w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

juhaeino kirjoitti:Muistahan ilmoitella kuinka kävi. Nää kaikki jetronikkiin liittyvät ongelmat kiinnostaa. ja etenkin ratkaisut.
juu päivittelen tänne sitä mukaa kun tapahtuu edistystä. jos vaikka olisi jollekin muullekin hyötyä :thumbup:
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

atlas kirjoitti:topautoosasta taitavat olla halvimmat boschit...eli jostain w201 osion kautta..lankuissa ei ole niitä koska tarjoaa uudempaa mallia -93 eteenpäin.
motonetis näytti olleen n.45e kpl boschit, tosin saatavuus heikko. 3kpl löyty suomesta ja ei viel tietoo saako lisää. kl-varaosis 50e kappale että ei oo hinnankirois. tuntuu että motonetiski osa porukasta on siel vaan töis, vaikka annoin rekisterinumeron ja auton tiedot pläjähti eteen niin alko kauppaan mulle diisselin suutinkärkiä :D ja sen jälkeen ku pyysin suuttimien tiivisteitä niin alko kauppaan cdi koneen tiivisteitä :lol:
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

kylläpä oliki suuttimet halpoja misterautos n.38e :shock: täytyyki loput kolme tilata sieltä, motonetis oli yks hyllys nii otin sen ku kävin
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Topauto osissa oli 24e kappale kun Itse ostin useampaan autoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

en tie mikähän aivopieru tuli. luin kyllä ton atlaksen kommentin topautosta mutta kuitenki jostin syystä kirjotin googlee misterauto :D muisti on hyvä mutta lyhyt.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... umppu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla eli valitsin tohon 2.3litraisen...
Silloin ei ollut suutin tyvikumia niin ne otin kl varaosista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

suuttimet tuli vihdeltua kun vihdosta viimein ne sain. eipä ollut vaikutusta... ilmamäärä mittarinki vaihdoin äsken ja nyt ei lähde enää mitenkää käymään vaikka startti punasena sahas. tiedä sitte kuinka monta kierrosta seosruuvia on käänelty ja väännelty kun jostain toisesta autosta kerran on... aletaan oleen siinä pisteessä että ei piisaa enään tieto, taito, usko, toivo, rakkaus eikä mielenkiinto. varmaan seuraava homma on että tuuppaa trailerille ja vie johonki korjaamoon.
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Eipä hätää. Turha sitä korjaamolle on kiikuttaa. Sulla itselläsi on tietotaito karttunut kummasti matkanvarrella. Palataan alkuruutuun ja mietitään & tutkitaan ... tuleeko suuttimille bensaa? Ja jos ei tule niin mihin asti tulee ja missä tilanteessa? Onko ilmaa jossain 'lukkona'? Onko bensapumpussa riittävästi painetta ja tuottoa? Tuleeko kipinä? jne.

Vanhalla autolla ajaminen on harrastustoimintaa :-)
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

Efraim kirjoitti:Eipä hätää. Turha sitä korjaamolle on kiikuttaa. Sulla itselläsi on tietotaito karttunut kummasti matkanvarrella. Palataan alkuruutuun ja mietitään & tutkitaan ... tuleeko suuttimille bensaa? Ja jos ei tule niin mihin asti tulee ja missä tilanteessa? Onko ilmaa jossain 'lukkona'? Onko bensapumpussa riittävästi painetta ja tuottoa? Tuleeko kipinä? jne.

Vanhalla autolla ajaminen on harrastustoimintaa :-)
täytyy ny vielä kerran kattoo kaikki läpi kun tästä kerkee :mrgreen: onhan täs elämän aikana kerinny paljo pahempiakin paikkoja tuleen vastaan. palataan astialle kun on tutkittu tarkemmin. :thumbup:
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

puristuspaineet tuli ajan kuluks mittailtua ja muuta ei olekaan sitten hetkiin tullu tehtyä. ykköses 12,5 kakkoses ja kolmeses tais olla 13 ja neloses 14bar. käsittääkseni iha ok kun tenavan korjaus opas antaa vähimmäis paineeks 8,5bar ja pyttyjen välinen max ero 1,5bar et se on kiikun kaakun.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

pitkästä aikaa tuli käytyä tallis ja ihmeteltyä. elikkäs sadannen kerran jarrukliineri purkki käteen ja suihkiin. kuinka ollakaan kaasuläppäkotelon yhdestä kulmasta veti vielläkin ilmaa vaikka tiiviste vaihdettu, tosin juur ja juur huomas käynnissä eroo.. en tie miksen aikasemmin oo huomannu. :problem: heitin momenttiavaimen mettää ja kiristin pultit niin kireeseen ku vaan uskalsin. nyt alko lämpösenä käymään jo röpöttämällä ja seilaamalla tyhjäkäyntiä. käyntiin lähtö tuottaa vielki tuskaa. taidan viedä läheiselle huoltsikalle pakokaasutestiin niin vähän näkee miltä vakuttaa... kuinkas muuten toi virranjakaja, että kuinka paljo saa olla välystä akselis? pysty ja sivusuunnas oli luokkaa milli. onko ok? koitin ajotuslampulla kattoo ennakkooki mutta ei se oikeen luonnannu ku kone käy niin epätasasesti :D
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

yli puolen vuoden tauon jälkeen tuli mielenkiinto taas perehtyä asiaan.. eli auto lähti avaimesta käymään kun velipoika hiukan paino ilmamassamittarin lautasta, ilman tuota toimenpidettä ei edes luvannu vaikka kuinka sahas... alta 2000 kierroksen ei käynyt kuin reilusti kaasua pumppaamalla. no säädettiin seoksia sen verran että saatiin auto käymään tyhjäkäyntiä ja taas vanha tuttu kliineripurkki käteen ja jarrutehostimen alipaineletkusta aivan tehostajan juuresta löytyi viellä olematon vuoto lisäksi edelleen yhden suuttimenkin juuresta veti vähän ilmaa. muokkasin suuttimien kiinnitys raudat sillain että ne ei enään vastaa kanteen vaan saa kiristettyä niin kireään kuin arvaa vääntää, lisäksi sitä kuuluisaa punasta massaa löin tiivisteiden väliin.... --> seosruuvi takaisin siihen missä olikin ja kas auto tärähti käymään. kylmänä tyhjäkäynti viellä vähän hukassa mutta lämpösenä kävi jo oikeenki nätisti. ehkä muuteman kymmenen kierrosta humppaa... nyt sen oikeen näki kuinka olemattomat imuvuodot vaikuttaa ton ruiskun toimintaan.. tiedä sitten oliko vaan alunperinki imuvuoto vai oliko vika jossain noista epäkohdista joita matkanvarrella löyty ja tuli fiksattua. pessimisti ei pety, joten kattellaan nyt pari päivää miltä homma vaikuttaa ja palaillaan astialle :D
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Kiva kuulla, että projekti etenee ja Mersu käy. :thumbup: Nyt seokset kohdalleen ja ohjauspaineiden tarkistus.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

Efraim kirjoitti:Kiva kuulla, että projekti etenee ja Mersu käy. :thumbup: Nyt seokset kohdalleen ja ohjauspaineiden tarkistus.
kysellään taas tyhmiä, eli mitä toi "ohjauspaineet" tarkotaa noin niinku rautalangasta väännettynä? :D
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Tere,

Ohjauspaine vaikuttaa määräjakajan lautasen jäykkyyteen ja siten seoksen rikkauteen.
- Jos ohjauspaine on alhainen -> lautanen liikkuu helposti, eli pieni ilmavirtaus lautasen ohi aiheuttaa ison liikkeen määräjakajassa. Seos on rikkaalla.
- Jos ohjauspaine on korkea -> lautanen on jäykkä -> ilmavirtaus aiheuttaa pienenemmän liikkeen määräjakajassa. Seos on laihalla tai normaali.

Moottorin ollessa kylmä ohjauspaine on alhainen (noin 1 - 1,5 bar riippuen moottorista). Moottorin lämmetessä paine nousee normaaliksi (noin 2,5 - 3,0 bar). Tällä tavalla hoidetaan kylmärikastus. Varsinainen "huikka" on erillisestä kylmäkäynnistyssuuttimesta annettava annos, joka annetaan vain kylmää konetta startatessa. Ohjauspaineeseen vaikuttaa myös kaasupolkimen liike eli nopea kaasun painallus alentaa painetta hetkellisesti (vastaa siis perinteistä kaasareissa olevaa kiihdytyspumppua). Myös 'lusikka tiskissä' alentaa ohjuspainetta ja aiheuttaa ns. täyskaasurikastuksen. Jossain malleissa on ympäröivän alhaisen ilman paineen kompensointi (esim. vuoristo-olosuhteet), jolloin alennetaan ohjauspainetta, jolla kompensoidaan ohuen ilman vuoksi menetettyä tehoa.

Jotta koko 'hässäkkä' toimisi kuten Boschin insinööri on sen suunnitellut kaikki letkut pitää olla ehjiä ja oikeissa paikoissa kiinni.

Tässä on yksi kaaviokuva KE-Jetistä (sis. toiminnan kuvauksen). Kuvassa ohjauspaine on ylhäällä olevan "Warm up regulator" (ohjauspainesäädin) ja "Fuel distributor" (määräjakaja) välisen linjan paine.
https://vwgolfmk1.org.uk/forum/index.ph ... ade-easy_2

Jos kone ei käy kunnolla ja epäilee virheellisiä paineita, kannatta asentaa ohjauspainelinjaan pieni painemittari.

[EDIT: edellä oleva koskee K-Jetronic systeemiä, ei KE:tä. Sorry]
Viimeksi muokannut Efraim, Su 15.01.2017 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Lisäksi pitäisi tutkia nk, ylä ja alakammio paineita jotka ovat tuon ke-jetin määränjakajan toiminnan perus edellytyksiä.
Mittaamiseen tarvitaan joko ko tarkoitusta varten tehty mittaus välineistö "Biltemalta" löytyy esimerkiksi valmis sarja, voi toki itsekin väsätä jos löytyy sopivalla paine asteikolla oleva mittari.
Määriksestä löytyy sulku mutteri alakammion paineiden mittaukseen ja yläkammion mittaus tapahtuu taasen, nk ryyppy suuttimen liitännän kautta.
En nyt tältä istumalta muista mikä tuo paine eron piti olla, voin tarkistaa ke-jet kirjallisuudesta sen kylläkin.. Oli tullutkin jo aikas tyhjentävä vastaus tuohon ohjauspaineen mittaukseen!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
sec 560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Ke 10.09.2014 19:06

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Hmm tyhjentävä vastaus kyllä.... mutta kun kysyjän autossa KE-jetti ei K-jetti, eli väärän version ohjeet.
n. 0,4 bar paine-ero ylä/ala kammio.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

tullut lueskeltua viestiketjuja tuohon ylä ja alakammiopaineisiin liittyen ja tänään koitin asiaan perehtyä. eli eli.. auto kävi reilusti humppaamalla siihen asti että lämmöt olivat n.40 astetta. (imuvuotoja ei enään löytynyt) sen jälkeen tasaantui sillain että kiekkamittarin viisarissa ei juurikaan näkynyt heilumista, mutta kuskinpenkillä röpötys tuntuu ja luonnollisesti kuuluukin.. käytin koneen 80 asteiseksi, ehasta liitin irti ja järjestelmäpaine näytti n. 5,3bar. ojauspaine näytteli lukemia 4,75-4,8 bar. (tosin ihan tarkkoja lukemia ei pysty sanomaan koska mittarissa asteikko 0,5 bar välein.)
jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin seos näillä arvoilla rikkaalla joten väänsin ehasta varttin vastapäivään. ohjauspaine ei juurikaan tuntunut muuttuneen eikä käynnissäkään mainittavaa eroa. no väänsin uudestaan varttin laihemmalle ja käyntiin lähtö todella vaivalloista... ohjauspaine nyt n.4.9bar joka ymmärtääkseni pitäisi olla nyt kohdallaan... jälleen kerran eha irti ja ruuvi siihen asentoon jossa alunperinkin oli ja siitä 1/8 kierros rikkaammalle. no käyntiin lähtö taas helpottui ja paine ero n. 0,5 bar. ehaan liitin kiinni ja röpötys tasaantui huomattavasti, mutta röpöttää silti. jätin auton niille sijoilleen ja koitetaan toisena päivänä kuinka kylmänä käyttäytyy..

sen verran on edistytty että alkuperäinen ongelma eli tuo käyntiin lähtemättömyys on nyt poistunut ja nykyisenä ongelmana on tuo tyhjäkäynnin puute kylmänä ja röpötys lämpöisenä... se viellä että pakokaasu on todella kitkerän hajuista ja aika raakasti pistää kirveleen silmiä, eli kysymys kuuluu viittaako rikkaaseen seokseen?

jos herätti ajatuksia niin saa heittää ilmoille... :D
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

täytyy viellä esittää kiitokset , kun samat nimimerkit jaksaa viestiketjusta toiseen neuvoa ja jauhaa näitä samoja asioita! :thumbup: :clap:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja unski »

Efraim kirjoitti:Tere,

Ohjauspaine vaikuttaa määräjakajan lautasen jäykkyyteen ja siten seoksen rikkauteen.
- Jos ohjauspaine on alhainen -> lautanen liikkuu helposti, eli pieni ilmavirtaus lautasen ohi aiheuttaa ison liikkeen määräjakajassa. Seos on rikkaalla.
- Jos ohjauspaine on korkea -> lautanen on jäykkä -> ilmavirtaus aiheuttaa pienenemmän liikkeen määräjakajassa. Seos on laihalla tai normaali.

Moottorin ollessa kylmä ohjauspaine on alhainen (noin 1 - 1,5 bar riippuen moottorista). Moottorin lämmetessä paine nousee normaaliksi (noin 2,5 - 3,0 bar). Tällä tavalla hoidetaan kylmärikastus. Varsinainen "huikka" on erillisestä kylmäkäynnistyssuuttimesta annettava annos, joka annetaan vain kylmää konetta startatessa. Ohjauspaineeseen vaikuttaa myös kaasupolkimen liike eli nopea kaasun painallus alentaa painetta hetkellisesti (vastaa siis perinteistä kaasareissa olevaa kiihdytyspumppua). Myös 'lusikka tiskissä' alentaa ohjuspainetta ja aiheuttaa ns. täyskaasurikastuksen. Jossain malleissa on ympäröivän alhaisen ilman paineen kompensointi (esim. vuoristo-olosuhteet), jolloin alennetaan ohjauspainetta, jolla kompensoidaan ohuen ilman vuoksi menetettyä tehoa.

Jotta koko 'hässäkkä' toimisi kuten Boschin insinööri on sen suunnitellut kaikki letkut pitää olla ehjiä ja oikeissa paikoissa kiinni.

Tässä on yksi kaaviokuva KE-Jetistä (sis. toiminnan kuvauksen). Kuvassa ohjauspaine on ylhäällä olevan "Warm up regulator" (ohjauspainesäädin) ja "Fuel distributor" (määräjakaja) välisen linjan paine.
https://vwgolfmk1.org.uk/forum/index.ph ... ade-easy_2

Jos kone ei käy kunnolla ja epäilee virheellisiä paineita, kannatta asentaa ohjauspainelinjaan pieni painemittari.
Ihan vain pienenä kommenttina, että nämä ohjeet on K-jettiin, ei KE-jettiin, mikä viallinen auto nyt on. KE-jetissä ei ole ohjauspainesäädintä enää, vaan EHA, eli sähköhydraulinen säädin, jota systeemin ohjausyksikkö, ECU ohjaa. KE-jetissä, ei enää muutella määränjakajan männän yläpuolista painetta, kuten K-jetissä tehtiin, vaan sinne tulee jatkuva systeemipaine.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

unski kirjoitti:
Efraim kirjoitti:Tere,

Ohjauspaine vaikuttaa määräjakajan lautasen jäykkyyteen ja siten seoksen rikkauteen.
- Jos ohjauspaine on alhainen -> lautanen liikkuu helposti, eli pieni ilmavirtaus lautasen ohi aiheuttaa ison liikkeen määräjakajassa. Seos on rikkaalla.
- Jos ohjauspaine on korkea -> lautanen on jäykkä -> ilmavirtaus aiheuttaa pienenemmän liikkeen määräjakajassa. Seos on laihalla tai normaali.

Moottorin ollessa kylmä ohjauspaine on alhainen (noin 1 - 1,5 bar riippuen moottorista). Moottorin lämmetessä paine nousee normaaliksi (noin 2,5 - 3,0 bar). Tällä tavalla hoidetaan kylmärikastus. Varsinainen "huikka" on erillisestä kylmäkäynnistyssuuttimesta annettava annos, joka annetaan vain kylmää konetta startatessa. Ohjauspaineeseen vaikuttaa myös kaasupolkimen liike eli nopea kaasun painallus alentaa painetta hetkellisesti (vastaa siis perinteistä kaasareissa olevaa kiihdytyspumppua). Myös 'lusikka tiskissä' alentaa ohjuspainetta ja aiheuttaa ns. täyskaasurikastuksen. Jossain malleissa on ympäröivän alhaisen ilman paineen kompensointi (esim. vuoristo-olosuhteet), jolloin alennetaan ohjauspainetta, jolla kompensoidaan ohuen ilman vuoksi menetettyä tehoa.

Jotta koko 'hässäkkä' toimisi kuten Boschin insinööri on sen suunnitellut kaikki letkut pitää olla ehjiä ja oikeissa paikoissa kiinni.



Tässä on yksi kaaviokuva KE-Jetistä (sis. toiminnan kuvauksen). Kuvassa ohjauspaine on ylhäällä olevan "Warm up regulator" (ohjauspainesäädin) ja "Fuel distributor" (määräjakaja) välisen linjan paine.
https://vwgolfmk1.org.uk/forum/index.ph ... ade-easy_2

Jos kone ei käy kunnolla ja epäilee virheellisiä paineita, kannatta asentaa ohjauspainelinjaan pieni painemittari.
Ihan vain pienenä kommenttina, että nämä ohjeet on K-jettiin, ei KE-jettiin, mikä viallinen auto nyt on. KE-jetissä ei ole ohjauspainesäädintä enää, vaan EHA, eli sähköhydraulinen säädin, jota systeemin ohjausyksikkö, ECU ohjaa. KE-jetissä, ei enää muutella määränjakajan männän yläpuolista painetta, kuten K-jetissä tehtiin, vaan sinne tulee jatkuva systeemipaine.

Timppa
tuon kommentin sivuutin ja sovelsin tätä viestiketjua jossa puhuttiin ke-jetistä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=180796" onclick="window.open(this.href);return false;.
tiedä sitte ollaanko menossa taas perse edellä puuhun.....
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: w201 ke jetti ongelmia. bensa ei tule suuttimille asti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

melkein neljä vuotta siihen menikin, että auto toimii taas. :P Tosin eipä ole viimeiseen pariin vuoteen tullut edes painittua asian kanssa. auto oli kaverilla ylimaalauksessa, niin sillä reisulla viipyi n. vuoden päivät, tehty sauna/kylppäriremonttia ja vaikka mitä niin ei ole ollut oikeen aikaakaan viimeaikoina..
mutta asiaan. tuli kesällä ostettua kolaroitu vastaava auto, niin tänään otin siitä ruiskun kaasuläpästä ylös päin, iskin paikalleen ja autohan alkoi käymään kuin kello. :clap: elikkäs vikaa oli jossain kuvan komponenteista. tiadot ja taidot ei vain riittäneet asian selvittämiseen :roll:
Tätä ennen ei käynyt millään kylmänä joutavaa, vastasi kaasuun viiveellä ja röpöttäen, pakokaasu haisi todella kitkerälle. lämmetessään alkoi käymään jotenkin...
Mutta edellä mainittu ei ollut se alkuperäinen ongelma, vaan tuo bensan tulemattomuus suuttimille asti.
vaihdettua tuli uusiin:
-ruiskun kaikki letkut, tiivisteet, kumikaukalo
-suuttimet(vuoti)
-lambda(rikki)
-sytkäosat
-tuli vaihdettua poissulkemiseksi moottorinohjainta, releet,puola ym..
tosin on paljon mahdollista että alkuperäinen vika oli jossain muualla, korjaantui ja tilalle tuli uudenlainen vika kun vähän kaikkea tuli räplättyä.. :?
loppu hyvin, kaikki hyvin :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin