kertokaa miten kannattaa lähteä toteuttamaan mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa turbottamaan tollasta m103 moottoria
itse en ole ennen mitään autoa turbottanut ja jonkun verran on kuitenkin asiasta ymmärrystä
mikä turbo mikä pakosarja yms ?
w124 M103 3.0litrasen turbotus
Re: w124 M103 3.0litrasen turbotus
Katso vähän vinkkiä ja mallia osista sivustolta turbobandit.com. Jos pätäkkää riittää, sieltä voi myös ostaa osia turbotukseen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w124 M103 3.0litrasen turbotus
mietin vaan että miten pelittää tuo mersun oma ruiskutus ja sytkä turbon kanssa
Re: w124 M103 3.0litrasen turbotus
Ruisku KE-Jet riittää tyypillisesti 50-70% tehonlisäykseen. Sen sijaan Mersun sytytysohjain ei toimi turbossa, koska sytytystä ei saa myöhäisemmäksi ahtopaineen noustessa. Katso esim. M102-turbojuttuja, joissa on sytkyä kehitetty tai vaihdettu ohjelmoitavaan sytkyyn.M102 kirjoitti:mietin vaan että miten pelittää tuo mersun oma ruiskutus ja sytkä turbon kanssa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020