KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
.
Tämä 420cdi on ollut paras auto, mitä minulla on ollut.
Alussa oli vaikea tottua henkilöautojen jälkeen, mutta parhaiten tämä minun ajuilleni sopii.
Remontteina on ollut ilmajousituksen kompura, jonka vaihdoin jo etukäteen varulta, kun se jo äänsi pahasti, enkä halunnut sitä alkaa tien päällä korjaamaan ja hermoilemaan.
Uuden avaimen jouduin veholta hakemaan, kun entisen hävitin ja vara-avaimella ajelin.
Nyt talvella meni vaihdelaatikon servomoottori, jonka saa vaihto-osana veholta.
Helppo nousta kyytiin, hyvä näkyväisyys, melko hyvät ajo-ominaisuudetkin, urheiluauton suorituskyky - maasturin maasto-ominaisuudet, hyvät tilat, neliveto.
Silmällehän nämä ei niin kauniita ole, mustia möhköjä.
Mikään aikaisempi auto ei ole lähellekkään näin paljoa herättänyt negatiivisia reaktioita kanssa-autoilijoissa, vaikken ole edes sikaillut tällä.
Tämä 420cdi on ollut paras auto, mitä minulla on ollut.
Alussa oli vaikea tottua henkilöautojen jälkeen, mutta parhaiten tämä minun ajuilleni sopii.
Remontteina on ollut ilmajousituksen kompura, jonka vaihdoin jo etukäteen varulta, kun se jo äänsi pahasti, enkä halunnut sitä alkaa tien päällä korjaamaan ja hermoilemaan.
Uuden avaimen jouduin veholta hakemaan, kun entisen hävitin ja vara-avaimella ajelin.
Nyt talvella meni vaihdelaatikon servomoottori, jonka saa vaihto-osana veholta.
Helppo nousta kyytiin, hyvä näkyväisyys, melko hyvät ajo-ominaisuudetkin, urheiluauton suorituskyky - maasturin maasto-ominaisuudet, hyvät tilat, neliveto.
Silmällehän nämä ei niin kauniita ole, mustia möhköjä.
Mikään aikaisempi auto ei ole lähellekkään näin paljoa herättänyt negatiivisia reaktioita kanssa-autoilijoissa, vaikken ole edes sikaillut tällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:56
- Paikkakunta: kokkola
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Mulla ollut nyt n.puoli vuotta 320cdi -06 . Ajettu n.225tkm ja ihan rehti suomiauto. On AMG-ulko-osilla ja ilmeisesti sport paketilla. Ensi töikseni vaihtelin jakoketjun, jossa oli jo venymää. Softasin auton asianmukaisesti ja tyhjenneltiin dpf. Kulutus laski maantiellä siedettävälle .n 7-8ltr tasolle, mutta kaupungissa haukkaa kyllä yllättävän paljon (13-14ltr) pienessä nurkka ajossa. Kulkupuoli parani varsinkin maantievauhdeissa tosi paljon...eihän tuo mikään raketti oo, mutta hyvin ehtii.
Miinuksena ajovalojen huono teho ja suht korkea kulutus. Muuten on erittäin asiallinen meidän tarpeisiin.
Mulla vaihtoehtoina oli autoa etsiessä BMW X5 tai X6, mutta tarvittavilla höysteillä oleva bmw olisi ollu n.2x kalliimpi vs tämä mersu.
Vähän "kolokko" ML on verrattuna esim edelliset bmw:t, mutta mun silmään vähintään yhtä hyvän näköinen kuin X5 ja ominaisuksiltaan suhteessa hintaan aivan ylivoimaisesti parempi ostos kuin bmw.
Miinuksena ajovalojen huono teho ja suht korkea kulutus. Muuten on erittäin asiallinen meidän tarpeisiin.
Mulla vaihtoehtoina oli autoa etsiessä BMW X5 tai X6, mutta tarvittavilla höysteillä oleva bmw olisi ollu n.2x kalliimpi vs tämä mersu.
Vähän "kolokko" ML on verrattuna esim edelliset bmw:t, mutta mun silmään vähintään yhtä hyvän näköinen kuin X5 ja ominaisuksiltaan suhteessa hintaan aivan ylivoimaisesti parempi ostos kuin bmw.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onko niillä kanssa-autoilijoilla ollut taipumusta pakottaviin ohituksiin ?tuikku kirjoitti: Mikään aikaisempi auto ei ole lähellekkään näin paljoa herättänyt negatiivisia reaktioita kanssa-autoilijoissa, vaikken ole edes sikaillut tällä.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
.
Joo, hirveät halut kilvan ajuun.
Monta kertaa on käynyt, että tien varteen pysähtyminen on ollut sitten lopulta ainut keino keskeyttää se ahdistaminen.
Joo, hirveät halut kilvan ajuun.
Monta kertaa on käynyt, että tien varteen pysähtyminen on ollut sitten lopulta ainut keino keskeyttää se ahdistaminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Eli tehoa tarviit lisää, eihän siinä muu autatuikku kirjoitti:.
Joo, hirveät halut kilvan ajuun.
Monta kertaa on käynyt, että tien varteen pysähtyminen on ollut sitten lopulta ainut keino keskeyttää se ahdistaminen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Oliko se km/h siinä kehällä vai keskellänäytölläMouTine kirjoitti:Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
mutten sopii jenkki mittariksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Ainut asteikko ulkokehällä ja KM/H merkintä.CDI203 kirjoitti:Oliko se km/h siinä kehällä vai keskellänäytölläMouTine kirjoitti:Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
mutten sopii jenkki mittariksi
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta tässä taas normaalisti 260:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=next" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
On se jenkkimallin auto/mittaristo. Asteikon voi muuttaa mph/km, mutta numerot ei muutu.
Omassa muutin maileiksi äsken, niin nyt on sitten 260 mph huiput
Oletin että tämä on yleinen käytäntö mersuissa (tämänikäisissä), ainakin W220:ssa on jo tälleen tuo mph/km.
Omassa muutin maileiksi äsken, niin nyt on sitten 260 mph huiput
Oletin että tämä on yleinen käytäntö mersuissa (tämänikäisissä), ainakin W220:ssa on jo tälleen tuo mph/km.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
No niin, selvisi sitten tämäkin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Joo ja tunnistaahan nuo jenkkiversioiksi heti keulasta kun on nuo oranssit heijastimet lisänä umpioissa.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Totta, mutta on noita näkynyt tolla oranssilla heijastimella aika paljon ihan täkäläisiäkin autoja. Tosin tuossa valkoisessa on noi kulmajenkkimarkkerit, mitkä euro-malleissa on vilkkuina. Katsoin itse vaan että takaluukussa on kilven kolo leveä, mutta se taitaakin olla noissa kaikissa leviä.Thetic kirjoitti:Joo ja tunnistaahan nuo jenkkiversioiksi heti keulasta kun on nuo oranssit heijastimet lisänä umpioissa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Vaihtelin peräöljyn (Takaperä) eilen, mutta miten se pitäisi oikeaoppisesti tehdä. Erikoista ettei WISsissä ole siihen mitään ohjetta
Lukollinen perä, jonka tilavuus 1.6l, ulos tuli 1.5 ja kauhean mustaa tököttiä, varmaan alkuperäistä 220 tkm ajettua. Perä on vissiin jotain alumiinisekoitetta, kun ei ollut ruostetta yhtään ja proputkin aukesi kuin uudesta. Laitoin sinne sisään 1.6l ja ei vielä tullut propusta pihalle mitään, lisäsin sitten vielä 2 desiä ja vieläkään ei valunut yli No otin sitten pois tuon 2 desiä ja sinne jäi se 1.6l, mutta mikähän tässä nyt meni väärin, vai eikö pitäisikään valua yli? Muuta en itse keksinyt kuin öljyn lämpötilan joka tuohon vaikuttaisi, kylmää öljyä sinne menee kyllä reilusti enemmän, kun pitäisi, jos vaan ruuttaa menemään. Öljyksi joutui laittamaan alkuperäistä tavaraa, kun ei löytynyt tuolla luokituksella mistään muuten: (MB 235.15) 001 989 59 03 10
Lukollinen perä, jonka tilavuus 1.6l, ulos tuli 1.5 ja kauhean mustaa tököttiä, varmaan alkuperäistä 220 tkm ajettua. Perä on vissiin jotain alumiinisekoitetta, kun ei ollut ruostetta yhtään ja proputkin aukesi kuin uudesta. Laitoin sinne sisään 1.6l ja ei vielä tullut propusta pihalle mitään, lisäsin sitten vielä 2 desiä ja vieläkään ei valunut yli No otin sitten pois tuon 2 desiä ja sinne jäi se 1.6l, mutta mikähän tässä nyt meni väärin, vai eikö pitäisikään valua yli? Muuta en itse keksinyt kuin öljyn lämpötilan joka tuohon vaikuttaisi, kylmää öljyä sinne menee kyllä reilusti enemmän, kun pitäisi, jos vaan ruuttaa menemään. Öljyksi joutui laittamaan alkuperäistä tavaraa, kun ei löytynyt tuolla luokituksella mistään muuten: (MB 235.15) 001 989 59 03 10
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Nyt on 221 tkm mittarissa ja rupesi takakaaret kaipaamaan huoltoa:
Sisälokari irrottamalla tuolta(kin) paljastui tuolleinen lippa, johon sonta kerääntyy. Itse lippa on kyllä muovia, kun on osa helmaa, mutta muhii kivasti siellä peltiä vasten ja tuosta mentäessä auton alle, niin kyllä siitä tunkinnostopisteestä parikerrosta ruosteista peltiä irtosi. Onneksi jäi kuitenkin sen verta vielä ettei sentään tarvinnut hitsata.
Pintaruostetta löytyi muualtakin sisälokarinalta ja nämä tuli hiottua ja käsiteltyä fosforihapolla ja sen jälkeen temacoat RM40 päälle ja kotelusuojaa...
Sisälokari irrottamalla tuolta(kin) paljastui tuolleinen lippa, johon sonta kerääntyy. Itse lippa on kyllä muovia, kun on osa helmaa, mutta muhii kivasti siellä peltiä vasten ja tuosta mentäessä auton alle, niin kyllä siitä tunkinnostopisteestä parikerrosta ruosteista peltiä irtosi. Onneksi jäi kuitenkin sen verta vielä ettei sentään tarvinnut hitsata.
Pintaruostetta löytyi muualtakin sisälokarinalta ja nämä tuli hiottua ja käsiteltyä fosforihapolla ja sen jälkeen temacoat RM40 päälle ja kotelusuojaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
pitkästä aikaa tuli palattua jenkkien jälkeen mersun pukille.
ML offroad paketilla tuli hankittua, mitenkäs airmatic alustaa voi/pystyy huoltamaan? onko kuivuria tai jms?
Vai pitääkö oottaa koska pussi tai iskari korkkaa ja sitten vasta korjata?
ML offroad paketilla tuli hankittua, mitenkäs airmatic alustaa voi/pystyy huoltamaan? onko kuivuria tai jms?
Vai pitääkö oottaa koska pussi tai iskari korkkaa ja sitten vasta korjata?
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Ainkin suodatin vaihtaa ja sen letku tarkistaametalman kirjoitti:pitkästä aikaa tuli palattua jenkkien jälkeen mersun pukille.
ML offroad paketilla tuli hankittua, mitenkäs airmatic alustaa voi/pystyy huoltamaan? onko kuivuria tai jms?
Vai pitääkö oottaa koska pussi tai iskari korkkaa ja sitten vasta korjata?
Mökkillä
'
'
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Siinä ei vissiin ole mitään kuivuria ilmajärjestelmässä?
Tai ei tartte laittaa talvea vasten mitään öljyä tai jäätymisen esto ainetta?
Tai ei tartte laittaa talvea vasten mitään öljyä tai jäätymisen esto ainetta?
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Kuivuri löytyy kompurasta ja siellä on kourallinen ryynejä. Itsellä olivat aika kosteana, kun vuosi sitten avasin ja kuivatin. Mittarissa tuolloin oli n. 235tkm.Siinä ei vissiin ole mitään kuivuria ilmajärjestelmässä?
Tai ei tartte laittaa talvea vasten mitään öljyä tai jäätymisen esto ainetta?
Myös imuilmansuodatin kannattaa vaihtaa ja tarkistaa imuilmaletkun kunto. Tapaa murtua ajan myötä varsinkin viimeisestä "kurvista" ennen kompuraa.
- Mika Mallikas
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
2011 300 CDI BE parin tuhannen kilometrin keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.8. Vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, paljonkohan mahtaa tietokone laskea väärin...
Osaako joku kertoa mikä on kyseisen muoviosan nro tai nimi suomeksi, saksaksi tai englanniksi? Pitäisi sellainen löytää vasemmalle puolelle.
Osaako joku kertoa mikä on kyseisen muoviosan nro tai nimi suomeksi, saksaksi tai englanniksi? Pitäisi sellainen löytää vasemmalle puolelle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Kulutus mittarin heitto selviää tankamalla pari kertaa täyteen samalla tavalla ja siitä laskemalla,Mika Mallikas kirjoitti:2011 300 CDI BE parin tuhannen kilometrin keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.8. Vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, paljonkohan mahtaa tietokone laskea väärin...
Osaako joku kertoa mikä on kyseisen muoviosan nro tai nimi suomeksi, saksaksi tai englanniksi? Pitäisi sellainen löytää vasemmalle puolelle.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00731/14666837.jpg] ][/url]
(0.5-1L)
Mökkillä
'
'
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tällainen ML 320 CDI W164 olisi kovasti kiikarissa. Onko viimeaikaisia suosituksia tämän mallin suhteen? Kovin vähän on edelleen kirjoituksia mallista, vaikka näiden hintataso alkaa olemaan jo ihan järkevä.
Tuontiautoa tässä funtsailen, kun muutaman itselleni varusteineen sopivan auton kävin kotimaassa katsomassa ja ruostetta tuntuu jonkin verran kaarissa/takaluukuissa olevan sekä karvalakkeja varusteluiltaan. Tuontivehkeet Saksassa näyttävät olevan selkeästi parempi peltisiä, pääosin ilmajousituksella ja muutoinkin paremmin varusteltuja. Airmatic lienee näissä ihan toimiva järjestelmä, kunhan ennakoi normaalit ilmajousituksen murhepaikat ja hyväksyy vähän isommat kulut pussien/iskarien vaihdoissa. Vaihtotyöt eivät netistä löytyvien ohjeiden mukaan näytä olevan mitään järjettömän työläitä. Moottorin murheet ovat myös hyvin tiedossa (mm. jakoketju ja lauhduttimen tiivisteet).
Onko 200 tai 300 tkm ajetuissa jotain suurempaa eroa korjauksien suhteen? Eli onko parempi ostaa reippaasti ajettu, jossa jonkin verran jo korjailuja tehty?
Henkilömallit ovat tietysti ekologisempia, mutta vähän sivussa asuvana tukevalle, talvisin lumessa ja loskassa möyrivälle autolle on tarvetta. Ja auton loppusijoituspaikaksi tällaista ollaan ostamassa, joten sillä olisi kiva saada varusteiltaan mieleinen laite.
Tuontiautoa tässä funtsailen, kun muutaman itselleni varusteineen sopivan auton kävin kotimaassa katsomassa ja ruostetta tuntuu jonkin verran kaarissa/takaluukuissa olevan sekä karvalakkeja varusteluiltaan. Tuontivehkeet Saksassa näyttävät olevan selkeästi parempi peltisiä, pääosin ilmajousituksella ja muutoinkin paremmin varusteltuja. Airmatic lienee näissä ihan toimiva järjestelmä, kunhan ennakoi normaalit ilmajousituksen murhepaikat ja hyväksyy vähän isommat kulut pussien/iskarien vaihdoissa. Vaihtotyöt eivät netistä löytyvien ohjeiden mukaan näytä olevan mitään järjettömän työläitä. Moottorin murheet ovat myös hyvin tiedossa (mm. jakoketju ja lauhduttimen tiivisteet).
Onko 200 tai 300 tkm ajetuissa jotain suurempaa eroa korjauksien suhteen? Eli onko parempi ostaa reippaasti ajettu, jossa jonkin verran jo korjailuja tehty?
Henkilömallit ovat tietysti ekologisempia, mutta vähän sivussa asuvana tukevalle, talvisin lumessa ja loskassa möyrivälle autolle on tarvetta. Ja auton loppusijoituspaikaksi tällaista ollaan ostamassa, joten sillä olisi kiva saada varusteiltaan mieleinen laite.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Melkoinen tarina IS
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tänään vaihtui B170 ML350:en, W164 bensakoneella. Aikamoiset kyydit antaa kyllä Toivotaan huolettomia vuosia (toiveajattelua).
Monenlaista vehjettä on tullut ajettua, mutta noin hyvää kyytiä ei vielä ole saanut autolta koskaan.
Monenlaista vehjettä on tullut ajettua, mutta noin hyvää kyytiä ei vielä ole saanut autolta koskaan.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Hyvä valinta,
tarkista ajoittain että vettä ei seiso taka samin lähetyvillä
taka sivuverhoilun takan, pohjalla takavalon ala puolella
hantin puolella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Ok. Kiitos vinkistä. Pitää tarkistella heti huomenna, kun päivä valkenee. Vähän pelotti tällainen hankkia, mutta aina, kun on autokauppaa koittanut tehdä järjellä niin ajomukavuus on ollut vähän niin ja näin, käyttökulut kylläkin pienet. Mutta aina, kun vetänyt kuumehoureessa tunteella niin ollut asiat päinvastoin
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onkos minkä verran rullattu 350 bensa? Onkohan jakopää ja tasapainoakseli laitettu? Tarkistitko osuuko riskiryhmään?
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
En tarkistanut, mistä? 195tkm ajettu. Suomi-auto, 120tkm asti Veholla huollettu, sen jälkeen käyttäjä huoltanut/huollattanut jossain, ei ole merkannut kuitenkaan eli myynti-ilmoituksessa mainittu ”hyvä huoltokirja” on siistikansinen ja paljon tyhjiä sivuja. Moottoriöljy oli ihan ok näköistä. Huoltaa täytyy kuitenkin mahdollisimman pian. Miten tuo akseli oireilee?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/
Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"
On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.
TJ
Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"
On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.Maastis kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/
Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"
On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.
TJ
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Auto myyjä tietämätön ketju vaivoista niin vissin...B170 kirjoitti: ↑Ti 26.01.2021 07:41Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.Maastis kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/
Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"
On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.
TJ
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
se hyvä näissä on verratuna pienmpään bensaan 271
missä jako päähajoaa usein totalisesti(muu kone siinä sivussa) ilman varoituksia,
eli ajelet sen enemittä murheita ja jos oireita tule et ajele enen korjausta yleensä oireet tulee hyvissä ajoin ennen
totali tuhoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659