Kipinä hukassa w124 230e
Kipinä hukassa w124 230e
Noniin, elikkäs autossa oli vauhtipyörän ja vaihdelaatikon vaihto, ja pyöri hyvin talliin siirtäessä.. Nyt sitten ei löydy kipinää millekkään pytylle (seisonut n. kk kuivassa tallissa.)
Katsottu/putsattu :
Virranjakaja + pyörijä
Yj rele
kaikki sulakkeet putsattu
Kokeiltu toisella puolalla
Tulpanjohdot/tulpat
Sytytysboksi
Bensa kulkee, puolalle menee virta.
Ehdotuksia?
Katsottu/putsattu :
Virranjakaja + pyörijä
Yj rele
kaikki sulakkeet putsattu
Kokeiltu toisella puolalla
Tulpanjohdot/tulpat
Sytytysboksi
Bensa kulkee, puolalle menee virta.
Ehdotuksia?
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Jospa kampuran anturi viottui vauhtipyörää vaihdossa.
Toinen juttu että miksi vauhtipyörä vaihdettiin ja mistä laitteesta se oli?...siinä on triggerit eli kuutosen vauhtis ei käy neloskoneiseen...sitten joku uudemman mallin moottorista ei käy kanssa kun triggeriä ei ole.
Toinen juttu että miksi vauhtipyörä vaihdettiin ja mistä laitteesta se oli?...siinä on triggerit eli kuutosen vauhtis ei käy neloskoneiseen...sitten joku uudemman mallin moottorista ei käy kanssa kun triggeriä ei ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Kiitos vinkistä!atlas kirjoitti:Jospa kampuran anturi viottui vauhtipyörää vaihdossa.
Toinen juttu että miksi vauhtipyörä vaihdettiin ja mistä laitteesta se oli?...siinä on triggerit eli kuutosen vauhtis ei käy neloskoneiseen...sitten joku uudemman mallin moottorista ei käy kanssa kun triggeriä ei ole.
Vauhtipyörä vaihdettiin koska tilalle tuli pitkäakselinen laatikko lyhyen tilalle, samalla piti myös vaihtaa kytkin. Aikasempi vauhtis oli kaksoismassa ja tuo nykyinen kova. Vauhtipyörä joka vaihdettiin on 2l tenavasta.
En ainakaan löytänyt kyseistä anturia mistään, oma autoni vm. 91.
Viimeksi muokannut Juupelis, Pe 05.07.2019 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Tietyn ikäisistä vanhemmissa ei ole kampiakselin asento tunnistin vaan jakaja on hei-tyyppinen..ainakin mulla yhdessä varaosa autossa...jospa siihen on vaihdettu moottori tai sytyty
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Mistäs kohin tarkalleen tuo anturi löytyy?atlas kirjoitti:Tietyn ikäisistä vanhemmissa ei ole kampiakselin asento tunnistin vaan jakaja on hei-tyyppinen..ainakin mulla yhdessä varaosa autossa...jospa siihen on vaihdettu moottori tai sytyty
Ainut mikä itselle nyt tullut ajatukseen että oisiko sytkäboksi voinut seisoessa sanoa itsensä irti?
Puolasta vielä sen verran että virta menee mutta jännitettä ei, ja kokeillut usealla eri puolalla.
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Startin yläpuolella klo 2 kun edestä katsot ja vauhtipyörän kehän kohdalla...siinä laatikon liitoksen kohdin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Tarkistin asian, ei näkynyt moista anturia.atlas kirjoitti:Startin yläpuolella klo 2 kun edestä katsot ja vauhtipyörän kehän kohdalla...siinä laatikon liitoksen kohdin.
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Iso kiitos sinulle! Vauhtipyörässähän se vika oli. Nyt on yö rassattu ja pyörii kuin unelma. Seuraavaksi kokeilemaan kävisikö tuo pitkäakselinen laatikko vanhaan vauhtipyörään.atlas kirjoitti:Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
Re: Kipinä hukassa w124 230e
No saatana eihän se käy kun laakeri on vp erilainen niin ei mahdu menemään tarpeeksi sisälle.Juupelis kirjoitti:Iso kiitos sinulle! Vauhtipyörässähän se vika oli. Nyt on yö rassattu ja pyörii kuin unelma. Seuraavaksi kokeilemaan kävisikö tuo pitkäakselinen laatikko vanhaan vauhtipyörään.atlas kirjoitti:Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Se vaatisi kiinteän vauhtiksen...mullakaan ei ole kuin automaatin rojuja.
Voihan sen akselinkin vaihtaa jos on kartirullalla oleva mutta purattaa askin...kuulalaakeri askilla on paskamainen homma kun irroituttaa laakerita ja ehjänä pitäisi saada.
Voihan sen akselinkin vaihtaa jos on kartirullalla oleva mutta purattaa askin...kuulalaakeri askilla on paskamainen homma kun irroituttaa laakerita ja ehjänä pitäisi saada.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Mitenköhän jos kokeilisi vaihtaa kovasta vauhtipyörästä laakerin, kun se tulee paljon ulommaksi... Sittenhän sen pitäisi käydä jos vaan saa paikalleen tuohon kaksoismassaan.atlas kirjoitti:Se vaatisi kiinteän vauhtiksen...mullakaan ei ole kuin automaatin rojuja.
Voihan sen akselinkin vaihtaa jos on kartirullalla oleva mutta purattaa askin...kuulalaakeri askilla on paskamainen homma kun irroituttaa laakerita ja ehjänä pitäisi saada.
Re: Kipinä hukassa w124 230e
5 lovinen lyhytakselinen laatikko löyty nurkista, mitäköhän kaikkea joutuu vaihtamaan jos pistääkin tuon 4 lovisen tilalle?
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Ei kai sitä niin saa tehtyä...vaan pitkä akselineno n tavalliselle kapealle vauhtipyörälle ja lyhyt akselinen kaksoismassalle....kytkinlevyn booritkin ja levyn paikkakin on aivan muualla.
helpommalla pääset jos löydät jostain sen laatikon mukaan olevan vauhtipyörän ja triggerillä...kahdella.
helpommalla pääset jos löydät jostain sen laatikon mukaan olevan vauhtipyörän ja triggerillä...kahdella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kipinä hukassa w124 230e
Jeps. Päädyin laittamaan tuon 5 vaihteisen, noh ainakin liikkuu auto eteen ja taakse sekä on yksi vaihde enemmän.atlas kirjoitti:Ei kai sitä niin saa tehtyä...vaan pitkä akselineno n tavalliselle kapealle vauhtipyörälle ja lyhyt akselinen kaksoismassalle....kytkinlevyn booritkin ja levyn paikkakin on aivan muualla.
helpommalla pääset jos löydät jostain sen laatikon mukaan olevan vauhtipyörän ja triggerillä...kahdella.