Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
MarkusGL, minkä levyinen sun 21" vanne on?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Nyt kun renkaista on ollut puhe niin onko kukaan koskaan joutunut käyttämään tuota auton omaa kompressoria ja paikka-ainetta? Huomasin että omassa oli parasta ennen päiväys mennyt pari vuotta sitten ja mietin pitäiskö hakea uus alkuperäinen vai joku tarvike.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Muoden mersujen osalta on tullu kokeiltua kompuraa ja ne on ainakin pelanneet. Yhteen kuuluvaa paikkapulloa en ole käyttänyt. Niitä markettipaikkapulloja joskus kylläkin. Joku kaveri muistaakseni tilas Ebaysta alkuperäistä vastaavan potun.
Mun kontista löyty tälläänen. Sais mahtavat 19" levipellit kun hommais muutaman lisää . Renkaana Contin 165/90r19...
TJ
Muoden mersujen osalta on tullu kokeiltua kompuraa ja ne on ainakin pelanneet. Yhteen kuuluvaa paikkapulloa en ole käyttänyt. Niitä markettipaikkapulloja joskus kylläkin. Joku kaveri muistaakseni tilas Ebaysta alkuperäistä vastaavan potun.
Mun kontista löyty tälläänen. Sais mahtavat 19" levipellit kun hommais muutaman lisää . Renkaana Contin 165/90r19...
TJ
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Ilma-alustan kompurasta. Sen äänen ei varmaan normaalisti kuuluisi ajaessa kuulua auton sisälle? Kompura käy lähtiessä hetkrn ja sitte ajossa aina joskus. Ja huomaan kyllä äänen. Muuten alusta tuntuisi toimivan. Pysyy jätetyssä asennossa ja sport/comfort sekä manuaalisäätö toimii. Kompuraan näkyy olevan saatavilla jos jonkinlaista korjaussarjaa.
TJ
Ilma-alustan kompurasta. Sen äänen ei varmaan normaalisti kuuluisi ajaessa kuulua auton sisälle? Kompura käy lähtiessä hetkrn ja sitte ajossa aina joskus. Ja huomaan kyllä äänen. Muuten alusta tuntuisi toimivan. Pysyy jätetyssä asennossa ja sport/comfort sekä manuaalisäätö toimii. Kompuraan näkyy olevan saatavilla jos jonkinlaista korjaussarjaa.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Ulkopuolella kuuluu mutta tosiaan sisälle ei. Tai ainakaan ei ole tullut noteerattua sisällä niin että häiritsisi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Katsastuksesta meni läpi niin että heilahti mutta silti seisontajarru tuntuu todella tehottomalta. Oikein tosissaan pitää runtata viimeisetkin liikevarat että auto pysyy edes miedossa kallistuksessa paikallaan. Onkos kellään ollut vastaavaa, kiristämällä korjaantuu?
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Ei vielä omakohtaista kokemusta tarvinnut hankkia, mutta kai tässäkin on käsijarrun säätö vastaavasti että levyn keskiön kyljestä tulppa auki ja siitä mensselillä närpyttää säätöruuvia? Tietty varmaan kannattaa samoin tein käyttää satula irti, levy pois, löysätä kengät ja levy irti niin näkee onko kengät kuknka loppu.
TJ
Ei vielä omakohtaista kokemusta tarvinnut hankkia, mutta kai tässäkin on käsijarrun säätö vastaavasti että levyn keskiön kyljestä tulppa auki ja siitä mensselillä närpyttää säätöruuvia? Tietty varmaan kannattaa samoin tein käyttää satula irti, levy pois, löysätä kengät ja levy irti niin näkee onko kengät kuknka loppu.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Vähän mielipiteitä kyselen moottoriin liittyen...
Olen mahdollisesti ostamassa Ruotsista juuri tuotua 500 GL Mersua x164 vm.2007 bensakoneella. Mittarissa 180 000km. Auto on tällä hetkellä pajalla ja nimeltä mainitsematon myyjäliike lupasi korjata havaitut viat. Vika listasta löytyy mm. "Jakopään ketju löysä, laahaimet, ketju ja ratas täytyy vaihtaa". Onko tämä jokin tyyppivika tms. kyseisessä koneessa? Vähän ihmetyttää tuollainen jakopää ongelma noilla kilsoilla ja tuossa myllyssä...ja mitä mahdollisesti jatkossa on tulossa? Kannattaako pysyä kaukana tästä yksilöstä?
Entä moottorit noin yleensä näissä 450 ja 500 bensa vehkeissä? Mulla oli jotenkin käsitys, että kysymyksessä on hyvä ja luotettava vapaasti hengittävä V8 mylly. Vai olenko aivan väärässä?
Olen mahdollisesti ostamassa Ruotsista juuri tuotua 500 GL Mersua x164 vm.2007 bensakoneella. Mittarissa 180 000km. Auto on tällä hetkellä pajalla ja nimeltä mainitsematon myyjäliike lupasi korjata havaitut viat. Vika listasta löytyy mm. "Jakopään ketju löysä, laahaimet, ketju ja ratas täytyy vaihtaa". Onko tämä jokin tyyppivika tms. kyseisessä koneessa? Vähän ihmetyttää tuollainen jakopää ongelma noilla kilsoilla ja tuossa myllyssä...ja mitä mahdollisesti jatkossa on tulossa? Kannattaako pysyä kaukana tästä yksilöstä?
Entä moottorit noin yleensä näissä 450 ja 500 bensa vehkeissä? Mulla oli jotenkin käsitys, että kysymyksessä on hyvä ja luotettava vapaasti hengittävä V8 mylly. Vai olenko aivan väärässä?
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Mitään valtaisaa kokemusta näistä ei ole, mutta juuri loppukesästä hommasin tuon GL450 mallin. Autoa etsiessä tuli perehdyttyä vähän ongelmiin. Tuo jakopää remppa on näissä M273 koneissa ja pikkuveljessä M272 ollut alkupään moottoreiden ongelma. Googlettamalla löytyy aika paljon tietoa ja myös tieto mitä moottorinumeroita koskee. Eli ongelma on V välissä oleva ketjun ohjainpyörä joka on huonoa matskua. Kuluu josta seuraa ajoitusongelma oikeanpuoleiselle nokalle. Ketjupyörä sius kuluu ihan ruokottomaksi. Ja 180tkm alkaa olla jo kohtuu paljon jos on tuota valmiste-erää... V6 koneissa samassa pyörässä on kiinni tasapainoakseli joten tulee ongelmia sitäkin kautta. Ei kai näis juuri sitten muuta isompaa...
Niin, muutamaan kertaan törmännyt mainintaan, että katalysaattorirn kuntoon pitää kiinnittää huomiota. Liikaa vastapainetta pakopuolella niin sylinterien huuhtelu ei toimi optimaalisesti ja öljyfilmi huuhtoutuu sylinterin seinämistä ja ohut kovakerros alumiinisylinterissä vaurioituu. Silloin on lohko entinen. Tämä kaiketi kohtuu harvinainen ongelma.
Sitte on sellaista pienempää vaivaa imusarjan läppiin liittyen. Muoviset käyttömekanismit alipainesylintereiden jatkeena murtuu ja läpät ei liiku.
EDIT: minkälaisten oireiden pohjalta lähdettiin tutkimaan jakopäätä? Polttiko vikavaloa ja vikakoodeja nokilta?
TJ
Mitään valtaisaa kokemusta näistä ei ole, mutta juuri loppukesästä hommasin tuon GL450 mallin. Autoa etsiessä tuli perehdyttyä vähän ongelmiin. Tuo jakopää remppa on näissä M273 koneissa ja pikkuveljessä M272 ollut alkupään moottoreiden ongelma. Googlettamalla löytyy aika paljon tietoa ja myös tieto mitä moottorinumeroita koskee. Eli ongelma on V välissä oleva ketjun ohjainpyörä joka on huonoa matskua. Kuluu josta seuraa ajoitusongelma oikeanpuoleiselle nokalle. Ketjupyörä sius kuluu ihan ruokottomaksi. Ja 180tkm alkaa olla jo kohtuu paljon jos on tuota valmiste-erää... V6 koneissa samassa pyörässä on kiinni tasapainoakseli joten tulee ongelmia sitäkin kautta. Ei kai näis juuri sitten muuta isompaa...
Niin, muutamaan kertaan törmännyt mainintaan, että katalysaattorirn kuntoon pitää kiinnittää huomiota. Liikaa vastapainetta pakopuolella niin sylinterien huuhtelu ei toimi optimaalisesti ja öljyfilmi huuhtoutuu sylinterin seinämistä ja ohut kovakerros alumiinisylinterissä vaurioituu. Silloin on lohko entinen. Tämä kaiketi kohtuu harvinainen ongelma.
Sitte on sellaista pienempää vaivaa imusarjan läppiin liittyen. Muoviset käyttömekanismit alipainesylintereiden jatkeena murtuu ja läpät ei liiku.
EDIT: minkälaisten oireiden pohjalta lähdettiin tutkimaan jakopäätä? Polttiko vikavaloa ja vikakoodeja nokilta?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
En ole siis vielä kauppoja kyseisestä autosta tehnyt, tai sitä nähnytkään vielä paitsi kuvissa. nuo oli myyjän ilmoittamia vikoja, ilmeisesti poltti jonkinlaista vikavaloa. Mutta tuo oli uusi tieto että alkupään moottoreissa jakopää ongelmia esiintyy.Maastis kirjoitti:Hei
EDIT: minkälaisten oireiden pohjalta lähdettiin tutkimaan jakopäätä? Polttiko vikavaloa ja vikakoodeja nokilta?
TJ
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Terve mieheen!
Tämä topic taitaa olla paras paikka kysyä X164:n 4,7-litraisesta bensasta., että onko siinä ollut jatkoketjun kanssa ongelmia? Entä muut ominaisuudet ja ne huonot ominaisuudet myös? On todella lähellä, että moisen hankin lähiaikoina, niin arvostaisin hirveästi kaikkea tietoa...
Tämä topic taitaa olla paras paikka kysyä X164:n 4,7-litraisesta bensasta., että onko siinä ollut jatkoketjun kanssa ongelmia? Entä muut ominaisuudet ja ne huonot ominaisuudet myös? On todella lähellä, että moisen hankin lähiaikoina, niin arvostaisin hirveästi kaikkea tietoa...
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Itse tätä selvittelin myös ennenkuin omani ostin. Ja on ollut ongelmia jakoketjun "keskipyörän" kanssa. Materiaali tai lämpökäsittelyvirhe, jonka seurauksena ketjupyörä kuluu ennen aikojaan. Apparin puolella nokkien ajoitus pieleen. Alkaa tulla vikakoodia nokan asennosta. Oireet kaiketi yleisimmin ilmenny about 100 tuhatta mailia kohdilla. Osalla ennemmin osalla myöhemmin. Tarkistin omastani ottamalla molemmilta bankeilta toisen asentoanturin irti. Sitte kampiakseli kohtaan 305. Silloin anturin reijissä tulee näkyä sellainen pyöreä merkkk keskellä "ikkunaa". Jos apparin puoli ei ole keskellä on ketju vfnynyt tak tuo ketjupyörä kulunut. Tai sekä että... jos kummallakaan bankilla ei näy merkkiä niin pyöritä kierros kampiakselia. Netissä on jenkkisivuilla annettu moottorinumerohaarukka jossa mahdollisesti vika.
Sitte imusarjan läppämekanismin vivut katkeilevat. Siitä tulee kans herjat vikamuistiin.
Itse tätä selvittelin myös ennenkuin omani ostin. Ja on ollut ongelmia jakoketjun "keskipyörän" kanssa. Materiaali tai lämpökäsittelyvirhe, jonka seurauksena ketjupyörä kuluu ennen aikojaan. Apparin puolella nokkien ajoitus pieleen. Alkaa tulla vikakoodia nokan asennosta. Oireet kaiketi yleisimmin ilmenny about 100 tuhatta mailia kohdilla. Osalla ennemmin osalla myöhemmin. Tarkistin omastani ottamalla molemmilta bankeilta toisen asentoanturin irti. Sitte kampiakseli kohtaan 305. Silloin anturin reijissä tulee näkyä sellainen pyöreä merkkk keskellä "ikkunaa". Jos apparin puoli ei ole keskellä on ketju vfnynyt tak tuo ketjupyörä kulunut. Tai sekä että... jos kummallakaan bankilla ei näy merkkiä niin pyöritä kierros kampiakselia. Netissä on jenkkisivuilla annettu moottorinumerohaarukka jossa mahdollisesti vika.
Sitte imusarjan läppämekanismin vivut katkeilevat. Siitä tulee kans herjat vikamuistiin.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Ok, tuo ketju pitää tsekata. Vielä noista imusarjan läppämekanismin vivuista; voiko ohittaa vai onko vaan uusittava?
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Se on sen sekoitusläpän "välivipu" joka yleensä heikoin lenkki. Omassani poikki tällähetkellä ja oon jumittanu läpät auki asentoon nippusiteellä. Ei nyt tunnu ainakaan käyttöön olevan huomattavaa vaikutusta, mutta kaippa tuo korjattava on. OE varaosana saa vain koko imusarjaa, mutta Pierburg joka alkuperäinenkin on, maksaa luokkaa 600e. En ole kysynyt mitä marmorilla olisi... Sitte vipuja ja koko vivustoja saa kiinankaupoista ja ameriikasta muovisena, metallisena, jatkokehiteltynä yms alkaen muutama euro. Mullakin jo hommattuna, mutta vaihtamiseen täytyy koko imusarja nostaa ylös... ja tietysti sitte hyvä tutkia kuinka huonona on läppien saranat imusarjan sisällä.
Eipä kai noissa sitten oikein muuta "tyyppivikaa" ole. Joitain ongelmatapauksia olen lukenut liittyen sylintereiden pinnoituksen vaurioitumiseen. Siitä myös täällä keskusteltu ja ainakaan huonolla katalysaattorilla ei kannata ajaa. Vastapaine ja lämpö heikentää sylinterin voitelua ja voi tulla ongelmia. Mutta tämä kai ei niinkään yleinen ongelma.
TJ
Eipä kai noissa sitten oikein muuta "tyyppivikaa" ole. Joitain ongelmatapauksia olen lukenut liittyen sylintereiden pinnoituksen vaurioitumiseen. Siitä myös täällä keskusteltu ja ainakaan huonolla katalysaattorilla ei kannata ajaa. Vastapaine ja lämpö heikentää sylinterin voitelua ja voi tulla ongelmia. Mutta tämä kai ei niinkään yleinen ongelma.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Moi,
Pienellä rengaskysymyksellä vaivaisin. Tuloillaan on GL 500 vm 2008. Kesärenkaiden kokoa arvuuttelen, että 20 vai 21 tuumainen? Mitä mieltä raati?
T.
Jyrki
Pienellä rengaskysymyksellä vaivaisin. Tuloillaan on GL 500 vm 2008. Kesärenkaiden kokoa arvuuttelen, että 20 vai 21 tuumainen? Mitä mieltä raati?
T.
Jyrki
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hei
Järkiperusten pitäis varmaan valita 20" johon rengasvaihtoehtoja ja hintahaarukkaa laajemmin... kannattaa koittaa vähän tehdä vertailuja plaraten rengaskokoja (leveys, profiili, vannekoko) jossa kuitenkin sama vierintähalkaisija. Sitten tietysti myös mukavuustekijät. Isolla vanteella kumi matalampi , mutta toisaalta näissä renkasleveyksissä ei 40 sarjalainenkaan ihan miltään nahkalta näytä...
Itse mietin tätä samaa aihetta syksyllä talvirenkaiden osalta. Välillä oli menossa jo ajatuksella käyttää ittellä jo olevia 18" brabus Q vanteita ja niihin 265/60-18 renkaita. Mutta olishan se väh pienen näköönen kiekko paksulla gummilla. Lopulta järki loppui ja hommasin 275-45/21 nastarenkaat... vertailulukemina oli auton alla olevat 295/40-21 kesärenkaat joista jouduin matkalla pakon edessä vaihtamaan 2kpl 265/45-21 renkaisiin (ovat keskenään samaa kokoa). Noilla vähän mittarivirhettä joka korjaantui lähes kuntoon noilla pikkuusen suuremmilla talvirenkailla.
TJ
Järkiperusten pitäis varmaan valita 20" johon rengasvaihtoehtoja ja hintahaarukkaa laajemmin... kannattaa koittaa vähän tehdä vertailuja plaraten rengaskokoja (leveys, profiili, vannekoko) jossa kuitenkin sama vierintähalkaisija. Sitten tietysti myös mukavuustekijät. Isolla vanteella kumi matalampi , mutta toisaalta näissä renkasleveyksissä ei 40 sarjalainenkaan ihan miltään nahkalta näytä...
Itse mietin tätä samaa aihetta syksyllä talvirenkaiden osalta. Välillä oli menossa jo ajatuksella käyttää ittellä jo olevia 18" brabus Q vanteita ja niihin 265/60-18 renkaita. Mutta olishan se väh pienen näköönen kiekko paksulla gummilla. Lopulta järki loppui ja hommasin 275-45/21 nastarenkaat... vertailulukemina oli auton alla olevat 295/40-21 kesärenkaat joista jouduin matkalla pakon edessä vaihtamaan 2kpl 265/45-21 renkaisiin (ovat keskenään samaa kokoa). Noilla vähän mittarivirhettä joka korjaantui lähes kuntoon noilla pikkuusen suuremmilla talvirenkailla.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Moikka,
2008 mallin Gl 500 tuloillaan. Kesäpyöriä siihen hakusessa ja nyt kaipaisin mielipidettä, että 20 vai 21 tuumaiset? 21 tuumaisissa hieman mietityttää renkaan koko, joka pitäisi ilmeisesti olla 295/40 ja tuon profiilin kautta tietysti uraherkkyys kasvaa, vai kasvaako?
T.
Jyrki
2008 mallin Gl 500 tuloillaan. Kesäpyöriä siihen hakusessa ja nyt kaipaisin mielipidettä, että 20 vai 21 tuumaiset? 21 tuumaisissa hieman mietityttää renkaan koko, joka pitäisi ilmeisesti olla 295/40 ja tuon profiilin kautta tietysti uraherkkyys kasvaa, vai kasvaako?
T.
Jyrki
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Omassa -10 GL:ssä 295/40/21 renkaat vetivät urissa ikävästi, seuraavan setin otin 265/45/21 ja parani huomattavasti.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
X164-mallissa on 5.5 litran V8, tarkoitatko nyt X166-mallia missä on 4.7?RST kirjoitti:Terve mieheen!
Tämä topic taitaa olla paras paikka kysyä X164:n 4,7-litraisesta bensasta., että onko siinä ollut jatkoketjun kanssa ongelmia? Entä muut ominaisuudet ja ne huonot ominaisuudet myös? On todella lähellä, että moisen hankin lähiaikoina, niin arvostaisin hirveästi kaikkea tietoa...
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Itsellä taas juuri toisinpäin 295>275 leveyden kanssaMarkusGL kirjoitti:Omassa -10 GL:ssä 295/40/21 renkaat vetivät urissa ikävästi, seuraavan setin otin 265/45/21 ja parani huomattavasti.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
X164 GL450 on 4,7 litrainen M273. On toki myös 5,5 litrainen X164 GL500/550.X164-mallissa on 5.5 litran V8, tarkoitatko nyt X166-mallia missä on 4.7?
Kai se 295 leveä pitäis yhtä lailla toimia kun vaan kulmat kohdillaan ja ei ole väljää alustassa? Omani vien kulmien tarkastukseen kun vaan ehdin vielä vaihtaa toisenkin etupyöränlaakerin ja jousitolpan. Epäilen että auraus ei ole ihan kohdallaan kun on suoraa ajettaes vähän "rauhaton". Kun siis vertaan R malliin joka toisena autona.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Juurikin näin, 450 mallissa on tosiaan 4.7 litrainen. Seison korjattuna!
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Moi,
Kiitos vastauksista. Tuo tuleva GL 500 on tuloillaan 18" pyörillä. Jännän näköinen. Tässä Aikani nettiä selailtuan nuukana miehenä päädyin seuraaviin ratkaisuihin. Hain Virosta 20" talvipyörät orggis vanteilla ja Hakkapeliitoilla. Käytetty, noin 80% pinnoista jäljellä, setti taipui sellaiseen hintaan, että kannatti hakea. Kesäpyörät jäi vaivaamaan ja noille 18":lle piti hakea jotain korvaavaa. Löysin Yhdestkä kotimaisesta liikkeestä käytetyn 21" aidon AMG vannesetin noin 50% Continentaleilla. Tämäkin oli niin edullinen setti, että olihan se otettava. Nyt rengasasiat on kunnossa ja valmiina kun auto saapuu.
T.
Jyrki
Kiitos vastauksista. Tuo tuleva GL 500 on tuloillaan 18" pyörillä. Jännän näköinen. Tässä Aikani nettiä selailtuan nuukana miehenä päädyin seuraaviin ratkaisuihin. Hain Virosta 20" talvipyörät orggis vanteilla ja Hakkapeliitoilla. Käytetty, noin 80% pinnoista jäljellä, setti taipui sellaiseen hintaan, että kannatti hakea. Kesäpyörät jäi vaivaamaan ja noille 18":lle piti hakea jotain korvaavaa. Löysin Yhdestkä kotimaisesta liikkeestä käytetyn 21" aidon AMG vannesetin noin 50% Continentaleilla. Tämäkin oli niin edullinen setti, että olihan se otettava. Nyt rengasasiat on kunnossa ja valmiina kun auto saapuu.
T.
Jyrki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Ai 18" mahtuu paikalleen? Muistelin että 19" olisi ollut minimi, tuskin näissä jarrujen koossa on eroja mallien kesken.
Kyllä nämä 265/55/19 kitkat on aika mukavat verrattuna noihin sileiksi ajettuihin 295/40/21 kesärenkaisii nähden. Ei tarvitse sport asennossa ajella ettei vetele. Ehkä 275 voisi olla passeli seuraaviin kesäkummeihin.
Kyllä nämä 265/55/19 kitkat on aika mukavat verrattuna noihin sileiksi ajettuihin 295/40/21 kesärenkaisii nähden. Ei tarvitse sport asennossa ajella ettei vetele. Ehkä 275 voisi olla passeli seuraaviin kesäkummeihin.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Moi
Lisätäänpä kyssäri tähänkin kun ei tuohon mun topiciin tule kommenteja. Eli V8 bensa M273. Mikä on normi käyntilämpötila? Ittellä mittari näyttää ihan karvan päälle 80 astetta joka on alhaisempi kun on dieselkoneis tottunut näkemään. Mutta onko normi bensakoneelle?
TJ
Lisätäänpä kyssäri tähänkin kun ei tuohon mun topiciin tule kommenteja. Eli V8 bensa M273. Mikä on normi käyntilämpötila? Ittellä mittari näyttää ihan karvan päälle 80 astetta joka on alhaisempi kun on dieselkoneis tottunut näkemään. Mutta onko normi bensakoneelle?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Moi,
Mulla 5.5l V-8 kanssa pikkuisen päälle 80 astetta.
T.
Jyrki
Mulla 5.5l V-8 kanssa pikkuisen päälle 80 astetta.
T.
Jyrki
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Ok, thanx. Eli varmaan sitten ihan ok lukemat.
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Alamäkihidastin ja rutinaa etupäästä, onko tuttu ominaisuus?
Normaalisti jarrua vasten laskettaessa ei mitään mutta tuolla hidastimella alkaa pauke. Aika harvoin tulee käytettyä enkä muista että aikaisemmin olis tuollaista ääntä pitänyt.
Normaalisti jarrua vasten laskettaessa ei mitään mutta tuolla hidastimella alkaa pauke. Aika harvoin tulee käytettyä enkä muista että aikaisemmin olis tuollaista ääntä pitänyt.
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Nopea googlaus aiheesta antaa vastauksia, jossa ääni kuuluu normaalisti asiaan.Droc Rewop kirjoitti:Alamäkihidastin ja rutinaa etupäästä, onko tuttu ominaisuus?
Normaalisti jarrua vasten laskettaessa ei mitään mutta tuolla hidastimella alkaa pauke. Aika harvoin tulee käytettyä enkä muista että aikaisemmin olis tuollaista ääntä pitänyt.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Kiitoksia tiedosta, pitänee vaan rutistella ja korjataan jos jotai hajoaa.Silakka_E500 kirjoitti:Nopea googlaus aiheesta antaa vastauksia, jossa ääni kuuluu normaalisti asiaan.Droc Rewop kirjoitti:Alamäkihidastin ja rutinaa etupäästä, onko tuttu ominaisuus?
Normaalisti jarrua vasten laskettaessa ei mitään mutta tuolla hidastimella alkaa pauke. Aika harvoin tulee käytettyä enkä muista että aikaisemmin olis tuollaista ääntä pitänyt.