2001 W210 200 E compressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
KPK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 06.12.2015 14:38
Paikkakunta: Lahti

2001 W210 200 E compressor

Viesti Kirjoittaja KPK »

Moi. Moottori halusi ilmoittaa koodilla P0171 " järjestelmä liian laihalla. Lohko 1 "

Koodin onkinut sanoi että voi johtua kompressorista. Jotain ( venttiili ? ) ei toimi oikein ja aiheuttaa ilmavuodon.

Onko Teille sattunut vastaavaa ?
Avatar
KPK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 06.12.2015 14:38
Paikkakunta: Lahti

Re: 2001 W210 200 E compressor

Viesti Kirjoittaja KPK »

No niin . Tässähän löytyivät yleisimmät syyt kun hieman tutkii asiaa :)

Lainaus Elekmalta :

P0171:n tai P0174:n vikakoodi kertoo, että polttoaineseos käy laihalla (ei riittävästi polttoainetta ja/tai liikaa ilmaa). Tämäntyyppinen ongelma voidaan vahvistaa katsomalla lyhytaikaista polttoainettasäätöä (Short term Fuel Trim (STFT)) ja pitkänaikaisen polttoainesäädön (LTFT) arvoja diagnostiikkalaitteella. Normaalisti STFT:n ja LTFT:n pitäisi olla plus tai miinus 5:sta 10:een nollasta. Jos STFT ja/tai LTFT on enemmän kuin noin +12, se osoittaa, että moottori käy laihalla. Negatiiviset lukemat (-12 tai enemmän) osoittavat, että moottori käy rikkaalla.

Laiha polttoaineseos voi johtua:

- Matala polttoainepaine heikon pumpun tai vuotavan polttoaineen paineensäätimen johdosta. Käytä polttoaineen painemittaria tarkastamaan paine tyhjäkäynnillä. Jos polttoainepaine on vähemmän kuin ohjearvot, polttoainesuodatin voi olla tukossa, polttoainepumpussa saattaa olla vikaa tai sille menevässä johdotuksessa, tai polttoaineen paineensäädin saattaa vuotaa.

- Likaiset polttoainesuuttimet. Puhdistamalla suuttimet polttoainejärjestelmän lisäaineella tai puhdistuttamalla suuttimet ammattilaisella, saattaa ratkaista ongelmanne.

- Alipainevuodot imusarjassa, alipaineletkuliittimissa tai kaasuläppäkotelossa.

- Vuotava EGR-venttiili. Tarkasta EGR-venttiilin toiminta, ja -järjestelmä, ja venttiilien puhtaus (ettei ole karstoittunut).

-Vuotava PCV-venttiili tai letku. (tarkista venttiili- ja letkukytkennät)

- Likainen tai viallinen ilmamassamittari (MAF). Puhdista MAF-anturin johdot/liittimet tai käytä elektroniikan puhdistusainetta. Älä käytä mitään muuta anturin puhdistukseen ja älä koske anturin johtoihin.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: 2001 W210 200 E compressor

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tällaista luin:
Vaihda ilmanputsari ja puhdista ilmamäärämittari.Jos ei auta,vika voi olla etummaisessa lambdajohdossa.

Johtohan on helppo vaihtaa,mutta kalliita ovat.Ulkomailta voi kyllä saada toimivankin uuden tarvikejohdon muutamalla kympillä.
Ei toki kannata vaihtaa,jos ei varmuutta vian aiheuttajasta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin