E 420
E 420
Kävisin tuossa pohjoisesta tullessa kattoon kun kuulin että Kempeleessä on Zeppeliinin pihalla olevassa autoliikkeessä W124 E 420 myynnissä. Minkähän verran näitä on suomessa liikenteessä. Olis vielä herkullisempi "kiusausauto" kuin E500. Kun ei ole lokasuojan levikkeitä tms. Perus kakkosnelonen päältäpäin Ihan hieno kaikin puolin. Voisin laitta kuvia, kylläkin huonolaatuisia johtuen kamerapuhelimesta johonkin näkösälle kun tietäis minne.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: E 420
Laita vaikka tähtiklubille menemään. Ne varmaan sopis bongaussivuille....Jone M kirjoitti:Kävisin tuossa pohjoisesta tullessa kattoon kun kuulin että Kempeleessä on Zeppeliinin pihalla olevassa autoliikkeessä W124 E 420 myynnissä. Minkähän verran näitä on suomessa liikenteessä. Olis vielä herkullisempi "kiusausauto" kuin E500. Kun ei ole lokasuojan levikkeitä tms. Perus kakkosnelonen päältäpäin Ihan hieno kaikin puolin. Voisin laitta kuvia, kylläkin huonolaatuisia johtuen kamerapuhelimesta johonkin näkösälle kun tietäis minne.
oukkidoukki
lähetetty
Olen yhelä E420:llä ajanu, entisellä pomolla oli semmonen. Se oli vielä pikkusen raiskatun näkönen, kattoluukku kiinni jeesus teipillä, kuluneet orkkis vanteet, vanhan maatunnuksen liimat takalunkassa.
Siitä sai semmosen milj. kilometriä ajetun 300d taxin kuvan päälle päin......Mutta oli teini DX jne. heput ihmeissään kun liikenne valoissa rinnalle pyrki..Tosiaanki pyrki.
Oli kyllä hyvä ajaa, mutta oli kuulleman kohtuu arvokas pitää, alkaa tommosessa 10vee autossa ollu kulutus osien vaihto aika käsillä.
Siitä sai semmosen milj. kilometriä ajetun 300d taxin kuvan päälle päin......Mutta oli teini DX jne. heput ihmeissään kun liikenne valoissa rinnalle pyrki..Tosiaanki pyrki.
Oli kyllä hyvä ajaa, mutta oli kuulleman kohtuu arvokas pitää, alkaa tommosessa 10vee autossa ollu kulutus osien vaihto aika käsillä.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Suhteellista
No tjaa, tuo on suhteellista. Jos E420:ssä on yhtään samoja palikoita kuin 200D:ssä, niin ylläpito osien puolesta on halpaa kuin makkara. Tietysti, jos kaiken joutuu teettämään, niin sitten laskelma on hieman vaikeampi.3.2AMGCE kirjoitti: Oli kyllä hyvä ajaa, mutta oli kuulleman kohtuu arvokas pitää, alkaa tommosessa 10vee autossa ollu kulutus osien vaihto aika käsillä.
nimim. Vanhalla autolla ajellessa pitää korvat ja pers olla herkkänä, jotta osaa ennakoida tulevat murheet
Terveisin
Tero
Tero
Re: Suhteellista
Varmaan ainakin etupään osat ovat ihan eri kaliiberia, kuin 200D:ssä. Kone kun on sen verran painava. Ja jarruosat ovat varmaan kans hinnoissaan...flosse kirjoitti:No tjaa, tuo on suhteellista. Jos E420:ssä on yhtään samoja palikoita kuin 200D:ssä, niin ylläpito osien puolesta on halpaa kuin makkara. Tietysti, jos kaiken joutuu teettämään, niin sitten laskelma on hieman vaikeampi.3.2AMGCE kirjoitti: Oli kyllä hyvä ajaa, mutta oli kuulleman kohtuu arvokas pitää, alkaa tommosessa 10vee autossa ollu kulutus osien vaihto aika käsillä.
Turha on ainakaan Motonetistä lähteä hakemaan.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, jostain kumman syystä nuo W124 V8:t ovat todella harvinaisia Suomessa. Tuskin esim. Saksassa noiden varaosien hinnat ovat paljoa korkeammat, kuin kutoskoneisissa.
Sen sijaan noiden vanhempien W126 V8:en osat ovat Suomessakin ihan kohtuuhintaisia, jotkut huolto-osat ovat jopa halvempia kuin kutoskoneeseen.
Ainakin bensapumppu taisi olla halvempi.
Pakoputket ovat tosin huomattavasti kalliimpia tuohon V8:iin ja liekö niitä monenkaan tarvikepakoputkivalmistajan (onpas pitkä sana ) valikoimissa.
Sitä saa mennä sitten lakki kädessä nöyränä poikana Veholle tai hakea KL:stä Espressobähneriä.
Sen sijaan noiden vanhempien W126 V8:en osat ovat Suomessakin ihan kohtuuhintaisia, jotkut huolto-osat ovat jopa halvempia kuin kutoskoneeseen.
Ainakin bensapumppu taisi olla halvempi.
Pakoputket ovat tosin huomattavasti kalliimpia tuohon V8:iin ja liekö niitä monenkaan tarvikepakoputkivalmistajan (onpas pitkä sana ) valikoimissa.
Sitä saa mennä sitten lakki kädessä nöyränä poikana Veholle tai hakea KL:stä Espressobähneriä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Johtuisiko aikakaudesta, jolloin ko. mallit olivat saatavilla, 1991-1995? Ei pal monella ollut varaa hankkia laman kourissa miljoonan markan Mersua... tai jos oli, niin hankittiin kerralla Ässä. Muutenkin tuntuu, että tallainen M5/S4/E500-sleeper/hauskanpitoautokausi tuli vasta tuossa vuosituhannen vaihteessa akuutiksi. Vai olisiko IT-kuplalla ollut osuutta aisaan?Pasi M. kirjoitti:Niin, jostain kumman syystä nuo W124 V8:t ovat todella harvinaisia Suomessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Se kumman syy taitaa olla juuri niissä harvinaisuudesta juontuvista ylläpitokuluissa ja etenkin siinä, että samalla rahalla sai S-korisen ja parhaassa tapauksessa jäikin vielä. Aika harvassa ovat ne, jotka ainakaan omalla rahalla ottivat "taksikorin" ja mammuttimoottorin (MB:n silloisessa mittakaavassa) ikään kuin sleeper-tarkoituksessa. S oli sentään etevämpi liki joka suhteessa, jos ei oteta nyt huomioon harvinaisuusaspektia tai urheilullisuutta / suorituskykyä.Pasi M. kirjoitti:Niin, jostain kumman syystä nuo W124 V8:t ovat todella harvinaisia Suomessa.
Maukas paketti kasikoneinen varmasti on . Henk. koht. en ole bongannut kyseistä laitetta kuin yhden ainokaisen kerran, kullanvärisen version tuossa TKA:n kulmilla Kaukajärvellä. Liekö sekin ollut läpikulkumatkalla, ei ole näkynyt sen jälkeen näissä maisemissa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No sehän mulla oli mielessä, mutten sitä ääneen viitsinyt sanoa.Timo L. kirjoitti:Johtuisiko aikakaudesta, jolloin ko. mallit olivat saatavilla, 1991-1995? Ei pal monella ollut varaa hankkia laman kourissa miljoonan markan Mersua...Pasi M. kirjoitti:Niin, jostain kumman syystä nuo W124 V8:t ovat todella harvinaisia Suomessa.
Mutta kieltämättä noita S-sarjalaisia on kohtalaisen paljon juuri tuolta ajalta, olihan se sentään vuosikaudet myydyin edustusauto Suomessa.
Ja kyllä ovat aikalailla kivenalla muutkin isokoneiset W124:set alkup. suomiautot tuolta ajalta ja puhumattakaan W140 Coupesta.
Siihen aikaan todella harva uskalsi ostaa noin ökyä autoa, josko olisi vaikka kivitetty hengiltä. Sen sijaan joku "huomaamaton" 600SE ilman mallikilpiä oli sopivan konservatiivinen ja "vaatimaton".
Muistaakseni 600SL maksoi pahimpaan lama-aikaan devalvaation jälkeen 1966000mk.
Nykyään kaikki nousukkaat voivat ostaa SL55 AMG:n, kun se on vain hieman päälle 200th€.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Pari vuotta sitten ihmettelin moista peliä Rinta-Jupilla, oli Ameriikan rekisterissä. Muistaakseni tumman sininen ja kaikilla varusteilla. Ja oli meinaan upea! Päällepäin ei todellakaan näkynyt auton voimavarat.Jukka N. kirjoitti:Maukas paketti kasikoneinen varmasti on . Henk. koht. en ole bongannut kyseistä laitetta kuin yhden ainokaisen kerran, kullanvärisen version tuossa TKA:n kulmilla Kaukajärvellä. Liekö sekin ollut läpikulkumatkalla, ei ole näkynyt sen jälkeen näissä maisemissa.
Oli myytävänä kuukausikaupalla taxfree-hintaan, taisi lopulta mennä ~89000mk:lla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tossa mun 3,2 ce:ssä on hyvin paljon samoja osia joita on 300D:ssäkin, esim jarrut. Ja ymmärtääkseni 300D:n osat on kalliimpia kuin 200D:N.
Elikkäs E420:ssä on tehojen/V8:san motin takia, eri jarrut, iskarit, pakoputken, perän, vaihdeloovan,moottorin osat on ihan eri puusta kuin 200D:n vastaavat.
Mitäköhän ne maksaa.....
yksi plus yksi= 2+++
Elikkäs E420:ssä on tehojen/V8:san motin takia, eri jarrut, iskarit, pakoputken, perän, vaihdeloovan,moottorin osat on ihan eri puusta kuin 200D:n vastaavat.
Mitäköhän ne maksaa.....
yksi plus yksi= 2+++
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Pakoputkisto maksoi veholla tosiaan reilu 2000 euroa. Joutui kyllä tehtaalta tilaamaan, kun on neljällä lähdöllä ja ilman kattia.Pasi M. kirjoitti:Niin, jostain kumman syystä nuo W124 V8:t ovat todella harvinaisia Suomessa. Tuskin esim. Saksassa noiden varaosien hinnat ovat paljoa korkeammat, kuin kutoskoneisissa.
Sen sijaan noiden vanhempien W126 V8:en osat ovat Suomessakin ihan kohtuuhintaisia, jotkut huolto-osat ovat jopa halvempia kuin kutoskoneeseen.
Ainakin bensapumppu taisi olla halvempi.
Pakoputket ovat tosin huomattavasti kalliimpia tuohon V8:iin ja liekö niitä monenkaan tarvikepakoputkivalmistajan (onpas pitkä sana ) valikoimissa.
Sitä saa mennä sitten lakki kädessä nöyränä poikana Veholle tai hakea KL:stä Espressobähneriä.
Nimim. Pitäisköhän lähteä vahaamaan välillä tuo pakoputkisto
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Martelius
Eikös tuon sortin autoon kannata putkiston paukahtaessa tilata putkisto kotimaasta Marteliuksen vauhtiputkasta?
Oli itsellä yhdessä Volvossa peltisatsi ja tehoputki (hyllytavaraa tosin) Marteliukselta. Ei maksanu ku muutaman tonnin mummoa koko paketti ja toimi loistavasti.
Jenkkiharrastajat kuulemma suosii Marteliusta kun ne vääntää putkiston vaikka Tuckeriin jos on antaa vanhasta mitat.
Luulis että sieltä sais aika asiallisen putkiston sitten V8-meseenkin, tavallista tai tehomallia oman maun mukaan.
Osoite oli kai www.martelius,com vai olisko ollu peräti www.martelius.fi
Henkka
Oli itsellä yhdessä Volvossa peltisatsi ja tehoputki (hyllytavaraa tosin) Marteliukselta. Ei maksanu ku muutaman tonnin mummoa koko paketti ja toimi loistavasti.
Jenkkiharrastajat kuulemma suosii Marteliusta kun ne vääntää putkiston vaikka Tuckeriin jos on antaa vanhasta mitat.
Luulis että sieltä sais aika asiallisen putkiston sitten V8-meseenkin, tavallista tai tehomallia oman maun mukaan.
Osoite oli kai www.martelius,com vai olisko ollu peräti www.martelius.fi
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Martelius
Henri Junkkala kirjoitti:Eikös tuon sortin autoon kannata putkiston paukahtaessa tilata putkisto kotimaasta Marteliuksen vauhtiputkasta?
Oli itsellä yhdessä Volvossa peltisatsi ja tehoputki (hyllytavaraa tosin) Marteliukselta. Ei maksanu ku muutaman tonnin mummoa koko paketti ja toimi loistavasti.
Jenkkiharrastajat kuulemma suosii Marteliusta kun ne vääntää putkiston vaikka Tuckeriin jos on antaa vanhasta mitat.
Luulis että sieltä sais aika asiallisen putkiston sitten V8-meseenkin, tavallista tai tehomallia oman maun mukaan.
Osoite oli kai www.martelius,com vai olisko ollu peräti www.martelius.fi
Henkka
Vielä edullisemmin saa, kun tilaa tuollaiseen autoon putken paikalliselta (lievestuore) putkenvääntäjältä. Vaimentimet on kylläkin "vaan" Simmonsia, mutta hintakaan ei tule esim. W126:een, kun 260-330€.
Lähtisköhän tuo mukaan tähtiklubin sponsoritoimintaan?;)
isot mersut
Joo nyt on 500e kilvissä ja mitä noihin varaosiin tulee ,niin katti maksaa 1630€
mut mitä noi huoltoosat oli niin samaa luokkaa kuin muihinkin.Ja mitä noihin ylläpitokuluihiin tulee ,niin kaikesta kivasta pitää maksaa(huvivero)
Mut kivaa on ollu noitten saappi ja volvo miesten kustannuksella.
Terveisin Jamppa
sprintteri
300da
ja se 500e
mut mitä noi huoltoosat oli niin samaa luokkaa kuin muihinkin.Ja mitä noihin ylläpitokuluihiin tulee ,niin kaikesta kivasta pitää maksaa(huvivero)
Mut kivaa on ollu noitten saappi ja volvo miesten kustannuksella.
Terveisin Jamppa
sprintteri
300da
ja se 500e
Tuollaisessa 500E:ssä hauskinta lienee juuri se "taksimersu-look", minkä tuokin Mersun malli kantaa yllään. Ei varmasti ole helppoa kuvailla sanoin sitä ilmettä, mikä on vaikkapa Volvo V70R -kuskin naamalla kun vanha "taksilintta" jättää hänet valoista lähtiessä käsittämättömällä tavalla... Harmi kun sellaisen ilmeen valokuvaaminen on kovin vaikeaa!
Näin silti, vaikka Mersulla revitteleminen ei ole oikein sivistynyttä...
Näin silti, vaikka Mersulla revitteleminen ei ole oikein sivistynyttä...
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
W115 240D:llä "revittely" on jo sitten ihan barbaarista! Vaikka W124 200D:llä kuivalla asfaltilla luisuttelu se vasta sivistymätöntä onkin. Se vähän hirvitti, kun takapenkillä ei turvavyöt toimineet, ja vauhtia ja mutkia oli riittävästi...J_J kirjoitti:Näin silti, vaikka Mersulla revitteleminen ei ole oikein sivistynyttä...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Nyt alkaisi saamaan noita W124 E420 rasseja Saksata jo hyvinkin kohtuulliseen hintaan veroineen ja tuontikuluineen päivineen.
Suomeen noita ei tullin tilastojen mukaan ole paljoa tuotu, ja hyvin hankala oli etsiä veron määrää, mutta sinne 7,5k€:n ja 9,5k€:n välille näyttäis asettuvan veropolitiikka, ja hankintahinta haarukoituu aika vahvasti tuonne 4,5-8k€:n tuntumaan mobile.den mukaan. Autona olisi tuollainen kasikoneinen priima w124 hyvinkin kiinnostava omistuksen kohde, autoilua parhaimmillaan.
Ja varusteitahan noissa kasikoneisissa kakkosnelosissa on jo vakionakin, ja sitten rahakkaat ostajat ovat ilmiselvästi ruksineet lähes poikkeuksetta myös mukavasti lisävarusteita mukaan. Ei noita ole köyhät ostaneet uutena.. Kaikissa näytti Suomen mittakaavan mukaan olevan paljon mausteita.
Paljonko tuon ylläpito on sitten käytännön tasolla tuota E500:sta halvempaa? Taitaa mutua tulla, mutta kokeillaan
Ja muutakin infoa ja vinkkejä kaivataan E420:stä, sivistyneestä suhisijasta Sekä mutua että faktaa, jos jollain vaikka olisi tuollainen nykyään, tämä on jo vanha topic.
Suomeen noita ei tullin tilastojen mukaan ole paljoa tuotu, ja hyvin hankala oli etsiä veron määrää, mutta sinne 7,5k€:n ja 9,5k€:n välille näyttäis asettuvan veropolitiikka, ja hankintahinta haarukoituu aika vahvasti tuonne 4,5-8k€:n tuntumaan mobile.den mukaan. Autona olisi tuollainen kasikoneinen priima w124 hyvinkin kiinnostava omistuksen kohde, autoilua parhaimmillaan.
Ja varusteitahan noissa kasikoneisissa kakkosnelosissa on jo vakionakin, ja sitten rahakkaat ostajat ovat ilmiselvästi ruksineet lähes poikkeuksetta myös mukavasti lisävarusteita mukaan. Ei noita ole köyhät ostaneet uutena.. Kaikissa näytti Suomen mittakaavan mukaan olevan paljon mausteita.
Paljonko tuon ylläpito on sitten käytännön tasolla tuota E500:sta halvempaa? Taitaa mutua tulla, mutta kokeillaan
Ja muutakin infoa ja vinkkejä kaivataan E420:stä, sivistyneestä suhisijasta Sekä mutua että faktaa, jos jollain vaikka olisi tuollainen nykyään, tämä on jo vanha topic.
124.023
Hemingway kirjoitti: Paljonko tuon ylläpito on sitten käytännön tasolla tuota E500:sta halvempaa? Taitaa mutua tulla, mutta kokeillaan
Ja muutakin infoa ja vinkkejä/linkkejä kaivataan E420:stä, sivistyneestä suhisijasta Sekä mutua että faktaa, jos jollain vaikka olisi tuollainen nykyään, tämä on jo vanha topic.
124.023