



olisko tuo RS24? http://www.ahlsell.fi/file____5228.aspxEli mistä nyt aine R12 freonin korvaavaksi
Mistä saa uusia täyttöliittimiä eli ns adaptereita jotka kierretään paikoilleen ja jätetään siihen? Olen odottanut pari vko täällä Atoylta mutta tuli vaan se täyttöadapteri eli sininen. Punaista uupuu vielä, meni tehdastilaukseen ja ei tiedä milloin saa. Toinen huoltoliike sanoi että adapterit oli jo viime kesänä tukkurilta loppu!Jezzma kirjoitti:Vanha juttu mutta kerron silti jos asia on jollain ajankohtainen.
Myös täyttöliittimet ovat erilaiset.
Höpö höpö. Opettele ensin kylmäainekierto ja sen suhteuttaminen logPh diagrammiin niin ei tarvi kirjoitella puuta heinää. Tuolla aiemmin oli Ahllsellin esite mistä löytyy faktaa tarkemmin sekä googlella RS24.Jezzma kirjoitti: Kylmäteknisesti ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin "drop-in korvauskylmäaine"
Heavy kirjoitti:Kompressori kävi huollossa. Se purettiin osiin ja siihen tuli uusi tiivstesarja sekä tiivste akselille. Tämän jälkeen se vielä paineistettiin. Sitten vaihdoin uuden termostaatin/säätimen joka aiemmin temppuili. Nyt sisällä on Isceon49+ aine joka on korvannut Isceon49 aineen ja mukavasti taas puskee kylmää. On miellyttävä ajella lämpimillä keleillä
Onko sinulla tuo pystymallin York vai se vaakamallin pienempi alhaalla?wezze72 kirjoitti:Heavy kirjoitti:Kompressori kävi huollossa. Se purettiin osiin ja siihen tuli uusi tiivstesarja sekä tiivste akselille. Tämän jälkeen se vielä paineistettiin. Sitten vaihdoin uuden termostaatin/säätimen joka aiemmin temppuili. Nyt sisällä on Isceon49+ aine joka on korvannut Isceon49 aineen ja mukavasti taas puskee kylmää. On miellyttävä ajella lämpimillä keleillä
missäs tuollaisen kompressorihuollon saisi teetettyä, tai tiivistesarjan ostettua?
itselläkin tuossa w126:sen kompressorissa on pieni vuoto akselitiivisteeltä.
Heavy kirjoitti:Onko sinulla tuo pystymallin York vai se vaakamallin pienempi alhaalla?wezze72 kirjoitti:Heavy kirjoitti:Kompressori kävi huollossa. Se purettiin osiin ja siihen tuli uusi tiivstesarja sekä tiivste akselille. Tämän jälkeen se vielä paineistettiin. Sitten vaihdoin uuden termostaatin/säätimen joka aiemmin temppuili. Nyt sisällä on Isceon49+ aine joka on korvannut Isceon49 aineen ja mukavasti taas puskee kylmää. On miellyttävä ajella lämpimillä keleillä
missäs tuollaisen kompressorihuollon saisi teetettyä, tai tiivistesarjan ostettua?
itselläkin tuossa w126:sen kompressorissa on pieni vuoto akselitiivisteeltä.
Tarkoitan tässä sitä että noi drop-in kylmäaineet ovat aina jonkin asteen kompromissi että käytössä oleva piiri saadaan jotenkuten toimimaan sallituilla aineilla. y3 luvat muuten löytyy o/etrade kirjoitti:Höpö höpö. Opettele ensin kylmäainekierto ja sen suhteuttaminen logPh diagrammiin niin ei tarvi kirjoitella puuta heinää. Tuolla aiemmin oli Ahllsellin esite mistä löytyy faktaa tarkemmin sekä googlella RS24.Jezzma kirjoitti: Kylmäteknisesti ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin "drop-in korvauskylmäaine"
Viitenä kesänä toimi ilman minkäänlaista ongelmaa tuolla täytöllä, viime kesänä myin auton pois.dealer kirjoitti:[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_isceon_1.jpg ]
Uusi kuivain ja paisuntaventtiili, isceon49+ sisään ja kylläpä tulee kylmää.
Syttyy palamaan aika herkästi kolaritilanteessa. R-1234yf jo itsessäänkin on vähän kyseenalainen, mm. Daimler ei ole käsittääkseni tästä syystä vielä siirtynyt sitä käyttämään.S202 kirjoitti:Mites se nestekaasu?