Joop; kulutus tosissaan yllätti, ei pääse oikein edes ajamaan sitä taloudellista 80km/h kyytiä että osaisi sanoa miten alas voisi mennä. Tuo omasi saattaa tietysti kutitella taas painamaan kaasua enemmän, harmi kun konetta ei saanut tähän 166-sarjaan. Muutenkin mentiin ulkonäössä omasta mielestä takapakkia 164-sarjaan verratessa..
Mutta joo, kyllä nuo nimenomaiset saksanmaasturit käytössä olleena tietysti antavat vertailupohjaa, kun vielä peräkkäin tulivat taloon aika lyhyellä aikavälillä. Tuo Q7 oli sinällään aika jännä tapaus, että kun A6:lla ajanut kaveri kaveri kiipesi innoissaan kyytiin päästessään Isoon Maasturiin, niin kyllä vähän loukkaannuin kun olikin ukko ihan pettynyt. Ei oikein nähnyt suurtakaan eroa omaansa, paitsi tietysti korkeuden, vaikka hintaluokka olikin vähän erilainen. Mutta oikeassa se oli, ei se Q7 kyllä iso ole sisältä jos vaikka tuohon X5 verrataan.
Mutta hienoja maastureita Audi ja BMW tekee, onhan niillä myös omat hienot puolensa; Audissa oli dieselvinkkelissä aivan mahtava ääni ja vääntöä 800nm, se kyllä pisti suun korviin.
Tuohon GL:ään vielä palatakseni, en nyt jaksa hakea verrokkien speksejä tähän mutta peffa sanoo että kaikista korkeimmalla saa istua noista ja sehän tietysti antaa sellaista tietynlaista "hauskuutta" siihen ajamiseen myöskin, etenkin jos vaikka ruuhkissa nostaa auton yläasentoon. Sieltähän sitä voi tutkailla parasta kaistaa ja onhan siinä sellaista ison auton meininkiä kun tuollaista tuuppaa, vaikka ei nuo mitään raketteja tietysti ole.
Sivuan vähän aihetta mutta kävin ennen oman GL:n löytymistä yön yli testaamassa myös uudet Q7:n ja Volvon XC90:n. Hienoja autoja ovat, sisätilojen laadukkuus ja materiaalit aivan upeita yksityiskohtia täynnä ja kaikki tuoreet sähköhärpäkkeet+audiot ihan huikeita. Mutta...vaimo tokaisi että ei nää mitään maastureita ole vaan ylikasvaneita henkilöautoja. Aloin sitä miettimään ja niin, kummatkin ovat sangen matalia ja järjestelmä etenkin Volvossa ei yli 40km/h anna edes ajaa yläasennossa. Itselle taas tuo oli se seikka, mikä oli hyvin ratkaiseva valintaan. Volvossa oli kyllä ihan tolkuttoman tyylikäs tuo ohjaamo...jotenkin positiivisesti erilainen kaikkiin muihin verrattuna.
Rey; ei muuta kuin joku viikonloppu tiukka reittisuunnitelma ja käyt kokeilemassa kaikki ehdokkaasi ihan peräkkäin. Siinä sen huomaa heti mikä mättää ja mikä ei
