Itselläni Dtech 250 hv ja 400 Nm hyvin toimii kaikilla kierrosalueilla ja näin alkumetreillä näyttäis kulutuksenkin tippuvan hieman.
Mitä muuten käytätte polttoaineena omissa autoissanne ja millaisilla kokemuksilla?
W 205 kokemuksia Optimoinnista?
Re: W 205 kokemuksia Optimoinnista?
Olen kipinäsytytteisten tankkiin laittanut yleisesti myytävää bensiiniä ja puristussytytteisten tankkiin dieselöljyä. Ihan hyviä kokemuksia näin saanut, joten voin suositella.PeeGee kirjoitti:Mitä muuten käytätte polttoaineena omissa autoissanne ja millaisilla kokemuksilla?
Pitää varmaan täsmentää että tarkoitan bensiinin oktaanilukua sekä valmistajaa. Olen kuullut että esim. Shell ei tuo enää maahan V - poweria mitä myydään muualla Euroopassa. Nitro on samaa kamaa kuin Nesteen 98. 95 E10 ei voi suositella turboille ja ABC:ltä ei kannata laittaa mitään tankkiin.
- Jari Nysten
- Mersumies
ABC:ltä saa 105 oktaanista E85.PeeGee kirjoitti:Pitää varmaan täsmentää että tarkoitan bensiinin oktaanilukua sekä valmistajaa. Olen kuullut että esim. Shell ei tuo enää maahan V - poweria mitä myydään muualla Euroopassa. Nitro on samaa kamaa kuin Nesteen 98. 95 E10 ei voi suositella turboille ja ABC:ltä ei kannata laittaa mitään tankkiin.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
-
- Mersumies
Eilen tankkasin Prisman automaatista RE85:ta. Hyvin toimii.Jari Nysten kirjoitti:ABC:ltä saa 105 oktaanista E85.PeeGee kirjoitti:Pitää varmaan täsmentää että tarkoitan bensiinin oktaanilukua sekä valmistajaa. Olen kuullut että esim. Shell ei tuo enää maahan V - poweria mitä myydään muualla Euroopassa. Nitro on samaa kamaa kuin Nesteen 98. 95 E10 ei voi suositella turboille ja ABC:ltä ei kannata laittaa mitään tankkiin.
Jos ei olisi rahasta kiinni, ostaisin autoihinkin alkylaatti- eli pienmoottoribensiiniä koska se on puhdasta tavaraa. Moottoripyöriin, mopoihin, perämoottoreihin, ruohonleikkureihin yms. laitteisiin aivan ehdottoman hyvä polttoaine.
Erityisesti mopoihin koska se ei ole myrkylliseksi luokiteltavaa ja pakokaasut ovat paljon puhtaampia jonka huomaa käytännössä siitä etteivät ajovaatteet haise pakokaasulta. Varsinkin kun käyttäjäkunta on pääasiassa nuorisoa jota on syytä suojella geneettisiltä muutoksilta.
Lisäksi jos harrastaa kansainvälistä kilpailutoimintaa, on siihen sopiva polttoaine Aspen R -alkylaattibensiini.
"..Kansainvälisissä kilpailuissa on käytettävä Aspen R -bensiiniä, sillä se täyttää kaikki kansainvälisten liittojen FIA, FIM ja FIK asettamat vaatimukset. Aspen R antaa usein myös hieman enemmän tehoja kuin Aspen+. Aspen+ on suositeltava valinta kansallisiin ruotsalaisiin kilpailuihin, joissa SBF vaatii käytettävän ympäristöystävällistä kisabensiiniä. .."
https://fi.aspen.se/tietopankki/usein-k ... astauksia/" onclick="window.open(this.href);return false;