Auton optimointi realisoitui tänään, kun alla olevaan autoon laitettiin tuikun tekemä normiohjelma. Lyhyen (150km) kokemuksen perusteella muutama kommentti:
- automaattilaatikon vaihdot terävöityivät hyvällä tavalla, laatikko muutenkin toimii nyt paremmin ja empimättä
- laatikko ei vaihda "liian" herkästi pienempää sisään kun painaa kaasua vaan vääntää "oikealla" vaihteella, toki pienempääkin vaihtuu kun vaan kaasua painaa
- tehoa tuli oikein mukavasti lisää, ei se mikään tykki vieläkään ole, mutta huomattavasti pirteämpi kuin aiemmin
- kulutus matka-ajossa ajotietokoneen mukaan näyttäisi tippuneen reilut 0,5l satasella, tankkauksen perusteella sitten tietää tarkemmin, mikä muutos oikeasti oli
-> tähänastisen, tosin kovin lyhyen kokemuksen perusteella voin vain suositella ohjelmointia tällaiseen vähän vanhempaankin kamppeeseen.
tuikku kirjoitti:Andy kirjoitti:Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?
En nyt osaa sanoa, onko se niin järkevää, mutaa mukavaa se on.
Käyttömukavuutta tulee rutkasti, vaikkei siitä mitään kuurakettia saa.
Normilastu automaattivaihteiselle noin 210/500, mahdollisuus hiukaan extriimiinkin, jolloin tulee vielä noin 50nm ja 30-40hv lisää.
Sulla on jo kilometrejä sen verran, että normilastu kyllä riittää.