S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Velipoika suunnittelee Facelift S211-sarjalaisen ostoa, mutta tuo ilmajousituksen mahdollinen vikaantuminen häntä arveluttaa. Olen tästä aiheesta jo foorumilta tietoa tutkinut. Erinäisiä remonttiohjeita kyllä piisaa osien tilaamisineen. Mutta "summa summarum" minkälaisesta kustannuksesta puhutaan, jos ilmajousituksen ilmapusseja tai kompuraa joutuu vaihtamaan töineen päivineen? Onko +200000km ajettu Facelift 211-sarjalainen millainen riski juuri tuon ilmajousituksen suhteen?
Viimeksi muokannut Etwas Anders, La 31.08.2019 00:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Täysilma-alustan (airmatic) kanssa tulee kyllä kallista jos koko alustan joutuu käymään läpi. Jos on pelkkä tasonsäätö (kaikissa farkuissa) , niin pussit luokkaa 500e pari saksasta. Eli ei pitäisi olla mikään ongelma jos Mersulla haluaa ajella.
S211 320CDI 4matic -08
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Kiitos valaisevasta viestistä.Kalevizer kirjoitti:Täysilma-alustan (airmatic) kanssa tulee kyllä kallista jos koko alustan joutuu käymään läpi. Jos on pelkkä tasonsäätö (kaikissa farkuissa) , niin pussit luokkaa 500e pari saksasta. Eli ei pitäisi olla mikään ongelma jos Mersulla haluaa ajella.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Minä oli tuon saman kysymyksen edessä n. 4v. sitten. Sinun pitää vastata itselle yhteen kysymykseen "haluanko minä viettää mukavia kilometrejä autossani vai haluanko minä erittäin edullisia kilometrejä" Minulla oli helpompi valita rautajouset , koska ostin W211:sen, mutta jos olisin tarvinnut farkun , niin olisin ehdottomasti valinnut airmaticin, koska takapäässä on kuitenkin ilmajouset. Esim. minulla on mennyt autoni korjaukseen ja huoltoon n. 1800€ /4v. /100000tkm. Nyt on edessä ensimmäinen isompi vika, kun laatikon johdinlevy ja kyb vena pitää vaihtaa. n. 600€
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Miksi ei valitsisi mukavia ja edullisia kilometrejä
Airmatic etutolpat n. 200€/kpl, takapussit 300€/pr (halvemmat kuin pelkät tasonsäätöpussukat), kompura n. 100€... ja ihan ku näitä tarvis olla joka välissä rassaamassa
Itse henk. koht. pidän isona miinuksena jos autossa ei ole airmaticia.
Airmatic etutolpat n. 200€/kpl, takapussit 300€/pr (halvemmat kuin pelkät tasonsäätöpussukat), kompura n. 100€... ja ihan ku näitä tarvis olla joka välissä rassaamassa
Itse henk. koht. pidän isona miinuksena jos autossa ei ole airmaticia.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Olet ihan oikeassa, mutta kannattaa myös muistaa se, että esim. täällä Lapin ilmastossa nuo pussit eivät vaan yksinkertaisesti kestä kylmiä talvia, vaan särkyvät turhan usein. Etelässä en minäkään ajaisi luultavasti rautajousilla, vaikka alla olisikin sedani.
Viimeksi muokannut Metusalem, La 31.08.2019 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Tuon hintaiset osat yleensä kestävät ehkä ensimmäisiin pakkasiin saakka. Ai niin, mutta onhan niillä takuusonikki kirjoitti:Miksi ei valitsisi mukavia ja edullisia kilometrejä
Airmatic etutolpat n. 200€/kpl, takapussit 300€/pr (halvemmat kuin pelkät tasonsäätöpussukat), kompura n. 100€... ja ihan ku näitä tarvis olla joka välissä rassaamassa
Itse henk. koht. pidän isona miinuksena jos autossa ei ole airmaticia.
wiimax.fi
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Ilmajousitus takana farkussa on yksi hienoimpia keksintöjä sitten metristen kierteiden. Kiva lastata autoon tavaraa eikä perse ole maassa jos vähänkään isompaa on kyydissä.
Joo pussit maksaa jos ja kun menee, mut laske kuluja per kilometri niin ihan sama, halvempaa se on kuin esim parempien kenkien osto kilometriä kohden.
Joo pussit maksaa jos ja kun menee, mut laske kuluja per kilometri niin ihan sama, halvempaa se on kuin esim parempien kenkien osto kilometriä kohden.
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Tämä ei kyllä vaadi ilmajousia. Esim. mun ex S210 oli hyd. tasonsäädiniskarit ja rautajouset takana, niin aina oli perä suorassa , vaikka otti mökille mukaan kaikki lähikaupan oluet ja anopin korien päälle pötköttään.MJPfin kirjoitti:Ilmajousitus takana farkussa on yksi hienoimpia keksintöjä sitten metristen kierteiden. Kiva lastata autoon tavaraa eikä perse ole maassa jos vähänkään isompaa on kyydissä.
Joo pussit maksaa jos ja kun menee, mut laske kuluja per kilometri niin ihan sama, halvempaa se on kuin esim parempien kenkien osto kilometriä kohden.
Ja oli kyllä kestävä setti ne tasonsäätöiskarit, kun alkuperäiset kestivät 340 tkm. ja 17 vuotta.
Edit. toki tässä triidissä oli kyse S211 autosta, joten se tästä viestistäni.
Viimeksi muokannut Metusalem, La 31.08.2019 18:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
No hieman kokemusta omaavana voin sanoa että kun nykyisessä ei niitä ole, niitä on ikävä. Mutta talven tullen ei välttämättä ole, en nimittäin kaipaa yhtään niitä ongelmia. Se taas on toisaalta oma vika, ne ongelmat siis. Olisi pitänyt vaihtaa kompuran ryynit joka syksy. Ja olisihan sen tehnytkin jos auton saisi ylös. Ja no senkin saa, mutta kun laiskuus aina iskee. Ei siinä tarvitse kuin järjestää puolet työmaan hallista uudelleen että saa 7t trukilla auton ilmaan ja sitten ne piikit on kuitenkin aina tiellä. Ja pakko tukea, ei alle muuten uskalla mennä. Tosin kompuraan pääsee käsiksi irrottamalla vain ekan pohjalevyn.
Mikä sitten on kallista kullekin on harkinnanvarainen asia. Jonkunlaiseen rahanmenoon saa kyllä varautua. Mutta on ne vaan hienot kun ne toimii. Ei tunnu kuorma missään ja meno on mukavaa.
Mikä sitten on kallista kullekin on harkinnanvarainen asia. Jonkunlaiseen rahanmenoon saa kyllä varautua. Mutta on ne vaan hienot kun ne toimii. Ei tunnu kuorma missään ja meno on mukavaa.
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Pitääkö kuivaimen ryynien vaihdossa tai kuivatuksessa huomioida jotain? Pitääkö aina hommata tiivistesarja, kun sen männän joutuu esille ottamaan? Vai voiko vanhoilla tiivisteillä kasata?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: S211 Faceliftin osto, onko ilmajousitus iso riski?
Kasasin vanhoilla, katso että imuletku ei ole halki tai poikki.