W639 kardaanin korjaus
W639 kardaanin korjaus
Aattelin tänne kirjoittaa aiheesta, koska paljon juttua lukeneena olin päässyt siihen käsitykseen, että kardaanin ristikoiden vaihto olisi jotain rakettitiedettä. Näin ei kuitenkaan omalla kohdalla ollut. Tilasin omaan vitoon ristikot autodocista ja hintaa oli noin 10e/kpl. Vaihto onnistui helposti, vanhat stanssaukset irti pirralla ja uudet nivelet paikoilleen ruuvvipenkissä. Kupit kiinnitettiin paikoilleen sopivan kokoisilla prikoilla ja hitsaamalla. Kohdistuksen mittasin mauserilla. Samalla uusin kannatin laakerit. Kaikki tärinät ainakin omalla kohdalla katosivat ja hintaa hommalle tuli noin 100euroa.
Re: W639 kardaanin korjaus
Onko Pirra sama kuin Vinku? eli paineilmalla toimiva hiomakone?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W639 kardaanin korjaus
Kannattaa merkitä kaikki liitokset mitkä avaa, että tulevat samoin kiinni, sekä boorit että ristikot (varmaan itsestään selvää monille).
Saattaa mennä tasapaino persiilleen jos paikat sotkee.
Toyota-miehenä tämä on tuttua puuhaa, niin kardaaneissa kuin ohjausakselissa!
Saattaa mennä tasapaino persiilleen jos paikat sotkee.
Toyota-miehenä tämä on tuttua puuhaa, niin kardaaneissa kuin ohjausakselissa!
Re: W639 kardaanin korjaus
Juu on pirra sama vehjes. Kyllä merkkailin maalikynällä kaikki liitokset.
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W639 kardaanin korjaus
Tuolla tavalla sen varmasti saa tehtyä noin suunnilleen mutta ei tasapainotusta kuitenkaan kuin sinnepäin.nikke006 kirjoitti:Aattelin tänne kirjoittaa aiheesta, koska paljon juttua lukeneena olin päässyt siihen käsitykseen, että kardaanin ristikoiden vaihto olisi jotain rakettitiedettä. Näin ei kuitenkaan omalla kohdalla ollut. Tilasin omaan vitoon ristikot autodocista ja hintaa oli noin 10e/kpl. Vaihto onnistui helposti, vanhat stanssaukset irti pirralla ja uudet nivelet paikoilleen ruuvvipenkissä. Kupit kiinnitettiin paikoilleen sopivan kokoisilla prikoilla ja hitsaamalla. Kohdistuksen mittasin mauserilla. Samalla uusin kannatin laakerit. Kaikki tärinät ainakin omalla kohdalla katosivat ja hintaa hommalle tuli noin 100euroa.
Olen muutaman kardaanin korjauttanut alan erikoisliikkeessä jossa on tasapainotuslaitteet joilla sen saa just kohdalleen. Hintaa tuli muistaakseni jotakin 150€ - 200€, kai se on tapauskohtainen.
Pari- kolmeen kardaaniin olen vaihtanut pelkät ristikot mutta niissä on ollut lukkorenkaat jotka tulevat tiukasti samaan kohtaan keskittäen ristikon.
Viimeksi muokannut E200kompressor, To 14.02.2019 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W639 kardaanin korjaus
Itsekkin ajoin tärräävällä akselilla noin 2kk ku en aluksi tohtinut tuota alkaa tekeen, mutta ainakin tässä tapauksessa tärinät hävisi, kun vaihtoi kaikki nivelet (2kpl oli vain rikki) mutta samalla meni kaikki 4kpl. Kannatinlaakerit vaihdoin myös vain varulta. En tiiä tasapainoista tai muusta, mutta nyt rokkaa. Suosittelen kokeileen koska osat ei ollu juuri mitään ja työkin kohtuu nopea
Re: W639 kardaanin korjaus
Eipä tuossa tartte kuin sotkea haarukan kohdan 180 astetta ja metsään meni...ja sen ristikon keskitys jos hitsaamalla pitää lukitus tehdä...lukko renkaalla tehty on ainakin onnistuva korjaus missä se on mutta tässä tapauksessa hyvä että onnistui nimittäin tossa on monta ketuilleen menevää kohtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W639 kardaanin korjaus
Vaihdoin omaan Vitoon väljän takimmaisen ristikon.Eipä tuo raketti tiedettä ollut ja tönärillä keskittämällä tuli keskellekkin.Tärinät lähtivät ilman puntituksia 10euron remontilla.
Re: W639 kardaanin korjaus
Omaan on vaihdettu ristikko samalla tyylillä, ja tärinät hävis. Myös kolmen tutun tutun kardaaniin sama homma ja kaikki tyytyväisiä.
Re: W639 kardaanin korjaus
mulla olisi pitkään 115 autom. vitoon kardaani jos joku haluaa korjata omaansa valmiiksi..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91