CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko se hybridi sitten ongelma vai? Olen saanut sen käsityksen että kone olisi sama kuin 250 cdi bluetec. Vaikuttaako se sähkömoottori sit jotenki asiaan?TPLtre kirjoitti:2014 hybridi? BRRR... Ei ehkä ihan täydellisin aihio.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laitoin yv.tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuota just hain...tuikku kirjoitti:.
... Ja helposti.
En oo viherpiiperö...
E420 CDI -06
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös sähkömoottoris ole 27hv. Saako siihenkin lisää poweria lastulla?tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Olet varmaan oikeassa, muistan väärin sähkömoottorin osuuden.
Enkä osaa sille mitään tehdä.
Toivottavasti periaate ja potentiaali kuitenkin selvisi kaikille.
Olet varmaan oikeassa, muistan väärin sähkömoottorin osuuden.
Enkä osaa sille mitään tehdä.
Toivottavasti periaate ja potentiaali kuitenkin selvisi kaikille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ongelma taisi selvitä eli käynnistys akku oli kaput. Ihmettelen miten näin hieno tietokone ei mitenkään varoittanut asiasta eikä startatessakaan ollut mitään vaikeuksia aikaisemmin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia Tuikku, auto pelaa hienosti. Tulee oikein hymy huulille kun painaa kaasun pohjaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko kukaan vaihtanut OM651 250CDI suuttimia 220CDI malliin ja toimiiko suoraan ilman ohjelmointia, vai vaatiiko softan muokkauksen?
Osaisiko esim. Tuikku kertoa minkä verran tehoja tuosta saisi irti, jos 220 sisuskalut mutta 250 suuttimet.
Jos suuttimia joskus vaihtaa niin samallahan sinne menisi isommatkin, hinta on kuitenkin sama.... Ja Saksasta näyttäisi löytyvän alkuperäiset n. 170e hintaan.
Osaisiko esim. Tuikku kertoa minkä verran tehoja tuosta saisi irti, jos 220 sisuskalut mutta 250 suuttimet.
Jos suuttimia joskus vaihtaa niin samallahan sinne menisi isommatkin, hinta on kuitenkin sama.... Ja Saksasta näyttäisi löytyvän alkuperäiset n. 170e hintaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, on. Mutta se jäi kesken, kun aiakas lähti jo ensimmäisen version jälkeen ajelemaan, en kerinnyt kyllä ollenkaan varsinaisesti säätämään . Ensimmäinen versio on aina rakennelluissa sellainen , että alussa pitää vaan toimia, ei muuta vaatimusta. Sitten seuraavilla versioilla naplataan savut ja vedot kohdilleen.
Savuttaa siis, jos ei korjata ohjelmasta.
Periaatteessa lastutetun 250d,n tehot, eli korkeapainepumpun tuotto ratkaisee.
Max jotain 285 luokkaa, kaikista kuitenkin yli 260 viime aikoina.
Väännöt siinä 600,n molemmin puolin.
Joo, on. Mutta se jäi kesken, kun aiakas lähti jo ensimmäisen version jälkeen ajelemaan, en kerinnyt kyllä ollenkaan varsinaisesti säätämään . Ensimmäinen versio on aina rakennelluissa sellainen , että alussa pitää vaan toimia, ei muuta vaatimusta. Sitten seuraavilla versioilla naplataan savut ja vedot kohdilleen.
Savuttaa siis, jos ei korjata ohjelmasta.
Periaatteessa lastutetun 250d,n tehot, eli korkeapainepumpun tuotto ratkaisee.
Max jotain 285 luokkaa, kaikista kuitenkin yli 260 viime aikoina.
Väännöt siinä 600,n molemmin puolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14
Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14
Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
mitä kannataisi tehdä sprinter blueefficiency 319 cdi 7g automaatti vm2013.
jotenkin tuntuu huutavan vain eikä käytä vääntöjä hyväksi kun lähtee reilummin kiihdyttään, sitten kun vertaa entiseen lastutettuun om651:seen niin se veti jopa paremmin. toki ei tietoa mikä ohjelma siellä oli paikoillaan.
no siitä tuli yksi om651 verkon paino lisää
tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
jotenkin tuntuu huutavan vain eikä käytä vääntöjä hyväksi kun lähtee reilummin kiihdyttään, sitten kun vertaa entiseen lastutettuun om651:seen niin se veti jopa paremmin. toki ei tietoa mikä ohjelma siellä oli paikoillaan.
no siitä tuli yksi om651 verkon paino lisää
tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?tuikku kirjoitti:.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14
Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juujkinnun kirjoitti:Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?tuikku kirjoitti:.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, niin on.maketap kirjoitti: tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
On ollut työmaa saada lisää vetoja sinne, mutta nyt on ratkennut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n , halpaa, huijausta, vai customia
Hei tuikku ja muut asiasta ymmärtävät.
Tahtoisin tietää että paljonko meidän kaunokaisesta sais turvallisin mielin voimaa lisää ja mahdollisesti jotain suosituksia missä moinen onnistuisi uudellamaalla.
Kyseessä: vm. 2012, S212 E350 cdi 4matic 265hv.
Auto käy ja kukkuu juuri kuin kuuluukin ja kilometrejä vaivaiset 130t alla.
Tahtoisin tietää että paljonko meidän kaunokaisesta sais turvallisin mielin voimaa lisää ja mahdollisesti jotain suosituksia missä moinen onnistuisi uudellamaalla.
Kyseessä: vm. 2012, S212 E350 cdi 4matic 265hv.
Auto käy ja kukkuu juuri kuin kuuluukin ja kilometrejä vaivaiset 130t alla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Vaikkapa Aki Uppa Parolassa. Turbotehoa.fi
Vetoja tulee kaikki saastelaitteet paikoillaan noin 320/720
Vaikkapa Aki Uppa Parolassa. Turbotehoa.fi
Vetoja tulee kaikki saastelaitteet paikoillaan noin 320/720
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko kokemuksia Vito 116 4x4 -17 piristämisestä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Juu
Juu
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?tuikku kirjoitti:.
Juu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eiköhän jotain pientä koiruutta ole.Nimismie5 kirjoitti:Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysymys on hyvä, muttakun siihen ei kukaan osaa etukäteen vastata, täytyy kokeilla.zalama kirjoitti:Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?tuikku kirjoitti:.
Juu
Sitten sen tietää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään tuli muutaman vuoden jahkailun jälkeen käytettyä auto Parolassa hoidossa. Kyseessä oli takaveto-280CDI, johon homma onnistui vain boksiin tehdyn reiän kautta.
Kaikki meni kyllä juuri niin hyvin kuin kuvitella saattoi ja auton käytös muuttui todella paljon, pelkästään hyvään suuntaan. Tietysti todella rutka lisäys voimassa tuntuu, mutta samalla 7G-laatikon käytös muuttui kuin ajaisi kokonaan eri autolla. Aikaisemmin loota vaihtoi todella helposti pykälää pienelläkin kaasunlisäyksellä, mutta nyt hieman reippaampikaan kiihdytys ei tiputa pienemmälle. Tuli fiilis että näinhän se kutoskoneen olisi kuulunut toimia tehtaalta lähtienkin
Kiitokset vielä Akille ja Tuikulle!
P.S.
Ainoa harmituksen tunne tästä jäi siitä, että tämä päivitys olisi pitänyt älytä tehdä n. seitsemän vuotta sitten
Kaikki meni kyllä juuri niin hyvin kuin kuvitella saattoi ja auton käytös muuttui todella paljon, pelkästään hyvään suuntaan. Tietysti todella rutka lisäys voimassa tuntuu, mutta samalla 7G-laatikon käytös muuttui kuin ajaisi kokonaan eri autolla. Aikaisemmin loota vaihtoi todella helposti pykälää pienelläkin kaasunlisäyksellä, mutta nyt hieman reippaampikaan kiihdytys ei tiputa pienemmälle. Tuli fiilis että näinhän se kutoskoneen olisi kuulunut toimia tehtaalta lähtienkin
Kiitokset vielä Akille ja Tuikulle!
P.S.
Ainoa harmituksen tunne tästä jäi siitä, että tämä päivitys olisi pitänyt älytä tehdä n. seitsemän vuotta sitten
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Billet siipi tuikutettuun E320cdi autoon
E320cdi vm. 2003. Turbo menee kunnostukseen, kannattaako vaihtaa billet siivet samalla, noita billet siipiähän taitaa saada alta satasella ebaysta. Onko pelkästä siiven vaihdosta minkäänlaista tehollista hyötyä tässä vaiheessa, kun auto on jo nyt Tuikutettu, isommalla välijäähyllä ja 3 bar map?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laitoin yv:tätuikku kirjoitti:.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei haittaa alhaalta rajaaminen, siksi juuri vaihdoin isomman ahtimen kun ärsytti se 1000 kierroksen päältä herääminen. Liian kulmikasta menoa automaattiin tottuneelle..FinlandMerceds kirjoitti:Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan
Nyt heräilee siellä 1800-,2000 kierroksen kohdalla mutta keskikierroksille ja ylös jos saisi lisää ruokaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A