Mr.Human kirjoitti:Tuli 2015 1.6l 180 bensa sedani haettua Saksasta viikko sitten.
Ja mistä saisi polttolämmittimen (kehä 3 ympäristössä tai siitä itään vaikka Porvooseen saakka) mikä lämmittäisi myös moottorin?
Oliko lämppäri tms ketjussa juttu että moottorinkin saa lämpiämään yhden johtimen irroituksella vesiventiilistä...
Nippe kirjoitti:
Tähän tietty oletuksena että autossa on jo valmiina polttoainetoiminen lisälämmitin.
Juu, mutta lähinnä tuo siihen että "jokainen" lämppärin asennukseen perehtynyt firma saa asennettua sen ja moottorin lämpiämättömyys joka aikaisemmin oli ongelma ratkeaa em ohjeella.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kokeilin kaivella netistä infoa mutten löytänyt, kysymys kuuluu : Mitä eroa on Distronic Plus ja Distronic Pro:lla? Osaisko joku valaistunut kertoa asiasta. Itselleni siis tulossa ruotsista valkoinen 2016 mallia oleva s205 220cdi 4maticcina. Varusteina ILS, distronic, webasto, kamerat, sähköluukku, burmesterit, AMG sisä ja ulkopaketilla. Onko myös tosi että webasto lämmittää vaan sisätilaa? Jos näin on niin saako ohjelmoitua tai värkättyä mitenkään niin että lämmittää myös konetta? Innolla odotan autoa ja sen ominaisuuksia.
Meesumees67 kirjoitti:Kokeilin kaivella netistä infoa mutten löytänyt, kysymys kuuluu : Mitä eroa on Distronic Plus ja Distronic Pro:lla? Osaisko joku valaistunut kertoa asiasta. Itselleni siis tulossa ruotsista valkoinen 2016 mallia oleva s205 220cdi 4maticcina. Varusteina ILS, distronic, webasto, kamerat, sähköluukku, burmesterit, AMG sisä ja ulkopaketilla. Onko myös tosi että webasto lämmittää vaan sisätilaa? Jos näin on niin saako ohjelmoitua tai värkättyä mitenkään niin että lämmittää myös konetta? Innolla odotan autoa ja sen ominaisuuksia.
Enpä ole Distronic Pro:sta kuullukkaan.
Webaston lämmityshommaan liittyen on tossa pari postausta ylempänä linkki aiheeseen
Meesumees67 kirjoitti:Kokeilin kaivella netistä infoa mutten löytänyt, kysymys kuuluu : Mitä eroa on Distronic Plus ja Distronic Pro:lla? Osaisko joku valaistunut kertoa asiasta. Itselleni siis tulossa ruotsista valkoinen 2016 mallia oleva s205 220cdi 4maticcina. Varusteina ILS, distronic, webasto, kamerat, sähköluukku, burmesterit, AMG sisä ja ulkopaketilla. Onko myös tosi että webasto lämmittää vaan sisätilaa? Jos näin on niin saako ohjelmoitua tai värkättyä mitenkään niin että lämmittää myös konetta? Innolla odotan autoa ja sen ominaisuuksia.
Enpä ole Distronic Pro:sta kuullukkaan.
Webaston lämmityshommaan liittyen on tossa pari postausta ylempänä linkki aiheeseen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei tuollakaan ole mainintaa Distronic Pro:sta, mahtaisko vain olla jonkun venäläisen VIN-dekooderin käännöksiä se Pro.
Siis tuossa PDF:ssä on kyllä varsin seikkaperäisesti selitetty mistä tässä on kyse, ellei sitten ole täysin harhaanjohtavasti muotoiltu, tai väärin ymmärretty omalta osaltani.
Mutta siis varustekoodilla 239 saa "tutkaohjatun vakionopeudensäätimen" ja sillä siisti. Sen sijaan koodilla 233 järjestelmä osaa paremmin sopeutua erikoisempiin tilanteisiin eli esim. edellä ajava ajaa poistumisramppiin, tai kaistanvaihtoihin (oma tai edessä liikkuva muu auto). Järjestelmä kiihdyttää ja hidastaa aikaisemmin, käyttää eri tehoisesti jarruja kuin koodilla 239 ja nämä ominaisuudet siis perustuvat siihen, että on "laajakulmaisemmat" tutkat autossa.
Ei siis ihan niin suuri ero arkisessa hyödyllisyydessä kuin Keyless Start vs. Keyless Go mutta melkein.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Ei tämä Distronic PRO ihan venäläisten VIN-dekoodereiden huuhaata ole, saman tekstiselityksen antaa virallinen EPC.
Tuo linkattu PDF on ihan hyvä mutta auttamattoman vanha nykyautoista puhuttaessa. Se on ongelma kun sama varustekoodi ei aina tarkoita täsmälleen samaa juttua korimallista riippumatta.
Jotenkin EPC:n kukkaselta tuo PRO vaikuttaa kun jostain 221:stä alkaen siellä puhutaan Distronic PRO:sta. Toisaalta ihan uudetkaan hinnastot ei tuollaista PRO-vaihtoehtoa tunne. Varmasti tuolle joku selitys löytyy jossain vaiheessa.
Nyt on auto ollut pari päivää alla ja on lysti kampe! Tuossa ylempänä pohdittiin sitä Distronic Pro ja Distronic Plussaa, niin ajotietokone vakkarin käynnistäessä näyttää Distronic Plus active, sinänsä mielenkiintoinen.
Jyri1387E kirjoitti:Eilisen lumipyryn läpi ajelun seurauksena tuli vikatila moottoriin (keltainen Check Engine) ja auto meni jonkinlaiseen limp modeen. Lumipyryssä madelleessa letkassa tuli ajeltua noin 70km ja vikavalo syttyi vain parin kilometrin päässä kotoa joten tien varteen en jäänyt. Onneksi paikallinen korjaamo sai auton pienen odottelun jälkeen tarkistettavaksi ja selvisi, että ilmanputsari oli jäässä.
Uusi putsari sisään ja samalla sain jotain päivityksiä jotka aktivoivat jälleen SOS -järjestelmän. Happy camper - hienoa palvelualttiutta merkkihuollolta Hyvinkäällä ja kiitokset toistamiseen!
Ensimmäisen kerran tulee tämmöinen vika joten ehkä nuo pari viestiä aikaisemmin kerrotut vihjeet ilmanoton säätämisestä talvikaudelle pitää ottaa käyttöön?
Itselläni Ruotsista tuotu 2015 vuoden C250 AMG paketilla. Tammikuussa käynyt kaksi kertaa tämä, eli moottorin keltainen vikavalo tauluun ja auto vikatilaan. Ekalla kerralla nilkutin noin 150km, että pääsin pajalle missä tutkimisen jälkeen selvisi, että ilmanputsari aivan märkä. Vikakoodi ilmoitti nokipitoisuudesta ja massamittarista. Putsari kuivattiin ja tehtiin kalibrointi, jonka jälkeen auto toimi taas normaalisti kunnes kului pari viikkoa ja uusi lumipyry kuorrutettuna aurausauton lumipölyllä. Auto löi kesken matkan jälleen saman vikatilan ja tänään taas pajalle eri kaupungissa. Samat vikakoodit ja putsari lumessa. Tällä kertaa putsari vaihdettiin uuteen ja tehtiin sama kalibrointi, jotta vikatila saatiin pois. Katsotaan kuinka huomenna käy kun lähtee pitkälle reissulle mahdollisessa lumipyryssä. Voin sanoa, että ärsyttää ihan huolella näin lapsellinen ongelma joka maksaa joka kerta jonkin satasen. Tänään askartelin maskisuojan, josko siitä olisi apua!
Veholla sanottiin, että tarjolla on uudenmallinen suodatin, mutta ilmanottoa ei muuten olisi muokattu saman mallin autoihin. Hieman eriävää tietoa siis! Omalla kohdalla eka mersu ja näiden ongelmien jälkeen saattaa olla viimeinen muutenhan auto on aivan loistava ja tuo 250 kone oikein mukava päästellä!
Minulta ottivat huollossa imuputken pois kun meni vikatilaan ja sanoivat että kesäksi voi laittaa takaisin paikalleen. Vikatila tuli vasta parin viikon jälkeen lumipyryn jälkeen. Samalla asensivat tuon uudenmallisen suodattimen. Matka jatkui mobilon piikkiin ja muut kulut hps:n piikkiin
jysi kirjoitti:Koodi on 851, sisältää etusivulasit ja myös tuulilasin, paitsi jos autossa on lasiin heijastettava HUD-näyttö - silloin parempi tuulilasi tulee jo näytön mukana.
Suhinoihin on tehty ainakin ovien, peilien ja tiivisteiden säätöjä.
Jos takuuseen on vaihdettu sivulasit suhinoiden eliminoimiseksi, niin näkyykö huoltohistoriassa, että on asennettu koodin 851 glasit?
jysi kirjoitti:Koodi on 851, sisältää etusivulasit ja myös tuulilasin, paitsi jos autossa on lasiin heijastettava HUD-näyttö - silloin parempi tuulilasi tulee jo näytön mukana.
Suhinoihin on tehty ainakin ovien, peilien ja tiivisteiden säätöjä.
Jos takuuseen on vaihdettu sivulasit suhinoiden eliminoimiseksi, niin näkyykö huoltohistoriassa, että on asennettu koodin 851 glasit?
En varmuudella tiedä mutta jos muutkin takuutyöt näkyy niin kai nämäkin?
Huoltodokumentissa GI72.10-P-061763 on 7 askelta suhinattomuuteen ja tämä on se viimeinen vaihtoehto jos mikään muu ei auta.
Mutta jos (sivu) laseista päältä katsoen näkyy 2 kerrosta, löytyy AS1 tai XI-merkinnät on se laminoitua -> akustiikkalasit
Tuli ostettu Saksan tuontidiesel 2.1 litrasella, 2015 vuosimallia. Toisena autona tallissa on samanikäinen A-sarjalainen. Tämä C-sarjan farmari on toiminut hyvin, mutta pari kertaa olen huomannut takalasin kuumentuvan aivan itsekseen. Ihan pieni käry tulee. Mistähän tuo johtuu? Toinen, miten tuota Adblueta lisätään? Ilmoitteleeko ajotietokone, paljonko kuluu?
Eli vähän tuota ureaa kuluu, ei tarvitse olla pönikkää takakontissa. Mut mites tuo parin viikon välein kuumentuva takalasi? Lämpenee siis aivan itsestään ja ihan käryn haju ulkona.
nakkipata kirjoitti:Eli vähän tuota ureaa kuluu, ei tarvitse olla pönikkää takakontissa. Mut mites tuo parin viikon välein kuumentuva takalasi? Lämpenee siis aivan itsestään ja ihan käryn haju ulkona.
Tämä liittyy hiukkaspolttoon, jotta pönttö saadaan 650 asteeseen.
Tuli viimeviikolla hankittua ensimmäinen mersu.
2018 C200d 2.1motilla ja 9G laatikolla. Vain 9000km mittarissa.
Muuten aivan huippu auto, mutta regasmelu ihmetyttää.
Sellaista tosi vaihtelevaa vouvaus ulitusta jyristystä on jo luokkaa 30km/h alkaen
Alla on Contin IceContact2 225/50 17 T
Samaa melua samoilla renkailla koeajo -19 facelift mallissa, jopa pahempana...
KimeH kirjoitti:Tuli viimeviikolla hankittua ensimmäinen mersu.
2018 C200d 2.1motilla ja 9G laatikolla. Vain 9000km mittarissa.
Muuten aivan huippu auto, mutta regasmelu ihmetyttää.
Sellaista tosi vaihtelevaa vouvaus ulitusta jyristystä on jo luokkaa 30km/h alkaen
Alla on Contin IceContact2 225/50 17 T
Samaa melua samoilla renkailla koeajo -19 facelift mallissa, jopa pahempana...
Rengaskauppaan?
Kyllä sitä rengas melua on tässä mallissa.Sen olen todennut.Siihen kyllä ajan mittaa tottuu kun kuulo heikkenee. Contit ovat äänekkäät kun ovat rungoltaan niin kovat.
En tiedä hiljeneekö kun vaihtaa rengas merkkiä.Eikö sulla kuulu suhinoita ovien kohdalta? Se on tuttu ongelma tässä mallissa.
Mulla 250 bensa 2016 ja moottorin vikavalo syttyi. Nox-anturi kypsynyt. Ajettu 39000km. Meni onneksi tehtaan takuuseen. Korjaus olisi ollut melkoisen hintavaa. Ovat kuulemma aika kulutustavaraa.