W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> YETI
Harrastamista,tämä ei siis ole valmis eikä haudattu
Kiitokset viimeisempänä Antille,Nenifab Tonylle ja Automaalamo Kolibrin Matti!
Pohja on viimeistelty nyt erinäisillä työkaluilla (kaikki mitä mieleen tulee) ,saumoja ym yksityiskohtia.Tämän jälkeen hiekkapuhallettu kevyesti.
Pinnassa nyt epoksi ja Nenifab Tony on löytyneiden peltihommien kimpussa.
Kiitokset viimeisempänä Antille,Nenifab Tonylle ja Automaalamo Kolibrin Matti!
Pohja on viimeistelty nyt erinäisillä työkaluilla (kaikki mitä mieleen tulee) ,saumoja ym yksityiskohtia.Tämän jälkeen hiekkapuhallettu kevyesti.
Pinnassa nyt epoksi ja Nenifab Tony on löytyneiden peltihommien kimpussa.
Viimeksi muokannut hejola, La 29.12.2018 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Toi vasen runkopalkki on noin satasen jos vielä saa, näkyy niitä olevan monessa liikkeessäkin ja ebayssä myynnissä. Tulis paljon tukevampi tuota jousikupin kiinnitystä ajatellen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Koitin etsiä korjauspalaa aikaisemmin,ei osunut silmään.Nyt uusi kilke 90% jo paikallaan.S202 kirjoitti:Toi vasen runkopalkki on noin satasen jos vielä saa, näkyy niitä olevan monessa liikkeessäkin ja ebayssä myynnissä. Tulis paljon tukevampi tuota jousikupin kiinnitystä ajatellen.
Mitä kestävyyteen tulee niin uusi palikka sama materiaalivahvuus ja ilmeisemmin ei tuohon jousikuppiin kovin paljoa voimia kohdistu koska vakio kuppi kiinni 6x pistehitsillä.
Nyt se on 8x vähän isommalla pistehitsillä reijänläpi
Eilen oli kello sen verran että kuvat kerkesin lataamaan kuvat.fi palveluun mutta jäi sadut satuilematta.
Tällainen Recaro CSE löytyi hyväkuntoisena,toiselta mersuharrastajalta.Tiedä vaikka foorumiakin käyttäisi.
Malli on hantinpuolen,sikäli vastaavaa vaikka heikkokuntoistakin kuskinpuolen olisi missään tiedossa niin olisin kiinnostunut hankkimaan.
Yksi kuva hitsauspöydän päivitetystä tasosta,ei mene vinoksi
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hienoa ja perusteellista työtä.
Tällaista on kiva seurata - toivottavasti lisää seuraa pian.
Tällaista on kiva seurata - toivottavasti lisää seuraa pian.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hurja kirjoitti:Hienoa ja perusteellista työtä.
Tällaista on kiva seurata - toivottavasti lisää seuraa pian.
Peltihommat loppuun ja tässä tuleva resepti.
Carsystem Uniflex korisaumoihin,tämän jälkeen Upol Raptor sävytettävä+valkoinenvärimassa.
https://www.carsystem.org/index.php?eID ... 2&sheet=ds
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tällaista tänään
Sisälokarit hakevat paikkaansa,taaemmat 3 koriruuvia vaihtuivat vetomuttereihin ja koripultteihin.Konehuoneen puolen sisälokarit on tarkoitus tasoittaa niin tuo neliönmalliset vakiot korikiinnikkeet eivät sovellu,tilalle tällaiset homemade hitsattavat pulttiversiot ja korimutterit.
JA sitten korin tuhoamista
Ajatus laittaa suorat kylkiputket koossa 3.5" sähköläppillä ja 3" kahdella vaimentimella perään asti normaali ajoon.
Runkopalkkeihin tuli siis 4" reijät,ohjurina putki ja 6mm pyörötanko joka sopii teräsovittimeen.
Morsen kobalt terä on siis heikompi kuin mersun koripelti
Vannesahalla sopivasti 102mm putki kulmaan.
Sisälokarit hakevat paikkaansa,taaemmat 3 koriruuvia vaihtuivat vetomuttereihin ja koripultteihin.Konehuoneen puolen sisälokarit on tarkoitus tasoittaa niin tuo neliönmalliset vakiot korikiinnikkeet eivät sovellu,tilalle tällaiset homemade hitsattavat pulttiversiot ja korimutterit.
JA sitten korin tuhoamista
Ajatus laittaa suorat kylkiputket koossa 3.5" sähköläppillä ja 3" kahdella vaimentimella perään asti normaali ajoon.
Runkopalkkeihin tuli siis 4" reijät,ohjurina putki ja 6mm pyörötanko joka sopii teräsovittimeen.
Morsen kobalt terä on siis heikompi kuin mersun koripelti
Vannesahalla sopivasti 102mm putki kulmaan.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tällaista tänään,viimeistelyt vielä ensikertaan.Kello taittoi puolenyön,parempi ruveta siivoamaan.
Huomenna jatkuu med Tony (NeniFab)
Huomenna jatkuu med Tony (NeniFab)
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tänään paljon hommaa eteenpäin.Kiitos Nenifab Tony ja Petteri Mattila!
Kolme tekijää,8h yhtähuutoa
Kolme tekijää,8h yhtähuutoa
Re: W123 200D museointi --> YETI
Joskos huomenna liimat ja Raptor pintaa
Kiitokset tällepäivää Automaalamo Kolibri Matti viimeistelyavusta ja Antille extra silmäparista
Kiitokset tällepäivää Automaalamo Kolibri Matti viimeistelyavusta ja Antille extra silmäparista
Re: W123 200D museointi --> YETI
Doddiin
6 tuubaa liimaa,joista yksi melkein kokonainen kopin seinillä testailuun.
8L sävytöntä raptoria jossa sekoitettuna lisäksi 1.2L valkoista värimassaa.
Unohdin ottaa kuvan mutta ensimmäisessä kuvassa oleva raptor tonkka jossa letku,oli kiinni klemmarilla massaruiskussa ja näin ollen purkki vasemassa kädessä väärinpäin,valtaosa ruiskutettavasta pinnasta on ylöspäin niin ei tuollainen perus pohjastaimevä massaruisku oikein toimi.
6 tuubaa liimaa,joista yksi melkein kokonainen kopin seinillä testailuun.
8L sävytöntä raptoria jossa sekoitettuna lisäksi 1.2L valkoista värimassaa.
Unohdin ottaa kuvan mutta ensimmäisessä kuvassa oleva raptor tonkka jossa letku,oli kiinni klemmarilla massaruiskussa ja näin ollen purkki vasemassa kädessä väärinpäin,valtaosa ruiskutettavasta pinnasta on ylöspäin niin ei tuollainen perus pohjastaimevä massaruisku oikein toimi.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hienoa työtä!
Jääkö helmat näkyviltä osin valkoiseksi? Mikä oli tuon ylimääräisen pohjaan hitsatun "korvallisen" funktio?
Jääkö helmat näkyviltä osin valkoiseksi? Mikä oli tuon ylimääräisen pohjaan hitsatun "korvallisen" funktio?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 200D museointi --> YETI
joop79 kirjoitti:Hienoa työtä!
Jääkö helmat näkyviltä osin valkoiseksi? Mikä oli tuon ylimääräisen pohjaan hitsatun "korvallisen" funktio?
Helmat oli aikaisemmassa kokoonpanossa mustat,ei oikein miellyttänyt.Katsotaan kun auto kokonainen niin miltä valkoinen vaikuttaa.Sikäli ei istu silmään niin sitten samalla kaukana tulevaisuudessa kun tekniikka sovitettu konehuoneeseen ja auto matkaa Automaalamo Kolibriin konehuoneen kiiltävää valkoista väriä varten,vedetään helmat samalla sillä mersun harmahtavalla värillä mikä se nyt onkaan.
Jos noita runkopalkin notcheja meinasit,niistä tulee 3.5" kylkiputket per puoli läpi ja nämä tulee sähköläppien taakse.Ja sähköläpiltä lähtee perään kahden vaimentajan kautta normireittiä 3" putki perälle joka siis arkiajossa käytössä."Napista" painamalla läpät auki sivuputkille show käyttöön Tarkoitus oli siis viedä 3.5"-4" putki per sivu runkopalkista läpi alkuperäistä rakennetta heikentämättä.
Tänään pohjaa tarkastellessa,Raptor kunnolla kuivunut huomasin että paikoitellen alta paistaa harmaa epoksi.Kuten oletettua niin peittävyys siis todella huono valkoisessa.Alustavasti ajatus karhentaa koko pohja vielä kertaalleen 500 karhunkielellä ja ruiskuttaa reilusti ohennettuna pari litraa tavaraa lisää pohjamaaliruiskulla.Pitää huomenna vähän suunnitella vielä.
Tämän todettua meditoin hetken ja tällaiset valmistui nostopaikkoihin.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Kerran ruvettiin hieromaan niin tehtiin nyt niin ettei sitten jää ainakaan harmittamaan jälkikäteen.Kaiken kaikkiaan paska homma tehdä kahteenkertaan,kuten sanottu,ketä siinä muuta huijaa kun itseään kun itselle tekee.
Liimasaumoja paikkailtiin ja muotoiltiin partaveitsenterällä uuteen malliin.Vakio tunkinpaikat putsattiin ja maalattiin mustaksi sisältä.
Koko pohja karhennettiin uusiksi punaisella karhunkielellä,ennen ruiskutusta pelkkää ohennetta ohut huntu jotta maali pehmenee.
2.5 suuttimella,pohjamaaliruiskulla ja raptor reilusti ohennettuna ja valkoista pastaa joukkoon.Ruiskussa oli "pussi" säiliö kiinni niin onnistui ylöspäinkin ruiskuttaminen.Automaalamo Kolibrin Matti ruiskutti tämän kierroksen ammattilaisen silmällä
4l Raptor+600ml valkoista pastaa,Noin 500ml ohennetta.Eli kaikkinenen pohjassa on nyt 12l Raptoria+tykötarpeet
Kuvassa myös special made taskulampputeline ruiskuun
Etulokarit odottamassa massanpoistoa ja näihin tulee sisäpintaan musta Raptor.
Liimasaumoja paikkailtiin ja muotoiltiin partaveitsenterällä uuteen malliin.Vakio tunkinpaikat putsattiin ja maalattiin mustaksi sisältä.
Koko pohja karhennettiin uusiksi punaisella karhunkielellä,ennen ruiskutusta pelkkää ohennetta ohut huntu jotta maali pehmenee.
2.5 suuttimella,pohjamaaliruiskulla ja raptor reilusti ohennettuna ja valkoista pastaa joukkoon.Ruiskussa oli "pussi" säiliö kiinni niin onnistui ylöspäinkin ruiskuttaminen.Automaalamo Kolibrin Matti ruiskutti tämän kierroksen ammattilaisen silmällä
4l Raptor+600ml valkoista pastaa,Noin 500ml ohennetta.Eli kaikkinenen pohjassa on nyt 12l Raptoria+tykötarpeet
Kuvassa myös special made taskulampputeline ruiskuun
Etulokarit odottamassa massanpoistoa ja näihin tulee sisäpintaan musta Raptor.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hienon näköinen. Mä ruiskutan pohjaan sikaflexin 529at vastaavan massan yrittäen jäljitellä alkuperäistä ja päälle vielä pintamaali. Ensin varmaan laitan käsipuristimella kaikki hankalat paikat että varmasti tulee tiiviisti. Luulis että nämä 30-40 vuotta uudemmat massat pitää kosteuden paremmin poissa kuin se pvc. Kesäkäyttöä ajatelle tarvi sitten ruostesuojata muutakuin kotelosuojaus ja ruostealttiimmat paikat pohjasta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
S202 kirjoitti:Hienon näköinen. Mä ruiskutan pohjaan sikaflexin 529at vastaavan massan yrittäen jäljitellä alkuperäistä ja päälle vielä pintamaali. Ensin varmaan laitan käsipuristimella kaikki hankalat paikat että varmasti tulee tiiviisti. Luulis että nämä 30-40 vuotta uudemmat massat pitää kosteuden paremmin poissa kuin se pvc. Kesäkäyttöä ajatelle tarvi sitten ruostesuojata muutakuin kotelosuojaus ja ruostealttiimmat paikat pohjasta.
Tuo oli toinen ajatus kanssa itsellä ja Sikan vastaava ruisku piti tullakkin,kuten myös liimat. Proväri listasta löytyi nämä käytetyt suositusten kera.
Ruisku hyvin pitkälle samanlainen toiminnaltaan.
Muistaakseni 529at päälle vedetään maali/pinta märälle myös.
Suosittelen käymään kaikki saumat läpi käsipelillä ja jätskitikulla tms. ennen tuon ruiskuttamista.Itse en ainakaan tuosta ruiskusta saanut sellaista sumua/saumaa ulos etteikö olisi painanut ilma pois liimaa saumasta mennessään,vedin kerroksen röpönä saumaan ja pyyhkäisin tähän tarkoitetulla kovalla pensselillä perään sitten uusi kerros 10cm etäisyydeltä pintaan.Kuten kuvista niin paikattavaa jäi kyllä toiseen otokseen
Uskon että tuota 529at menee kaikkineen tyyliin 20-25 tuubia sikäli alkuperäistä vastaavan pinnnan haluaa,sisältäen etulokarit.
Päädyin tähän Raptoriin hyvien omien kokemusten myötä,törkeä kestävyys,helppo paikata tarvittaessa.
Unohdin ottaa kuvan.
Etulokarit on nyt puhtaat (virheettömät) sisäpuolelta ja matkasivat Automaalamo kolibriin mustaa Raptoria varten.
Ei viitsi enää mustaa ruiskuttaa tuossa kopissa valkoisen pohjan lähettyvillä.
Tämä meni reseptillä,kuumailmapuhallin,muovilasta,5l tärpättiä,30 mikrokuituliinaa,pensseleitä,harjoja,10h duunia
Toivottavasti tässä oli tämän projektin viimeiset massaiset rätit ja työkalut
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hommat etenee.
Sikäli joku tarvitsee soodaa,olisi muutama säkki ylimääräisenä Nordblastin tavaraa,hintaa vaikka puolet puuilon/motonetin hinnasta.
Yv tavoittaa ja Turun seudulta sopii noutaa.
Pidempään suunnitteilla olleesta hiomakärrystä tuli aika hyvä
Konehuone käytiin läpi erinäisin työkaluin,tämän jälkeen 1k valkoinen pohjaväri jotta löytää virheet paremmin.Hierootaan nyt noin 98% kuntoon ja tosiaan koesovituksen jälkeen tulevaisuudessa viimeistellään ja kiiltävä valkoinen Automaalamo Kolibrissa.
Sikäli joku tarvitsee soodaa,olisi muutama säkki ylimääräisenä Nordblastin tavaraa,hintaa vaikka puolet puuilon/motonetin hinnasta.
Yv tavoittaa ja Turun seudulta sopii noutaa.
Pidempään suunnitteilla olleesta hiomakärrystä tuli aika hyvä
Konehuone käytiin läpi erinäisin työkaluin,tämän jälkeen 1k valkoinen pohjaväri jotta löytää virheet paremmin.Hierootaan nyt noin 98% kuntoon ja tosiaan koesovituksen jälkeen tulevaisuudessa viimeistellään ja kiiltävä valkoinen Automaalamo Kolibrissa.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tänään oli hyvä välipäivä tallilta flunssan takia ja roadtrip sivistyksen suuntaan.
Tuli nähtyä kaksi maailmanluokan pajaa,ei voi muutakuin laittaa käsiä yhteen!
MW Steel Alumiinista 2-kerros lämpösuojaa sekä sukkulateippiä.
Fab-pro Metalworks 1" putki clamppeja ja 4m Docol 1" putkea.
Katsotaan mitä näistä saadaan aikaan
https://www.facebook.com/mwsteel/
https://www.facebook.com/Fab-Pro-Metalw ... 071819935/
Tuli nähtyä kaksi maailmanluokan pajaa,ei voi muutakuin laittaa käsiä yhteen!
MW Steel Alumiinista 2-kerros lämpösuojaa sekä sukkulateippiä.
Fab-pro Metalworks 1" putki clamppeja ja 4m Docol 1" putkea.
Katsotaan mitä näistä saadaan aikaan
https://www.facebook.com/mwsteel/
https://www.facebook.com/Fab-Pro-Metalw ... 071819935/
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tekemisen meininkiä
Re: W123 200D museointi --> YETI
Suursiivouksen aloittelua tallilla.Ei paikat pysy puhtaana ilman siivoamista täälläkään
Lokarit hain Automaalamo Kolibrista,pohjia ei noihin oikeastaan joutunut tekemään muuta kuin karhennuksen,tuon hullun pesurupeaman jälkeen.Maalarilta sain perään terveiset että oli 2h homma peittään nuo,sen verran on reunaa ja välejä.
Olin tuossa jo aikaisemmin viimeviikolla yhteydessä Vallilan Takomoon ja tältä näyttää mersun vakaaja mihin sidottu narulla kiinni postin lähetyspussi.Tämä siis matkahuollon tiskillä.
Takaisin pitäisi tulla 22mm vastaava missä koiranluiden reikiä on 3 per puoli, 3cm molempiin suuntiin vakiokohdan lisäksi.
Vielä Postin palveluihin palatakseni.
En pystynyt Postin toimituksella lähettämään yli 100cm pitkää tavaraa,ilman että olisin ladannut jonkun app puhelimeen tms älytöntä.Näin se täti siinä selitti.
Onneksi tämä kaupan kassatyöntekijä hoisi siinä kolmea kassaa vierekkäin,S-Market,Posti,MH
Huomasin Postin kassalla ollessani että olikin tullut saapumisilmoitus viestitse,pyysin pakettia samalla koska kyseiseen toimipisteeseen yleisesti tavarat saapuvat.Ei löytynyt hyllystä pakettia.Pienellä selvittelyllä paketti paikantui 30km päähän
Sain viestin kulkemaan puolelle postia että ketään ei enää koske siihen pakettiin nyt kun se on löytynyt,ajoin 30km hakemaan sitä.
Olin maksanut tori.fi lähettäjälle 20e lähetysmaksun jotta suostui lähettämään tämän postiennakolla ilman että maksoin "suurehkon" summan hänen tililleen näkemättä tavaraa.
Ajoin tosiaan tuon 30km noutamaan pakettia ja sanoin että haluan tarkistaa sisällön ennen kuin maksan,"Ei onnistu" oli vastaus.
Postin säännöt ovat kuulemma muuttuneet että pakettia ei saa avata ennnen kuin sen postiennakko on maksettu.
Koitin perustella että miksi ketään haluaisi maksaa vastaavassa tilanteessa postiennakkopalvelusta useamman euron jos siitä ei ole mitään hyötyä vrt. että olisin tälle tuntemattomalle kaverille maksanut summan kokonaisuudessaan etukäteen ja paketti olisi jäänyt tulematta vrt että tässä paketissa voi olla puuhalko sisällä.
Ei niin ei.yhdessä sitten siinä todettiin maksettuani summan että ei osunut halko tällä kertaa vaan tavara oli mitä pitikin.
Voin sanoa että asteen kiehui päässä,käytin tähän pelleilyyn noin 2h tästä päivästä.
Lokarit hain Automaalamo Kolibrista,pohjia ei noihin oikeastaan joutunut tekemään muuta kuin karhennuksen,tuon hullun pesurupeaman jälkeen.Maalarilta sain perään terveiset että oli 2h homma peittään nuo,sen verran on reunaa ja välejä.
Olin tuossa jo aikaisemmin viimeviikolla yhteydessä Vallilan Takomoon ja tältä näyttää mersun vakaaja mihin sidottu narulla kiinni postin lähetyspussi.Tämä siis matkahuollon tiskillä.
Takaisin pitäisi tulla 22mm vastaava missä koiranluiden reikiä on 3 per puoli, 3cm molempiin suuntiin vakiokohdan lisäksi.
Vielä Postin palveluihin palatakseni.
En pystynyt Postin toimituksella lähettämään yli 100cm pitkää tavaraa,ilman että olisin ladannut jonkun app puhelimeen tms älytöntä.Näin se täti siinä selitti.
Onneksi tämä kaupan kassatyöntekijä hoisi siinä kolmea kassaa vierekkäin,S-Market,Posti,MH
Huomasin Postin kassalla ollessani että olikin tullut saapumisilmoitus viestitse,pyysin pakettia samalla koska kyseiseen toimipisteeseen yleisesti tavarat saapuvat.Ei löytynyt hyllystä pakettia.Pienellä selvittelyllä paketti paikantui 30km päähän
Sain viestin kulkemaan puolelle postia että ketään ei enää koske siihen pakettiin nyt kun se on löytynyt,ajoin 30km hakemaan sitä.
Olin maksanut tori.fi lähettäjälle 20e lähetysmaksun jotta suostui lähettämään tämän postiennakolla ilman että maksoin "suurehkon" summan hänen tililleen näkemättä tavaraa.
Ajoin tosiaan tuon 30km noutamaan pakettia ja sanoin että haluan tarkistaa sisällön ennen kuin maksan,"Ei onnistu" oli vastaus.
Postin säännöt ovat kuulemma muuttuneet että pakettia ei saa avata ennnen kuin sen postiennakko on maksettu.
Koitin perustella että miksi ketään haluaisi maksaa vastaavassa tilanteessa postiennakkopalvelusta useamman euron jos siitä ei ole mitään hyötyä vrt. että olisin tälle tuntemattomalle kaverille maksanut summan kokonaisuudessaan etukäteen ja paketti olisi jäänyt tulematta vrt että tässä paketissa voi olla puuhalko sisällä.
Ei niin ei.yhdessä sitten siinä todettiin maksettuani summan että ei osunut halko tällä kertaa vaan tavara oli mitä pitikin.
Voin sanoa että asteen kiehui päässä,käytin tähän pelleilyyn noin 2h tästä päivästä.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hienoa duunia!hejola kirjoitti:Olin tuossa jo aikaisemmin viimeviikolla yhteydessä Vallilan Takomoon ja tältä näyttää mersun vakaaja mihin sidottu narulla kiinni postin lähetyspussi.Tämä siis matkahuollon tiskillä.
Takaisin pitäisi tulla 22mm vastaava missä koiranluiden reikiä on 3 per puoli, 3cm molempiin suuntiin vakiokohdan lisäksi.
Vakaaja näyttää kuvassa hennolta... kummasta päästä on ja mikä on alkuperäisen halkaisija?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tuo takavakaaja on muistaakseni vakiona 15mm vai 13mm ,melko rimpula anyway.hismajestics kirjoitti:Hienoa duunia!hejola kirjoitti:Olin tuossa jo aikaisemmin viimeviikolla yhteydessä Vallilan Takomoon ja tältä näyttää mersun vakaaja mihin sidottu narulla kiinni postin lähetyspussi.Tämä siis matkahuollon tiskillä.
Takaisin pitäisi tulla 22mm vastaava missä koiranluiden reikiä on 3 per puoli, 3cm molempiin suuntiin vakiokohdan lisäksi.
Vakaaja näyttää kuvassa hennolta... kummasta päästä on ja mikä on alkuperäisen halkaisija?
Edessä nyt tuo farkun 25mm niin uskoisin että 22mm taakse tähän setuppiin ja käyttöön hyvä.Hienosäätää sitten noilla kiinnityspisteillä.
Hommaa etiäpäin
Re: W123 200D museointi --> YETI
Takavaimentajan lämpösuoja löysi paikkansa.
Pahvimalli,leikkurilla+peltisaksilla muoto,kanttikoneella terävät reunat,kuulapäävasaralla naputtelemalla muut muodot,kupupultilla ja puuvasteella pultinsyvennyksien muoto.Kasallinen niittimuttereita koriin ja m6 aluslevyllisiäpultteja.
Pahvimalli,leikkurilla+peltisaksilla muoto,kanttikoneella terävät reunat,kuulapäävasaralla naputtelemalla muut muodot,kupupultilla ja puuvasteella pultinsyvennyksien muoto.Kasallinen niittimuttereita koriin ja m6 aluslevyllisiäpultteja.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Todella hienon näköinen alusta, kelpaa näyttää katsastuksessa. Tuliko siitä etuvakaajasta samanlainen kuin alkuperäinen, kuvista ei näe?Pyöräntuennan osahan se on. Mietin vaan että kuinka kallis noin suurinpiirtein sen teettäminen on, omasta tietysti ihan valmiiksi ruostunu eikä huvittaisi sorvailla siihen mitään korjausjuttuja. Ehjää ei jaksa alkaa etsimään kun ei sellaista ole.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Etuvakaaja on tosiaan vakio farkusta.Jonkin verran siinä on helojen kohdalla hapettumaa,noin milli lähtenyt materiaalista,arvioisin.
En nää niinkään ongelmana.
Tuohon takavakaajaan Vallilan takomo antoi hinta-arvion 350e kyseisestä 22mm materiaalista.
Sikäli päistä kyse niin tällainen olisi yksi mahdollisuus.
https://www.toolsource.com/mercedes-ben ... 14415.html
Re: W123 200D museointi --> YETI
Nyt olisi lämpöpellit tältä erää paikoillaan,lisää tarvittaessa kaukana tulevaisuudessa,kun tekniikka ja putkisto on paikoillaan.
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: W123 200D museointi --> YETI
Samalla menetelmällä tein vitoprojektiini lämpösuojia. Tosin löin ne "klumput" vielä isommiksi, eli vielä enemmän rakoa pohjapellin ja lämpösuojan välissä. Mahtuu enemmän kuraa väliin . Tosin lähtevät pesussa (ehkä?) helpommin pois. Mutta toimiva ratkaisu tuo sinunkin, ja siisti.hejola kirjoitti:Takavaimentajan lämpösuoja löysi paikkansa.
Pahvimalli,leikkurilla+peltisaksilla muoto,kanttikoneella terävät reunat,kuulapäävasaralla naputtelemalla muut muodot,kupupultilla ja puuvasteella pultinsyvennyksien muoto.Kasallinen niittimuttereita koriin ja m6 aluslevyllisiäpultteja.
Olet tosiaan tehnyt hatunnoston arvosta duunia. Ainakin alapuolelta autosi on hyvin suojattu ruosteelta, viittaan tuohon jätskitikun käyttöön saumojen viimeistelyssä. Viivytystaistelun ruostetta vastaan kruunaa peltien, ja etenkin niiden päällekkäisten osalta, suojaus hyvin ryömivällä (=ohuella) kotelosuojalla.
Varsinkin ruosteenturvottamat saumat vaatisivat jo avaamisen, jos aikoo selvitä taistosta voittajana. Se kosteus (vaikkapa loppukesän sadesää/kaste) kun ei paljoakaan rakoa tarvitse päästäkseen tihutöihin. Käyttöauton uhkana lisäksi tiesuola.
Jouduin uusimaan tuosta syystä runsaasti peltiosia yrittäessäni pidentää, (ainakin ajatuksen tasolla) kulkineen ikää. Onhan noilla iso merkitys jo kolariturvallisuudenkin osalta, vaikka se viton kohdalla lienee toiveajattelua.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Suurin vika mersussa on, tai oli, pohjamaali. Siis se mihin auto upotettiin hitsauksen jälkeen. Se ei pidätä kosteutta juuri yhtään, ja sen alla on ihan sileä kirkas peltipinta johon on fosforihapolla saatu sellainen pinta että tuo upotusmaali siihen jotenkin tarttuu. Olisko vielä 1k maalia, koska eihän 2k tavara montaa tuntia pysyisi sielä altaassa sellaisena että sinne voidaan autoja liukuhihnalla upottaa. Lisäksi päälle ruiskutettu pvc-massa sekään ei ihan parhaimmasta päästä ole eristämään kosteutta. Eli siis, nyt kun tälläisen hyvin säilyneen auton pohjan puhaltaa hiekalla tai lasimurskalla jolloin siihen tarttuu maali huomattavasti paremmin ja käsitellään kunnon maaleilla, massoilla sun muilla niin sehän on aika huomattavan paljon parempi kuin alkuperäinen. Kotelot on w123 suojattu tehtaalla, mutta se nyt on sen aikakauden suoja-aine josta ei 30 vuoden päästä ole jäljellä kuin sellaista kivettynyttä töhkää. Koteloihin kunnon aineet niin ei se sieltä ruostu ikinä jos ei sinne pääse jostain reijästä suolavettä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hyvää infoa aiheesta.
Se mistä tämä pohjaruljanssi alkoi silloin aikoja sitten oli tuo Finikor käsittelyn uusiminen.Oli sitten niin päin kettua tehty kuin olla ja saattaa,uuttaa massaa vaan vanhan hiekkamönjän päälle.Oli sekin melkoine homma maksaa tuosta kova raha ja pestä koko auto tärpätillä käsitelyn jälkeen,alustamassaa oli katossakin.
Liedon ruoste-estoon terveisiä.
Jotain postiivistakin,olivat ruiskuttaneet kotelot kunnolla Finikor kotelosuojalla ja tämä on pehmentänyt tuon alkuperäisenkin kotelosuojan,seisottuaan nyt muutaman vuoden lämpimässä.Mukaan pyysin silloin ison spraypurkin kyseistä tavaraa ja sitä nyt paikattuihin koteloihin.
Asiasta rakenteluun,jotain aikaiseksikin.
Kilpitalo Logoa teki cnc jyrsimellä kasallisen peitelätkiä takaluukkuun 3mm elaksoidusta alumiinista.
Näihin reijät ja vetomutterit koriin,puhelimesta akku loppu niin kuvat seuraavaan kertaan.
Näihin tulee väliin Wurth palosuojamassa vielä.Ajatus takana miksi alkuperäiset muoviset korvattiin näillä,siitä myöhemmin lisää.
Se mistä tämä pohjaruljanssi alkoi silloin aikoja sitten oli tuo Finikor käsittelyn uusiminen.Oli sitten niin päin kettua tehty kuin olla ja saattaa,uuttaa massaa vaan vanhan hiekkamönjän päälle.Oli sekin melkoine homma maksaa tuosta kova raha ja pestä koko auto tärpätillä käsitelyn jälkeen,alustamassaa oli katossakin.
Liedon ruoste-estoon terveisiä.
Jotain postiivistakin,olivat ruiskuttaneet kotelot kunnolla Finikor kotelosuojalla ja tämä on pehmentänyt tuon alkuperäisenkin kotelosuojan,seisottuaan nyt muutaman vuoden lämpimässä.Mukaan pyysin silloin ison spraypurkin kyseistä tavaraa ja sitä nyt paikattuihin koteloihin.
Asiasta rakenteluun,jotain aikaiseksikin.
Kilpitalo Logoa teki cnc jyrsimellä kasallisen peitelätkiä takaluukkuun 3mm elaksoidusta alumiinista.
Näihin reijät ja vetomutterit koriin,puhelimesta akku loppu niin kuvat seuraavaan kertaan.
Näihin tulee väliin Wurth palosuojamassa vielä.Ajatus takana miksi alkuperäiset muoviset korvattiin näillä,siitä myöhemmin lisää.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Jotain valmista ja suoraan käyttöön välillä.Vannesahan päivittelyä.
Sumuvoitelulaitteen ilmaletkut,säiliö ja vähän maalia jalustaan ni taas menee.
Kiitos Tonton Ja Mapa tälle päivää.
Sumuvoitelulaitteen ilmaletkut,säiliö ja vähän maalia jalustaan ni taas menee.
Kiitos Tonton Ja Mapa tälle päivää.