Kannentiivisteenvaihto epäonnistui

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Kannentiivisteenvaihto epäonnistui

Viesti Kirjoittaja MB »

Kyllä ottaa hattuun :x Käytin w124:en 300D :n korjaamolla kannentiivisteenvaihdossa, kun tihkui vähän öljyä (aj.500tkm). No menin hakemaan autoa korjaamolta. Kaveri oli käynyt kuulemma koeajolla ja sanoi auton olevan ok. Maksoin laskun ja menin hakemaan autoa parkkipaikalta. Kone piti aivan hirveää meteliä ja menin sanomaan huoltomiehelle, että mitä sä oot tälle oikein tehnyt? Ukko sanoi että joo sulla taisi nokka-akseli mennä poikki. Minä siihen että mitä?? :roll:
No saatiin sovittua, että korjaamo vaihtaa nokka-akselin omaan piikkiin. Hain auton muutaman päivän päästä. Noin viikko tämän jälkeen katsoin konehuonetta ja totesin taas kannentiivisteen vuotavan :evil: :evil: . Auto kohti korjaamoa. Nyt he pesivät koneen ja totesivat itsekin vuodon. Sanoin, että toin auton tänne nimenomaan kannentiivisteenvaihtoon ja että koneen täytyisi pysyä nyt puhtaana. Siihen korjaamopäällikkö sanoi, että he voisi vaihtaa tuon tiivisteen veloituksetta, mutta velottaisivat osista. Tämä taas ei oikein minun ajatusmaailmaan sopinut sillä olinhan maksanut ko. tiivisteen jo aikaisemmin. Lisäksi ajattelin, että en uskalla antaa heille enää mitään roplattavaksi.
Mitäkähän tuossa nyt on tapahtunut ja miten olisi järkevä edetä. En haluaisi säretyttää ko. paikassa autoani enempää ja korjaamo haluaisi vastata vain "työnosuudesta". Tai "työn" jota he eivät edes osaa tehdä.
Nyt mersumiehet viisasta kommenttia ja toimintaohjeita :?

Terveisin,
MB & 300D
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kaikenlaisia! :evil: MIelestäni saavat kiltisti maksaa itse kaikki minkä ovat särkeneetkin. Tulee mieleen, että voisit olla jopa saamapuolella, koska olet joutunut olemaan ilman autoasi eli korvaus vaikka vuokra-auton taksalla kertaa ylimääräiset huoltopäivät.

No ainakin paikan nimi tänne, niin muut välttyvät vahingolta ja firma saa kokea nahoissaan negatiivisen suusanallisen viestinnän ihanuuden. :twisted:

Eikös täällä ole lakiasioiden asiantuntija ihan foorumin omasta puolesta? Maiju? :wink:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Joku ehti ehdottaa jopa kokoontumisajoja ko. firmaan :lol:
Nuo lakihenkilön vinkit voisi olla tarpeen

MB & 300D reviirinmerkkaaja

PS. Toivottavasti ei tarvitse luopua tuosta allaolevasta sanonnasta!
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jurismia

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipä tuossa taideta tuomaria tai juristia tarvita, juomari ja turisti pykäläviidakossa piisaavat. Näitähän on saatu lukea autolehtien yleisöpalstoilta maailman sivu ja tulos on liki aina ollut, että kyllä se homma korjaamon piikkiin menee. Toki joku voi yrittää esim. todistaa, että nokka oli jo valmiiksi finaalissa tai että kansi on ollut kiero jo ennen tiivisteen vaihtoa.

Jos näitä ilmiöitä voidaan todentaa, korjaamo saattaa päästä pälkähästä. Muuten työn lopputuloksen tulee olla tilatun mukainen ja laskunkin max. +25% (vai onko nykyään jo +10%) kustannusarviosta, ellei korkeammasta hinnasta ole informoitu ennen työhön ryhtymistä eli siis pyydetty lupaa lisätöille tai tyyrimmälle remontille muuten vain.

Mitä tulee auton seisontapäiviin, niin keskeytysvakuutushan tuohon tulee osalliseksi, jos sellainen asiakkaalla on. Harvalla vaan taitaa olla, ainakaan siviilikäytössä.
Asiansa osaavalla korjaamolla on myös vastuuvakuutus, jolloin asentajan töppäys voidaan kuitata vakuutusyhtiöltä. Muistelisin kuitenkin, että ainakaan aikaisemmin ei korjaamolla ollut suoranaista vastuuta pidentyneen remontin aiheuttamista seisontapäivistä.

Kun aikanaan asioin merkkikorjaamoissa, niin remppojen aikana tosin ilmestyi poikkeuksetta laina-auto puljun vaihdokkirivistöstä, myös määräaikaishuoltojen ajaksi.

Yhteenvetona: auto tilatun mukaiseen kuntoon sovittuun hintaan. Jos joku korjaustyössä töpeksii, niin se ei ole asiakkaan murhe. Seisontakorvaukset pitänee sopia nokatusten, joku kompromissi tullee kyseeseen, esim. työn hinnasta 20% pois tms. Kuluttaja-asiamiehellä pelottelu tuo yleensä tulosta, mutta on ikävää sekin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Jurismia

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jukka N. kirjoitti:Eipä tuossa taideta tuomaria tai juristia tarvita, juomari ja turisti pykäläviidakossa piisaavat.
Tuomarilla ja juristilla on juomariin ja turistiin verrattuna se etu, että he osaavat sanoa pilkulleen sen pykälän ja/tai ennakkotapauksen, minkä takia asia on tehtävä miten pitääkin. Tietenkin jokaisen järkikin sanoo, että koko homma menee korjaamon piikkiin, mutta korjaamo ei vain välttämättä itse sitä tunnusta ellei joku kerro pykäliä sen lisäksi, että potkii ja kovaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Niin lisäyksenä, että firma aika pieni mutta toiminut pidemmän aikaa ja luotettavana pidetty. Liike ei omannut vastuuvakuutusta. Eikä tunnu omaavan vastuutakaan :evil:

MB&300D laajareviirinen
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jurismia

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

saul kirjoitti:Tietenkin jokaisen järkikin sanoo, että koko homma menee korjaamon piikkiin, mutta korjaamo ei vain välttämättä itse sitä tunnusta ellei joku kerro pykäliä sen lisäksi, että potkii ja kovaa.
Toki näin, jos korjaamo alkaa ryppyilemään. Ja niitäkin tapauksia on. Mutta kuluttajavalituslautakunnan mainitseminenkin jo avittaa kummasti. Niillähän on joku "musta lista" -käytäntäö, jolle joutuminen tietää korjaamolle melkoisen kapeaa leipää, jos eivät noudata lautakunnan suositusta.

Toisaalta lakimiehen käyttö on joskus riskaabelia. On parikin tuttua tapausta, että skisma on viety raastupaan asti ja jostain syystä lopullinen maksumies on ollut sittenkin asiakas + oikeuskulut (viittaan tähän tekniseen todistukseen, että autossa on ollut jo elinkaarensa loppupässä olleita osia valmiiksi - tähän kaiketi tarvitaan lausunto valantehneeltä tavarantarkastajalta) Siis kun mennään naimisiin, kannattaa ajella gynekologin kautta, jos appivanhemmat eivät ole antaneet plikalle palautusoikeutta :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

MB kirjoitti:Niin lisäyksenä, että firma aika pieni mutta toiminut pidemmän aikaa ja luotettavana pidetty. Liike ei omannut vastuuvakuutusta. Eikä tunnu omaavan vastuutakaan :evil:

MB&300D laajareviirinen
Kerro edes, missäpäin tämä pulju sijaitsee :wink:
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 05.08.2003 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Jurismia

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jukka N. kirjoitti:
saul kirjoitti:Tietenkin jokaisen järkikin sanoo, että koko homma menee korjaamon piikkiin, mutta korjaamo ei vain välttämättä itse sitä tunnusta ellei joku kerro pykäliä sen lisäksi, että potkii ja kovaa.
Toisaalta lakimiehen käyttö on joskus riskaabelia. On parikin tuttua tapausta, että skisma on viety raastupaan asti ja jostain syystä lopullinen maksumies on ollut sittenkin asiakas + oikeuskulut...
En mä nyt ollu raastupaa suosittelemassakaan, vaan lähinnä tarkotin sitä, että joku asioista tietävä voisi antaa vinkin, miten kannattaisi toimia näiden pykälien valossa, tai sitten kannattaisi vähän tutkia kuluttajansuojalakia itsekseen (ässäksi hihaan).

Kuluttajansuojaviranomainen vois olla ihan ok, jos eivät suostu yhteistyöhön.
W126 kirjoitti:Kerro edes, missäpäin tämä pulju sijaitsee :wink:
Ja tämäkin, jos ei yhteistyö onnistu eli muille puljusta kertominen, vaikka kuinka olisi ollut hyvämaineinen. Jos vaikka hyvä maine johtuukin siitä, ettei kukaan ole kertonut negatiivisista kokemuksistaan kys. firman suhteen (aika epätodennäköistä).

Mielestäni jokainen yritys, joka ei kohtele asiakkaitaan kunnolla häviää kuitenkin kartalta jossain vaiheessa. Mitä nopeammin, sen parempi. Asiakas ei ole tyhmä (vaikka usein näin yrityksissä oletetaankin). Kyllä asiakkaat osaavat kertoa kokemuksistaan muille ja äänestää jaloillaan.

Edit: kunhan kirjoitusvirheitä korjailin...
Viimeksi muokannut Saul, Ti 05.08.2003 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Ko. pulju on Oulunläänissä eikä ole varsinainen MB-liike. Sen siitä saa kun asuu täällä korvessa. Ei tule joka "pikkuhomman" takia vietyä autoa Veholle.

Reviirimersu

Mistähän saisi edullisesti merkkausöljyä :wink:
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Jurismia

Viesti Kirjoittaja PM »

saul kirjoitti:Mielestäni jokainen yritys, joka ei kohtele asiakkaitaan kunnolla häviää kuitenkin kartalta jossain vaiheessa. Mitä nopeammin, sen parempi. Asiakas ei ole tyhmä (vaikka usein näin yrityksissä oletetaankin). Kyllä asiakkaat osaavat kertoa kokemuksistaan muille ja äänestää jaloillaan.
Se onkin hyvä alkaa pelotteleen aina Mersuforumilla, jos ei yhteistä mielipidettä asiasta löydy. 8)

"Kuules ny j-lauta kääkkä, jos en saa tota avaimenperää kaupan päälle, niin siten ei hyvä heilu. Meillä on kuule tuhansia ellei peräti kymmeniätuhansia lukijoita :wink: tuolla foorumilla ja jos laitan hieman negatiivista mielipidettä sun puljusta, niin voit kuule olla varma ankeesta vesi / pettuleipä tulevaisuudesta. Onneksi tämä kyllä toimii toisinkin päin, se on vaan susta kiinni." :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Jurismia

Viesti Kirjoittaja Saul »

Pasi M. kirjoitti:Se onkin hyvä alkaa pelotteleen aina Mersuforumilla, jos ei yhteistä mielipidettä asiasta löydy. 8)
Tämä firmojen alamäkeen meno erityisesti verkossa tapahtuvan negatiivisen suusanallisen viestinnän takia (koska se on nopeampaa ja verkossa asioista on helponpi kertoa "kasvottomana" ikään kuin rippituolissa ;) ) on ihan kova tieteellinen fakta, jos sellaista voi tästä tieteenalasta sanoa. :P Ei mitään firmaa tosin pysty millään foorumilla "pelottelemaan" tai ehkä pystyy, mutta ei ehkä tätä kys. firmaa tällä kys. foorumilla.
Pasi M. kirjoitti:"Kuules ny j-lauta kääkkä, jos en saa tota avaimenperää kaupan päälle, niin siten ei hyvä heilu. Meillä on kuule tuhansia ellei peräti kymmeniätuhansia lukijoita tuolla foorumilla ja jos laitan hieman negatiivista mielipidettä sun puljusta, niin voit kuule olla varma ankeesta vesi / pettuleipä tulevaisuudesta. Onneksi tämä kyllä toimii toisinkin päin, se on vaan susta kiinni."
Tuo nyt oli tietenkin tarkoituksella aika kieli poskessa ja provosoiden kirjoitettu, mutta villakoiran ydin kuitenkin löytyy siitä. Pitää lainata itseään... :twisted:
Lehtonen 2002, Kuluttajan suusanallinen viestintä tyytyväisyys- ja tyytymättömyystilanteissa kirjoitti:Suusanallinen viestintä (word-of-mouth, WOM) määritellään yksinkertaisimmillaan suulliseksi viestinnäksi: "oral communication", "news spread by word of mouth" (Webster's Dictionary 1981, Kuokkanen 1997, 27 mukaan).

Liitettynä ostotapahtuman jälkeiseen aikaan (postpurchase word-of-mouth) suusanallisesta viestinnästä mielestäni perusteellisimman määritelmän on antanut Westbrook (1987, Kuokkanen 1997, 27 mukaan): "In a postpurchase context, consumer word-of-mouth (WOM) trasmissions consist on informal communications directed at other consumers about the ownership, usage, or characteristics of particutar goods and services and/or their sellers".

Suusanallisen viestintä kuluttajien välisessä viestinnässä
Suusanallisen (WOM) viestinnän käyttöön vaikuttavat monet asiat, kuten kuluttajan ostonjälkeiseen ja muuhun käyttäytymiseen yleensäkin (luku 2.1). Näitä piirteitä ovat mm. kuluttajan henkilökohtaiset ominaisuudet ja tapahtumien koettu laatu. Suusanallisen viestinnän erityispiirre on kuitenkin se, että sitä käytetään huomattavasti herkemmin tyytymättömyys-, kuin tyytyväisyystilanteissa (Richins 1984, Geok & Ng 2001, mukaan). Erot voivat olla niinkin suuria, että tyytymättömyydestä kerrotaan jopa 13 ihmiselle, mutta tyytyväisyydestä kerrotaan vain viidelle (Cecil 2001). Negatiivinen WOM myös muistetaan positiivista paremmin (Geok & Ng 2001).

Suusanallinen viestintä on kaikin puolin sosiaalista toimintaa. On osoitettu, että elävästi kasvotusten esitetty tieto on helposti saatavilla muistista ja sen painoarvo on suuri päätöksiä tehtäessä (Herr ym. 1991, Kisielius & Strenthal 1984, McGil & Anand 1989; Geok & Ng 2001, mukaan). Kun tiedon saanti helpottuu, todennäköisyys sille, että tietoa käytetään harkinnan ja päätöksenteon välineenä kasvaa (Biehal & Chakravarti 1986, Geok & Ng 2001, mukaan). Kuluttaja on myös involvoituneempi suusanallisella viestinnällä saatuun tietoon kuin esim. mainonnan kautta tulleeseen tietoon. (Geok & Ng 2001)

Internet suusanallisen viestinnän välineenä
Internet voi toimia suusanallisen viestinnän välineenä, koska se mahdollistaa peer-to-peer (P2P) eli saman tason toimijoiden välisen viestinnän, jota suusanallinen viestintä nimenomaan on. Sähköposti, chat ja uutisryhmät (news groups) voidaan ymmärtää tällaisina peer-to-peer sovelluksina (Ambroz 2001).

Internet luo suusanallisen viestinnän käytölle aivan uusia mahdollisuuksia niin yleisön määrän, maantieteellisen laajuuden kuin sanoman leviämisen nopeudenkin suhteen. Kontaktien määrää voi vain arvioida, jos tyytymätön ja vihainen kuluttaja lähettää 20:lle ystävälleen sähköpostin, jossa hän vielä pyytää välittämään uutista eteenpäin (Cecil 2001). Sähköpostia on helppo lähettää, ja se tavoittaa silloin, kun vastaanottaja on valmis sitä lukemaan, jolloin hän on myös motivoitunut ottamaan viestin vastaan. Sama päteen uutisryhmiin, koska ne toimivat ilmoitustaulujen tavoin. Niitä voi käydä lukemassa milloin tahansa ja vastata muiden jättämiin viesteihin tai kirjoittaa omia viestejä muiden luettavaksi haluamastaan aiheesta. Oikean kohderyhmän löytäminen on helppoa, sillä eri aihepiireille on omat ryhmänsä. Koska myös viestin vastaanottaja voi lukea viestit hänelle sopivana ajankohtana, toteutuu yksi suusanallisen viestinnän perusedellytyksistä eli se, että viestin lähettäjä on motivoitunut lähettämään ja viestin vastaanottaja on motivoitunut kuuntelemaan (Geok & Ng 2001).

Suusanallisen viestinnän vaikutukset liiketoimintaan
Suusanallisella viestinnällä voi olla voimakkaat vaikutukset yritystoimintaan hyvässä, mutta erityisesti pahassa. Tämän vuoksi yritysten tulisi pitää asiakkaansa tyytyväisenä, kehottaa heitä antamaan palautetta suoraan yritykselle ja myös käsitellä negatiivista palautetta nopeasti ja hyvittää yms., ettei sana epäonnistumisesta ehtisi levitä (Blodgett & Anderson 2000). Esim. negatiivinen suusanallinen viestintä vähensi ruoan myyntiä kaksi kertaa voimakkaammin kuin positiivinen lisäsi ruoan myyntiä (Arndt 1967, Geok & Ng 2001, mukaan). Sen lisäksi, että negatiivinen kokemus muistetaan posiitiivista paremmin, siitä myös kerrotaan useammalle henkilölle kuin positiivisesta kokemuksesta (Cecil 2001). Tällöin liiketoimintaan kohdistuva haitta vain kasvaa. Tyytyväinen asiakas taas toimii päinvastoin eli yrityksen eduksi suosittelemalla sen tuotteita muille kuluttajille (Blackshaw 2001).

Lähteet:
Ambroz, Jillian S. 2001. Unleashing the power of word-of-mouth. Folio vol.2:3, 11-12.

Blackshaw, Pete. 2001. Viral consumers. Executive Excellence vol.18:7, 20.

Blodgett, Jeffrey G. & Anderson, Ronald D. 2000. A Bayesian network model of the consumer coplaint process. Journal of Service Research vol. 2:4, 321-339.

Cecil, Jim. 2001. The vegeage factor. Rough Notes vol.144:1, 44

Geok, Theng Lau & Ng, Sophia. 2001. Individual an situational influencing negative word-of-mouth behaviour. Canadian journal of administrative sciences vol. 18:3, 163-178.

Kuokkanen, Juhani. 1997. A link between consumer dis/satisfaction and postpurchase word-of-mouht intentions: An experimental study. Turku: Turun kauppakorkeakoulu.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mutta, täytyy sanoa että merkkiliikkeissä asioidessa palvelu on muuten hemmetin paljon parempaa kun on Suomen MB klubin kerhomerkki keulalla, on tullut viime aikoina todettua. Voihan mersuforum-tarrakin vaikuttaa, ainakin paikallisessa merkkiliikkeessä kaverit lukevat meidän juttuja.
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

MB kirjoitti:Ko. pulju on Oulunläänissä eikä ole varsinainen MB-liike. Sen siitä saa kun asuu täällä korvessa.
Oulussako?
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

SEV8 kirjoitti:
MB kirjoitti:Ko. pulju on Oulunläänissä eikä ole varsinainen MB-liike. Sen siitä saa kun asuu täällä korvessa.
Oulussako?
Ihan maaseudulle menee. Käyn vielä neuvotteluja firman kanssa. Katsotaan sitten miten käy.

Kelläs niitä mersuforum tarroja olikaan? Klubitarrat kun on niin pieniä ettei ole oikein vaikutusta.
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Kannentiivisteenvaihto epäonnistui

Viesti Kirjoittaja jarski »

MB kirjoitti:Kyllä ottaa hattuun :x Käytin w124:en 300D :n korjaamolla kannentiivisteenvaihdossa, kun tihkui vähän öljyä (aj.500tkm). No menin hakemaan autoa korjaamolta. Kaveri oli käynyt kuulemma koeajolla ja sanoi auton olevan ok. Maksoin laskun ja menin hakemaan autoa parkkipaikalta. Kone piti aivan hirveää meteliä ja menin sanomaan huoltomiehelle, että mitä sä oot tälle oikein tehnyt? Ukko sanoi että joo sulla taisi nokka-akseli mennä poikki. Minä siihen että mitä?? :roll:
No saatiin sovittua, että korjaamo vaihtaa nokka-akselin omaan piikkiin.
Ovat ehkä katkaisseet sen nokka-akselin kasaus vaiheessa. Meinaan kävin aikoinaan vaihdattamassa w124 200D:hen venttiilin nostimet ja asentaja totesi nokka-akselia takaisin laittaessaan, että akseli katkeaa tosi helposti, yhden oli joskus vahingossa katkaissut takaisin asentaessaan.

Olikohan autollasi käyty edes koe-ajolla.. Lykätty vain pihaan ja oltu hiljaa nokka-akselin katkaisusta tai sitten toiminut OK koeajolla, mutta akseli tärähti poikki kun itse hyppäsit rattiin. Mutta kuinka se ukko osasi sitten heti sanoa, että nokka-akseli on poikki... Korjasivatko ne sen nokka-akselin kuinka nöyrin mielin omaan piikkiin?

Tai kansi onkin kiristetty miten sattuu ja on nyt kiero ja tämä kannen kierous taas sai aikaan nokka-akselin katkeamisen hieman myöhemmin. Toivottavasti ei. 6-koneen kansi on pitkä ja kieroutuu helposti, jos kannenpultit kiristää miten sattuu.

Kuitenkin, asentajalle on jossain vaiheessa tapahtunut moka.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Nokka-akseli korjattiin nöyrästi ja nopeasti. Olikohan jopa seuraavaksi päiväksi. Meinasi akselinvaihdon jälkeen, kun huomasin tiivisteen vuotavan keskeltä, että kiristämällä saisi pitämään. Alkuperäinen akseli kilahti vitosen ja kutosen välistä. Koeajosta en tiedä, mutta kone kolisi samantien kun laitoin käyntiin. Liekkö kansi nyt solmussa :evil:

MB&reviirimersu
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

?

Viesti Kirjoittaja jarski »

Vuotiko se ennen "korjausta" samasta kohtaa öljyä?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Ennen tiivisteenvaihtoa vuotokohta oli moottorin päädyssä. Vuodon määrä oli lähinnä kosmeettinen, nyt vähän runsaampi :evil:

MB&reviirimersu
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

MB kirjoitti:Ennen tiivisteenvaihtoa vuotokohta oli moottorin päädyssä. Vuodon määrä oli lähinnä kosmeettinen, nyt vähän runsaampi :evil:
Plaanattiinko kansi tiivisteen vaihdon yhteydessä? Aika useinhan kansi koneistetaan vaikka siitä ei mittaamalla löytyisi mitään tiivisteen vaihdon yhteydessä.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Ei ilmeisesti plaanattu, täytyy vielä varmistaa. Tarkoitus oli tehdä tuo 500tkm:n huollon kannentiivisteenvaihto.

MB&reviirimersu
Viimeksi muokannut MB, Ke 06.08.2003 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Höh

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No jo on kummallinen pulju jos eivät muka tiedä sitä että alumiinikansi pitää aina plaanata ennen uudelleen kiinnitysta, ja kuutoskoneen kohdalla tuo on vielä tärkeämpää. Todellista ammattitaidottomuutta.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Todettakoon että paikka jonka puoleen kääntyä kulkee muistaakseni nimellä kuluttajaneuvoja / kuluttajaneuvonta. Löytyy joka kunnasta tai ainakin ovat tehneet kunnanisät yhteistyösopimuksen naapurikunnan kanssa jos sinä(kin) asut pikkupaikkakunnalla. Ilmainen verorahoin ylläpidettävä palvelu ja sieltä homma menee eteenpäin jos on mennäkseen.

Lain kirjaimesta sen verran että laki on tosi yksiselitteinen. Sinä rikot, sinä maksat. tässä tapauksessa korjaamo rikkoo, korjaamo maksaa. Eivät vain monet pienet puljut tahdo uskoa hevillä ja säästäähän siinä pitkän pennin jos saa asiakkaan uskomaan että on nyt kovastikin tultu vastaan kun ihan tehtiin työ ilmaiseksi ja laskutettiin asiakkaalta VAIN se osa toiseen kertaan katteineen... Perkules.

Olen yhden rikkinäisen vaihdelaatikon jäljiltä lähetellyt tässä postia ees taas jo vuoden että ei tämä mitään nopeaa toimintaa ole vaikka lakimiestä käyttäisi...

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Henri Junkkala kirjoitti:Lain kirjaimesta sen verran että laki on tosi yksiselitteinen. Sinä rikot, sinä maksat. tässä tapauksessa korjaamo rikkoo, korjaamo maksaa. Eivät vain monet pienet puljut tahdo uskoa hevillä ja säästäähän siinä pitkän pennin jos saa asiakkaan uskomaan että on nyt kovastikin tultu vastaan kun ihan tehtiin työ ilmaiseksi ja laskutettiin asiakkaalta VAIN se osa toiseen kertaan katteineen... Perkules.
Tämä on justiinsa se asia, mitä aikaisemmin yritinkin sanoa. En usuttanut heti suoriltaan käräjöimään.
saul kirjoitti:Tuomarilla ja juristilla on juomariin ja turistiin verrattuna se etu, että he osaavat sanoa pilkulleen sen pykälän ja/tai ennakkotapauksen, minkä takia asia on tehtävä miten pitääkin. Tietenkin jokaisen järkikin sanoo, että koko homma menee korjaamon piikkiin, mutta korjaamo ei vain välttämättä itse sitä tunnusta ellei joku kerro pykäliä sen lisäksi, että potkii ja kovaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Tästäpä tuli huippusuosittu topikki :D
No aihe on kyllä vakava :cry:

MB&reviirimersu
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Vastaa Viestiin