Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Käytin tänään mersua huollossa ja samalla oli myynti-/ostoneuvottelut paikallisella diilerillä.
Potilas on S205 c220d 2015 93tkm ... Erittäin siisti ja erittäin hyvillä varusteilla. Navit, parkkeeraa itsensä, mukavuusistuimet, hiiret, jne jne
Kohde halvin C-coupe ...
Lopputuloksena oli, että olisivat hyvittäneet juuri huolletusta ja erinomaiseksi todetusta autosta alle sen, mitä vastaavien autojen pyyntihinnat ovat halvimmillaankin Saksassa tällä hetkellä. Eli toisin sanoen artistin maksettavaksi tarkoitettua välirahaa olisi jäänyt maksetttavaksi reilusti yli puolet tuosta 40keuron coupesta ...
Ei kauheasti innostanut ja tuosta farkusta taisi tulla juuri ns. eläkeläisauto
Potilas on S205 c220d 2015 93tkm ... Erittäin siisti ja erittäin hyvillä varusteilla. Navit, parkkeeraa itsensä, mukavuusistuimet, hiiret, jne jne
Kohde halvin C-coupe ...
Lopputuloksena oli, että olisivat hyvittäneet juuri huolletusta ja erinomaiseksi todetusta autosta alle sen, mitä vastaavien autojen pyyntihinnat ovat halvimmillaankin Saksassa tällä hetkellä. Eli toisin sanoen artistin maksettavaksi tarkoitettua välirahaa olisi jäänyt maksetttavaksi reilusti yli puolet tuosta 40keuron coupesta ...
Ei kauheasti innostanut ja tuosta farkusta taisi tulla juuri ns. eläkeläisauto
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Hyvinhän niistä arvo lähtee, varsinkin jos varusteita on enemmän. Itse olen hommannut pari mersua käytettynä, molemmat n. nelivuotiaina, ekalla oli ajettu 150tkm ja toisella 100tkm. Ensimmäisen listahinta uutena ko. varusteilla Suomessa oli n. 115t, nelivuotiaan ja 150tkm ajetun arvo oli n. 35t. Toisen tapauksessa hinta uutena varusteineen Suomessa oli n. 120t, hieman alle nelivuotiaan 100tkm ajetun arvo alle 45t. Karvalakkiversioina olisivat olleet uutena 30-35t halvempia, ja arvo käytettynä lähes sama.
Ekalla ajoin sitten itse 4,5v ja 150tkm ja sain myydessä 15t, toisella ajoin reilut neljä vuotta ja 120tkm ja sain myydessä 21500.
Ekalla ajoin sitten itse 4,5v ja 150tkm ja sain myydessä 15t, toisella ajoin reilut neljä vuotta ja 120tkm ja sain myydessä 21500.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Ollaan menossa kohti yhtenäisiä hintoja Euroopan alueella, joten miksi auto liike ostaisi autoja sisään jollain muulla hinnalla?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Juu kun Antti*vero'Rinne saa viherkommarinsa riviin niin ei sitä tiedä mitä sieltä tulee... toisaalta ei saisi mitenkään suosia tuontiautojen ehtoja mutta uusien autojen veroalennuksessa taas ei niin paljoa varaa ole että nykyään käytetystä autosta kesmim alle 400 maksavat tuulipukukansa ostaisikin uuden hyrbidikiian
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1 ... 3b6f58a347" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: ihastuin muuten mersun EQ Power suorituskykyyn, siinä voisi olla kymmenen vuoden kuluttua minun seuraava rassi (kun en usko että täyssähköt edelleenkään sopivat kukkarolle... tai no, katsotaan nyt miten tuo hallitus saa neljässä vuodess fossiilisten polttoaineden hinnat taivaaseen)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1 ... 3b6f58a347" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: ihastuin muuten mersun EQ Power suorituskykyyn, siinä voisi olla kymmenen vuoden kuluttua minun seuraava rassi (kun en usko että täyssähköt edelleenkään sopivat kukkarolle... tai no, katsotaan nyt miten tuo hallitus saa neljässä vuodess fossiilisten polttoaineden hinnat taivaaseen)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Yksi tuttava toi kesäkuussa MB GLC 350e:n . Ostohinta Saksassa n 55 K€, autoveroa olisi pitänyt arvion mukaan mennä 5500 euroa ,mut menikin vain 3800€. Vuosikäyttömaksu n 140€, ei ihme, että autoilun verotusta on
jatkossa nostettava, että halutaan kerätä edelleen sama määrä rahaa valtion kassaan...
jatkossa nostettava, että halutaan kerätä edelleen sama määrä rahaa valtion kassaan...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Itseä yllätti kun ei tippunutkaan niin rajusti. Vuosi sitten ostettu 213, vuodelta 2016, vuoteen tippui hinta 3500€ (tai ainakin näennäisesti verratessa ostohintaa nyt saatuun hyvitykseen) kahdenkymmenen tonnin matkalla. Mielestäni erittäin kohtuullista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Autojen hinnat laskevat pitkässä juoksussa keskimäärin 18 % vuodessa. Tämä siis keskimääräisellä ajosuoritteella.
Aluksi lasku on nopeampaa, ensimmäisen vuoden osalta tyypillisesti 25 % mutta voi joidenkin mallien kohdalla olla jopa 30 %. Vastaavasti sitten 10-vuotiaana on hinnanlaskukäyrä oiennut niin paljon, että se keskimääräinen noin 18 % vuotuinen laskutahti on saavutettu ja auton arvosta on jäljellä 12-15 %.
Tämän jälkeen laskuvauhti on selvästi hitaampaa kunnes ajomäärä saavuttaa 300.000 km ja auton kaupallinen arvo on nolla. Käyttöarvo voi olla hyvin hoidetussa yksilössä edelleen korkea, mutta kiinostavuus ostajien silmissä samaa luokkaa, kuin haja-asutusalueella olevien 60-luvun öljylämmitteisten omakotitalojen... kukaan ei suostu maksamaan edes euroa.
Aluksi lasku on nopeampaa, ensimmäisen vuoden osalta tyypillisesti 25 % mutta voi joidenkin mallien kohdalla olla jopa 30 %. Vastaavasti sitten 10-vuotiaana on hinnanlaskukäyrä oiennut niin paljon, että se keskimääräinen noin 18 % vuotuinen laskutahti on saavutettu ja auton arvosta on jäljellä 12-15 %.
Tämän jälkeen laskuvauhti on selvästi hitaampaa kunnes ajomäärä saavuttaa 300.000 km ja auton kaupallinen arvo on nolla. Käyttöarvo voi olla hyvin hoidetussa yksilössä edelleen korkea, mutta kiinostavuus ostajien silmissä samaa luokkaa, kuin haja-asutusalueella olevien 60-luvun öljylämmitteisten omakotitalojen... kukaan ei suostu maksamaan edes euroa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Ja sitten kun vaihtoon menee mersun merkillä varustettu nissan tai ranskatar tai selaisen mottorila varustettu
niin hinnasta on "sulanut" vielä enemän mutta sehään ei tule kelekään yllätyksenä
niin hinnasta on "sulanut" vielä enemän mutta sehään ei tule kelekään yllätyksenä
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
joo, pitää olla aika pelimanni että kestää tuollaista 3k kuussa arvontiputusta mikä on ihan tosiasia. Mutta aina sitä on postin johtajia yms joilla on siihen varaa. ja sehän on sinänsä hyvä, että jonkun ne täytyy ostaa uutena ja säilyttää hyvin, että me voidaan ostaa ne sitten myöhemmin kohtuuhintaan.
Luxus tuotteet ovat tarpeellisia koska muuten raha vain jäisi rikkaille, heille pitää olla luxus tuotteita joilla raha saadaan siirtymään takaisin duunarikastille. Tässä tapauksessa siirtyy tietysti saksan duunareille, mutta meneehän siitä veroakin, joten saadaan sillä maksettua asumistukia yms köyhille, no raha menee siitä vuokra-asuntoja tarjoaville, jotka on tod näk niitä jotka noista ostaa, mutta kiertää ainakin.
Luxus tuotteet ovat tarpeellisia koska muuten raha vain jäisi rikkaille, heille pitää olla luxus tuotteita joilla raha saadaan siirtymään takaisin duunarikastille. Tässä tapauksessa siirtyy tietysti saksan duunareille, mutta meneehän siitä veroakin, joten saadaan sillä maksettua asumistukia yms köyhille, no raha menee siitä vuokra-asuntoja tarjoaville, jotka on tod näk niitä jotka noista ostaa, mutta kiertää ainakin.
W212 E350cdi
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Vaihdoin kesällä auton uuteen. Edellisellä oli ikää 2v ja 7kk. Uudesta vehkeestä tuli hyvä tarjous ja vanhasta niin rapsakka hyvitys, että päädyin nyt niin toimimaan. Jäi kyllä reilusti tuon 18% paremmalle puolelle pääoman menetys. Mielenkiintoista sinänsä, että saamani hyvitys oli selvästi parempi kuin mitä vastaavista myynnissä olevista vehkeistä esim. nettiautossa pyydettiin. Oma autoni myös myytiin autoliikkeestä eteenpäin kahdessa päivässä. Taisi olla varustepaketti aikanaan fiksusti ruksittu .pforsell kirjoitti:Autojen hinnat laskevat pitkässä juoksussa keskimäärin 18 % vuodessa. Tämä siis keskimääräisellä ajosuoritteella.
Aluksi lasku on nopeampaa, ensimmäisen vuoden osalta tyypillisesti 25 % mutta voi joidenkin mallien kohdalla olla jopa 30 %. Vastaavasti sitten 10-vuotiaana on hinnanlaskukäyrä oiennut niin paljon, että se keskimääräinen noin 18 % vuotuinen laskutahti on saavutettu ja auton arvosta on jäljellä 12-15 %.
Tämän jälkeen laskuvauhti on selvästi hitaampaa kunnes ajomäärä saavuttaa 300.000 km ja auton kaupallinen arvo on nolla. Käyttöarvo voi olla hyvin hoidetussa yksilössä edelleen korkea, mutta kiinostavuus ostajien silmissä samaa luokkaa, kuin haja-asutusalueella olevien 60-luvun öljylämmitteisten omakotitalojen... kukaan ei suostu maksamaan edes euroa.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
18% on kyllä minunkin mielestäni käytetylle eli liikkeestä jo ulos ajetulle MB:lle yläkanttiin. Itse olen laskelmissani käyttänyt 12%/vuosi. Sama arvo on käytössä Tullin MAHTI-arvonmääritysmallinnuksessa (esim. E-sarja) ja Saksassa DAT:in tilastoissa 12-14%/vuosi ainakin niissä joita olen katsonut.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Jos olet ottanut auton kovilla lisävarusteilla, niin arvonalennus on 25 % tienoilla vuoden vanhasta. Minulle toukokuussa kaupiteltiin 2018 vuosimallin 7 tuhatta ajettua esittelyautoa 54 tuhannella, ovh 74 tuhatta + rengaspaketit päälle. Oma 2016 W213 220D 53 tuhatta ajettuna menetti arvostaan 12,5 % vuodessa ja 2015 mallin C 200 n. 8% vuodessa. Jos tämän ketjun aloittaja on kysynyt tarjousta lappeenrannan Auto_Sunista, niin kehoitan liikkeen kiertämään kaukaa autokauppoja harkitessa.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Vuosi on käytetylle varmaan se surkein vaihtamisen aika, jolloin hyvitys on varmaankin samaa luokkaa kuin tuplasti ikääntyneemmästäkin...monsteri kirjoitti:Jos olet ottanut auton kovilla lisävarusteilla, niin arvonalennus on 25 % tienoilla vuoden vanhasta.
Sen verran vielä tarkennan tuota aiempaa viestiäni koskien oman auton vaihtamista, että kyse ei siis ollut Mersusta. Kovista lisävarusteista en tiedä, mutta tuossa omassa niitä oli uutena noin 8K€ arvosta. Mielestäni sain kyllä niistä täysimääräisen suhteellisen hyvityksen, kun vertasin sitä noihin vapaiden markkinoiden pyynteihin samanlaisista autoista. Juu toki, varustelueroja siis on. Joskus aina kuulee, että ensimmäinen omistaja maksaa varusteet ja seuraava saa ne kaupan päälle. No, nyt se ei ainakaan toteutunut, kun auto myytiin eteenpäin hyvän matkaa käyttämätöntä perusmallia paremmalla hinnalla. Samassa liikkeessä oli jopa muuten rivissä pari samanlaista, samaa perustasoa ja tekniikkaa edustavaa, mutta lähes perusvarustein olevaa uutta ajamatonta esittelyautoa vain jonkin tonnin erotuksella omaani. Siellä ovat edelleen.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
tuohon kun laskee autoilun muut kulut niin saattaa vähän ajavalle tulla taksi halvemmaksi ....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
En tiedä Mersusta, Olarin vehossa käydessäni viikolla ihmettelin seuraavaa. Kiinan Volvoja rivissä XC 40,XC60 T8, S90, V90 korotettu, olisko joku cross coyntry. Kaikki Mersuihin vaihdettuja.Niissä se vasta hinta romahtaa.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Varmaan, mutta ei ole vaihtoehto uuden mersun ostajalle.BHN kirjoitti:tuohon kun laskee autoilun muut kulut niin saattaa vähän ajavalle tulla taksi halvemmaksi ....
wiimax.fi
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
300000 ajettujen mersujen hinnat pyörii kymppitonnissa, ei ole sama kuin nolla ainakaan minulle...pforsell kirjoitti: Tämän jälkeen laskuvauhti on selvästi hitaampaa kunnes ajomäärä saavuttaa 300.000 km ja auton kaupallinen arvo on nolla. Käyttöarvo voi olla hyvin hoidetussa yksilössä edelleen korkea, mutta kiinostavuus ostajien silmissä samaa luokkaa, kuin haja-asutusalueella olevien 60-luvun öljylämmitteisten omakotitalojen... kukaan ei suostu maksamaan edes euroa.
kymppitonnilla saa vielä uuden dacian, eli kyllä niissä joku arvo on jäljellä vielä sillonkin.
Itse tosin ostan ennemmin 600000 ajetun mersun kuin uuden Dacian.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Mikään mahti maailmassa ei saa mua ostamaan uutta daciaa niin kauan kuin vanhoja mersuja on olemassa. Jouduin edellistä edellisen volkkarin kanssa käymään takuukorjauksessa ja jouduin ajamaan melkein kuukauden erilaisilla uusilla dacian tuotteilla, logan, lodgy stepway, ja duster (nimen pyhäinhäväistys) eikä voi kuin ihmetellä että kaikella paskalla sitä ihmiset haluaa ajaa, onnettomat varusteet, moottorit alusta jne. Yhdestä piti katsoa pellin alle et onko siinä oikeasti turbo kun niin mainostettiin sen verran nuhainen oli. Kuin kehkotautinen ruuna viimeisellä matkallaan.
300k ajettu mersu on vielä arvossaan, saahan sillä rahalla vielä riisipaahtimiakin.
300k ajettu mersu on vielä arvossaan, saahan sillä rahalla vielä riisipaahtimiakin.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
347 kpl yli 295 tkm / yli kymppitonnin autoja Nettiautossa joten ei se aina edes tipu siihen saakkajarskak kirjoitti:300000 ajettujen mersujen hinnat pyörii kymppitonnissa, ei ole sama kuin nolla ainakaan minulle...
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Saahan sitä tosiaan pyytää ...jysi kirjoitti:347 kpl yli 295 tkm / yli kymppitonnin autoja Nettiautossa joten ei se aina edes tipu siihen saakka
Samasta aineistosta löytää muitakin tilastollisesti merkittäviä havaintoja. Esimerkiksi sen, että nettiautossa on 11.687 kpl yli 295 tkm ajettuja alle kymppitonnin autoja. Lisäksi helppo huomata, että noista yli 295tkm ajetuista 75 % on alle viidentonnin autoja (9.101 kpl).
Itse asiassa puolet yli 295 tkm ajetuista autoista on alle 2500 e:n hintaisia (5.489 kpl) ja vain 2,8 % yli kymppitonnin.
Yli 295 tkm ajettujen autojen mediaanipyyntihinta on 2000 e, eli yleistäen voidaan sanoa että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta 300.000 km ajetun auton pyyntihinta on max 2000 e. Jos ne tuolla hinnalla menisi kuin kuumille kiville, ei niitä nettiautosta löytyisi 12.034 kappaletta. Pyynnissä ainakin tonni liikaa, ehkä kaksi.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Melko kova yleistys, koska "muutamia" poikkeuksia on puolet (jos lause pitää muuten paikkansa).pforsell kirjoitti:mediaanipyyntihinta on 2000 e, eli yleistäen voidaan sanoa että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta 300.000 km ajetun auton pyyntihinta on max 2000 e.
Muutenkin luvuissa on jotain häikkää, koska jos otos on kaikkiaan n. 12000kpl, ja niistä alle 2500 hintaisia on alle 5500, ei mediaani voi mitenkään olla 2000. Meniköhän tässä nyt mediaani ja keskiarvo sekaisin?
Siitä toki samaa mieltä, että kymppitonnin 300tkm ajetut ovat pieni osuus koko massasta.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Keskustellaanko tässä nyt mersuista vai koko autokannasta ? Uuden Citroen C1:n saa 11880 eurolla, sitä ei tarvitse kauaa omistaa niin hinta on alle 10000. Eikä paljoa ajaa.
wiimax.fi
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Uuteen mersuun ei tilillä saldo riitä, joten kauhistelen arvonalennusta positiivisessa mielessä. Tähän mennessä paras tapaus oli kun ostin 4v vanhan 99tkm ajetun mersun -77% uuden hinnasta. Auto erinomaisessa virheettömässä kunnossa, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja joka vielä tarkistettu ao liikkeestä. Tämä tapahtui Saksassa.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
No minä laskin vain henkilömallin Mersut autoiksi. 1700 kpl yli 295 tkm joista siis 20% yli kymppitonnin, 80% alle. Kaikki kuitenkin enemmän kun 0€pforsell kirjoitti:Saahan sitä tosiaan pyytää ... Samasta aineistosta löytää muitakin tilastollisesti merkittäviä havaintoja. Esimerkiksi sen, että nettiautossa on 11.687 kpl yli 295 tkm ajettuja alle kymppitonnin autoja.jysi kirjoitti:347 kpl yli 295 tkm / yli kymppitonnin autoja Nettiautossa joten ei se aina edes tipu siihen saakka
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Toi oli hyvä tarkennus.jysi kirjoitti:No minä laskin vain henkilömallin Mersut autoiksi. 1700 kpl yli 295 tkm joista siis 20% yli kymppitonnin, 80% alle. Kaikki kuitenkin enemmän kun 0€pforsell kirjoitti:Saahan sitä tosiaan pyytää ... Samasta aineistosta löytää muitakin tilastollisesti merkittäviä havaintoja. Esimerkiksi sen, että nettiautossa on 11.687 kpl yli 295 tkm ajettuja alle kymppitonnin autoja.jysi kirjoitti:347 kpl yli 295 tkm / yli kymppitonnin autoja Nettiautossa joten ei se aina edes tipu siihen saakka
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Tuossakin alkaa olla hankaluutena se että kohta monesti sieltä mersun pellin alta löytyy samaa tavarra kuin dacian...jarskak kirjoitti:300000 ajettujen mersujen hinnat pyörii kymppitonnissa, ei ole sama kuin nolla ainakaan minulle...pforsell kirjoitti: Tämän jälkeen laskuvauhti on selvästi hitaampaa kunnes ajomäärä saavuttaa 300.000 km ja auton kaupallinen arvo on nolla. Käyttöarvo voi olla hyvin hoidetussa yksilössä edelleen korkea, mutta kiinostavuus ostajien silmissä samaa luokkaa, kuin haja-asutusalueella olevien 60-luvun öljylämmitteisten omakotitalojen... kukaan ei suostu maksamaan edes euroa.
kymppitonnilla saa vielä uuden dacian, eli kyllä niissä joku arvo on jäljellä vielä sillonkin.
Itse tosin ostan ennemmin 600000 ajetun mersun kuin uuden Dacian.
siinä kohdin oma valinta on ottaa sitten sen rehelisesti ransikis nissä kun ei se arvo pysty alenemaan euromääräisenä samaa
mitä tule käymään ranskis konella varustetulle mersulle
Mökkillä
'
'
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Kyllä sit siirrytään muihin tai pysytään vanhoissa jos ranskis on vaihtoehtona. Ranskalaiset kuuluu lautaselle.
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Kävin itse viime keväänä huvikseen koeajamassa uutta Kia Proceediä. Myyjä oli myyntituulella, joten pyysin tarjouksen. Tuo meikäläisen C180 Edition AMG oli silloin n. 10 kk vanha ja ajettu 15t km. Maksoi uutena vajaat 47000 e ja talvirenkaat päälle, hyvitys Kiaan 34000 e. En vaihtanut
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Vaihdoin kesällä auton uuteen. Edellisellä oli ikää 2v ja 7kk. Uudesta vehkeestä tuli hyvä tarjous ja vanhasta niin rapsakka hyvitys, että päädyin nyt niin toimimaan. Jäi kyllä reilusti tuon 18% paremmalle puolelle pääoman menetys. Mielenkiintoista sinänsä, että saamani hyvitys oli selvästi parempi kuin mitä vastaavista myynnissä olevista vehkeistä esim. nettiautossa pyydettiin. Oma autoni myös myytiin autoliikkeestä eteenpäin kahdessa päivässä. Taisi olla varustepaketti aikanaan fiksusti ruksittu .[/quote]
Se on hyvä jos joku on tehnyt hyvän autokaupan - oli se sitten Suomessa tai Saksassa. Jos molemmat- niin ostaja kuin myyjä on (melko) tyytyväisiä niin kauppahan syntyy. Nyt kuitenkin kun topicin aiheena on auton arvonalennus niin se koskee kaikkia merkkejä , ei vain mersua. Tuo RH kuvailema tapaus on se klassinen jolla tavalla suurin osa uusien autojen autokaupasta tapahtuu oli rahoitusmuoto mikä hyvänsä eli myyjä on ylihyvittänyt vanhaa autoa paperilla rajusti ja samalla jättänyt uudesta autosta ottamatta löysät hinnasta pois ja kas asiakas saa hyvän vaihtohyvityksen ja myyjä saa vielä siedettävän katteen ylihyvitys huomioiden.
Se on hyvä jos joku on tehnyt hyvän autokaupan - oli se sitten Suomessa tai Saksassa. Jos molemmat- niin ostaja kuin myyjä on (melko) tyytyväisiä niin kauppahan syntyy. Nyt kuitenkin kun topicin aiheena on auton arvonalennus niin se koskee kaikkia merkkejä , ei vain mersua. Tuo RH kuvailema tapaus on se klassinen jolla tavalla suurin osa uusien autojen autokaupasta tapahtuu oli rahoitusmuoto mikä hyvänsä eli myyjä on ylihyvittänyt vanhaa autoa paperilla rajusti ja samalla jättänyt uudesta autosta ottamatta löysät hinnasta pois ja kas asiakas saa hyvän vaihtohyvityksen ja myyjä saa vielä siedettävän katteen ylihyvitys huomioiden.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Uudehkon Mersun arvonalennus pyörryttää ...
Kyllä RENAULT merkillä löytyy erittäin hyviä ja hintansa arvoisia tuotteita pakattuna lasipulloon!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99