W211 200Cdi -04 nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mikäs se olikaan näissä moottoreissa mikä aiheuttaa sellaista pientä aaltomaista menoa pintakaasulla, alhaisilla 1500rpm kierroksilla, ja varsinkin kylmänä. Kun lämpenee tai heittää pienemmälle niin että kierrokset nousee ei huomaa mitään.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:Mikäs se olikaan näissä moottoreissa mikä aiheuttaa sellaista pientä aaltomaista menoa pintakaasulla, alhaisilla 1500rpm kierroksilla, ja varsinkin kylmänä. Kun lämpenee tai heittää pienemmälle niin että kierrokset nousee ei huomaa mitään.
Turbin lukitus, railipaineen säädin, liianvaähän öljyä laatikossa siisnä ylisimmät
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Halvalta kuulostaa :)
Ei päivää ilman ongelmia :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos sellaista aaltomaista just havaittavaa nypytystä tasakaasull ja nimenomaan kylmänä niin itse vaihtaisin kyb venttiilin lootaan. Helppo homma eikä edes kallis. Samalla tulee lootan öljyt ja suodin vaihdettua.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Ei päivää ilman ongelmia :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Heijaako kiekkamittari?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Vaihtaa öljyt miten vaihtaa niin öljy pohja on silti avattava tai on sama olla vaihtamatta sodatinta kun ei muuten saa vaihdettua eikäs se puhdistu
Mökkillä
'
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja Kettula »

MJPfin kirjoitti:Jos sellaista aaltomaista just havaittavaa nypytystä tasakaasull ja nimenomaan kylmänä niin itse vaihtaisin kyb venttiilin lootaan. Helppo homma eikä edes kallis. Samalla tulee lootan öljyt ja suodin vaihdettua.
Sama oli omassa autossa (W203 200 CDI farmari), että muutaman vuoden kierroslukumittari ”heijasi” jatkuvasti noin viisarin paksuuden verran ja lievää nykimistä kylmänä 50-70 km/h. Lopulta nykiminen kylmänä esim. ylämäessä oli jo suht. voimakasta. KYB -venttiilin (TCC solenoidi) + öljyt/suodatin vaihto korjasi asian. Siitä lähtien laatikko pelannut hienosti ja ”heijakset” sekä nykimiset hävisivät.
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Vaihtaa öljyt miten vaihtaa niin öljy pohja on silti avattava tai on sama olla vaihtamatta sodatinta kun ei muuten saa vaihdettua eikäs se puhdistu
Ai mulle sanotiin että vaihdetaan huuhtelemalla aina nykyään, täytyy etsiä jostain korjaamolta paikka koska öljynvaihtoliikkeissä eivät ota öljypohjaa pois.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

MJPfin kirjoitti:Heijaako kiekkamittari?
En ole huomanut täytyy varmistaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos turbiinissa on poisto proppu ei ole välttämätöntä huuhdella kun tällöin ei jää järjestelmään kuin muutama desi vanhaa...toi huuhtelu juttu alkoi siitä kun mersu ei suositellut vaihtaa ollenkaan öljyjä tohon askiin mutta sitten suositus muuttui ja eipä olekaan proppua ja ainut keino poistaa kaikki ja vaihtaa on huuhtelu...eli joissain on proppu ja sitten taas ei...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Vaihtaa öljyt miten vaihtaa niin öljy pohja on silti avattava tai on sama olla vaihtamatta sodatinta kun ei muuten saa vaihdettua eikäs se puhdistu
Ai mulle sanotiin että vaihdetaan huuhtelemalla aina nykyään, täytyy etsiä jostain korjaamolta paikka koska öljynvaihtoliikkeissä eivät ota öljypohjaa pois.
Huuhtelmalla aina on hyvä mutta... kun se tehdään kuten pitää niin suodatin vaihdetaan
(jopa niitä huuhtelu koineita valmistavien ohjeiden mukaan
muutta niitä myyvät myyntitykit unohtaa sen kohdan esitelyssä)
se kun on "huopaa" eikä mettalli verrkoa kuten joissakin vanhemmissa/joissakin muun merkkisissä

selviää ihan näin maalikolelkin miksi miksi suodatin pitää vaihatta kun katsoo vaihteiston rakenetta
jos suodatin puhdistuisi huuhtelussa niin ainoa suuunta mihin lika siitä pääsee
on sisään päin(öljyä/pesuainetta ei saa laatikon rakenteesta johtuen kiertämään sen läpi väärin päin jos moottori ei käy öljy ei kierrä läppi "tai jos kiertää niin koko homma on turhaa laatiko remontti on silloin ajankohtainen"
ja kun käy pumppu pummppa se sitä vain yhteen suunttaa)

teet vaan tilauksen putsarin+öljyn vaihto huuhtelmalla tosin silloin se maksa hiukan enenmän(yksi syistä miksi tähän ilman suodatin vaihtoon on ajaduttu) tuohon kun vielä lisää johdin levyn ja kub solenoidin vaihdon niin helpot konstit on on käytetty
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Vaihtaa öljyt miten vaihtaa niin öljy pohja on silti avattava tai on sama olla vaihtamatta sodatinta kun ei muuten saa vaihdettua eikäs se puhdistu
Ai mulle sanotiin että vaihdetaan huuhtelemalla aina nykyään, täytyy etsiä jostain korjaamolta paikka koska öljynvaihtoliikkeissä eivät ota öljypohjaa pois.
Huuhtelmalla aina on hyvä mutta... kun se tehdään kuten pitää niin suodatin vaihdetaan
(jopa niitä huuhtelu koineita valmistavien ohjeiden mukaan
muutta niitä myyvät myyntitykit unohtaa sen kohdan esitelyssä)
se kun on "huopaa" eikä mettalli verrkoa kuten joissakin vanhemmissa/joissakin muun merkkisissä

selviää ihan näin maalikolelkin miksi miksi suodatin pitää vaihatta kun katsoo vaihteiston rakenetta
jos suodatin puhdistuisi huuhtelussa niin ainoa suuunta mihin lika siitä pääsee
on sisään päin(öljyä/pesuainetta ei saa laatikon rakenteesta johtuen kiertämään sen läpi väärin päin jos moottori ei käy öljy ei kierrä läppi "tai jos kiertää niin koko homma on turhaa laatiko remontti on silloin ajankohtainen"
ja kun käy pumppu pummppa se sitä vain yhteen suunttaa)

teet vaan tilauksen putsarin+öljyn vaihto huuhtelmalla tosin silloin se maksa hiukan enenmän(yksi syistä miksi tähän ilman suodatin vaihtoon on ajaduttu) tuohon kun vielä lisää johdin levyn ja kub solenoidin vaihdon niin helpot konstit on on käytetty
Ihan kaikki ei auennut, mutta itsekin olen sitä mieltä että se huuhtelu kun ei sitä suodatinta putsaa. Ja tuo mainitsemasi solenoidi on vaihtokunnossa eli se ja pitää vaihtaa, mutta miten tuo johdinlevy mikäs siinä on että kannattaa vaihtaa samalla. Onkohan tuossa laatikossa turbiinissa tyhjennys, jos olisi niin silloin etsii vaan autokorjaamon jossa öljyt vaihtuu manuaalisesti. Muuen tulee kyllä kalliiksi jos vie huuhteluun ja vielä aukaisuttaa pohjan ja vaihtaa muutkin osat.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Ei ole nypytystä vaan sellaista aaltomaista menoa, ei juurikaan huomaa muuten kuin vaikka 60kmh vauhdissa pienillä kierroksilla ja kylmänä. Pykälä pienemmälle tai vauhtia lisää niin katoaa, on muutenkin menossa lootaöljyn vaihtoon mutta vaihtavat nykyään huuhtelemalla joka paikassa joten öljypohja pitäisi ottaa auki sitä varten...
Vaihtaa öljyt miten vaihtaa niin öljy pohja on silti avattava tai on sama olla vaihtamatta sodatinta kun ei muuten saa vaihdettua eikäs se puhdistu
Ai mulle sanotiin että vaihdetaan huuhtelemalla aina nykyään, täytyy etsiä jostain korjaamolta paikka koska öljynvaihtoliikkeissä eivät ota öljypohjaa pois.
Huuhtelmalla aina on hyvä mutta... kun se tehdään kuten pitää niin suodatin vaihdetaan
(jopa niitä huuhtelu koineita valmistavien ohjeiden mukaan
muutta niitä myyvät myyntitykit unohtaa sen kohdan esitelyssä)
se kun on "huopaa" eikä mettalli verrkoa kuten joissakin vanhemmissa/joissakin muun merkkisissä

selviää ihan näin maalikolelkin miksi miksi suodatin pitää vaihatta kun katsoo vaihteiston rakenetta
jos suodatin puhdistuisi huuhtelussa niin ainoa suuunta mihin lika siitä pääsee
on sisään päin(öljyä/pesuainetta ei saa laatikon rakenteesta johtuen kiertämään sen läpi väärin päin jos moottori ei käy öljy ei kierrä läppi "tai jos kiertää niin koko homma on turhaa laatiko remontti on silloin ajankohtainen"
ja kun käy pumppu pummppa se sitä vain yhteen suunttaa)

teet vaan tilauksen putsarin+öljyn vaihto huuhtelmalla tosin silloin se maksa hiukan enenmän(yksi syistä miksi tähän ilman suodatin vaihtoon on ajaduttu) tuohon kun vielä lisää johdin levyn ja kub solenoidin vaihdon niin helpot konstit on on käytetty
Ihan kaikki ei auennut, mutta itsekin olen sitä mieltä että se huuhtelu kun ei sitä suodatinta putsaa. Ja tuo mainitsemasi solenoidi on vaihtokunnossa eli se ja pitää vaihtaa, mutta miten tuo johdinlevy mikäs siinä on että kannattaa vaihtaa samalla. Onkohan tuossa laatikossa turbiinissa tyhjennys, jos olisi niin silloin etsii vaan autokorjaamon jossa öljyt vaihtuu manuaalisesti. Muuen tulee kyllä kalliiksi jos vie huuhteluun ja vielä aukaisuttaa pohjan ja vaihtaa muutkin osat.
Tuosahan se syy tulikin miksi myyvät ilman avausta vaihtoja... asikas kun valitta että kallista
(voi yleistää monekkin tänäpäivän... pas*** saa pas*** hinnalla)

johdin levy kannatta vaihtaa siinä samlla sen takia että ei sitten hetken päästä tarvitse taas avata ja sitä vaihtaa,
jos ongelmat jatkuu niin teitää edeläolevien olevan kunnossa ja voi alkaa niitä muita vikoja mietimään
Mökkillä
'
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voihan sen johdinlevyn vaihtaa sittten kun se vikaantuu kun venttiilikoneiston se poistattaa kyllä kyb inkin vaihdon takia..tässä vain minimoitiin toi pöydän pudotuksella että samalla vaqihtuisi.Ebay.de saa kit -sarjoja jossa johdinlevy tiivisteet,pistoke ja suodin ja hinta alle satkun...toi kyb pitää kyllä hankkia sitten vaikka vaihteistokauppa .fi...toki sieltäkin saa kaikki osat .
Huuhtelun jos itsekin tekee niin 10litraa riittää nippa nappa sen tekemiseen jos proppua ei ole turbiinissa...jos teetättää korjaamossa ton homman niin laitattaisin kyllä tällöin sen johdinlevynkin sinne kybin kanssa.
Febin öljy tohon oli jotain 14e litra joka on parannettu tehtaan uudelleen muuttamaan laatuluokitukseen...kaveri on ebaystä tilannu noihin fucks öljyjä..ainakin halvempaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minusta Mökki-ukko puhuu asiaa.
Aaltoilu voisi viitata öljynpaineen heilahteluihin laatikon sisällä. Joka taas merkitsee tiivistevauriota, kulumista, tai tukosta / roskaa väärässä kohden.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Eli mitä toimenpiteitä öljyjen, suodattimen, KYB-venttiilin ja johdinlevyn vaihdon lisäksi?
Ei päivää ilman ongelmia :)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hydrauliyksikkö, joko vaihto-osana veholta, tuurilla ebaystä, tai korjaus Siekkiseltä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kiitos tiedoista, kokeillaan ensin soledoidia, suodatinta, johdinlevyä ja öljyjä. Jos ei vieläkään lakkaa niin katsellaan sitten muita juttuja. Mutta se öljy vieläkin, mitä se pitää olla tohon laatikkoon...?
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:Kiitos tiedoista, kokeillaan ensin soledoidia, suodatinta, johdinlevyä ja öljyjä. Jos ei vieläkään lakkaa niin katsellaan sitten muita juttuja. Mutta se öljy vieläkin, mitä se pitää olla tohon laatikkoon...?

Tuollahan sitä kysty ja vastattu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1253533" onclick="window.open(this.href);return false;
merkillä ei väliä vaikka puuilosta febi ~10€ L tai motonetistä, joku kunhan siinä purkissa on merkintä
Mökkillä
'
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mobil atf134
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

FinlandMerceds kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Kiitos tiedoista, kokeillaan ensin soledoidia, suodatinta, johdinlevyä ja öljyjä. Jos ei vieläkään lakkaa niin katsellaan sitten muita juttuja. Mutta se öljy vieläkin, mitä se pitää olla tohon laatikkoon...?

Tuollahan sitä kysty ja vastattu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1253533" onclick="window.open(this.href);return false;
merkillä ei väliä vaikka puuilosta febi ~10€ L tai motonetistä, joku kunhan siinä purkissa on merkintä
Äh sori en muistanut koko hommaa...

Purkissa merkintä MB236:10 tai MB236:14 molemmat käy 14 loppuinen on kaliimpaa ja käy myös 7vaihteiseseen mutta ei hyödytä mitään 5vaihteisessa
12L kun varaa niin yleensä riittää.

Onko tietoa turbiinin tyhjennyksestä, löytyykö tyhjennysproppua?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kukaan ei tiedä onko turbiinissa tyhjennysproppua :O
Ei päivää ilman ongelmia :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se selviää pyörittämällä turbiinia ja katsomalla, joissain on ja toisissa ei.
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja TimoV »

https://www.ebay.co.uk/itm/Fuchs-Titan- ... ect=mobile" onclick="window.open(this.href);return false;

Mie oon tuota käyttänyt.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

MJPfin kirjoitti:Se selviää pyörittämällä turbiinia ja katsomalla, joissain on ja toisissa ei.
Eli lasket öljyt pois ja katsot, jos ei ole proppua kasaat öljypohjan ja laitat vanhat öljyt takaisin ja viet huuhteluun.
Ei päivää ilman ongelmia :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaisko vähän kuitenkin tutkia miten toi loota on rakennettu, miksi sä laskisit öljyt veke ja sit vasta katot onko turbiinissa proppua? Ei se siellä lootan sisällä se turbiini ole.
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Pikkusenkaan jos viihtis perehtyä,täältä lukemalla tai mahollisesti jopa auton alla käymällä,ei tarttis joka asiaa vääntää rautalangasta.
Star
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Se selviää pyörittämällä turbiinia ja katsomalla, joissain on ja toisissa ei.
Eli lasket öljyt pois ja katsot, jos ei ole proppua kasaat öljypohjan ja laitat vanhat öljyt takaisin ja viet huuhteluun.
Ainakin tuolla
mese fi on selkeät ohjeet miten homma tehdään ja kuvia laatikosta niin näkee mitä missäkin on
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 200Cdi -04 nykii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mistä ihmeestä sen voisin tietää että turbiini ei ole lootan sisällä kun kukaan ei ole kertonut, ja ryömin tossa pihalla auton alle tarkistamaan vai :O Onneksi joku sentään neuvoo, vaikeaa se tuntuu toisille olevan...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Vastaa Viestiin