
Monitoimiviiksi suli( nyt uusi vika)
Monitoimiviiksi suli( nyt uusi vika)
Stana, nyt ei toimi tihkulla pyyhkijä, muut toiminnot toimii, mikähän mahtaa olla vikana, mistä rupee etsimään 

Viimeksi muokannut Vesqju, Pe 10.12.2004 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Monitoimiviiksi suli
Oikonen polttaa sulakkeen, mutta löysä liitos/ huono kontakti aiheuttaa sen suuren lämpenemisen.Vesqju kirjoitti:Tänään lopetti pyyhkijä toimimasta kehä 1.llä. Viiksi oli niin kuuma, että sormet meinas palaa..Joku oikonen ku viiksen pääty suli.
Sain pyyhkijän toimimaan, kun hajotin sen mötikän atomeiksi ruuvimensselillä, tosin kauheeta rätinää se piti ja käry oli miehekäsRTO-varaosasta sain uuden viiksen 130 e..
Onko muilla vastaavia kokemuksia![]()
No, minä jo ihmettelin ku sulake ei palanu.. Airpäkillä varustetussa on kuulemma eri viiksi .. 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Ei oo satawattisia lamppuja, mutta aikaisemmista ei tietoo vaikka ois ollukkin.
Mahtasko jäätyneet ajovalopyyhkijät vaikuttaa kuumenemiseen
Mahtasko jäätyneet ajovalopyyhkijät vaikuttaa kuumenemiseen

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
"Purin viiksen nokan ja sieltä oli kaikki sulanu möykyksi."
Just nuin kävi.. Löysitkö vikaa mistään
Just nuin kävi.. Löysitkö vikaa mistään

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ainakin 700 -sarjan Volvojen (ja taitaa olla Saabienkin) ajovalopyyhkijöissä on kuormakytkin, joka pysäyttää pyyhkijän moottorin kun kuormitus on liian kova.Vesqju kirjoitti:Mahtasko jäätyneet ajovalopyyhkijät vaikuttaa kuumenemiseen![]()
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Viiksikytkimen sulaminen johtuu yleensä siitä viiksikytkimestä itsestään kun on huono kosketus kärjillä niin rupeaa lämpenemään. Mulla kävi 123:n kanssa jus noin. Oli kytkin pakan niitit korkanneet ja kytkinpakka oli löysä ja kosketus huono. Sai korjattua uudelleen niittaamalla. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Pitääkö purkaa pahvit ratin alta ku vaihtaa ton viiksen




S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Just äsken ajoin pihaan ja ihmettelin palaneen käryä
. Paikallistin sen tuohon viikseen ja perkl pitkät ei toimi eikä vilkku vasempaan. Minkälainen homma on vaihtaa tuo viiksi? Eli pystyykö sen vaihtaa kotikonstein vai pitääkö turvautua ammattiapuun?


MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Eipä onnistunut vaihto...
Möivät väärän viiksen, ei käy niin ei käy... stana
Montakohan erilaista viiksee tohon on siyye myytävänä


Montakohan erilaista viiksee tohon on siyye myytävänä

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Vesqju:
Kuinka sait tuon viiksen irti?
Kuinka sait tuon viiksen irti?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Kakkosnelkussa pitää irrottaa airpäkki ( kahella torxilla T 30 ), ratti ja sit purkaa pahvit jalkatilasta ratin alta että saa tötselin irti.. 
Viiksi on kiinni 3 ruuvilla. Mutta mulla oli väärä viiksi joten tulipahan harjoiteltua..

Viiksi on kiinni 3 ruuvilla. Mutta mulla oli väärä viiksi joten tulipahan harjoiteltua..

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Moro!
Alffa meerin kirjasessa näytti olevan aika hyvät ohjeet tuon monitoimiviiksen irrottamiseen. Nyt heräilinkin pieni paniikin poikanen
Kuinka helposti saa sen air bagkin laukemaan käsilleen? Vai pelkäänkö turhia....
Alffa meerin kirjasessa näytti olevan aika hyvät ohjeet tuon monitoimiviiksen irrottamiseen. Nyt heräilinkin pieni paniikin poikanen

Kuinka helposti saa sen air bagkin laukemaan käsilleen? Vai pelkäänkö turhia....
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Aika kova hinta 130e ite ostin espoon Vehosta monitoimi viiksen 95e kun alkoi vilkku vittuilemaan viime talvena ,tosin heti kun olin ostanut alkoi vilkku toimimaan kuin unelma eli eipä ole sitten tähän päivään mennessä tullut vaihdettua mutta ompahan varalla.Ihmettelin "halpaa "hintaa ja epäilin Veholla että juuri tämän mallin (c180 98 facelift) katkaisija on jotain sekundaa ja Veho yrittää paikata vikaa myymällä viikset halvemmalla...
Joo miks **tussa siinä viiksessä tosiaan on lenkki ratin ympäri...
Joo miks **tussa siinä viiksessä tosiaan on lenkki ratin ympäri...
messer kirjoitti:
Motonetissä oli kaksi hintaa noille viiksille, toinen 88€ ja toinen 58€ eli tuo halvempi lienee tuohon faceliftiin.
Kyllähän tuo veettää kun mersukin näyttää poikivan näitä vikoja....no eipä auta....onko muuten muut huomannu ettei KL:n sivut toimi? Oon sieltä yrittäny katella hintaa tuolle viikselle mutta eipä saa varaosia näkyviin...

Aika kova hinta 130e ite ostin espoon Vehosta monitoimi viiksen 95e
Motonetissä oli kaksi hintaa noille viiksille, toinen 88€ ja toinen 58€ eli tuo halvempi lienee tuohon faceliftiin.
Kyllähän tuo veettää kun mersukin näyttää poikivan näitä vikoja....no eipä auta....onko muuten muut huomannu ettei KL:n sivut toimi? Oon sieltä yrittäny katella hintaa tuolle viikselle mutta eipä saa varaosia näkyviin...


MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Dodii, tilasin nyt tuolta motonetistä viiksen ja parin päivän päästä pitäis olla perillä täällä Oulun mettillä.
Pitää laitta infoa kuinka vaihto onnistuu...meinaan että jos minä onnistun vaihtamaan sen niin sitten siihen pystyy kuka tahansa


Pitää laitta infoa kuinka vaihto onnistuu...meinaan että jos minä onnistun vaihtamaan sen niin sitten siihen pystyy kuka tahansa


MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
En ole sähköalan asiantuntija, mutta käsittääkseni, heräte virtaa käytetään sen takia, ettei katkaisijan kautta kierrätettäisi päävirtaa, jolloin katkaisijalla kiertää saman verran virtaa oli polttimo minkälainen tahansa.jone2 kirjoitti:¨
Satawattisilla polttimoilla nuo valokytkimet ja viikset saa nätisti palamaan, niiden kanssa kun virta lähes tuplaantuu....
t jone
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Juu näinhän se on mutta Mersussa ei taida olla relettä siellä välissä joten kaikki valoille menevä virta kulkee viiksen ja valokatkaisijan kautta.Jussa kirjoitti:En ole sähköalan asiantuntija, mutta käsittääkseni, heräte virtaa käytetään sen takia, ettei katkaisijan kautta kierrätettäisi päävirtaa, jolloin katkaisijalla kiertää saman verran virtaa oli polttimo minkälainen tahansa.jone2 kirjoitti:¨
Satawattisilla polttimoilla nuo valokytkimet ja viikset saa nätisti palamaan, niiden kanssa kun virta lähes tuplaantuu....
t jone
Ja tosiaan 100w polttimoilla kyllä viikset käryää. Ennenvanhaan tuli todettua se Taunuksessa jossa viiksi ei kestäny yhtään jos vaan laittoi isommat polttimot. Eikä sillä eipä ne isommat polttimot jaksaneet jännitteenhäviöstä johtuen edes palaa kunnolla...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Palautin tänään väärän viiksen rto varaosaan ja hain merteilistä uuden 110 eurolla..
Ei se airpäkki tuu silmille, ota varalta akun kenkä pois ja eiku irti..

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Threadista innostuneena ihmettelin tänään tuota S210:n monitoimiviikseä.
Hämmästytti, kun siinä on joku Telehallintokeskuksen tms. (mikäsenykyäänlieneekään) eräänlainen tyyppihyväksyntätarra
(Teksti oli niin pientä, että ilman suurennuslasia ei nähnyt, mutta logo oli tuttu).
Radioaalloillako se viiksi 210 -sarjassa väpäjää informaatiota oheislaitteille
Eli jos laittaisin kansanomaisesti sanottuna laapuhelimen (virallisesti: PR-puhelimen
autoon, jossa lähetystehoa "pikkuisen yli sallitun", niin saattaisi vinkkarit vinkata, sulat suihkia ja pitkät pohottaa

Hämmästytti, kun siinä on joku Telehallintokeskuksen tms. (mikäsenykyäänlieneekään) eräänlainen tyyppihyväksyntätarra

(Teksti oli niin pientä, että ilman suurennuslasia ei nähnyt, mutta logo oli tuttu).
Radioaalloillako se viiksi 210 -sarjassa väpäjää informaatiota oheislaitteille

Eli jos laittaisin kansanomaisesti sanottuna laapuhelimen (virallisesti: PR-puhelimen



* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
[quote="Jussa"][quote="jone2"]¨
Satawattisilla polttimoilla nuo valokytkimet ja viikset saa nätisti palamaan, niiden kanssa kun virta lähes tuplaantuu....
t jone[/quote]
En ole sähköalan asiantuntija, mutta käsittääkseni, heräte virtaa käytetään sen takia, ettei katkaisijan kautta kierrätettäisi päävirtaa, jolloin katkaisijalla kiertää saman verran virtaa oli polttimo minkälainen tahansa.[/quote]
Moi !
Ei niissä omissa valoissa mitään releitä eikä herätteitä ole. Lisäpitkissä ja sumareissa kyllä.
Kytkin ja viiksi kestää jonkun aikaa, kunnes tuplavirta 100 W::n tapauksessa kuumentaa kontaktipinnat. Myös kytkentähetkellä esintynee kipinöintiä ja kun ne on suunniteltu puoltapienemmälle virralle niin eihän ne kestä.
Jos viiksi kyrvähtää pyyhkijän osalta niin olisiko ollut jäätä sulan alla tai mekanismissa, slloinhan
tuo pyyhkijän moottori hörsii ylimääräistä.
Eli jos noita 100 wattisia virittelee niin kannattaa laittaa sitten releiden kanssa.
t jone
Satawattisilla polttimoilla nuo valokytkimet ja viikset saa nätisti palamaan, niiden kanssa kun virta lähes tuplaantuu....
t jone[/quote]
En ole sähköalan asiantuntija, mutta käsittääkseni, heräte virtaa käytetään sen takia, ettei katkaisijan kautta kierrätettäisi päävirtaa, jolloin katkaisijalla kiertää saman verran virtaa oli polttimo minkälainen tahansa.[/quote]
Moi !
Ei niissä omissa valoissa mitään releitä eikä herätteitä ole. Lisäpitkissä ja sumareissa kyllä.
Kytkin ja viiksi kestää jonkun aikaa, kunnes tuplavirta 100 W::n tapauksessa kuumentaa kontaktipinnat. Myös kytkentähetkellä esintynee kipinöintiä ja kun ne on suunniteltu puoltapienemmälle virralle niin eihän ne kestä.
Jos viiksi kyrvähtää pyyhkijän osalta niin olisiko ollut jäätä sulan alla tai mekanismissa, slloinhan
tuo pyyhkijän moottori hörsii ylimääräistä.
Eli jos noita 100 wattisia virittelee niin kannattaa laittaa sitten releiden kanssa.
t jone
Nyt on viiksi vaihdettu..
Oli sopivasti haastetta vaihtaa pimeessä taskulampun valossa, mutta helppo homma.. 


S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Vielä valoista
Kuten kerran jo sanottu, voin olla väärässä, mutta mun ekassa MB:ssä (-87 200D) oli ajovaloissa sisemmän lasin takana pitkät. Päävaloissa mulla oli 55/100w, näissä auton omissa "lisä" pitkissä 100W, ja sitten oli Hellan tonniset lisävalot joissa oli 100W. Eli kun pitkät oli päällä, niin paloi 6 valoa joissa kaikissa 100w, ja viiksi kesti sen vuoden moitteettomasti, minkä auto mulla oli. Mulla on ollu tähän asti sellanen käsitys, että myös auton alkuperäinen valorele, joka ilmeisesti myös vaihtaa pitkät lyhyille, ottaa ohjeensa viiksen kautta menevästä herätteestä. Jos virta kulkisi viiksen kautta, mihin sitä valorelettä tarvittaisiin.
Nykysessä MB:ssä ainoastaan 100w on näissä auton omissa "lisä pitkissä", johon edellinen omistaja on laittanut uuden releen väliin, joka tukee minun väärässä olemis teoriaa.
Nykysessä MB:ssä ainoastaan 100w on näissä auton omissa "lisä pitkissä", johon edellinen omistaja on laittanut uuden releen väliin, joka tukee minun väärässä olemis teoriaa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
mistä löytyy pyyhkijän rele??
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on