Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Onkohan hankala homma? Täytyykö syyläri käyttää pois vai saako tuon vaihdettua jotenki vähemmällä vaivalla. Tilaahan tuossa kutoskoneessa ei näy llikaa ainakaan olevan.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Muistaakseni ei oo paha homma.
Ei tarvi irrottaa syyläriä.
Vähän on kaponen väli mutta onnistuu DIY.
Kumma homma kun mersusta menee vespumppu aikas vähilläkin kilometreillä. Mulla laakeri juristi, vedet kyllä pysyi sisällä. 165tkm.
Ei tarvi irrottaa syyläriä.
Vähän on kaponen väli mutta onnistuu DIY.
Kumma homma kun mersusta menee vespumppu aikas vähilläkin kilometreillä. Mulla laakeri juristi, vedet kyllä pysyi sisällä. 165tkm.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Helppo homma, alle tuntiin. tuulitunneli irti, hylsyllä hihnankiristäjästä löysälle, hihna pois, vesiletku pumpusta irti, yhdeksän torksia auki. Kaksi torksruuvia hihnapyörien alla/takana, irrota hihnapyörät ja uusi samalla. Osat noin 110€. Mun kutoses hihna 2260 pitkä jos uusinnan tarvetta. Mittarissa 310t.
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Homma tuli tehtyä. Ohjeista kiitokset. Jospa tuo nyt vähän aikaa hurisis taas.
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Mulla kesti alkuperäinen pumppu 179Tkm, italialainen tarvikepumppu reilun 100Tkm.
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Alan vaihtaan OM648 vm.2004, katotaampa onko alkuperäinen.
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Se pultti vääntää itse jengat siihen pumppuun mutta taisin itsekin tehdä tapilla jengat vesipumppuun tai johonkin toiseen osaan joskus.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
termarikotelossahan tuo on 'yleistä', meneehän se pultillakin kun tarpeeksi pehmeetä on vastassa 

W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 685
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Saul voisi vähän ryhdistäytyä ja heittää rumiluksen pihalle, rupeaa olemaan taas joka asiaan äänessä.
Mutta tätä poistamista voi varmaan odottaa ensi jouluun tai seuraavaan, kun edes käy iso kiho täällä foorumillaan
Mutta tätä poistamista voi varmaan odottaa ensi jouluun tai seuraavaan, kun edes käy iso kiho täällä foorumillaan

2007 R 320cdi
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Tuuletinkotelon saa pois ilman vesiletkun irrotusta. Kotelon (muistaakseni kuskin puolen) reunassa on syvennys syylärin letkulähtö pitää asettaa, sitten toinen reuna mahtuu nousemaan pois. Muuten se on alle sentistä kiinni, ettei mahdu tulemaan.reali kirjoitti:Tuuletinyksikön pois saamiseksi on otettava myös ainakin toisen puolen vesiletku syyläristä pois, ennekuin kuin yksikön saa pois paikaltaan.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: Vesipumpun vaihto w211 320 cdi -04
Alkuperänen oli 384tkm meni ja väljä ja vuotaa joko tiiviste tai akselilta. Joo ei tarvi syyläri veisletkuja irrtoaa. Flekti tulee vinossa kuskin puolelta sen verran ylös että sitte mahtuu nousemaan myös pelkääjän puolelta. Myös kaikki rullat ja kiristäjärulla laakerit väljiä ja rohisee. Voipi olla sievät sävelet kutosesta, kun saa nuo rullat hiljaiseksi.