Kipinä hukassa w124 230e

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

Noniin, elikkäs autossa oli vauhtipyörän ja vaihdelaatikon vaihto, ja pyöri hyvin talliin siirtäessä.. Nyt sitten ei löydy kipinää millekkään pytylle (seisonut n. kk kuivassa tallissa.)
Katsottu/putsattu :

Virranjakaja + pyörijä
Yj rele
kaikki sulakkeet putsattu
Kokeiltu toisella puolalla
Tulpanjohdot/tulpat
Sytytysboksi

Bensa kulkee, puolalle menee virta.

Ehdotuksia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jospa kampuran anturi viottui vauhtipyörää vaihdossa.
Toinen juttu että miksi vauhtipyörä vaihdettiin ja mistä laitteesta se oli?...siinä on triggerit eli kuutosen vauhtis ei käy neloskoneiseen...sitten joku uudemman mallin moottorista ei käy kanssa kun triggeriä ei ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Jospa kampuran anturi viottui vauhtipyörää vaihdossa.
Toinen juttu että miksi vauhtipyörä vaihdettiin ja mistä laitteesta se oli?...siinä on triggerit eli kuutosen vauhtis ei käy neloskoneiseen...sitten joku uudemman mallin moottorista ei käy kanssa kun triggeriä ei ole.
Kiitos vinkistä!

Vauhtipyörä vaihdettiin koska tilalle tuli pitkäakselinen laatikko lyhyen tilalle, samalla piti myös vaihtaa kytkin. Aikasempi vauhtis oli kaksoismassa ja tuo nykyinen kova. Vauhtipyörä joka vaihdettiin on 2l tenavasta.

En ainakaan löytänyt kyseistä anturia mistään, oma autoni vm. 91.
Viimeksi muokannut Juupelis, Pe 05.07.2019 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tietyn ikäisistä vanhemmissa ei ole kampiakselin asento tunnistin vaan jakaja on hei-tyyppinen..ainakin mulla yhdessä varaosa autossa...jospa siihen on vaihdettu moottori tai sytyty
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Tietyn ikäisistä vanhemmissa ei ole kampiakselin asento tunnistin vaan jakaja on hei-tyyppinen..ainakin mulla yhdessä varaosa autossa...jospa siihen on vaihdettu moottori tai sytyty
Mistäs kohin tarkalleen tuo anturi löytyy?
Ainut mikä itselle nyt tullut ajatukseen että oisiko sytkäboksi voinut seisoessa sanoa itsensä irti?
Puolasta vielä sen verran että virta menee mutta jännitettä ei, ja kokeillut usealla eri puolalla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Startin yläpuolella klo 2 kun edestä katsot ja vauhtipyörän kehän kohdalla...siinä laatikon liitoksen kohdin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Startin yläpuolella klo 2 kun edestä katsot ja vauhtipyörän kehän kohdalla...siinä laatikon liitoksen kohdin.
Tarkistin asian, ei näkynyt moista anturia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
Iso kiitos sinulle! Vauhtipyörässähän se vika oli. Nyt on yö rassattu ja pyörii kuin unelma. Seuraavaksi kokeilemaan kävisikö tuo pitkäakselinen laatikko vanhaan vauhtipyörään.
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

Juupelis kirjoitti:
atlas kirjoitti:Ei hemmetti...katsoa jakajan välikannen alle...Onko se tyhjä vai onko siellä hei-sytytys?
Toisekseen luulen että anturi on missä kerroin ja sulla on väärä vauhtis. ..Sen kehää pitää ollakaksi sellaista pitkää metalli liuskaa....tutki vanhaa vauhtia. ..siitä sytty saa ylä ja alakulokohdan tiedon kipinään. ...ja nyt tuli kuutosen tai vanhemman koneen vauhtis missä sitä triggeriä ei ole...kuutiosen vauhtis on 3 triggeriä
Iso kiitos sinulle! Vauhtipyörässähän se vika oli. Nyt on yö rassattu ja pyörii kuin unelma. Seuraavaksi kokeilemaan kävisikö tuo pitkäakselinen laatikko vanhaan vauhtipyörään.
No saatana eihän se käy kun laakeri on vp erilainen niin ei mahdu menemään tarpeeksi sisälle.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se vaatisi kiinteän vauhtiksen...mullakaan ei ole kuin automaatin rojuja.
Voihan sen akselinkin vaihtaa jos on kartirullalla oleva mutta purattaa askin...kuulalaakeri askilla on paskamainen homma kun irroituttaa laakerita ja ehjänä pitäisi saada.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Se vaatisi kiinteän vauhtiksen...mullakaan ei ole kuin automaatin rojuja.
Voihan sen akselinkin vaihtaa jos on kartirullalla oleva mutta purattaa askin...kuulalaakeri askilla on paskamainen homma kun irroituttaa laakerita ja ehjänä pitäisi saada.
Mitenköhän jos kokeilisi vaihtaa kovasta vauhtipyörästä laakerin, kun se tulee paljon ulommaksi... Sittenhän sen pitäisi käydä jos vaan saa paikalleen tuohon kaksoismassaan.
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

5 lovinen lyhytakselinen laatikko löyty nurkista, mitäköhän kaikkea joutuu vaihtamaan jos pistääkin tuon 4 lovisen tilalle?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei kai sitä niin saa tehtyä...vaan pitkä akselineno n tavalliselle kapealle vauhtipyörälle ja lyhyt akselinen kaksoismassalle....kytkinlevyn booritkin ja levyn paikkakin on aivan muualla.
helpommalla pääset jos löydät jostain sen laatikon mukaan olevan vauhtipyörän ja triggerillä...kahdella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juupelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.07.2019 01:20

Re: Kipinä hukassa w124 230e

Viesti Kirjoittaja Juupelis »

atlas kirjoitti:Ei kai sitä niin saa tehtyä...vaan pitkä akselineno n tavalliselle kapealle vauhtipyörälle ja lyhyt akselinen kaksoismassalle....kytkinlevyn booritkin ja levyn paikkakin on aivan muualla.
helpommalla pääset jos löydät jostain sen laatikon mukaan olevan vauhtipyörän ja triggerillä...kahdella.
Jeps. Päädyin laittamaan tuon 5 vaihteisen, noh ainakin liikkuu auto eteen ja taakse sekä on yksi vaihde enemmän.
Vastaa Viestiin