Mikä voisi olla kyseessä kun alkoin kuin salamaniskusta savuttamaan runsasti, kesken ajon. Ei valkoista vaan lähinnä mustaa/sinistä. Pilvi perässä. Käy kuitenkin nätisti kaikilla pytyillä. Voisiko olla öljyrengas poikki? Ölyt normaalin väristä samoin jäähdytinvesi.
Ei siis Turbo eikä 24-venttiilinen.
Toivoisin todella että konetta ei tarvisisi avata kun olen koittanut pitää hyvin alkuperäisenä. Jos öljyrengas, pääseekö käsiksi alakautta?
Kyseessä 300.000km ajettu hienokuntoinen yksikö. Toiminut hienosti ja käyntiääni mitä hienoin.
W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
- Paikkakunta: Tampere
W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Voisi tuo tietysti olla myös kannentiivisteen vika. Omassa, kylläkin turboversiossa, hajosi tyypillisestä paikasta niin, että öljykanavasta pääsi öljyä ykkössylinteriin ja sinistä se savutti. Varsinkin silloin, kun rullaili ensin jonkun matkaa moottorijarrutuksella ja sen jälkeen painoi kaasua. Samasta viasta kertoi silloin myös se, että tyhjäkäynnillä öljynpainemittarin neula väpätti kierrosten tahtiin. Eli silloin paine nousi, kun puristus-/sytytyspaine pääsi karkaamaan öljykanavan puolelle.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
- Paikkakunta: Tampere
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Ulospäin ei vuoda öljyä. Öljynpainemittari pysyy vakaana myös tyhjäkäynnillä. Kun käynnisti kylmänä, kaikkien pyttyjen kohdalta lämpiää tasaisesti. Aikaisemmissa keskusteluissa oli havaittu että ykköspytyn kohdalta lämpiää hitaammin.
Käyntiääni on ihan normaali ja kaikki pytyt mukana heti alusta lähtien. Mutta sinistä savua pukkaa niin tyhjäkäynnillä kuin ajossa.
Ilmanputsari puhdas ja hiljattain vaihdettu.
Käyntiääni on ihan normaali ja kaikki pytyt mukana heti alusta lähtien. Mutta sinistä savua pukkaa niin tyhjäkäynnillä kuin ajossa.
Ilmanputsari puhdas ja hiljattain vaihdettu.
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Huohottaakos se rajusti?
Toisekseen löysäilepä suutin putkia ja miten käynti muuttuu tällöin.
Öljy renkaat vaihdetaan vain kun kansipois ,öljypohjan kautta kangen pultit irti ja männät ylöpäin pois..eli iso työ kun kone on otettava pois sieltä..paikallaan ei oikein taida onnistua ja muutenkin en usko öljyrenkaan katkeamiseen vaan tuo kansipahvi vika on todennäköisempi...yhdessä vähemmän ajetussa oli että nostajat alkoi naputttelemaan ja niiden vaihto ei poistanut ongelmaa kunnes pahvin vaihto oli oikea päätös...sama sulla..ei kilsat vaan se aika syö .
Toisekseen löysäilepä suutin putkia ja miten käynti muuttuu tällöin.
Öljy renkaat vaihdetaan vain kun kansipois ,öljypohjan kautta kangen pultit irti ja männät ylöpäin pois..eli iso työ kun kone on otettava pois sieltä..paikallaan ei oikein taida onnistua ja muutenkin en usko öljyrenkaan katkeamiseen vaan tuo kansipahvi vika on todennäköisempi...yhdessä vähemmän ajetussa oli että nostajat alkoi naputttelemaan ja niiden vaihto ei poistanut ongelmaa kunnes pahvin vaihto oli oikea päätös...sama sulla..ei kilsat vaan se aika syö .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Alakerrassa oleva vika ei ole todennäköinen, on niin harvinaista. Ehkä kansitiiviste pettänyt niin että menee öljykanavasta öljyä ykkösen männän päälle ja palaa siellä. Näkyy pian runsaana öljynkulutuksena, jos siitä kyse.
Pakosarjan kun irrottaa -> jos valuu ykkösen reiästä öljyä -> em. vika. Näkyy melko pian pakosarjan kohdalta vaikkei irrottaisikaan, öljyyntyy ykkösen kohdan ympäriltä. Ei aina näy mittarista.
Tai sitten menee pakkasnestettä männän päälle ja on sen verran karstaiset / öljyiset paikat ja pieni vuoto ettei vielä ole savu valkoista.
Tai sitten jotain muuta ...
Pakosarjan kun irrottaa -> jos valuu ykkösen reiästä öljyä -> em. vika. Näkyy melko pian pakosarjan kohdalta vaikkei irrottaisikaan, öljyyntyy ykkösen kohdan ympäriltä. Ei aina näy mittarista.
Tai sitten menee pakkasnestettä männän päälle ja on sen verran karstaiset / öljyiset paikat ja pieni vuoto ettei vielä ole savu valkoista.
Tai sitten jotain muuta ...
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
- Paikkakunta: Tampere
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Kiitos vinkeistä,
tuo kansipahvi lienee syyllinen.
Voi rähämä, maksoin itseni kipeäksi kun halusin vähän ajetun.
Mun vanhemmat ostivat uutena 200d:n ja matkamittari hajosi 950tkm:n kohdalla jonka jälkeen sillä ajetiin vilä n. 300tkm. Ja konetta ei avattu koskaan. Luulin että saan ajaa ilman huolia ja sanoin yhdelle kaverille että jos maapallo pitäisi kiertää ympäri niin tällä lähtisin. Varmaa kuittaa että et olisi kauas pääsyt
tuo kansipahvi lienee syyllinen.
Voi rähämä, maksoin itseni kipeäksi kun halusin vähän ajetun.
Mun vanhemmat ostivat uutena 200d:n ja matkamittari hajosi 950tkm:n kohdalla jonka jälkeen sillä ajetiin vilä n. 300tkm. Ja konetta ei avattu koskaan. Luulin että saan ajaa ilman huolia ja sanoin yhdelle kaverille että jos maapallo pitäisi kiertää ympäri niin tällä lähtisin. Varmaa kuittaa että et olisi kauas pääsyt

W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Re: W124 300d 1991 yhtä-äkkiä savuttamaan
Se on näissä kuitenkin sellainen juttu, että ovat jo niin vanhoja autoja. Käyttövarmuutta se ei muuten vähennä, eikä kilometritkään, mutta vaikkapa kannentiiviste saattaa tulla tiensä päähän jo iän vuoksi.
Eihän tuo kummoinen remontti ole, jos kansitiivisteen joutuu vaihtamaan.
Eihän tuo kummoinen remontti ole, jos kansitiivisteen joutuu vaihtamaan.
wiimax.fi