GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kirjoititko nyt minkä softan sisään? Jos kirjoitit c30 niin laatikko menee vikatilaan väärän perävälityksen takia. Näin ainakin kävi oman clk kanssa joskus kauan sitten. Vai olisko w211 sama välitys kuin C30?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kirjoitan hybridiä, oma softa pohjalla ja c30 vaihdekartat, tää on ihan kokeilua et oppii mikä tekee mitä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
c30 laatikkokin ainakin ennen faceliftiä aika kuminauhamainen. Penkittäjäkin luuli että laatikko luistaa kun teho jäi alle 300hp mutta tais sitte lopuksi olla suuttimista kii ettei tullu 400hp.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Senhän voi sitten vaihtaajoskami kirjoitti:Kirjoititko nyt minkä softan sisään? Jos kirjoitit c30 niin laatikko menee vikatilaan väärän perävälityksen takia. Näin ainakin kävi oman clk kanssa joskus kauan sitten. Vai olisko w211 sama välitys kuin C30?
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Pitää vaan löytää se ensin binääristä, ei ainakaan heti pistänyt silmään. Paljon muutakin on kysymysmerkki mitä mikäkin tekee. Tuleepahan nyt harrastamisen vuoksi tökittyä. Jos paranee niin hyvä, jos ei niin oppiihan prosessissa jotain joka tapauksessa.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Löytyi perävälitys, ja kaikki muutkin välitykset. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun tuota tuijottaa.
Hidasta puuhaa kyllä, mut aika palkitsevaa kun löytää jotain mikä on konkreettisesti olemassa kuten välitykset.
Hidasta puuhaa kyllä, mut aika palkitsevaa kun löytää jotain mikä on konkreettisesti olemassa kuten välitykset.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Sen voi vaihtaa testerillä mutta vielä parempi siitä dumpista vaihtaa kun kaikki boxsit ei tue kaikkia välityksiäMJPfin kirjoitti:Löytyi perävälitys, ja kaikki muutkin välitykset. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun tuota tuijottaa.
Hidasta puuhaa kyllä, mut aika palkitsevaa kun löytää jotain mikä on konkreettisesti olemassa kuten välitykset.
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Pitäisi vähän tuota testeriäkin tökkiä enemmän jossain kohtaa. Ei ole yhtään itselle selvillä mitä kaikkea sillä voi esim lootan käskytykselle tehdä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
ihan hirmusti ei voi tehdä mutta jos boxsin softa tukee niin sen välityksen nähnyt vaihdetttavanMJPfin kirjoitti:Pitäisi vähän tuota testeriäkin tökkiä enemmän jossain kohtaa. Ei ole yhtään itselle selvillä mitä kaikkea sillä voi esim lootan käskytykselle tehdä.
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Nyt on hybridi softa ohjaimessa ja on sitten eroa, alas vaihto tulee heti kun sitä tarvitaan eli alle 2000rpm kun lapun lyö lattiaan (ei KD) huomattavasti nopeammin kuin ennen ja ylös 4100rpm kohdalla sekin hivenen joutuisammin ja seuraavan vaihteen kierrokset osuu paremmin vetoalueelle kuin vakiolla missä vaihto toteutuu 4500 paikkeilla 4350rpm pyynnöllä.
Turbiini lukittuu heti ykkösestä alkaen, en tiedä tekikö se sitä orkkiksena en muista mutta vetää kyllä selvästi paremmin kahdella ekalla.
Täytyy makustella pari päivää miltä tuntuu ajella sekalaisessa ajossa, ainakin täyskaasu vedoissa tykkään.
Turbiini lukittuu heti ykkösestä alkaen, en tiedä tekikö se sitä orkkiksena en muista mutta vetää kyllä selvästi paremmin kahdella ekalla.
Täytyy makustella pari päivää miltä tuntuu ajella sekalaisessa ajossa, ainakin täyskaasu vedoissa tykkään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Hyvä alkaa siiteen osumaan tuon kun yhdistää moottorin sfoftasta tehtäviin parnuksin,MJPfin kirjoitti:Nyt on hybridi softa ohjaimessa ja on sitten eroa, alas vaihto tulee heti kun sitä tarvitaan eli alle 2000rpm kun lapun lyö lattiaan (ei KD) huomattavasti nopeammin kuin ennen ja ylös 4100rpm kohdalla sekin hivenen joutuisammin ja seuraavan vaihteen kierrokset osuu paremmin vetoalueelle kuin vakiolla missä vaihto toteutuu 4500 paikkeilla 4350rpm pyynnöllä.
Turbiini lukittuu heti ykkösestä alkaen, en tiedä tekikö se sitä orkkiksena en muista mutta vetää kyllä selvästi paremmin kahdella ekalla.
Täytyy makustella pari päivää miltä tuntuu ajella sekalaisessa ajossa, ainakin täyskaasu vedoissa tykkään.
vakion on kahdenlaista toisissa on turbinin lukituminen mahdolista 1 alken ja toisissa 3 sitten on vielä kierokset
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Parani paljon tuikun vihjeiden avulla kun ecua puukotti, ja nyt kun on tuota vaihteistoa saanut itselle mieleiseksi niin alkaa olla mukava paketti.
Avovaimo totesi kun kaupasta tuli että aika äkkiä saa laittomia nopeuksia aikaiseksi tuolla.
Oli rampista motarille lähtenyt syöttö levällään ja on kuulemma kiva ajaa nyt.
Avovaimo totesi kun kaupasta tuli että aika äkkiä saa laittomia nopeuksia aikaiseksi tuolla.
Oli rampista motarille lähtenyt syöttö levällään ja on kuulemma kiva ajaa nyt.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.
Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.
Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.
Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.
Kovin tömäkästi/ilman pehmtävää iirausta jos vaihtelee niin käy rumpujen "kulmien" päälle
jos on ne tervä kulmaisemat rummut
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Eiköhän se tämä ole vähän niinku ominaisuus, kyllä mulla on molemmissa, ässässä ja möllissä ollut ihan sama juttu. Varsinkin juuri alamäkeen vähän töksähtävä vaihto. Mutta vain kylmänä, se loppuu heti kun öljyt lämpiää.MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Vaihdot on nopeita mut ei millään muotoa vielä kovia tai epämiellyttäviä.FinlandMerceds kirjoitti:MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.
Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.
Kovin tömäkästi/ilman pehmtävää iirausta jos vaihtelee niin käy rumpujen "kulmien" päälle
jos on ne tervä kulmaisemat rummut
Ja lämpimänä jää toisaan tuostakin se tönäisevä vaihto pois kun loivaan alamäkeen vaihtaa.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Rojektit etenee hiljalleen osien haalinnalla, tuli suunniteltua tuossa suutin penkkiä missä voi tuottoja testailla. Siihen suutinajuri, ja pumppu löytyy. Vielä tarvitsee kyhätä teline sorvin kelkkaan millä voi ajaa pumppua ja pumpun paineen ohjaus.
Eemeliin tuli haettua biiltemannin kuuleri, letkut ja lemmarit tuli ruottista. Vielä kun ehtisi asennella paikoilleen turbon ja kuulerin
Eemeliin tuli haettua biiltemannin kuuleri, letkut ja lemmarit tuli ruottista. Vielä kun ehtisi asennella paikoilleen turbon ja kuulerin
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Viimeinkin päästään otsikon aiheeseen, aloitin purkamaan ahdinta toistamiseen irti, nyt oikeilla työkaluilla.
Siitä huolimatta yksi pultti tuotti hankaluuksia, se kun nylppääntyi ekalla kerralla.
Taas näkösällä, puolisentuntia menee tuohon vaiheeseen hissukseen tehdessä.
Avaimen modaamista hieman.
Turbolta pyydetty ehkä hivenen liikaa, on alknut sisemmät siiven kärjet taipumaan.
Homma jatkuu päivän mittaan.
Siitä huolimatta yksi pultti tuotti hankaluuksia, se kun nylppääntyi ekalla kerralla.
Taas näkösällä, puolisentuntia menee tuohon vaiheeseen hissukseen tehdessä.
Avaimen modaamista hieman.
Turbolta pyydetty ehkä hivenen liikaa, on alknut sisemmät siiven kärjet taipumaan.
Homma jatkuu päivän mittaan.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Nipussa olisi taas, ajokunnossa mutta kovin on verkkaista ahtopaineen nousu, pitänee vähän katsoa paljonko joutuu laittamaan siipiä enempi kiinni alhaalta että saa heräämään. Vinkkejä saa antaa mitenkä paljon joutuu muuttamaan?
Täytyy vähän katsoa mitä sieltä tulee ja millä syötöllä, aika nuhaisen oloinen nyt on.
Täytyy vähän katsoa mitä sieltä tulee ja millä syötöllä, aika nuhaisen oloinen nyt on.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Sain ahtopaineen about hallintaan, käytin C30 N75 karttaa pohjana johon lisäilin hieman prosentteja johtuen pienemmästä tilavuudesta ja suuttimista.
Heräilee about vakion kaltaisilla kierrosluvuilla ja vähän 2000 jäljeen alkaa kunnolla vetämään kun pyydetyt 100mm3 toteutuu.
Pitää asentaa pakopaine ja ahtopainemittarit niin pääsee seuraman kunnolla miten ahdin käyttäytyy.
Vetää kyllä ylös paljon herkemmin kuin pienemmällä ahtimella.
Alka kärkiä kaipaamaan suuttimiin.
Heräilee about vakion kaltaisilla kierrosluvuilla ja vähän 2000 jäljeen alkaa kunnolla vetämään kun pyydetyt 100mm3 toteutuu.
Pitää asentaa pakopaine ja ahtopainemittarit niin pääsee seuraman kunnolla miten ahdin käyttäytyy.
Vetää kyllä ylös paljon herkemmin kuin pienemmällä ahtimella.
Alka kärkiä kaipaamaan suuttimiin.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Piti map anturi vaihtaa kun loppui skaala kesken edellisestä ja se jäi näyttämään yhtä lukemaa työmatkalla.
Löytyi hyllytä mysteeri mappi ja piti saada kartta oikein niin joutui turvautumaan muutamaan mittaukseen parilla eri paineella ja nörtteilyyn laskimen kanssa.
Sain pulssisuhe karttaa näplättyä vähän sinne päin mitä kuuluu, normi ajossa pysyy hyvin kartalla mutta äkkiä polkaistaessa vähän piikittää ennen kuin asettuu, vähän ahdot tippuu ylhäällä pitänee hiukan tiukata siipiä kiinni siellä.
Löytyi hyllytä mysteeri mappi ja piti saada kartta oikein niin joutui turvautumaan muutamaan mittaukseen parilla eri paineella ja nörtteilyyn laskimen kanssa.
Sain pulssisuhe karttaa näplättyä vähän sinne päin mitä kuuluu, normi ajossa pysyy hyvin kartalla mutta äkkiä polkaistaessa vähän piikittää ennen kuin asettuu, vähän ahdot tippuu ylhäällä pitänee hiukan tiukata siipiä kiinni siellä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kamalan äkkiä sitä tottuu lisääntyneeseen voimaan, lisää tarttis saada. Mitenköhän paljon tuolta vakiosuuttimista voi pyytää millejä että vielä jotenkin pysyy järkevänä ruiskutus? Vai onko tuo 100mm^3 about kaikki mitä irti saa?
Ahtopaine pysyy hyvin nyt pyynnissä, yhtään vikatilaa ei ole enään tullut missään tilanteessa. Pitänee silti asennella mittari pakopaineelle niin saa optimoitua tuon vnt toiminnan.
Ahtopaine pysyy hyvin nyt pyynnissä, yhtään vikatilaa ei ole enään tullut missään tilanteessa. Pitänee silti asennella mittari pakopaineelle niin saa optimoitua tuon vnt toiminnan.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
isot pojat kertoi että ainakin 320cdi mallissa saa 115mm3 (rail nostettu 1800bar)ulos mutta pumppu loppuu ensin kun suuttimet... jos löydät 100mm3 rajoittimen kerro mullekkinMJPfin kirjoitti:Kamalan äkkiä sitä tottuu lisääntyneeseen voimaan, lisää tarttis saada. Mitenköhän paljon tuolta vakiosuuttimista voi pyytää millejä että vielä jotenkin pysyy järkevänä ruiskutus? Vai onko tuo 100mm^3 about kaikki mitä irti saa?
Ahtopaine pysyy hyvin nyt pyynnissä, yhtään vikatilaa ei ole enään tullut missään tilanteessa. Pitänee silti asennella mittari pakopaineelle niin saa optimoitua tuon vnt toiminnan.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
.
Isot pojat puhuu nyt höpöjä.
Isot pojat puhuu nyt höpöjä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kyllä mä olen siinä käsityksessä että suuttimet loppuu paljon ennen pumppua, taitaa riittää sinne 300 päälle toi pumppu?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
.
Kanada
Kanada
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kiitän, ei tarvitse arvuutella ja kahlailla vanhoja säikeitäsi läpi mihin sillä on päästy. Löyty ekstra suuttimien rungor, nyt voi alkaa testailemaan suuttimien tekemistä kun ei tarvitse autossa olevia tökkimään. Voi pitää yhdet toimivat hyllyssä.
Varmaan nuo 646 isommat kärjet laitan ja kokeilen simmailla tuottoja miten se muuttuu neulan simmien mukana.
Varmaan nuo 646 isommat kärjet laitan ja kokeilen simmailla tuottoja miten se muuttuu neulan simmien mukana.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kärjiksi valikoitui DLLA 153P 1494 eli se 646 isompi kärki, pitäisi ilmeisesti virrata sen about saman mitä amg kärjet.
Saa nähdä mitä sieltä ulos tulee kun kärjet tulee maailmalta ja saa penkkiin että pääsee mittailemaan.
Runkoja on nyt hyviä aihioita 6 ja pari varaosaa millä testailla.
Saa nähdä mitä sieltä ulos tulee kun kärjet tulee maailmalta ja saa penkkiin että pääsee mittailemaan.
Runkoja on nyt hyviä aihioita 6 ja pari varaosaa millä testailla.