.....CE hankittu! Nyt vihdoin kuvia nettiautossa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kauheaa kuittailua :P
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Make kirjoitti:
emppu kirjoitti:Eikä venttiilien määrästäkään kannata tinkiä... :lol:
Juuri näin
Just joo. Oli sitten 4, 6, 8, tai enempikin sylintereitä.... :wink:

No ei, mutta asiaan. Kyllä tuolla 2,2-litraisella kerkiää ihan kivasti normaaliliikenteen rytmissä ilman kierrosten vinguttamistakin. Vaikka kyllähän tuo toki niistä mielellään tykkää ja varsinainen kulkupuoli (jos sitä nyt voi yleensä olla kun tehopainosuhde on yli 10kg per humma) alkaa kyllä tosiaan vasta jossain 4500-5000 välillä. Sitten kiekaiseekin kivasti 6500 ennen kun loota vaihtaa isommalle. Suorilla ohitellessa nyt talvimärillä teillä nastarenkain pakkaa tuossakin kyllä keltainen kolmio vilkkumaan silmien edessä, kun potkaisee oikean jalan oikoseksi, vaikka nopeutta olis yli 100.

Eli osta mitä haluat. Tokihan se kutosen hurina kyllä paremmin sopii CE:n olemukseen ja tunnelmaan. Jos ja kun joskus hankinnastasi luovut, ota myös huomioon, että nuo autot alkaa olla aika vanhoja jo, ja tulevaisuudessa yhä todennäköisemmin juuri CE:n kaltainen ajopeli saa varmasti yhä voimakkaammin harrasteauton statusta. Kuka tuolloin tuollaista haluaa 4-koneella... :wink:
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mun autossa on muuten mittaristo 220:stä ja tyytyväinen olen ollut :lol:

Talvirenkailla mittari näyttää 75 km/h ja näyttötaulu 84 km/h - no eipä tule paha mieli ylinopeutta ajellessa :)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Ja Projekti etenee!!

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

8) 8) ...Juu... nyt on sitten ensimmäinen askel otettu Mercedeksien pariin palaamisessa :D ...Audi meni siis kaupan tänään (tai oikeastaan vasta perjantaina), mutta nyt käy jo nettikaapelit kuumina Mercedeksiä etsiessä :lol:

Tuli vaan projektissa tänään yksi takaiskukin :( :(
...Noh olen nyt kolme päivää kuolannut koneen ääressä yhtä mobilessa myytävää CE 300 Carlssonia :shock: :shock:
Siinä vasta oli hieno peli ja hyvään hintaankin, mutta tänään kaupanvahvistuspäivänä se oli tietysti sieltä hävinnyt :evil: :evil: Kuka sen oikein vei?? Joku teistäkö :twisted:

...No kun en kerran "kaarlonpoikaa" saanut, niin olen päättänyt nyt sitten vastalauseeksi valita tämän CE 220 mallin :? ...Kyllähän tuo sedanikin menettelisi, mutta enköhän kupeeseen kuitenkin päädy.. ...on ne niin hienoja pelejä!!

...Kyllä kai tuo 150 pollea mulle riittää... ...Nykyisessä autossani kun on 140 dieselheppaa... ..onhan ne vähän erilaisia tietysti, mutta kyllä tuollakin varmaan toimeen tulee :!: :?: ...Ja kun minulla oli se SLC, niin vaikka siinä oli melkeinpä kahtapuoltasataa hepoa, niin kyllähän siihenkin tottuu ja alkaa tehdä mieli vielä tehokkaampaa. Sitäpaitsi jos autossa on enemmän kuin tämä 150 hepoa, niin eiköhän sillä tule "leikittyäkin" sitten enemmän, kun ei malta ajaa nätisti.. ...Pakkohan niitä hepoja on ulkoiluttaa välillä ja kyllä ne koneen äänetkin on sellaista sinfoniaa, että ei paremmasta tietoa :lol:

..Eli ajellaan vaan nätisti sitten sillä 220:sella :wink:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Kellään muuten tietoa??

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

..Niin, että mistä noita E -mallin konepeltejä saa?? Jos vaikka päädyn tähän vanhempaan malliin... ..en tiiä vielä?!

Mitäköhän tällänen pelti maksaa??
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ja Projekti etenee!!

Viesti Kirjoittaja Make »

SLC-450 kirjoitti: ...Noh olen nyt kolme päivää kuolannut koneen ääressä yhtä mobilessa myytävää CE 300 Carlssonia :shock: :shock:
Siinä vasta oli hieno peli ja hyvään hintaankin, mutta tänään kaupanvahvistuspäivänä se oli tietysti sieltä hävinnyt :evil: :evil: Kuka sen oikein vei?? Joku teistäkö :twisted:

...No kun en kerran "kaarlonpoikaa" saanut, :
Jospa saan antaa sulle pienen vinkin,tiedän että autokuume on karmea,mutta malta vähän ja jaksa etsiä,äläkä tuijota hintaa,siis tarkoitan unohda mobilesta ne halvimmat helmet...maksa vähän enemmän ja funtsi kaksi kertaa,niin saatat saada tosi helmen. :wink:
ihan oikeesti,tiedän mistä puhun,itse metsästin autoani 6 kk.,ja silloin tuontibuumi oli vielä aivan alussa (v.2002),ja karmea autokuume päällä,halvalla ja heti!!! :twisted: ,no sitten alko jo tuntua,ei löydy,kunnes sitten munhenistä löytyi auto,n.1000 ekee kalliimpi,mutta,mutta...siperia opettaa :wink:
lykkyä!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

näinhän se on...

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

...että halvalla ei saa hyvää edes saksanmaalta. ...Juu kiitoksia vinkistä, mutta en ole aivan niitä halvempia katsellutkaan. Kyllä sitä riskit on aina tiedossa ja täytyy pää pitää viileänä.. ....toisaalta jos hyvä kohdalle sattuu, niin kyllä sitä kannattaa lähteä katsomaan... ...Kyllä ne "löydöt" tuntuvat aika nopsaan myös katoavan tuolta palstalta, joten liian varovainenkaan ei saa olla, tai voi jäädä ilman.

Itselleni olen jo kaksi täysosumaa saanut keskieuroopasta ostettua, eli juuri myyty A6 oli vimosen päälle, ja nyt kaksi kuukautta sitten ostamani mp on myös osoittautunut ihan tiptop peliksi. Se ei kyllä häpeä uutta, vaikka uusihan se käytännössä onkin (nyt 6500km ajettu, vm2001). Eli kyllä sieltä valtavasta tarjonnasta täytyy osata poimia ne parhaat päältä. Jos paikanpäällä vähänkin epäilyttää, niin silloin kannattaa valita joku toinen kohde. Jeps!
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

220E:llä ajeltu kesästä lähtien 15tkm ja on ainakin 200D:hen nähden vähän eri auto kulkemaan :) 150hv riittää varmasti liikennevirran mukana pysymiseen ja automaatti on kyllä ehdoton valinta tuon moottorin jatkeena. Kone on mielestäni aika optimaalinen valinta polttoainetalouden ja tehon suhteen tuohon w124 -koriin jos bensakoneista puhutaan. Toki kutonen on aina mukavempi ja huomattavasti tehokkaampi mutta on siinä ruokahalutkin kovemmat. Kulutusenkat on 11l sataselle tänä syksynä lähes pelkkää kaupunkiajoa ja valoista on lähdetty bensaa säästelemättä :) Yli kympin lukemiin pääsee helposti mutta niin pääsee allekkin kun vähän katsoo miten ajaa... Moottori on teknisesti aimo harppauksen 230:stä edellä eikä lastentauteja taida tuossa olla satunnaisia sähkövikoja lukuunottamatta. Automaatin kesto kaasu pohjassa vinguttaessa aina arveluttaa mutta hyvinhän tuo on siellä vielä pykältänyt...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

juha kirjoitti:220E:llä ajeltu kesästä lähtien 15tkm ja on ainakin 200D:hen nähden vähän eri auto kulkemaan :) 150hv riittää varmasti liikennevirran mukana pysymiseen ja automaatti on kyllä ehdoton valinta tuon moottorin jatkeena. Kone on mielestäni aika optimaalinen valinta polttoainetalouden ja tehon suhteen tuohon w124 -koriin jos bensakoneista puhutaan. Toki kutonen on aina mukavempi ja huomattavasti tehokkaampi mutta on siinä ruokahalutkin kovemmat. Kulutusenkat on 11l sataselle tänä syksynä lähes pelkkää kaupunkiajoa ja valoista on lähdetty bensaa säästelemättä :) Yli kympin lukemiin pääsee helposti mutta niin pääsee allekkin kun vähän katsoo miten ajaa... Moottori on teknisesti aimo harppauksen 230:stä edellä eikä lastentauteja taida tuossa olla satunnaisia sähkövikoja lukuunottamatta. Automaatin kesto kaasu pohjassa vinguttaessa aina arveluttaa mutta hyvinhän tuo on siellä vielä pykältänyt...
Näinhän tuo juuri on.
Mutta kuten jo aiemmin kirjoittelin, kannattaa miettiä autosta luopumisen hetkeäkin. Eli CE on ehkä järkevähkömpää ostaa 6-koneella, mutta sedani tai farkku varmasti 4-koneella. Tulevat ostajakandidaatitkin arvostanevat autossa varmasti pikkusen eri ominaisuuksia. Siis, kun puhutaan bensavehkeistä.

Ja jos käyt auton hakemassa saksanmaalta, niin ilmastointi pitää olla. Rajaa tarjontaa kyllä huomattavasti, mutta noitakin löytyy.
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

juha kirjoitti: Näinhän tuo juuri on.
Mutta kuten jo aiemmin kirjoittelin, kannattaa miettiä autosta luopumisen hetkeäkin. Eli CE on ehkä järkevähkömpää ostaa 6-koneella, mutta sedani tai farkku varmasti 4-koneella. Tulevat ostajakandidaatitkin arvostanevat autossa varmasti pikkusen eri ominaisuuksia. Siis, kun puhutaan bensavehkeistä.

Ja jos käyt auton hakemassa saksanmaalta, niin ilmastointi pitää olla. Rajaa tarjontaa kyllä huomattavasti, mutta noitakin löytyy.
Ymmärrän kyllä näkökohtasi ja olen osittain samaa mieltä.... ...kyllä se kuutonen kivempi varmaan on, mutta tällä hetkellä on ajateltava talouttakin. Olen koulussa ja tulot ei ole hirveät. Ajo tulee olemaan aika kaupunkipainotteista, joten kyllä se 3 litran ero 100kilometriä kohden pitemmän päälle tekee aika paljon... Kyllähän tuolla 450:sellä oli kivaa kruisia, mutta ahnehan se oli. Nyt minulla ei yksinkertaisesti perse kestä työntää rahaa tankkiin samalla lailla :( Kyllä luulen että tälle 220sellekin ostajia löytyy. (jos ei muita, niin itseni kaltaisia budjettiautoilijoita) :shock: . Koulun saan päätökseen 2006 keväällä ja olen aikonut sitten ostaa SL:llän jokatapauksessa. ...Siihen asti voin kyllä kärvistellä "vajaatehoisella puolikone mersulla". Ilmastointi minulla on ollut listalla jo alusta alkaen... ..kyllä se on ihan ehdoton!

Huomenna siis luovun rakkaasta audistani :cry: ja alan suunnittelemaan tämän tähden ostoa! 8) Liput saksaan on varattu 19. päivä, joten eiköhän sieltä itselleen joululahjan saa ostettua :wink:

Kävin tänään lahdessa ja joutessani kävin kuikuilemassa mitä automestassa olisi tarjolla :shock: ... ...Siellä liikkeessä on kyllä aivan turha odottaa minkäänlaista palvelua :evil: Pyörin liikkeessä ainoana asiakkaana varmaan 45min ajan, mutta ei tullut ukolle mieleenkään, että voisin olla potentiaalinen ostajaehdokas! ( enkä kyllä siitä firmasta mitään ostaisikaan, koska kaikissa autoissa alle 170tkm. Silti ne näyttävät ja tuntuvat ihan loppuunajetuilta. Lisäksi kaikki "nahka"penkit on päällystetty paksulla kerroksella silikonia, joten ei niistä saa tuntumaa onko ne nahkaa, vai sitä mbtexiä (vai mikä se nyt oli?)).

Joo oli mulla kysytävääkin.....Niin... eli siellä oli kuitenkin sitten kaksi 300 CE:tä ja istuskelin niissä pitkän aikaa ja ihmettelin.... Miksi mersuissa on ilmastoinnissa kaksi lämpötilansäätörullaa?? onko ne jotenkin kummallekkin puolelle erikseen??

Luin tm arvostelua joltain 80(tai 90 luvun alusta) luvulta ja siellä haukuttiin näitä mersun automaatteja nykiviksi....Eli vaihtaako nämä oikeasti pehmeästi ja onko näissä ollut onkelmia kuinka paljon (eli ovatko kuinka toimintavarmoja?). Miten nämä vaihteiden määrät oikein vaihtelivat eri mallien ja vuosimallien kesken (4,vai viisportainen tomaatti)?? Onko näissä toiminnassa tai kestävyydessä eroja?

Missä lehdissä on ollut artikkeleita tästä 220 koneesta, tai ce mersusta yleensä?

Oli mulla vielä jotain muutakin mielessä, mutta unohdin, kun tuli runoiltua näin paljon (ja unohdus voi osittain johtua myös tuosta punaviinilasista tuossa vieressä.........joka on muuten tyhjä :shock: :roll: )
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

SLC-450 kirjoitti: Joo oli mulla kysytävääkin.....Niin... eli siellä oli kuitenkin sitten kaksi 300 CE:tä ja istuskelin niissä pitkän aikaa ja ihmettelin.... Miksi mersuissa on ilmastoinnissa kaksi lämpötilansäätörullaa?? onko ne jotenkin kummallekkin puolelle erikseen??
Jep kummallekin puolelle on omat rullat.
SLC-450 kirjoitti: Luin tm arvostelua joltain 80(tai 90 luvun alusta) luvulta ja siellä haukuttiin näitä mersun automaatteja nykiviksi....Eli vaihtaako nämä oikeasti pehmeästi ja onko näissä ollut onkelmia kuinka paljon (eli ovatko kuinka toimintavarmoja?). Miten nämä vaihteiden määrät oikein vaihtelivat eri mallien ja vuosimallien kesken (4,vai viisportainen tomaatti)?? Onko näissä toiminnassa tai kestävyydessä eroja?
Automaatin kuuluukin nykäistä vähän pienillä vaihteilla ja kylmänä...isommat vaihdot meneekin sitten suht pehmeesti ja lämpimänä. Mitä olen kuullut ja oikein käsittänyt niin neljäportainen? on näistä kahdesta kestävämpi...

Ja Jarkko S. foorumilta varmaan auttaa ja tekee ihmisystävälliseen hintaan korjauksia automaattiin jos tarve vaatii.

Kannattaa ajaa sekä Coupe että Sedan kokeeksi...jos et ole jo?...eroja on...väittäisin jopa että sedan w124 on vakioalustalla parempi kuin coupe...kun taas coupe hieman parannetulla alustalla (lyhyempi akseliväli) parempi ja hauskempi kuin sedan ajossa... ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Petri M: Jep kummallekin puolelle on omat rullat.
Tämä selvä, mutta missä näiden anturit sitten sijaitsevat (eli nämä, jotka haistelevat kabiinin lämpötilaa ja säätävät sen mukaan tehoa).

Ei kai tuo lämpötila nyt voi hirveästi vaihdella hytin eri osissa vaikka säädöt eri lukemissa olisikin? :shock:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Se onpi siellä paneelissa missä kattovalokin on.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

SLC-450 kirjoitti:
Petri M: Jep kummallekin puolelle on omat rullat.
Tämä selvä, mutta missä näiden anturit sitten sijaitsevat (eli nämä, jotka haistelevat kabiinin lämpötilaa ja säätävät sen mukaan tehoa).

Ei kai tuo lämpötila nyt voi hirveästi vaihdella hytin eri osissa vaikka säädöt eri lukemissa olisikin? :shock:
Joku tiesi (tai arvasi) forumilla että kattovalon luona oleva anturi mittaa tavallaan keskikohdan lämpötilaa, ja ilmakanavien läpät sitten ohjaavat eri puolille kylmää tai kuumaa ilmaa sen mukaan miten rullat keskenään ovat. Eli siis antureita ei olisi molemmille puolille erikseen.

Muuten: Eikös SLC:ssäkin ollut molemmille puolille lämpötilansäätö erikseen?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

SLC-450 kirjoitti: Missä lehdissä on ollut artikkeleita tästä 220 koneesta, tai ce mersusta yleensä?
Oli muistaakseni :roll: ainakin TM16/92
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

scl kyselee: onko 220 koneesta artikkeleita tms. Aika heikosti olen mitään juttua löytänyt tuohon moottoriin liittyen. Joku auto motor ond sport artikkeli oli (vai oliko tm...) missä vertailtiin audi 2.6:sta, mercedes 220E:tä ja jotain kolmatta "perhesporttia" mutta mä olen hukannut sen jutun :( Sen muistan että mb oli suorituskyvyltään ison 2.6 audin tasoa mutta kulutuslukemat olis olleet paremmat. 220:n kiihtyy muuten paremmin kuin mitä tehdas lupaa, senkin olen jostain artikkelista netin syövereistä lukenut ja artikkelin hukannut... Kyllä tossa potkua piisaa tomaatilla ainakin valoista lähdettäessä 0 - 60kmh, enemmän jos olis tehoa niin sutis vaan turhaan tyhjää :) Tehon "puutteen" huomaa sitten tuosta taajamanopeudesta ylöspäin kiihdyttäessä.. Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.

Automestan kauppias on ihan mato, älä hitossa mene koko kauppaan. Noita saksantuontijobbareita on lahdessa muitakin ja kaikkihan ne on jotenkin kierosilmiä mutta esim. hirsimetsäntiellä on joku tuontifirma missä mersuja näkyy pihassa. Launeella, liipolan esson vieressäkin on myös tuontiautoja myyvä "nakkikioski".
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Matti R kirjoitti: Muuten: Eikös SLC:ssäkin ollut molemmille puolille lämpötilansäätö erikseen?
Olihan se mun SLC muuten ihan huippukunnossa ja ei paljoa uutta hävennyt, mutta spartalainen neekerimallihan se oli. Ei siinä ollut ilmastointia tietenkään, mutta oli siinä silti sähköinen kattoluukku... ...Kyllä sekin kesällä vilvoitti kun veivasi ikkunat myös auki 8)
Ei mulla ole ilmastoitua mersua ollutkaan.
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

juha kirjoitti: Automestan kauppias on ihan mato, älä hitossa mene koko kauppaan. Noita saksantuontijobbareita on lahdessa muitakin ja kaikkihan ne on jotenkin kierosilmiä ...
Juu en siitä liikkeestä alunperin mitään meinannut oikeasti ostaakkaan, kävin vain ohimennen katsomassa miltä ne ce mersut näyttää... ..olisin voinut käydä vaikka koeajollakin.... ....En minä autoa muutenkaan näiltä joppareilta kehtaisi ostaa... On ne sen verran kieroja epeleitä :shock:

Mutta sitä palvelua haukkuessani ei se myyjä sitä voinut tietää, ettenkö mitään olisi aikonut ostaa.... Kyllä sitä on autoliikkeissä yleensäkin palvelu olematonta tälläiselle nuoremmalle kaverille (~23V).

Eilen sain tuon audin myytyä ja kyllä siitä sen verran rahaa sai, että hyvin olisi voinut ostaa melkein minkä tahansa auton vaikkapa esim. tämän automestan valikoimasta!! Turha on autoliikeiden valittaa, että huonosti menee, jos kerran ainut tapa on ostaa auto menemällä liikkeeseen, antamalla rahat kyselemättä jollekkin ja sanomalla: mä otan ton sinisen tosta...Veholla täällä Kotkassa on ihan samanlaista tuon palvelun taso.. Ei niitä oikein taida kiinnostaa tuo kaupan tekeminen :?
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.
Siis tarkoittaako tuo, että 220E / E220:ssä on sport-alusta vakiona? Sportlinenä sitä ainakin on saanut ja se on matalampi kuin vakioalustalla. Itsellä ei ainakaan 280E:ssä (ei Sportline) ollut sen kummempaa kuin progressiiviset jouset (kapenee molempiin päihin). Vakaajat näyttivät mielestäni aika samanlaisilta.

Innostuin tutkimaan Mercefreakenista W124:n ilmoitettuja korkeuksia, ja tietojen perusteella vuoden 1988 marraskuussa lienee tapahtunut jotain merkittävää, mutta mitä? Nimittäin tuon jälkeen tuotantolinjoilta tuli about 1,5 cm matalampia sedaneita ja coupéita kuin aiemmin. Miksi, onko tietoa? :?:
C124 300 CE
Høyde 141,0 cm; fra 11/1988: 139,5 cm
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

m4rcuz kirjoitti:
Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.
Siis tarkoittaako tuo, että 220E / E220:ssä on sport-alusta vakiona?
C124 300 CE
Høyde 141,0 cm; fra 11/1988: 139,5 cm
Ei se vakio varmaan ole ollut mutta mitä noita saksantuonteja on katsellu niin aika monessa "näyttää" olevan matalempi alusta. Otanta on kyllä pieni kun w124 220e:tä ei paljon ole liikenteessä näkynyt..
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaat.

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

:P :lol: Eli olen autooni liittyvistä asioista teiltä jo kysynytkin ja nyt sen voin sitten virallisesti myöntää :D :D

Eli joulukuun 23. päivä saavuin suomeen "uudella" 220 CE:llä. Joululahja tuli siis ajallaan. Auto on vuosimallia -92

Auto on täysin alkuperäiskuntoinen ilman mitään ylimääräisiä spoilereita yms. Edes keltaisia etuvilkkuja en halua vaihtaa nykyään "niin tavanomaisiin" kirkkaisiin vilkkuihin :wink:

Auto on todella siistikuntoinen ja lähes uudenveroinen kaikin puolin ja ei sillä kauheasti ole ajettukkaan... Tietysti varusteita löytyy melkein kaikki tarpeellisimmat poislukien cruise, mutta kyllä ilmankin varmaan pärjää...

Olitte siitä alustan löysyydestä ja mataluudesta arvuutelleet, niin tässä on ilmeisesti jonkunlainen alustasarja asennettuna. Ainakin tämä on normaalia matalampi, tukevampi ja katsastusmieskin huomasi nämä punaiset jouset.

Kyllä se kolmesatku varmaan ripeämpi on, mutta olen todennut tämänkin tehon minulle normaaliajossa riittävän.

Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton, joten haluan kiittää myös teitä antamastanne informaatiosta automallin suhteen :P Eikä se kyseleminen varmaan tähän lopu :wink:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Onnittelut!

Luotettavalla, mutta hyvin pirteällä koneella varustetun mersun olet ostanut. Voisipa jopa sanoa että järkiostos!
124.023
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaa

Viesti Kirjoittaja eerola »

SLC-450 kirjoitti:...Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton...
Onnitteluni! Nyt tarvittaisiin siis jälleen enää kuvatuksia raadin ihailtavaksi. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

SLC-450 kirjoitti:Eli joulukuun 23. päivä saavuin suomeen "uudella" 220 CE:llä. Joululahja tuli siis ajallaan. Auto on vuosimallia -92

Auto on täysin alkuperäiskuntoinen ilman mitään ylimääräisiä spoilereita yms. Edes keltaisia etuvilkkuja en halua vaihtaa nykyään "niin tavanomaisiin" kirkkaisiin vilkkuihin :wink:

Olitte siitä alustan löysyydestä ja mataluudesta arvuutelleet, niin tässä on ilmeisesti jonkunlainen alustasarja asennettuna. Ainakin tämä on normaalia matalampi, tukevampi ja katsastusmieskin huomasi nämä punaiset jouset.

Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton, joten haluan kiittää myös teitä antamastanne informaatiosta automallin suhteen.
Kuulostaa hyvältä. Kuva olisi kiva:-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onneksi olkoon!

Mukavaa että joku vaihtaa audista takaisin Autoon, on noita toisinpäin vaihtajia ihan liikaa tälläkin forumilla! :twisted:

Ja tosiaan niitä kuvia kaivattaisiin...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Hyvä valinta. Jos nyt kumminkin tulee jossain vaiheessa intoa kokeilla valkoisia vilkkuja tuohon autoon, niin minulta löytyisi yksi ylimääräinen pari.

Paljonko oli mittarissa, minkälaista varustetta jne. Kuvaa?

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

:D Hyvä ostos!
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

onnittelut! kyllä sillä kakskakskymppiselläkin kerkiää :D ainakin minä oon...
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Kiitokset onnitteluista :wink: :P Kuvia en tähän hätään saa, mutta laitan sitten vaikka näytille, kun vihdoin saan sen digikameran hankittua.. Kerron sitten vaikka samalla muita tietoja autosta myös, niin voitte sitten kuvien kera eläytyä näihin juttuihin :wink:

Nyt odottelen vielä postia tullilta. Kun päätös tulee, niin sitten pitää laskea onko siihen kameraan tarpeeksi hilloa jäljellä... Edellisessä autossani tulli rankaisi aika kovalla kädellä, niin nyt pitää olla ihan hissunkissun. Laittoivat siis edelliselle autolleni markkinahinnaksi 21t€, vaikka mielestäni järkevä hinta olisi ollut 16-17t€. On tämä kiva elää tälläisessä maassa, missä arvalla mitataan verojen määrää :evil: :twisted:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

No nyt on autolla reippaanlaisesti ajeltu ja edelleen ihan tyytyväisiä ollaan :P Muutavia tyypillisiä kulutusosia olen joutunut vaihtamaan, mutta ei mitään ihmeempiä. Elikkä vesipumppu on vaihdettu, se monitoimirele vaihdettu, sekä ilmastointi täytetty ja todettu vuodottomaksi. Mikäs tässä kruisaillessa :wink:

Nyt sitten olisi näitä kuviakin viimein tarjolla.. ..Digikamera jäi tullin arvonnan jälkeen ostamatta, mutta sain kaverin kameran lainaan.

...Vahinko, että kuvat tulevat nyt vähän myöhässä ja hieman huonossa tilanteessa :cry: Joudun luopumaan tästä helmestä pitkän harkinnan jälkeen, joten Kuvat on siis nähtävänä Nettiautossa ja myös sisätiloista kuvia olisi, mutta niitä en saa mihinkään laitettua...

Noh... ..Ulkokuvat löytyvät kuitenkin täältä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... tCol=@ord=


Autosta saapi kysellä numerosta 0505348736, tämän foorumin myydään palstalta, tai sähköpostiosoitteesta jani.niinimaki@student.kyamk.fi Myös YV:llä voi ottaa yhteyttä, täällä foorumilla kun tulee käytyä aika ahkerasti :wink:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Vastaa Viestiin