Hintaa superturbolle?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

300 turboo

Viesti Kirjoittaja esko »

mitähän toi stonehead oikein virittelee
taitaa olla isotehot dieselistä harkinnassa...............................................................

kuullaan
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€

"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€

250D siltä väliltä.
[/b]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Downhill kirjoitti:"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€

"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€

250D siltä väliltä.
[/b]
Jos noin halvalla pääsee niin alan heti tekemään sarjatuotantona :lol:

Menee tuo raha jo turboon ja cooleriin, jos halvalla saa.
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Mauri H. kirjoitti:
Downhill kirjoitti:"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€

"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€

250D siltä väliltä.
[/b]
Jos noin halvalla pääsee niin alan heti tekemään sarjatuotantona :lol:

Menee tuo raha jo turboon ja cooleriin, jos halvalla saa.
pumpun laittoa unohtamatta... :wink:

superturpoiluun kannattaa varata n. 5000€ jolla pääsee jo jollakin lailla alkuun...
ainakin jos kunnolla aletaan tekemään, turbo, cooleri, pumppu, kumikäyrät,ahtoputket, pakoputki ja -sarja värkit, ilmanputsari, jämympi kytkin, öljyn lauhdutin, mittarit (öljynlämpö ja -paine, ahtopaine), hydrauliikka letkuja ja liittimiä , koneen aukaisu ja uutta osaa tarpeen mukaan ym. , ym. sekä lisää avaimia ym. mitä koneremppaan tarvii niin kustannuksia tulee ihan varkain aika paljon.... lisäksi vapaa-ajasta ei ole sitten ongelmia kun projektin polkaisee käyntiin... :roll: mutta jos se sitten alkaisi hiluxi liikkua hiukan rivakammin rusetti pellin alla 8)
joopa joo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 05.07.2004 21:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja joopa joo »

MYÖS VOIMAN SIIRTOO TARVII PÄIVITTÄÄ
Antti. puh 040-5008957
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä se downhill nyt puhuu vähän "höpöjä" :?: :!: :?:
Kyllä se superturbo kustantaa aina ihan minimissään ~5000-6000€ asennuskaljat kakkineen :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No jos haluaa budjettivehkeen, eikä kestolla ole niin väliä niin kai jollain 2500 €:llä voisi päästä jo alkuun. Jos jättää voimansiirron vakioksi ( :lol: ) ja ostaan jonkun käytetyn coolerin halvalla ja vanhanaikaisen ja väljän ahtimen, niitä saa muutamalla satasella molempia. Putken voi vaikka jättää alkuperäiseksi ja laittaa ahtoputket siitä mitä halvimmalla saa.

Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.

Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.

Toki kulunut rahamäärä riippuu paljolti siitä mitä osia käyttää, mistä ostaa jne. mutta paljon halvemmalla ei taida selvitä jos kunnolla tekee. Tuosta ei välttämättä itse koneremppaan paljoa jää yli.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

[quote="Mauri H."]
Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.

Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.
quote]

Mauri jos joku tietää varmasti nämä super turbohommat :!: :!: ja tuo~6000 € pölisee varmaan ihan kivuttomasti taivaan tuuliin jos luotettavaa SUPER TURBO laitetta hakee... Eikä varmaan riitä tuo 6000 kaikkine pikku osineen ...
Mutta harrastaminen maksaa :P

Toki 2500€:llä tehoa saa, mutta luotettavuutta tuolla rahalla ei valitettavasti saa :(

Jos joku on saanu 2500€:llä luotettavsn superturbon niin mauri varmaan tosiaanki alkaa tuotta noita sarjajatuotantona :?:
Ja itse myös heti ostaisin tuollaisen?!!?!?!?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

hintaa...

Viesti Kirjoittaja japi. »

Joo kyllä sitä rahaa tosiaan kuluu tähän superturbo hommaan.. Mä en ole päässyt kuin vasta alkuun ja tuntuu et on mennyt jo muutama tuhat euronen ja varmaan vielä menee! Mä teen suurin piirein kaikki itse mitä nyt joitakin pakollisia asiota on ostettava! Ei tällaseen hommaan kannata ryhtyy jos rupee euroo vinutaa! Kun tekee piukalla budjetilla se koituu kuitenkin josssain vaiheessa kalliiksi!
Kokemus on noita entisistä auto harrastuksista!!
Viimeksi muokannut japi., Su 05.12.2004 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän sillä 2500€:llä saa edes tavallista turbotusta vapari koneeseen.
Pelkkiin putkistoihin, letkuihin ja klemmareihin saa menemään useita satasia vaikka ajellaan n. 1bar:n paineilla. Sillä rahalla on turha haaveilla, että kone kestää superturbo tehoja viikkoa kauempaa. Superturboissa saa kulut ainakin kaksin kertaistaa jos meinaa jonkunlaisen saada tehtyä.

Ehkäpä tässä yksi syy miksi minulla ei ole superturboa, eikä vähään aikaan tule :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aki P kirjoitti:Eihän sillä 2500€:llä saa edes tavallista turbotusta vapari koneeseen.
Pelkkiin putkistoihin, letkuihin ja klemmareihin saa menemään useita satasia vaikka ajellaan n. 1bar:n paineilla. Sillä rahalla on turha haaveilla, että kone kestää superturbo tehoja viikkoa kauempaa. Superturboissa saa kulut ainakin kaksin kertaistaa jos meinaa jonkunlaisen saada tehtyä.

Ehkäpä tässä yksi syy miksi minulla ei ole superturboa, eikä vähään aikaan tule :wink:
Tämän takia minullekkin tulee miditurbo....
Ja siihenkin uppooa äkkiä tuo ~5000€ ku kerran laitetaan niin laitetaan sitten kaikki kunnolla...
Viimeksi muokannut Jube, Ma 06.12.2004 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

maksaa

Viesti Kirjoittaja esko »

lysti on kallista kun peruuttaa mersua tallista...

kuullaan
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Sivonen kirjoitti:Jos nyt vielä ot:tä jatketaan, niin vanhakoppainen Escort olisi hyvä "leikkiauto".
-Valmiiksi 2-litraisen papereilla, vaparinakin saa yli 200hp irti
-Ei paina mitään
-Takaveto
-Hieno (pitää muistaa mietelause katsojan silmästä)
-Halvat osat ja viripalikkaa saatavilla helposti (sierran kone)
-Ei päästömittauksia
Yksi tuollainen majaileekin jo tallissa paitsi välikoppainen ja valmiiksi kaksilitraisena 5V lootalla ja kansi isommilla venoilla ja viilattuna sun muuta kireempää nokkaa tuplia... ja on tälläkin hetkellä leimattuna muttei ajossa ja talon hätäsin ja pitkäikäisin nelipyöräinen...ja on kestänyt isältä pojalle...ja remonttiakin on riittänyt...
Vastaa Viestiin