Suuttimen pohjatiiviste
Suuttimen pohjatiiviste
Moi!
CDIn suuttimen vuotavan pohjatiivisteen / liekkirenkaan vaihto on käsitelty hyvin ja kattavasti täällä useaan kertaan.
Ko. asia itsellä työn alla mutta yksi pieni yksityskohta on epäselvä. Hommasin kuperat pohjatiivisteet (+ uudet kiristyspultit) niin kuinka päin tiivisteet pitää asentaa, kupera puoli ylöspäin vai alaspäin?
CDIn suuttimen vuotavan pohjatiivisteen / liekkirenkaan vaihto on käsitelty hyvin ja kattavasti täällä useaan kertaan.
Ko. asia itsellä työn alla mutta yksi pieni yksityskohta on epäselvä. Hommasin kuperat pohjatiivisteet (+ uudet kiristyspultit) niin kuinka päin tiivisteet pitää asentaa, kupera puoli ylöspäin vai alaspäin?
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Re: Suuttimen pohjatiiviste
...väärä tiiviste?
Kaikki mitä nähnyt ja asentanut, olleet suoria (Olikohan jonkin vlamistajan tiivisteissä reunoissa pikku viisteet).
Kaikki mitä nähnyt ja asentanut, olleet suoria (Olikohan jonkin vlamistajan tiivisteissä reunoissa pikku viisteet).
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Itsellä oli sama asia mietinnässä jokin aika sitten motonetin tiivisteiden kanssa. Selvää vastausta en löytänyt, niinpä hain paikallisesta tarvikkeesta toiset tiivisteet ja ne oli symmetrisiä molemminpuolin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Alkuperäinen tiiviste (ainakin om646:een) on toiselta puolelta suora ja toiselta kupera. En muista missä mutta jossain selitettiin, että kunnollisen tiiviyden aikaansaamiseksi tasainen pinta tulee suutinta vasten ja kupera kantta vasten.
Näin olen tehnyt ja hyvin toiminut.
Näin olen tehnyt ja hyvin toiminut.
Kettula kirjoitti:Moi!
CDIn suuttimen vuotavan pohjatiivisteen / liekkirenkaan vaihto on käsitelty hyvin ja kattavasti täällä useaan kertaan.
Ko. asia itsellä työn alla mutta yksi pieni yksityskohta on epäselvä. Hommasin kuperat pohjatiivisteet (+ uudet kiristyspultit) niin kuinka päin tiivisteet pitää asentaa, kupera puoli ylöspäin vai alaspäin?
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Kupera puoli kanteen päin, siinä kun on tasainen pinta joka sitten puristaa tiivisteen suuttimen mutteria vasten.
Mutterihan on reunoilta koholla mistä se tiivistyy prikkaa vasten, väärinpäin laitettuna tiivistimen keskiosaa ei paina mikään kantta vasten.
Mutterihan on reunoilta koholla mistä se tiivistyy prikkaa vasten, väärinpäin laitettuna tiivistimen keskiosaa ei paina mikään kantta vasten.
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Kiitokset kaikille vastauksista, nyt tämä asia on selvä ja viikonloppuna pääsee hyvillä mielin tiivisteen vaihtoon.
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Näin päin tuli itsekkin eilen laitettua. Kesti kyllä julmettoman kauan starttauksia ennenkuin jakso jäädä käymään. Mutta joku meni pieleen. Käy ilmeisesti vaan kolmella pytyllä. Olisko suutin voinut tulla tiensä päähän tässä samalla? Sain kaikki suuttimet kyllä sormi nostettua, kun havaitsin vuodon hajusta kabiinissa heti alettua. Joten ei niihin vauriota pitänyt syntyä. Starilla vikailmoitus 1 sylinterin smooth engine operation. Mutta siitä eteenpäin loppui eväät ja aikakin kesken. Olisko ideoita? En kyllä ehtinyt nollata vikakoodeja. Voisko yksi suutin jäädä pois pelistä vikakoodit vuoksi.
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
Re: Suuttimen pohjatiiviste
suuttimen liittimestä pinni karkas?
OT: tämä on muuten juttu jota on pitänyt selvitellä, muistelen jonkun foorumillakin raportoineen että voi ottaa liittimen irti lennosta eikä kone sammu... kun useimmat CR2 ikäiset eivät lähde edes käyntiin jos piuhassa katkos, mutta onko CR3 tässä suhteessa eri eläin?
Taasen piezothan pystyy 'toipumaan' tai ainakin yrittää uudelleen ruskutusta jos jostain syystä menee mykäksi mutta tavallinen solenoidisuuttimen käyttäytyminen on vähän epäselvää, ainakin minulle
OT: tämä on muuten juttu jota on pitänyt selvitellä, muistelen jonkun foorumillakin raportoineen että voi ottaa liittimen irti lennosta eikä kone sammu... kun useimmat CR2 ikäiset eivät lähde edes käyntiin jos piuhassa katkos, mutta onko CR3 tässä suhteessa eri eläin?
Taasen piezothan pystyy 'toipumaan' tai ainakin yrittää uudelleen ruskutusta jos jostain syystä menee mykäksi mutta tavallinen solenoidisuuttimen käyttäytyminen on vähän epäselvää, ainakin minulle
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Otin kyllä vuorotellen kaikkien suuttimien liittimet yksitellen irti koneen käydessä. Paitsi nelosen, kun en saanut sitä irti poistamatta vuotoletkua. Kokeilin sitten starttia ilman sitä niin ei suostunut edes käynnistymään. Mutta ton ykkös pytyn kohdalla käynti oikeastaan parani liittimen irroituksella. Starissa ja oli kyllä ehdoton kielto liittimen irroitukselle virroissa. Ymmärrettävää solenoidin takapotkun vuoksi. Ja vika oli mulla jo ilmaus starttauksien jälkeen j vasta sen jälkeen irroittelin liittimiä. Ai niin kone olis siis OM646.
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
Re: Suuttimen pohjatiiviste
Otin kyllä vuorotellen kaikkien suuttimien liittimet yksitellen irti koneen käydessä. Paitsi nelosen, kun en saanut sitä irti poistamatta vuotoletkua. Kokeilin sitten starttia ilman sitä niin ei suostunut edes käynnistymään. Mutta ton ykkös pytyn kohdalla käynti oikeastaan parani liittimen irroituksella. Starissa ja oli kyllä ehdoton kielto liittimen irroitukselle virroissa. Ymmärrettävää solenoidin takapotkun vuoksi. Ja vika oli mulla jo ilmaus starttauksien jälkeen j vasta sen jälkeen irroittelin liittimiä. Ai niin kone olis siis OM646.
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7