
.....CE hankittu! Nyt vihdoin kuvia nettiautossa
Just joo. Oli sitten 4, 6, 8, tai enempikin sylintereitä....Make kirjoitti:Juuri näinemppu kirjoitti:Eikä venttiilien määrästäkään kannata tinkiä...

No ei, mutta asiaan. Kyllä tuolla 2,2-litraisella kerkiää ihan kivasti normaaliliikenteen rytmissä ilman kierrosten vinguttamistakin. Vaikka kyllähän tuo toki niistä mielellään tykkää ja varsinainen kulkupuoli (jos sitä nyt voi yleensä olla kun tehopainosuhde on yli 10kg per humma) alkaa kyllä tosiaan vasta jossain 4500-5000 välillä. Sitten kiekaiseekin kivasti 6500 ennen kun loota vaihtaa isommalle. Suorilla ohitellessa nyt talvimärillä teillä nastarenkain pakkaa tuossakin kyllä keltainen kolmio vilkkumaan silmien edessä, kun potkaisee oikean jalan oikoseksi, vaikka nopeutta olis yli 100.
Eli osta mitä haluat. Tokihan se kutosen hurina kyllä paremmin sopii CE:n olemukseen ja tunnelmaan. Jos ja kun joskus hankinnastasi luovut, ota myös huomioon, että nuo autot alkaa olla aika vanhoja jo, ja tulevaisuudessa yhä todennäköisemmin juuri CE:n kaltainen ajopeli saa varmasti yhä voimakkaammin harrasteauton statusta. Kuka tuolloin tuollaista haluaa 4-koneella...

Mun autossa on muuten mittaristo 220:stä ja tyytyväinen olen ollut
Talvirenkailla mittari näyttää 75 km/h ja näyttötaulu 84 km/h - no eipä tule paha mieli ylinopeutta ajellessa

Talvirenkailla mittari näyttää 75 km/h ja näyttötaulu 84 km/h - no eipä tule paha mieli ylinopeutta ajellessa

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Ja Projekti etenee!!




Tuli vaan projektissa tänään yksi takaiskukin


...Noh olen nyt kolme päivää kuolannut koneen ääressä yhtä mobilessa myytävää CE 300 Carlssonia


Siinä vasta oli hieno peli ja hyvään hintaankin, mutta tänään kaupanvahvistuspäivänä se oli tietysti sieltä hävinnyt



...No kun en kerran "kaarlonpoikaa" saanut, niin olen päättänyt nyt sitten vastalauseeksi valita tämän CE 220 mallin

...Kyllä kai tuo 150 pollea mulle riittää... ...Nykyisessä autossani kun on 140 dieselheppaa... ..onhan ne vähän erilaisia tietysti, mutta kyllä tuollakin varmaan toimeen tulee



..Eli ajellaan vaan nätisti sitten sillä 220:sella

Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Kellään muuten tietoa??
..Niin, että mistä noita E -mallin konepeltejä saa?? Jos vaikka päädyn tähän vanhempaan malliin... ..en tiiä vielä?!
Mitäköhän tällänen pelti maksaa??
Mitäköhän tällänen pelti maksaa??
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Re: Ja Projekti etenee!!
Jospa saan antaa sulle pienen vinkin,tiedän että autokuume on karmea,mutta malta vähän ja jaksa etsiä,äläkä tuijota hintaa,siis tarkoitan unohda mobilesta ne halvimmat helmet...maksa vähän enemmän ja funtsi kaksi kertaa,niin saatat saada tosi helmen.SLC-450 kirjoitti: ...Noh olen nyt kolme päivää kuolannut koneen ääressä yhtä mobilessa myytävää CE 300 Carlssonia![]()
![]()
Siinä vasta oli hieno peli ja hyvään hintaankin, mutta tänään kaupanvahvistuspäivänä se oli tietysti sieltä hävinnyt![]()
Kuka sen oikein vei?? Joku teistäkö
![]()
...No kun en kerran "kaarlonpoikaa" saanut, :

ihan oikeesti,tiedän mistä puhun,itse metsästin autoani 6 kk.,ja silloin tuontibuumi oli vielä aivan alussa (v.2002),ja karmea autokuume päällä,halvalla ja heti!!!


lykkyä!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
näinhän se on...
...että halvalla ei saa hyvää edes saksanmaalta. ...Juu kiitoksia vinkistä, mutta en ole aivan niitä halvempia katsellutkaan. Kyllä sitä riskit on aina tiedossa ja täytyy pää pitää viileänä.. ....toisaalta jos hyvä kohdalle sattuu, niin kyllä sitä kannattaa lähteä katsomaan... ...Kyllä ne "löydöt" tuntuvat aika nopsaan myös katoavan tuolta palstalta, joten liian varovainenkaan ei saa olla, tai voi jäädä ilman.
Itselleni olen jo kaksi täysosumaa saanut keskieuroopasta ostettua, eli juuri myyty A6 oli vimosen päälle, ja nyt kaksi kuukautta sitten ostamani mp on myös osoittautunut ihan tiptop peliksi. Se ei kyllä häpeä uutta, vaikka uusihan se käytännössä onkin (nyt 6500km ajettu, vm2001). Eli kyllä sieltä valtavasta tarjonnasta täytyy osata poimia ne parhaat päältä. Jos paikanpäällä vähänkin epäilyttää, niin silloin kannattaa valita joku toinen kohde. Jeps!
Itselleni olen jo kaksi täysosumaa saanut keskieuroopasta ostettua, eli juuri myyty A6 oli vimosen päälle, ja nyt kaksi kuukautta sitten ostamani mp on myös osoittautunut ihan tiptop peliksi. Se ei kyllä häpeä uutta, vaikka uusihan se käytännössä onkin (nyt 6500km ajettu, vm2001). Eli kyllä sieltä valtavasta tarjonnasta täytyy osata poimia ne parhaat päältä. Jos paikanpäällä vähänkin epäilyttää, niin silloin kannattaa valita joku toinen kohde. Jeps!
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
220E:llä ajeltu kesästä lähtien 15tkm ja on ainakin 200D:hen nähden vähän eri auto kulkemaan
150hv riittää varmasti liikennevirran mukana pysymiseen ja automaatti on kyllä ehdoton valinta tuon moottorin jatkeena. Kone on mielestäni aika optimaalinen valinta polttoainetalouden ja tehon suhteen tuohon w124 -koriin jos bensakoneista puhutaan. Toki kutonen on aina mukavempi ja huomattavasti tehokkaampi mutta on siinä ruokahalutkin kovemmat. Kulutusenkat on 11l sataselle tänä syksynä lähes pelkkää kaupunkiajoa ja valoista on lähdetty bensaa säästelemättä
Yli kympin lukemiin pääsee helposti mutta niin pääsee allekkin kun vähän katsoo miten ajaa... Moottori on teknisesti aimo harppauksen 230:stä edellä eikä lastentauteja taida tuossa olla satunnaisia sähkövikoja lukuunottamatta. Automaatin kesto kaasu pohjassa vinguttaessa aina arveluttaa mutta hyvinhän tuo on siellä vielä pykältänyt...


--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Näinhän tuo juuri on.juha kirjoitti:220E:llä ajeltu kesästä lähtien 15tkm ja on ainakin 200D:hen nähden vähän eri auto kulkemaan150hv riittää varmasti liikennevirran mukana pysymiseen ja automaatti on kyllä ehdoton valinta tuon moottorin jatkeena. Kone on mielestäni aika optimaalinen valinta polttoainetalouden ja tehon suhteen tuohon w124 -koriin jos bensakoneista puhutaan. Toki kutonen on aina mukavempi ja huomattavasti tehokkaampi mutta on siinä ruokahalutkin kovemmat. Kulutusenkat on 11l sataselle tänä syksynä lähes pelkkää kaupunkiajoa ja valoista on lähdetty bensaa säästelemättä
Yli kympin lukemiin pääsee helposti mutta niin pääsee allekkin kun vähän katsoo miten ajaa... Moottori on teknisesti aimo harppauksen 230:stä edellä eikä lastentauteja taida tuossa olla satunnaisia sähkövikoja lukuunottamatta. Automaatin kesto kaasu pohjassa vinguttaessa aina arveluttaa mutta hyvinhän tuo on siellä vielä pykältänyt...
Mutta kuten jo aiemmin kirjoittelin, kannattaa miettiä autosta luopumisen hetkeäkin. Eli CE on ehkä järkevähkömpää ostaa 6-koneella, mutta sedani tai farkku varmasti 4-koneella. Tulevat ostajakandidaatitkin arvostanevat autossa varmasti pikkusen eri ominaisuuksia. Siis, kun puhutaan bensavehkeistä.
Ja jos käyt auton hakemassa saksanmaalta, niin ilmastointi pitää olla. Rajaa tarjontaa kyllä huomattavasti, mutta noitakin löytyy.
Ymmärrän kyllä näkökohtasi ja olen osittain samaa mieltä.... ...kyllä se kuutonen kivempi varmaan on, mutta tällä hetkellä on ajateltava talouttakin. Olen koulussa ja tulot ei ole hirveät. Ajo tulee olemaan aika kaupunkipainotteista, joten kyllä se 3 litran ero 100kilometriä kohden pitemmän päälle tekee aika paljon... Kyllähän tuolla 450:sellä oli kivaa kruisia, mutta ahnehan se oli. Nyt minulla ei yksinkertaisesti perse kestä työntää rahaa tankkiin samalla laillajuha kirjoitti: Näinhän tuo juuri on.
Mutta kuten jo aiemmin kirjoittelin, kannattaa miettiä autosta luopumisen hetkeäkin. Eli CE on ehkä järkevähkömpää ostaa 6-koneella, mutta sedani tai farkku varmasti 4-koneella. Tulevat ostajakandidaatitkin arvostanevat autossa varmasti pikkusen eri ominaisuuksia. Siis, kun puhutaan bensavehkeistä.
Ja jos käyt auton hakemassa saksanmaalta, niin ilmastointi pitää olla. Rajaa tarjontaa kyllä huomattavasti, mutta noitakin löytyy.


Huomenna siis luovun rakkaasta audistani



Kävin tänään lahdessa ja joutessani kävin kuikuilemassa mitä automestassa olisi tarjolla


Joo oli mulla kysytävääkin.....Niin... eli siellä oli kuitenkin sitten kaksi 300 CE:tä ja istuskelin niissä pitkän aikaa ja ihmettelin.... Miksi mersuissa on ilmastoinnissa kaksi lämpötilansäätörullaa?? onko ne jotenkin kummallekkin puolelle erikseen??
Luin tm arvostelua joltain 80(tai 90 luvun alusta) luvulta ja siellä haukuttiin näitä mersun automaatteja nykiviksi....Eli vaihtaako nämä oikeasti pehmeästi ja onko näissä ollut onkelmia kuinka paljon (eli ovatko kuinka toimintavarmoja?). Miten nämä vaihteiden määrät oikein vaihtelivat eri mallien ja vuosimallien kesken (4,vai viisportainen tomaatti)?? Onko näissä toiminnassa tai kestävyydessä eroja?
Missä lehdissä on ollut artikkeleita tästä 220 koneesta, tai ce mersusta yleensä?
Oli mulla vielä jotain muutakin mielessä, mutta unohdin, kun tuli runoiltua näin paljon (ja unohdus voi osittain johtua myös tuosta punaviinilasista tuossa vieressä.........joka on muuten tyhjä


Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Jep kummallekin puolelle on omat rullat.SLC-450 kirjoitti: Joo oli mulla kysytävääkin.....Niin... eli siellä oli kuitenkin sitten kaksi 300 CE:tä ja istuskelin niissä pitkän aikaa ja ihmettelin.... Miksi mersuissa on ilmastoinnissa kaksi lämpötilansäätörullaa?? onko ne jotenkin kummallekkin puolelle erikseen??
Automaatin kuuluukin nykäistä vähän pienillä vaihteilla ja kylmänä...isommat vaihdot meneekin sitten suht pehmeesti ja lämpimänä. Mitä olen kuullut ja oikein käsittänyt niin neljäportainen? on näistä kahdesta kestävämpi...SLC-450 kirjoitti: Luin tm arvostelua joltain 80(tai 90 luvun alusta) luvulta ja siellä haukuttiin näitä mersun automaatteja nykiviksi....Eli vaihtaako nämä oikeasti pehmeästi ja onko näissä ollut onkelmia kuinka paljon (eli ovatko kuinka toimintavarmoja?). Miten nämä vaihteiden määrät oikein vaihtelivat eri mallien ja vuosimallien kesken (4,vai viisportainen tomaatti)?? Onko näissä toiminnassa tai kestävyydessä eroja?
Ja Jarkko S. foorumilta varmaan auttaa ja tekee ihmisystävälliseen hintaan korjauksia automaattiin jos tarve vaatii.
Kannattaa ajaa sekä Coupe että Sedan kokeeksi...jos et ole jo?...eroja on...väittäisin jopa että sedan w124 on vakioalustalla parempi kuin coupe...kun taas coupe hieman parannetulla alustalla (lyhyempi akseliväli) parempi ja hauskempi kuin sedan ajossa...

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tämä selvä, mutta missä näiden anturit sitten sijaitsevat (eli nämä, jotka haistelevat kabiinin lämpötilaa ja säätävät sen mukaan tehoa).Petri M: Jep kummallekin puolelle on omat rullat.
Ei kai tuo lämpötila nyt voi hirveästi vaihdella hytin eri osissa vaikka säädöt eri lukemissa olisikin?

Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Joku tiesi (tai arvasi) forumilla että kattovalon luona oleva anturi mittaa tavallaan keskikohdan lämpötilaa, ja ilmakanavien läpät sitten ohjaavat eri puolille kylmää tai kuumaa ilmaa sen mukaan miten rullat keskenään ovat. Eli siis antureita ei olisi molemmille puolille erikseen.SLC-450 kirjoitti:Tämä selvä, mutta missä näiden anturit sitten sijaitsevat (eli nämä, jotka haistelevat kabiinin lämpötilaa ja säätävät sen mukaan tehoa).Petri M: Jep kummallekin puolelle on omat rullat.
Ei kai tuo lämpötila nyt voi hirveästi vaihdella hytin eri osissa vaikka säädöt eri lukemissa olisikin?
Muuten: Eikös SLC:ssäkin ollut molemmille puolille lämpötilansäätö erikseen?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
scl kyselee: onko 220 koneesta artikkeleita tms. Aika heikosti olen mitään juttua löytänyt tuohon moottoriin liittyen. Joku auto motor ond sport artikkeli oli (vai oliko tm...) missä vertailtiin audi 2.6:sta, mercedes 220E:tä ja jotain kolmatta "perhesporttia" mutta mä olen hukannut sen jutun
Sen muistan että mb oli suorituskyvyltään ison 2.6 audin tasoa mutta kulutuslukemat olis olleet paremmat. 220:n kiihtyy muuten paremmin kuin mitä tehdas lupaa, senkin olen jostain artikkelista netin syövereistä lukenut ja artikkelin hukannut... Kyllä tossa potkua piisaa tomaatilla ainakin valoista lähdettäessä 0 - 60kmh, enemmän jos olis tehoa niin sutis vaan turhaan tyhjää
Tehon "puutteen" huomaa sitten tuosta taajamanopeudesta ylöspäin kiihdyttäessä.. Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.
Automestan kauppias on ihan mato, älä hitossa mene koko kauppaan. Noita saksantuontijobbareita on lahdessa muitakin ja kaikkihan ne on jotenkin kierosilmiä mutta esim. hirsimetsäntiellä on joku tuontifirma missä mersuja näkyy pihassa. Launeella, liipolan esson vieressäkin on myös tuontiautoja myyvä "nakkikioski".


Automestan kauppias on ihan mato, älä hitossa mene koko kauppaan. Noita saksantuontijobbareita on lahdessa muitakin ja kaikkihan ne on jotenkin kierosilmiä mutta esim. hirsimetsäntiellä on joku tuontifirma missä mersuja näkyy pihassa. Launeella, liipolan esson vieressäkin on myös tuontiautoja myyvä "nakkikioski".
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Olihan se mun SLC muuten ihan huippukunnossa ja ei paljoa uutta hävennyt, mutta spartalainen neekerimallihan se oli. Ei siinä ollut ilmastointia tietenkään, mutta oli siinä silti sähköinen kattoluukku... ...Kyllä sekin kesällä vilvoitti kun veivasi ikkunat myös aukiMatti R kirjoitti: Muuten: Eikös SLC:ssäkin ollut molemmille puolille lämpötilansäätö erikseen?

Ei mulla ole ilmastoitua mersua ollutkaan.
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Juu en siitä liikkeestä alunperin mitään meinannut oikeasti ostaakkaan, kävin vain ohimennen katsomassa miltä ne ce mersut näyttää... ..olisin voinut käydä vaikka koeajollakin.... ....En minä autoa muutenkaan näiltä joppareilta kehtaisi ostaa... On ne sen verran kieroja epeleitäjuha kirjoitti: Automestan kauppias on ihan mato, älä hitossa mene koko kauppaan. Noita saksantuontijobbareita on lahdessa muitakin ja kaikkihan ne on jotenkin kierosilmiä ...

Mutta sitä palvelua haukkuessani ei se myyjä sitä voinut tietää, ettenkö mitään olisi aikonut ostaa.... Kyllä sitä on autoliikkeissä yleensäkin palvelu olematonta tälläiselle nuoremmalle kaverille (~23V).
Eilen sain tuon audin myytyä ja kyllä siitä sen verran rahaa sai, että hyvin olisi voinut ostaa melkein minkä tahansa auton vaikkapa esim. tämän automestan valikoimasta!! Turha on autoliikeiden valittaa, että huonosti menee, jos kerran ainut tapa on ostaa auto menemällä liikkeeseen, antamalla rahat kyselemättä jollekkin ja sanomalla: mä otan ton sinisen tosta...Veholla täällä Kotkassa on ihan samanlaista tuon palvelun taso.. Ei niitä oikein taida kiinnostaa tuo kaupan tekeminen

Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Siis tarkoittaako tuo, että 220E / E220:ssä on sport-alusta vakiona? Sportlinenä sitä ainakin on saanut ja se on matalampi kuin vakioalustalla. Itsellä ei ainakaan 280E:ssä (ei Sportline) ollut sen kummempaa kuin progressiiviset jouset (kapenee molempiin päihin). Vakaajat näyttivät mielestäni aika samanlaisilta.Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.
Innostuin tutkimaan Mercefreakenista W124:n ilmoitettuja korkeuksia, ja tietojen perusteella vuoden 1988 marraskuussa lienee tapahtunut jotain merkittävää, mutta mitä? Nimittäin tuon jälkeen tuotantolinjoilta tuli about 1,5 cm matalampia sedaneita ja coupéita kuin aiemmin. Miksi, onko tietoa?

C124 300 CE
Høyde 141,0 cm; fra 11/1988: 139,5 cm
Ei se vakio varmaan ole ollut mutta mitä noita saksantuonteja on katsellu niin aika monessa "näyttää" olevan matalempi alusta. Otanta on kyllä pieni kun w124 220e:tä ei paljon ole liikenteessä näkynyt..m4rcuz kirjoitti:Siis tarkoittaako tuo, että 220E / E220:ssä on sport-alusta vakiona?Ai niin jos 220 sedan on sulla edes vaihtoehto niin näissä taitaa olla poikkeuksetta sport alusta eli paksumpi kallistuksenvakaaja ja matalampi alusta jo tehtaalta lähtiessä.
C124 300 CE
Høyde 141,0 cm; fra 11/1988: 139,5 cm
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaat.




Eli joulukuun 23. päivä saavuin suomeen "uudella" 220 CE:llä. Joululahja tuli siis ajallaan. Auto on vuosimallia -92
Auto on täysin alkuperäiskuntoinen ilman mitään ylimääräisiä spoilereita yms. Edes keltaisia etuvilkkuja en halua vaihtaa nykyään "niin tavanomaisiin" kirkkaisiin vilkkuihin

Auto on todella siistikuntoinen ja lähes uudenveroinen kaikin puolin ja ei sillä kauheasti ole ajettukkaan... Tietysti varusteita löytyy melkein kaikki tarpeellisimmat poislukien cruise, mutta kyllä ilmankin varmaan pärjää...
Olitte siitä alustan löysyydestä ja mataluudesta arvuutelleet, niin tässä on ilmeisesti jonkunlainen alustasarja asennettuna. Ainakin tämä on normaalia matalampi, tukevampi ja katsastusmieskin huomasi nämä punaiset jouset.
Kyllä se kolmesatku varmaan ripeämpi on, mutta olen todennut tämänkin tehon minulle normaaliajossa riittävän.
Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton, joten haluan kiittää myös teitä antamastanne informaatiosta automallin suhteen


Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Re: Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaa
Onnitteluni! Nyt tarvittaisiin siis jälleen enää kuvatuksia raadin ihailtavaksi.SLC-450 kirjoitti:...Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton...

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Joo...eli hankin siis sen CE:n Kiitoksia teille informaa
Kuulostaa hyvältä. Kuva olisi kiva:-).SLC-450 kirjoitti:Eli joulukuun 23. päivä saavuin suomeen "uudella" 220 CE:llä. Joululahja tuli siis ajallaan. Auto on vuosimallia -92
Auto on täysin alkuperäiskuntoinen ilman mitään ylimääräisiä spoilereita yms. Edes keltaisia etuvilkkuja en halua vaihtaa nykyään "niin tavanomaisiin" kirkkaisiin vilkkuihin![]()
Olitte siitä alustan löysyydestä ja mataluudesta arvuutelleet, niin tässä on ilmeisesti jonkunlainen alustasarja asennettuna. Ainakin tämä on normaalia matalampi, tukevampi ja katsastusmieskin huomasi nämä punaiset jouset.
Mielestäni tein hyvän valinnan ja löysin oikeanlaisen auton, joten haluan kiittää myös teitä antamastanne informaatiosta automallin suhteen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Hyvä valinta. Jos nyt kumminkin tulee jossain vaiheessa intoa kokeilla valkoisia vilkkuja tuohon autoon, niin minulta löytyisi yksi ylimääräinen pari.
Paljonko oli mittarissa, minkälaista varustetta jne. Kuvaa?
Tuomas
Paljonko oli mittarissa, minkälaista varustetta jne. Kuvaa?
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Kiitokset onnitteluista
Kuvia en tähän hätään saa, mutta laitan sitten vaikka näytille, kun vihdoin saan sen digikameran hankittua.. Kerron sitten vaikka samalla muita tietoja autosta myös, niin voitte sitten kuvien kera eläytyä näihin juttuihin
Nyt odottelen vielä postia tullilta. Kun päätös tulee, niin sitten pitää laskea onko siihen kameraan tarpeeksi hilloa jäljellä... Edellisessä autossani tulli rankaisi aika kovalla kädellä, niin nyt pitää olla ihan hissunkissun. Laittoivat siis edelliselle autolleni markkinahinnaksi 21t€, vaikka mielestäni järkevä hinta olisi ollut 16-17t€. On tämä kiva elää tälläisessä maassa, missä arvalla mitataan verojen määrää




Nyt odottelen vielä postia tullilta. Kun päätös tulee, niin sitten pitää laskea onko siihen kameraan tarpeeksi hilloa jäljellä... Edellisessä autossani tulli rankaisi aika kovalla kädellä, niin nyt pitää olla ihan hissunkissun. Laittoivat siis edelliselle autolleni markkinahinnaksi 21t€, vaikka mielestäni järkevä hinta olisi ollut 16-17t€. On tämä kiva elää tälläisessä maassa, missä arvalla mitataan verojen määrää


Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
No nyt on autolla reippaanlaisesti ajeltu ja edelleen ihan tyytyväisiä ollaan
Muutavia tyypillisiä kulutusosia olen joutunut vaihtamaan, mutta ei mitään ihmeempiä. Elikkä vesipumppu on vaihdettu, se monitoimirele vaihdettu, sekä ilmastointi täytetty ja todettu vuodottomaksi. Mikäs tässä kruisaillessa
Nyt sitten olisi näitä kuviakin viimein tarjolla.. ..Digikamera jäi tullin arvonnan jälkeen ostamatta, mutta sain kaverin kameran lainaan.
...Vahinko, että kuvat tulevat nyt vähän myöhässä ja hieman huonossa tilanteessa
Joudun luopumaan tästä helmestä pitkän harkinnan jälkeen, joten Kuvat on siis nähtävänä Nettiautossa ja myös sisätiloista kuvia olisi, mutta niitä en saa mihinkään laitettua...
Noh... ..Ulkokuvat löytyvät kuitenkin täältä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... tCol=@ord=
Autosta saapi kysellä numerosta 0505348736, tämän foorumin myydään palstalta, tai sähköpostiosoitteesta jani.niinimaki@student.kyamk.fi Myös YV:llä voi ottaa yhteyttä, täällä foorumilla kun tulee käytyä aika ahkerasti


Nyt sitten olisi näitä kuviakin viimein tarjolla.. ..Digikamera jäi tullin arvonnan jälkeen ostamatta, mutta sain kaverin kameran lainaan.
...Vahinko, että kuvat tulevat nyt vähän myöhässä ja hieman huonossa tilanteessa

Noh... ..Ulkokuvat löytyvät kuitenkin täältä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... tCol=@ord=
Autosta saapi kysellä numerosta 0505348736, tämän foorumin myydään palstalta, tai sähköpostiosoitteesta jani.niinimaki@student.kyamk.fi Myös YV:llä voi ottaa yhteyttä, täällä foorumilla kun tulee käytyä aika ahkerasti

Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008