mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vautia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Viimeksi muokannut Dave, To 04.11.2004 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin liittyvät vikavalot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vautia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Jarkko S. jutteli tuosta minun automaattilaatikosta (sähköinen ohjaus), että mikäli ohjausyksikön 'poistaisi' vai oliko se nyt kierroslukutiedon estäisi laatikolta, se menisi jonkinlaiseen vikatilaan, jossa vain ykkösvaihteella voisi raahautua huoltoon...eli kepillä ei saisi isompia pykäliä päälle.

Jarkko varmaan kommentoi tätä, mutta katsele toimiiko kierroslukusydeemit. Onkohan noilla abseilla, luistonestolla ja laatikolla jotakin yhteyttä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Dave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vauhtia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Niin, jarruvalokytkin vaihdettu, myös sitä epäilty vian aiheuttajaksi, ei auttanut. Kertokaa jos tulee vinkkejä mieleen? HIukan vaarallinen peli ajella varsinkin talvella, jos se taas päättää nakata pienempiä vaihteita sisään 80 vauhdissa..asfaltilla veti takapään lukkoon kun päätti jostain syystä, että 2 tai 1. on sopiva vaihde..vaihtoi ensin vapaalle itsestään ja sitten heti perään 4,3,2,1...ja vapautin vaihteen itse kepistä heti kun kerkesin..
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mistähän mesen automaatti tunnistaa auton nopeuden? Laatikko ilmeisesti "kuvittelee" nopeuden aivan toiseksi kuin se todellisuudessa on, mutta joka tapauksessa auto on tällä hetkellä hengenvaarallinen ja ihmettelen miten tälläisiä autoja saa ylipäätään valmistaa, jotka ilman sen suuremmin varoittelematta rykäsevät ykkösen silmään satasen vauhdissa ja sitten mennään perä lukossa, ennekuin saa pykälän vapaalle!!
Dave kirjoitti:
Dave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vauhtia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Niin, jarruvalokytkin vaihdettu, myös sitä epäilty vian aiheuttajaksi, ei auttanut. Kertokaa jos tulee vinkkejä mieleen? HIukan vaarallinen peli ajella varsinkin talvella, jos se taas päättää nakata pienempiä vaihteita sisään 80 vauhdissa..asfaltilla veti takapään lukkoon kun päätti jostain syystä, että 2 tai 1. on sopiva vaihde..vaihtoi ensin vapaalle itsestään ja sitten heti perään
4,3,2,1...ja vapautin vaihteen itse kepistä heti kun kerkesin..
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Muistelen, että yleisesti vm-97 mb:ssä on ollut vikoja vaihteensiirron elektroniikassa.
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja booser »

Benediktus kirjoitti:Muistelen, että yleisesti vm-97 mb:ssä on ollut vikoja vaihteensiirron elektroniikassa.
Huh, onneksi on -96 mallinen manuaalilootalla, niin ei vaihtele ilman kuljettajan käskyä.

Mites jos hommaisi jonkun 1999-2000 400-500 tkm ajetun W210 CDI automaatin, niin olisiko korjaamokäyntiä korjaamokäynnin jälkeen..

Vanha Taksi:han tommoinen olisi varmasti.. :?:

Mutta CDI ja ESP ja Ilmastointi tulisi kylkiäisenä..

Suora hinta käteisostolle Dealer ja muut !!! 200CDI man / aut , 220 CDI man / aut. Vanha PK-seudun taksi...

Ei varmaan 99-00 irtoa lähellekkään 20 T E??

Ja noissa olisi vielä voimassa se Mesen 8v takuu oville ja luukulle.

No joo, kohta jätän ostoilmon W124 mesestä, mutta suvussa pyörii tommoisia W210 220D..

Boozer
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Juu, eli tuntuu koko pirssi menevän jonkulaiseen vikatilaan, ja ainakin laatikko reagoi asiaan "pakkokytkemällä" yhden vaihteen jolla pääsee esim lähimmälle korjaamolle tai kotio. Vika voi periaatteessa olla missä tahansa.

Sähkövermeet on kivoja kun toimivat mutta vianetsintä voi olla v****maista :)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Oi kevyesti saat CDI-väyrysen alle 20000€ Vilkaiseppas nettiautoa :arrow:
Löytyy monta CDI:tä alle ko. summan... Kuntokin voi vaan vastata hintaa :(
Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Viesti Kirjoittaja Dave »

Niin, kuvittelisi, että tässä on jotain tekemistä tuon nopeuden tunnistamisen kanssa, ei kai mersu voi muuten niin tyhmä olla että heittää ykkösen sisään kovassa vauhdissa, luulisi, ettei sellainen saisi/voisi olla mahdollista missään olosuhteissa, ja luulisi myös että vehokin haluaisi selvittää asiaa, koska tuo on sellainen vika mitä ei pitäisi oikeasti päästä milloinkaan tapahtumaan. Kyseessä ei kuitenkaan taida olla mikään tunnettu vika, koska kommentteja tulee aika niukasti..
Jarkko S kirjoitti:Juu, eli tuntuu koko pirssi menevän jonkulaiseen vikatilaan, ja ainakin laatikko reagoi asiaan "pakkokytkemällä" yhden vaihteen jolla pääsee esim lähimmälle korjaamolle tai kotio. Vika voi periaatteessa olla missä tahansa.

Sähkövermeet on kivoja kun toimivat mutta vianetsintä voi olla v****maista :)
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Veikkaisin että autossa käyttöjännitteet on liian alhaiset. Akku tai lataus.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja booser »

Jube kirjoitti:Oi kevyesti saat CDI-väyrysen alle 20000€ Vilkaiseppas nettiautoa :arrow:
Löytyy monta CDI:tä alle ko. summan... Kuntokin voi vaan vastata hintaa :(
Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...
Tässä tämänpäivän tulos, 5 210-CDI:tä alle 20tmk..

Ajettu:

382000
320000
Ei ilm.
322000
354000

Yksi (354000) oli jopa Tampereen Veholla myynnissä..

Mutta ei näitä pilvin pimein kyllä ole.. Oliko 1998 E:ssä jo ESP???

Entä koska tuli se uusi C-koppainen? Taisi olla vasta 2002? Vanha C ei oikein nappaa..
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja booser »

Jube kirjoitti: Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...
Jep, käyn heti testilenkillä, kun tämmöinen ilmestyy PK-seudulle.. Nyt on nämä vähän turhan kaukana. :?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hienoa booser...
Oikeesti ois kiva saada kommenttia minkä kuntoisisn nuo alle 20t€ CDI-väykyt on, koska hinta houkuttelee aikalailla jopa ihan tavallista duunaria :D
Heti vaan kommenttia tänne ku oot testannu...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

booser kirjoitti:Tässä tämänpäivän tulos, 5 210-CDI:tä alle 20tmk...
Halvaksi on menneet. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Viesti Kirjoittaja Dave »

Esko R kirjoitti:Veikkaisin että autossa käyttöjännitteet on liian alhaiset. Akku tai lataus.
Tämä veikkaus taisi olla oikea..auto pelittää toistaiseksi kuin unelma..syyynä pahasti viallinen akku, outo juttu, mutta nyt toimii.
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

virta vähissä...

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Joo käytin omaani töpselin nokassa ja raporttia tuli neljä sivua ja kaikki systeemit FAIL tilassa!! Alettiin sitten kattoon akun jännitettä joka oli vain 10,3V. Akku vaihtoon ja homma uusiksi...ei virheitä. Alkoi ilmeneen ekana luistonestossa joka meni vähän väliä häiriötilaan. Sanoivat Veholla et jos on vanha akku ja Xenonvalot niin käy yleensä näin.
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Viesti Kirjoittaja Dave »

hentar kirjoitti:Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Otetaanhan täälläkin komento takas...vika ei rauhoittunut akunkaan vaihdolla vaikka siltä vaikuttu...vika oli viikon pois ja nyt putoaa taas nopeusmittari nollille ja vaihteet sekoilee, jarru/abs/ja pari muuta valoa syttyy--->/vaihtaa valojen sammumisen jälkeen sika terävästi, valot syttyy noin minuutiksi kerrallaan, eikä siihen ole millään vaikutusta, syttyy parkissa tyhjäkäynnillä, ajettaessa lukituilla tai laatikko talviasennossa, aina syttyy, vähintään kerran päivässä...+ auto on nyt niin vaarallinen,että lastenistuimet oli nakattava tallin nurkkaan ennen kuin sattuu isompi vahinko..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dave kirjoitti:Otetaanhan täälläkin komento takas...vika ei rauhoittunut akunkaan vaihdolla vaikka siltä vaikuttu...vika oli viikon pois ja nyt putoaa taas nopeusmittari nollille ja vaihteet sekoilee, jarru/abs/ja pari muuta valoa syttyy--->/vaihtaa valojen sammumisen jälkeen sika terävästi, valot syttyy noin minuutiksi kerrallaan, eikä siihen ole millään vaikutusta, syttyy parkissa tyhjäkäynnillä, ajettaessa lukituilla tai laatikko talviasennossa, aina syttyy, vähintään kerran päivässä...+ auto on nyt niin vaarallinen,että lastenistuimet oli nakattava tallin nurkkaan ennen kuin sattuu isompi vahinko..
No niinhän se on ettei elektroniikka-autolla saisi ajella, jos siinä on jokin vika. Itsekkin softaa työkseni tekevänä tiedän miten vaikea koneen on tehdä päätöksiä kun 'ympäristö/käyttöolosuhde' muuttuu jatkuvasti ja vailla järkeä. Tuotahan tapahtuu jos sähköt heiluvat tai anturit antavat mitä tietoa sattuu. Luulisi tuon vian selviävän analysaattorilla kohtuu helposti. Muuten heiluuko esimerkiksi akun jännite ? Tuli mieleen jos vika rauhoittui hetkeksi uudella akulla, joka nyt alkaa olemaan tyhjempi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Viesti Kirjoittaja Dave »

hentar kirjoitti:Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Ilmoittele, jos saat autosi kuntoon, tää mun auton vika alko ihan samanlailla, nop.mittari, vak.nop säädin putos pelistä ym..
Nyt autosta käyty läpi liittimiä ja ainakin laatikolle menevä iso liitin oli ehkä hiukan irti.
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Nyt kun kelit on kuivaneet niin ei ole pariin viikkoon kiukutellut.
käsittääkseni auto saa nopeustiedon etupyörien antureilta, enkä tiedä että häviääkö pelkästään nopeustieto vai kaatuuko koko järjestelmä.
Ollaan kuulolla, ilmoitan kun raportoitavaa
Dave
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.11.2004 20:09

Viesti Kirjoittaja Dave »

Veholla käynti...

Virtalukon pohja + virtalukon sähköosa vaihdettu ja jonkun ohjausboxin juotokset juotettu uudelleen. Vika näyttää poistuneen, ainakin toistaiseksi..

hentar kirjoitti:Nyt kun kelit on kuivaneet niin ei ole pariin viikkoon kiukutellut.
käsittääkseni auto saa nopeustiedon etupyörien antureilta, enkä tiedä että häviääkö pelkästään nopeustieto vai kaatuuko koko järjestelmä.
Ollaan kuulolla, ilmoitan kun raportoitavaa
lateximon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 24.08.2013 13:50

Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja lateximon »

Nyt omassakin e220d ihan sama vika, ennen poistu hetkeksi aikaa mutta nyt jämähti kunnolla eli mikähän siis oli loppuratkaisu koko paskalle?
Vastaa Viestiin