722.5 Ei vaihda vaihdetta.
722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Terve mersuväki.
Alkoi laatikko temppuilemaan, ei vaihda isompaa. Lähtee kakkosella liikkeelle eikä löydä muita vaihteita. Pakki toimii. Auto on S124 M104 koneella. Laatikko 722.5. Vetari meni poikki, se vaihdettiin, toimi sen jälkeen hetken oikein. Liekö osuutta asiaan, vai sattumaa?
Autoa hinattiin muutama kilometri, kone käynnissä.
Mitään neuvoa antaa?
Alkoi laatikko temppuilemaan, ei vaihda isompaa. Lähtee kakkosella liikkeelle eikä löydä muita vaihteita. Pakki toimii. Auto on S124 M104 koneella. Laatikko 722.5. Vetari meni poikki, se vaihdettiin, toimi sen jälkeen hetken oikein. Liekö osuutta asiaan, vai sattumaa?
Autoa hinattiin muutama kilometri, kone käynnissä.
Mitään neuvoa antaa?
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
TV-vaijeri jumissa.
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Kiitos vinkistä.ido59 kirjoitti:TV-vaijeri jumissa.
TV vaijeria kävin äsken nykimässä sieltä vivuston päästä. Ei vielä ainakaan vaikutusta. Selvä vaste tuntui, ilmeisesti ei kuitenkaan poikki ole...?
Pitää huomenna alkaa tutkia tarkemmin.
Kaikki vihjeet tervetulleita.
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Kokeile irroittaa TV-vaijeri moottorin päästä kokonaan, räplää että liikkuu ja palautuu lepoasentoon. Kiihdytä pintakaasulla varovasti, muuttuuko mikään. Älä polje, sillä ilman tv:tä saattaa luistaa.
Jos ei vaikutusta, kaiva vaihteiston ulostuloakselin kyljestä, luukun alta, governor, puhdista huolellisesti ja tarkasta toiminta silmämääräisesti -- kokeile vaikka toisella kuvernöörillä, jos mahdollista.
Jos ei näilläkään löydy ylöspäinvaihtoa, niin joku TV-modulointiin (mb kutsuu reguloinniksi) liittyvä/t venttiili/t jumittaa.
Jos ei vaikutusta, kaiva vaihteiston ulostuloakselin kyljestä, luukun alta, governor, puhdista huolellisesti ja tarkasta toiminta silmämääräisesti -- kokeile vaikka toisella kuvernöörillä, jos mahdollista.
Jos ei näilläkään löydy ylöspäinvaihtoa, niin joku TV-modulointiin (mb kutsuu reguloinniksi) liittyvä/t venttiili/t jumittaa.
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Jos laatikolle menevä alipaine katoaa niin tekee tuota. Laatikko luulee et kaasu on pohjassa eikä vaihda isommalle kun vasta ajaa kierrokset tappiin. Oletko kokeillut vaihtaako isommalle kun ajat kiekat ihan ylös?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Kiitos vastauksista.
Nyt olen tutustunut hieman tähän, ongelma on vain kun ei ole paikkaa missä pääsisi kunnolla tutkimaan, ainoastaan parkkipaikka.En pysty tuota kuvernööriä tarkastamaan.
Sen verran kävin auton alla, katsoin silmämääräisesti alipainelinjat ja liitokset, jotka menee siihen TV kaapelin mötikkään. Ahtaat on paikat tuolla(kin), täysin en varma onko joku liitos irti tms.
TV kaapelin irroitin, ei muutosta. Kickdown katkaisijan irroitin dieltä kaasupolkimen alta, ei vaikutusta silläkään.
Taitaa mennä koko keksintö myyntiin laatikkovikaisena.
Nyt olen tutustunut hieman tähän, ongelma on vain kun ei ole paikkaa missä pääsisi kunnolla tutkimaan, ainoastaan parkkipaikka.En pysty tuota kuvernööriä tarkastamaan.
Sen verran kävin auton alla, katsoin silmämääräisesti alipainelinjat ja liitokset, jotka menee siihen TV kaapelin mötikkään. Ahtaat on paikat tuolla(kin), täysin en varma onko joku liitos irti tms.
TV kaapelin irroitin, ei muutosta. Kickdown katkaisijan irroitin dieltä kaasupolkimen alta, ei vaikutusta silläkään.
Taitaa mennä koko keksintö myyntiin laatikkovikaisena.
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Missäs korissa ja moottorin jatkeena toi aski on?...jos olet myymässä sitä?...siis koko autoa...ei askia.
Viimeksi muokannut atlas, Ma 25.02.2019 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
Itse löysin alipainevuodon ihan kuuntelemalla vaikka twincam piti jo aikamoista venttiilikoneiston rapinaa . Imusarjan alta oli letku irti. Ei kannata lannistua, sinne vaan korvat hörölle tutkimaan ja sitten vaikka starttipilotilla tai bräkleenillä etsimään vuotoa. Itse olen alipainevuotoa etsinyt ihan bensaa sumuttamalla, käyttämällä vanhoja liuotinpesu spraypulloja... pitää vaan varoa ettei syty tuleen eli sammutusvehkeet valmiina
Minäkin purin kuvernöörin irti kertaalleen mutta ihan turhaan
Minäkin purin kuvernöörin irti kertaalleen mutta ihan turhaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 722.5 Ei vaihda vaihdetta.
.
Autoin @Hauptmannia, kun lähellä asuu.
Kuvernööristä oli muoviratas palasina.
Etupantakin oli saanut lämpöä oikein kunnolla. Luistanut varmaankin kun kakkosella ajeltu -- ja painereguloinnin näkökulmasta auto on paikallaan pyörimättömän governorin vuoksi.
Onneksi löytyi tallinnurkasta varaosapistevitonen, sai nopsaan tehtyä.
Hienossa kunnossa oleva, ruosteeton 24-venttiilinen 124-farkku kohtuukilsoilla, tumman harmaa, mustaa nahkaa, muistipenkit ja mausteet. Nam
.
.
Autoin @Hauptmannia, kun lähellä asuu.
Kuvernööristä oli muoviratas palasina.
Etupantakin oli saanut lämpöä oikein kunnolla. Luistanut varmaankin kun kakkosella ajeltu -- ja painereguloinnin näkökulmasta auto on paikallaan pyörimättömän governorin vuoksi.
Onneksi löytyi tallinnurkasta varaosapistevitonen, sai nopsaan tehtyä.
Hienossa kunnossa oleva, ruosteeton 24-venttiilinen 124-farkku kohtuukilsoilla, tumman harmaa, mustaa nahkaa, muistipenkit ja mausteet. Nam
.
.