Mukaan pakattiin emäntä
Tavarat menivät nätisti kyytiin, vaikka aluksi tuntui, että tuonne konttiin ei mee mitään. Mielessäni jo kaipasin entistä farkku tojotaani (ei kuitenkaan vakavissaan).
Muutamia ihan oikeita kokemuksia tuolta reissulta.
1. Peräkärryn veto? Itse ajelin nelosella pääasiassa, koska vitosella kierrokset menevät niin alas, että hirvitti. Matkanopeus oli jotain 90-95km/h kärrystä huolimatta. Kärryssä kuitenkin oli painoa ihan kiitettävästi. Paluukuormassa toin kelkan. Tähän kaipaan kommentteja? Mitä mieltä olette, kannattaako vitosta ees haaveilla käyttävänsä kärryn kanssa. Muuten Mersu vaikkakin on vain kakssatanen on ihan ok veturi. Kärrymme on aika raskas muutenkin vetää ja entisellä autolla tiesi kärryä kiskoneensa.
2. Peräkontti. On yllättävän tilava. Korkeutta tuntuu olevan ihan riitttävästi. Periaatteena kun on se, että en matkustamoon laukkuja pakkaa.
3. Matkustamon viihtyvyys. On omaa luokkaansa koska molemmat saimme säätää omat lämpötilat. Entisessä autossa paleli päätä ja jalkoja kuumotti (kuulemma tyypillistä sen merkin auton lämmityslaitteelle ja ilman ohjautuvuudelle)
4. Menokyky. Mökkitiellä oli lunta jonkin verran ja täytyy todeta, että aika tarkasti saa kattoa mihin tuon Mersun parkkeeraa, koska aika herkästi jäätiin suttaamaan. No okei, mulla on vähän huonot renkaat mutta etuvedon jälkeen tämäkin taitaa olla oppimiskysymys,
5. Naapuri pääsi kommentoimaan, että Mersus vuotaa öljyä kun olin niiden pihassa parkissa. Menomatkalla jouduin ajamaan jonossa noin 100km, koko ajan lumisateessa, jonka johdosta auton konehuoneseen kertyi lumipölyä, joka sitten sulaessaan huuhteli mukaansa pohjapanssarin päälle kertynyttä öljyä yms (olipa hieno selitys?).
6. Paluumatkalla ajettiin suolasuihkussa ja lämmitettävä pissapoika on luksusta... Ei muuta kuin lämmintä nestettä lasille ja taas näki. Toinen äärimmäisen hyvä varuste on tuo pissapojan veden vähyydestä kertova merkkivalo, joka syttyi vasta 50km ennen kotia...
7. Kuskinpenkki, osoitti hyvyytensä. Ei tuossa väsy istumaan vaikka matkaa tehtiinkin periaatteella yksi pysähdys ennen kotia. Emäntäkään ei valittanut, jota voitaneen pitää hyvänä hommana....
Reissu tehtiin ja kulutusta en ole laskenut... Kissatkin olivat tyytyväisiä kyytiin... Huomiona tehtiin se, että lampunpesimen toinen moottori on sökönä...
Näillä kokemuksilla ensimmäinen reissu takana...