Kyseessä E50 amg vm97. Koneesta kuuluu naputus vasemmalta puolen. Perinteiset nostimien öljyputket ja O-renkaat vaihdettu juuri ei ollut vaikutusta ääneen. Eikä myöskään entisissä ollut selvää vikaa. Suuttimien johtoja kokeiltu irrottaa yksi kerrallaan ei vaikutusta. Jakoketju vaihdettu 10000km sitten ajoitus merkit on kohdallaan. Pieni öljypohja on käytetty auki 150km sitten sillon ei löytynyt metallia eikä muutakaan vikaa sillon ei vielä naputusta kuulunutkaan.
Tässä vielä video ääneen: https://aijaa.com/SnxVNK" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko ideoita mistä ääni voisi tulla?
Autolla ajettu 280 000km ja katit on vasta vaihdettu. Moottori ei myöskään huohota.
E50 amg M119 naputtaa
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E50 amg M119 naputtaa
Mitä ilmeisemmin automaatti joten automaattivaihteiston vetolevyn halkeaminen/säröytyminen aiheuttaa tuollaista ääntä.Henri.k kirjoitti:Kyseessä E50 amg vm97. Koneesta kuuluu naputus vasemmalta puolen. Perinteiset nostimien öljyputket ja O-renkaat vaihdettu juuri ei ollut vaikutusta ääneen. Eikä myöskään entisissä ollut selvää vikaa. Suuttimien johtoja kokeiltu irrottaa yksi kerrallaan ei vaikutusta. Jakoketju vaihdettu 10000km sitten ajoitus merkit on kohdallaan. Pieni öljypohja on käytetty auki 150km sitten sillon ei löytynyt metallia eikä muutakaan vikaa sillon ei vielä naputusta kuulunutkaan.
Tässä vielä video ääneen: https://aijaa.com/SnxVNK" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko ideoita mistä ääni voisi tulla?
Autolla ajettu 280 000km ja katit on vasta vaihdettu. Moottori ei myöskään huohota.
Alakautta jostakin rakosesta endoskoopilla voisi vilkaista näkyykö kampiakselin pulttikehän läheltä halkeamia ulkokehää kohti.
Re: E50 amg M119 naputtaa
Kuuluuko se läpi kieros alueen?
Tossa painin 55amg koneen kanssa ja tuli tutkittua tekniikkaa....missä öljypohja patti on edessä ei ongelmaa mutta jos takana niin o-renkaat kovettuu imuputkissa ja alkaa ilmaa vetämään välistä ja paineet romahtaa...siksi ovat paljon laittaneet öljynpaine mittareita kabiiniin.
Kuullostaa kiertokangelta...häviääkö ääni jos laitat vaihteen ja jarrua vasten vähän kaasua?
Yksi paikka myös turbiinin vetolevy joka tekee mitä vain ääntä...sen näät lampulla kun katsot turbiini pulttien irroitus reiästä koneen alta,takaa...onko veto levyssä halkeamia....ei tarvitse endoskooppi ..itse näin suoraan lampulla...voi myös olla että pulttaus kampuraan löysällä kuin mulla tossa mutta vedätys jarrua vasten kertoo sen.
Huomasinkin että sun kone on m119...puhuin 113 koneesta mutta toi vetolevy juttu on kyllä tossakin samanlainen ja osa jutuista samaa.
Tossa painin 55amg koneen kanssa ja tuli tutkittua tekniikkaa....missä öljypohja patti on edessä ei ongelmaa mutta jos takana niin o-renkaat kovettuu imuputkissa ja alkaa ilmaa vetämään välistä ja paineet romahtaa...siksi ovat paljon laittaneet öljynpaine mittareita kabiiniin.
Kuullostaa kiertokangelta...häviääkö ääni jos laitat vaihteen ja jarrua vasten vähän kaasua?
Yksi paikka myös turbiinin vetolevy joka tekee mitä vain ääntä...sen näät lampulla kun katsot turbiini pulttien irroitus reiästä koneen alta,takaa...onko veto levyssä halkeamia....ei tarvitse endoskooppi ..itse näin suoraan lampulla...voi myös olla että pulttaus kampuraan löysällä kuin mulla tossa mutta vedätys jarrua vasten kertoo sen.
Huomasinkin että sun kone on m119...puhuin 113 koneesta mutta toi vetolevy juttu on kyllä tossakin samanlainen ja osa jutuista samaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E50 amg M119 naputtaa
Tässä on patti etupuolella ja öljypumppu imee siitä sihdin läpi. Tuota ei tullut kokeiltua häviääkö jarrua vasten mutta ainakin ajossa kuuluu. Ääni ilmaantuikin yhtääkkiä ajaessa.atlas kirjoitti:Kuuluuko se läpi kieros alueen?
Tossa painin 55amg koneen kanssa ja tuli tutkittua tekniikkaa....missä öljypohja patti on edessä ei ongelmaa mutta jos takana niin o-renkaat kovettuu imuputkissa ja alkaa ilmaa vetämään välistä ja paineet romahtaa...siksi ovat paljon laittaneet öljynpaine mittareita kabiiniin.
Kuullostaa kiertokangelta...häviääkö ääni jos laitat vaihteen ja jarrua vasten vähän kaasua?
Yksi paikka myös turbiinin vetolevy joka tekee mitä vain ääntä...sen näät lampulla kun katsot turbiini pulttien irroitus reiästä koneen alta,takaa...onko veto levyssä halkeamia....ei tarvitse endoskooppi ..itse näin suoraan lampulla...voi myös olla että pulttaus kampuraan löysällä kuin mulla tossa mutta vedätys jarrua vasten kertoo sen.
Huomasinkin että sun kone on m119...puhuin 113 koneesta mutta toi vetolevy juttu on kyllä tossakin samanlainen ja osa jutuista samaa.
Re: E50 amg M119 naputtaa
Noissa on muuten kauheasti karstaa ketjukoteloissa ja venttiili kopissa joissa ei roisku öljy kunnolla...en tiedä miksi..aivan kuin ei öljy pesisi konetta.
Toisaalta bmw kasissa näin ja sekin oli alumiini kone jos sillä on mitään sen kanssa tekemistä.
Skenaario on että ne muruset irtoaa ja tukkii imusihdin...voihan ne liuetakin kun öljy kuumaa ja virtausta sihdissä...oliko tämä tapaus millainen sisältä..puhdas?
Toisaalta bmw kasissa näin ja sekin oli alumiini kone jos sillä on mitään sen kanssa tekemistä.
Skenaario on että ne muruset irtoaa ja tukkii imusihdin...voihan ne liuetakin kun öljy kuumaa ja virtausta sihdissä...oliko tämä tapaus millainen sisältä..puhdas?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E50 amg M119 naputtaa
Tämä moottori on kyllä sisältä tosi puhdas ja siisti. Sen takia tuli öljyn vaihdon yhteydessä käytettyä se pieni ö-pohja auki että näki onko sihdissä mitään likaa mutta sekin oli puhdas. Öljyt vaihtui n.150km sitten castrol gtx:ään jenkki foorumeita koittanut lukea näistä naputuksista niin siellä oli jollain ruennut m119 moottori naputtamaan tuolla samalla öljyllä 100 mailin jälkeen mutta ei lukenut johtuiko öljystä vai mistä.atlas kirjoitti:Noissa on muuten kauheasti karstaa ketjukoteloissa ja venttiili kopissa joissa ei roisku öljy kunnolla...en tiedä miksi..aivan kuin ei öljy pesisi konetta.
Toisaalta bmw kasissa näin ja sekin oli alumiini kone jos sillä on mitään sen kanssa tekemistä.
Skenaario on että ne muruset irtoaa ja tukkii imusihdin...voihan ne liuetakin kun öljy kuumaa ja virtausta sihdissä...oliko tämä tapaus millainen sisältä..puhdas?