mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vautia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Viimeksi muokannut Dave, To 04.11.2004 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
Jarkko S. jutteli tuosta minun automaattilaatikosta (sähköinen ohjaus), että mikäli ohjausyksikön 'poistaisi' vai oliko se nyt kierroslukutiedon estäisi laatikolta, se menisi jonkinlaiseen vikatilaan, jossa vain ykkösvaihteella voisi raahautua huoltoon...eli kepillä ei saisi isompia pykäliä päälle.Dave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin liittyvät vikavalot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vautia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Jarkko varmaan kommentoi tätä, mutta katsele toimiiko kierroslukusydeemit. Onkohan noilla abseilla, luistonestolla ja laatikolla jotakin yhteyttä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
Niin, jarruvalokytkin vaihdettu, myös sitä epäilty vian aiheuttajaksi, ei auttanut. Kertokaa jos tulee vinkkejä mieleen? HIukan vaarallinen peli ajella varsinkin talvella, jos se taas päättää nakata pienempiä vaihteita sisään 80 vauhdissa..asfaltilla veti takapään lukkoon kun päätti jostain syystä, että 2 tai 1. on sopiva vaihde..vaihtoi ensin vapaalle itsestään ja sitten heti perään 4,3,2,1...ja vapautin vaihteen itse kepistä heti kun kerkesin..Dave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vauhtia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
Mistähän mesen automaatti tunnistaa auton nopeuden? Laatikko ilmeisesti "kuvittelee" nopeuden aivan toiseksi kuin se todellisuudessa on, mutta joka tapauksessa auto on tällä hetkellä hengenvaarallinen ja ihmettelen miten tälläisiä autoja saa ylipäätään valmistaa, jotka ilman sen suuremmin varoittelematta rykäsevät ykkösen silmään satasen vauhdissa ja sitten mennään perä lukossa, ennekuin saa pykälän vapaalle!!
Dave kirjoitti:Niin, jarruvalokytkin vaihdettu, myös sitä epäilty vian aiheuttajaksi, ei auttanut. Kertokaa jos tulee vinkkejä mieleen? HIukan vaarallinen peli ajella varsinkin talvella, jos se taas päättää nakata pienempiä vaihteita sisään 80 vauhdissa..asfaltilla veti takapään lukkoon kun päätti jostain syystä, että 2 tai 1. on sopiva vaihde..vaihtoi ensin vapaalle itsestään ja sitten heti peräänDave kirjoitti:Ilmeisesti jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot 4kpl syttyy kesken ajon, nopeusmittari sammuu, vak.nop säädin ei toimi ja vaihteita jää vain yksi käytettäväksi, ilmeisesti joku vikaohjelma siis päällä? välillä ajonaikana tiputtaa vaihteen pois ja alkaa pykältämään pienempiä vaihteita sisään vaikka vauhtia olisi aivan liikaa pienille vaihteille, onko muilla kokemuksia/vinkkejä,missä vika?
Lisätietoa: Veholla epäili, että kosketusvikaa piuhoissa ja akku kandee vaihtaa? eräässä autosähköputiikissa epäili vikaa laturissa, joka aiheuttaa jännitteeen putoamista ja antaa viallista infoa can väylään? Voiko esim akku, mikä tuntuu pelittävän, niin sotkea auton näin perusteellisesti?
4,3,2,1...ja vapautin vaihteen itse kepistä heti kun kerkesin..
Huh, onneksi on -96 mallinen manuaalilootalla, niin ei vaihtele ilman kuljettajan käskyä.Benediktus kirjoitti:Muistelen, että yleisesti vm-97 mb:ssä on ollut vikoja vaihteensiirron elektroniikassa.
Mites jos hommaisi jonkun 1999-2000 400-500 tkm ajetun W210 CDI automaatin, niin olisiko korjaamokäyntiä korjaamokäynnin jälkeen..
Vanha Taksi:han tommoinen olisi varmasti..

Mutta CDI ja ESP ja Ilmastointi tulisi kylkiäisenä..
Suora hinta käteisostolle Dealer ja muut !!! 200CDI man / aut , 220 CDI man / aut. Vanha PK-seudun taksi...
Ei varmaan 99-00 irtoa lähellekkään 20 T E??
Ja noissa olisi vielä voimassa se Mesen 8v takuu oville ja luukulle.
No joo, kohta jätän ostoilmon W124 mesestä, mutta suvussa pyörii tommoisia W210 220D..
Boozer
Oi kevyesti saat CDI-väyrysen alle 20000€ Vilkaiseppas nettiautoa
Löytyy monta CDI:tä alle ko. summan... Kuntokin voi vaan vastata hintaa
Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...

Löytyy monta CDI:tä alle ko. summan... Kuntokin voi vaan vastata hintaa

Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin, kuvittelisi, että tässä on jotain tekemistä tuon nopeuden tunnistamisen kanssa, ei kai mersu voi muuten niin tyhmä olla että heittää ykkösen sisään kovassa vauhdissa, luulisi, ettei sellainen saisi/voisi olla mahdollista missään olosuhteissa, ja luulisi myös että vehokin haluaisi selvittää asiaa, koska tuo on sellainen vika mitä ei pitäisi oikeasti päästä milloinkaan tapahtumaan. Kyseessä ei kuitenkaan taida olla mikään tunnettu vika, koska kommentteja tulee aika niukasti..
Jarkko S kirjoitti:Juu, eli tuntuu koko pirssi menevän jonkulaiseen vikatilaan, ja ainakin laatikko reagoi asiaan "pakkokytkemällä" yhden vaihteen jolla pääsee esim lähimmälle korjaamolle tai kotio. Vika voi periaatteessa olla missä tahansa.
Sähkövermeet on kivoja kun toimivat mutta vianetsintä voi olla v****maista
Tässä tämänpäivän tulos, 5 210-CDI:tä alle 20tmk..Jube kirjoitti:Oi kevyesti saat CDI-väyrysen alle 20000€ Vilkaiseppas nettiautoa![]()
Löytyy monta CDI:tä alle ko. summan... Kuntokin voi vaan vastata hintaa![]()
Mut jos on kiinnostusta niin käy testaan ja laita kommenttia foorumille...
Ajettu:
382000
320000
Ei ilm.
322000
354000
Yksi (354000) oli jopa Tampereen Veholla myynnissä..
Mutta ei näitä pilvin pimein kyllä ole.. Oliko 1998 E:ssä jo ESP???
Entä koska tuli se uusi C-koppainen? Taisi olla vasta 2002? Vanha C ei oikein nappaa..
Hienoa booser...
Oikeesti ois kiva saada kommenttia minkä kuntoisisn nuo alle 20t€ CDI-väykyt on, koska hinta houkuttelee aikalailla jopa ihan tavallista duunaria
Heti vaan kommenttia tänne ku oot testannu...
Oikeesti ois kiva saada kommenttia minkä kuntoisisn nuo alle 20t€ CDI-väykyt on, koska hinta houkuttelee aikalailla jopa ihan tavallista duunaria

Heti vaan kommenttia tänne ku oot testannu...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Halvaksi on menneet.booser kirjoitti:Tässä tämänpäivän tulos, 5 210-CDI:tä alle 20tmk...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
virta vähissä...
Joo käytin omaani töpselin nokassa ja raporttia tuli neljä sivua ja kaikki systeemit FAIL tilassa!! Alettiin sitten kattoon akun jännitettä joka oli vain 10,3V. Akku vaihtoon ja homma uusiksi...ei virheitä. Alkoi ilmeneen ekana luistonestossa joka meni vähän väliä häiriötilaan. Sanoivat Veholla et jos on vanha akku ja Xenonvalot niin käy yleensä näin.
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Otetaanhan täälläkin komento takas...vika ei rauhoittunut akunkaan vaihdolla vaikka siltä vaikuttu...vika oli viikon pois ja nyt putoaa taas nopeusmittari nollille ja vaihteet sekoilee, jarru/abs/ja pari muuta valoa syttyy--->/vaihtaa valojen sammumisen jälkeen sika terävästi, valot syttyy noin minuutiksi kerrallaan, eikä siihen ole millään vaikutusta, syttyy parkissa tyhjäkäynnillä, ajettaessa lukituilla tai laatikko talviasennossa, aina syttyy, vähintään kerran päivässä...+ auto on nyt niin vaarallinen,että lastenistuimet oli nakattava tallin nurkkaan ennen kuin sattuu isompi vahinko..hentar kirjoitti:Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
No niinhän se on ettei elektroniikka-autolla saisi ajella, jos siinä on jokin vika. Itsekkin softaa työkseni tekevänä tiedän miten vaikea koneen on tehdä päätöksiä kun 'ympäristö/käyttöolosuhde' muuttuu jatkuvasti ja vailla järkeä. Tuotahan tapahtuu jos sähköt heiluvat tai anturit antavat mitä tietoa sattuu. Luulisi tuon vian selviävän analysaattorilla kohtuu helposti. Muuten heiluuko esimerkiksi akun jännite ? Tuli mieleen jos vika rauhoittui hetkeksi uudella akulla, joka nyt alkaa olemaan tyhjempi.Dave kirjoitti:Otetaanhan täälläkin komento takas...vika ei rauhoittunut akunkaan vaihdolla vaikka siltä vaikuttu...vika oli viikon pois ja nyt putoaa taas nopeusmittari nollille ja vaihteet sekoilee, jarru/abs/ja pari muuta valoa syttyy--->/vaihtaa valojen sammumisen jälkeen sika terävästi, valot syttyy noin minuutiksi kerrallaan, eikä siihen ole millään vaikutusta, syttyy parkissa tyhjäkäynnillä, ajettaessa lukituilla tai laatikko talviasennossa, aina syttyy, vähintään kerran päivässä...+ auto on nyt niin vaarallinen,että lastenistuimet oli nakattava tallin nurkkaan ennen kuin sattuu isompi vahinko..
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ilmoittele, jos saat autosi kuntoon, tää mun auton vika alko ihan samanlailla, nop.mittari, vak.nop säädin putos pelistä ym..hentar kirjoitti:Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, omassa 290td.ssä jo vuoden verran samaa vaivaa, eli nopeustieto katoaa hetkeksi ja kojetaulu loistaa kun joulukuusi, onneksi ei kelaa vaihteita alas vaan jää sille vaihteelle mikä olikin päällä.
Outoa on että akku vaikuttaa hyvältä, tutkinpa kuitenkin latausjännitteet.
Veholla käytettäessä tuli ympäripyöreitä arvauksia.
Nyt autosta käyty läpi liittimiä ja ainakin laatikolle menevä iso liitin oli ehkä hiukan irti.
Veholla käynti...
Virtalukon pohja + virtalukon sähköosa vaihdettu ja jonkun ohjausboxin juotokset juotettu uudelleen. Vika näyttää poistuneen, ainakin toistaiseksi..
Virtalukon pohja + virtalukon sähköosa vaihdettu ja jonkun ohjausboxin juotokset juotettu uudelleen. Vika näyttää poistuneen, ainakin toistaiseksi..
hentar kirjoitti:Nyt kun kelit on kuivaneet niin ei ole pariin viikkoon kiukutellut.
käsittääkseni auto saa nopeustiedon etupyörien antureilta, enkä tiedä että häviääkö pelkästään nopeustieto vai kaatuuko koko järjestelmä.
Ollaan kuulolla, ilmoitan kun raportoitavaa
Re: mb E 220 d 1996 automaatin vika vai joku muu?
Nyt omassakin e220d ihan sama vika, ennen poistu hetkeksi aikaa mutta nyt jämähti kunnolla eli mikähän siis oli loppuratkaisu koko paskalle?