tapit, liut, käsijarru yms eteen sekä taakse.
Takapään satuloiden männät jumissa ja tulee jäämään hinkkaamaan paloja levyyn.
Eihän tuo tiivisteiden vaihtaminen mikään Amerikan temppu ole?
Pulpauttaa männän ulos, pölysuoja pois, tiivari pois ja uudet tilalle?
Tarviiko jotain muuta tehdä tai onko erikseen jippoja jotka kannattaa tehdä?
Re: S211 jarruputki
Nyt on maailmankirjat sekaisin, mitenkäs rumilus nyt ei tähän staria tarjoo?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 jarruputki
Siis takapäästä kyse jos niin siellä männäissä komposti ainetaGrapefruit kirjoitti: Eihän tuo tiivisteiden vaihtaminen mikään Amerikan temppu ole?
Pulpauttaa männän ulos, pölysuoja pois, tiivari pois ja uudet tilalle?
Tarviiko jotain muuta tehdä tai onko erikseen jippoja jotka kannattaa tehdä?
mikä jumitaa ne vanhemiten ja siihen auttaa uudet satulat
jippoja mitä tehdä on testerillä deactivoida ja activoida sitten vielä testerillä sekä jarru tohtorilla ilmaus,
minkä jälkeen testerillä järjestelmän testaus
(taka piirin ei ole polkimelta yhteyttä...
lisäksi ns vanhan aikseisti tehty ilmaus jätää monesti hätjarrutus piiriin ilma ja sitten kun yksiköstä lopuu hiilet niin jarruja ei ole toisin kuin jos se on ilmattu oikeen)
Mökkillä
'
'
Re: S211 jarruputki
Nimenomaan, vaihtosatula eikä mitään tiivisteenvaihtoyrityksiä. Satulan hinta taitaa olla kympeissä.Grapefruit kirjoitti:Taas ollaan tekemässä asiasta liika hankalaa.
FinlandMercedes edellä kertoikin jo enemmän.
wiimax.fi