s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
"imuäänen vaimennin" "räjähti" ahtoputken liitoksesta viikonloppuna ja eilen vaihdoin ko osan ja ahtoputken kiinni ja nyt paikallaan kierrättäessä ahtoputki turbon jälkeen pullistuu helvetisti eli nyt ei tavara liiku imupuolella, välijäähyn läpi tulee kyllä ilma. mikä tässä on vikana? mistä kannattas lähtee vikaa ettimään ja staariahan ei ole. ennen vklp räjähdystä tiputteli turboa pois pelistä ku kenki kunnolla. nyt syy tai oire on selvä mutta mitä tälle kannattaisi ensimmäosenä tehdä?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
joko syy selvisi?Valski kirjoitti:"imuäänen vaimennin" "räjähti" ahtoputken liitoksesta viikonloppuna ja eilen vaihdoin ko osan ja ahtoputken kiinni ja nyt paikallaan kierrättäessä ahtoputki turbon jälkeen pullistuu helvetisti eli nyt ei tavara liiku imupuolella, välijäähyn läpi tulee kyllä ilma. mikä tässä on vikana? mistä kannattas lähtee vikaa ettimään ja staariahan ei ole. ennen vklp räjähdystä tiputteli turboa pois pelistä ku kenki kunnolla. nyt syy tai oire on selvä mutta mitä tälle kannattaisi ensimmäosenä tehdä?
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
ei vastahan neuvoja kyselen
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Parikin asiaa, ota egr sekoittajasta letku irti ja kurkkaa lampun kanssa onko imusarja muuraantunut umpeen paskasta.
Liikkuuko turbon johdesiivet?
Tuleeko vikatiloja?
Onko ahtoletkussa kudokset ehjät vai pääseekö ahtoilma kudosten väliin ja ilmapallo efekti?
Ilman staria tai muuta koodinlukijaa arvailuksi menee mutta tuossa nyt jotain arvauksia mitä tarkistaa.
Jos ei tule vikatiloja liian korkeasta ahdosta niin toimiko MAP anturi oikein?
Liikkuuko turbon johdesiivet?
Tuleeko vikatiloja?
Onko ahtoletkussa kudokset ehjät vai pääseekö ahtoilma kudosten väliin ja ilmapallo efekti?
Ilman staria tai muuta koodinlukijaa arvailuksi menee mutta tuossa nyt jotain arvauksia mitä tarkistaa.
Jos ei tule vikatiloja liian korkeasta ahdosta niin toimiko MAP anturi oikein?
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
joo täytyy rupee katteleen noita. limp modeen menny pari kertaa ennenku räjähti tuo satase muovi osa turbon jälkeen.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Sitten veikkaan että ahtimet johdesiivet jumii.
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
siihenhä ei varmaan ole muuta jippoa ku uus turbo?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Ahdin pöydälle ja pakopesä irti. Johdesiipien putsaus karstasta ja tai uudet johdesiivet jos ahtimessa ei muuten liikaa välystä.
Aika simppeli homma jos on yhtään autojen kanssa pelannut.
Osaava kaveri tekee sen kolmeen tuntiin olettaen että kaikki lähtee nätisti irti.
Edit: ensin täytyy tietysti todentaa onko vika siinä. Purat sen verran että pääset ahtimen näkemään, servosta tanko irti ja kokeilemaan liikkuuko johdesiipien vipu kuinka herkästi laidasta laitaan.
Aika simppeli homma jos on yhtään autojen kanssa pelannut.
Osaava kaveri tekee sen kolmeen tuntiin olettaen että kaikki lähtee nätisti irti.
Edit: ensin täytyy tietysti todentaa onko vika siinä. Purat sen verran että pääset ahtimen näkemään, servosta tanko irti ja kokeilemaan liikkuuko johdesiipien vipu kuinka herkästi laidasta laitaan.
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
joo täytyy varmaan huomenna ruveta purkaan taas turbo esiin ja perehtyä siihen. tiisselit ja turbot aika utopiaa kun ei oo niihin tullu perehyttyä. bensa koneita tullu kyllä rakennettua tosin vapari voimalla. mutta joo. lähetään turpon tarkastuksesta liikenteeseen. arvaakohan tuolla ajella yhtään työmatkaa ei luulisi olevan rasituksia matka ajossa ja kiihytyksissä ku ei runno yli kolmentonnin kierroksia ettei rävähtäs taas jotai..
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Kannattaa varmaan aika maltilla ajella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Tai ei ollenkaan jos paine rikkoo letkut,MJPfin kirjoitti:Kannattaa varmaan aika maltilla ajella.
joskus nähnyt kun putki menee tukkoon niin pakopainen tulee egrän kautta imupuolelle mikä sitten poksatanut uuden letkun,
Mökkillä
'
'
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
irrotin turbon vivun servolta ja liikkui tosi nöyrästi. ei minkään laista nahistelua. huomenna jos saan piuhanpäähän tiedetään lisää. ainakin oletettavasti luojan kiitos garretti ehjä ehkä..
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Okei, hieno homma.
Servon sisällä piirilevystä menee ohkaiset johdot joskus poikki, et jos herjaa servo viasta niin kuori auki ja kolvi käteen.
Servon sisällä piirilevystä menee ohkaiset johdot joskus poikki, et jos herjaa servo viasta niin kuori auki ja kolvi käteen.
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
hyvätietää. mitäs muita vaihtoehtoja asialle voi olla. ahtopaine anturi kuulemma aiheuttaa samoja vaivoja mutta muilla antureilla yhteyksiä asiaan?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
tänään vihon viimei kävi staari päässä. ahtoipaineet ei lähteny säätyyn staarilla. mutta ei ollu mitenkää korkeat. näin ollen vissiin turbon sähkörasiassa vika.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Todennäköisesti. Ota kuori auki ja katso onko kolme ohkasta johdinta ehjiä.
Korjaus video oli muistaakseni tubessa jossain sellaisen olen nähnyt ohimennen. Aika simppeli kuitenkin kun otat klipsit irti kuoresta.
Korjaus video oli muistaakseni tubessa jossain sellaisen olen nähnyt ohimennen. Aika simppeli kuitenkin kun otat klipsit irti kuoresta.
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
käytin vanhan turbon servokopan auki kaikki silmällä uuden näköstä ja ehjää. noh nyt on hommattu testii "käytetty ehjä" turbiini. jos huomenna hakis tiivisteet ja löis kasaan ja kattoo muuttuuku. vanha turbo kyllä vihelteli aikalailla, välyksiäkään ei löydy.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
tämä testi turbiini mikä menee kiinni on kyllä päällepöin huonomman näkönen. mutta kokeillaan. siivet liikkuu hieman takerrellen ehkä. laitan huommenna kuuluisat mr musclet muhimaan muutamaks tunniks kun lähden marmorilta hakeen uudet tiivisteet niin jospa ne siitä nöyrtyis myös
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
mr. musclen uunin puhistaja muhi pakopesässä ja siivissä useamman tunnin ja tanko rupes liikkuu puhaltamalla. eli hemmetin hyvä homma. turpo meni paikalleen ja käyntiin. kierräteltiin paikallaan ja tanko teki pieniä liikkeitä ja sitten ajamaan pieni lenkki korkeilla kierroksilla. ja takasin pajalle peltipystyyn ja nyt tankoliikkuukin reilusti. yllätyksenä tämä käytetty 50€ turbokaan ei viheltele yhtään. remontti tais onnistua huomenna vielä staariin että varmaan pelaa kaikki.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Hieno homma ja vielä puoli ilmaisen puhaltimen löysit jostain.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
HyväValski kirjoitti:mr. musclen uunin puhistaja muhi pakopesässä ja siivissä useamman tunnin ja tanko rupes liikkuu puhaltamalla. eli hemmetin hyvä homma. turpo meni paikalleen ja käyntiin. kierräteltiin paikallaan ja tanko teki pieniä liikkeitä ja sitten ajamaan pieni lenkki korkeilla kierroksilla. ja takasin pajalle peltipystyyn ja nyt tankoliikkuukin reilusti. yllätyksenä tämä käytetty 50€ turbokaan ei viheltele yhtään. remontti tais onnistua huomenna vielä staariin että varmaan pelaa kaikki.
Jos auto toimii niin kaikki on kunnossa, hyvä toki kaikki vanhat koodit nollata niin sitten helppo seurata jos jotin vikaa ilmaantuu
Mökkillä
'
'
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
joo yllätyin kuin juuri sopivasti kaupattiin samalta kylältä fb n puolella saman myllyn turboa niin edukkaasti että pakko se on ostaa vaikka varalle. tai no nuukuuksissani tinkasin kympin pois hakiessani.. auto tuntus pelittävän hienosti ja niin sen haluankin joten siksi tosiaan vielä nollaus ja jos jotain jäi muistiin ja että varmaan pelaa niinkuin pitää ettei olla nokkapelti pystyssä taas kohta. jes
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Onko kukaan ottanu sisuskaluja poikkeen tosta resonaattorista? https://ovoko.fi/osat/mce92928-a6460981 ... men-kotelo sais aika paljo avaramman ku ahtoja alkaa tulla
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Mikä tuon "ajajan" viestin tarkoitus on kun edellä kysytään onko kukaan tuollaisesta poistanut sisuskaluja ? Meinaatko että tuosta olisi jotain poistettu ?
wiimax.fi
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Kyllä siellä näyttäisi kaikki olevan paikoillaan. Eli ei ole kukaan poistanut mitään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Jos auto on vakio ahtimella, niin ei mitään hyötyäajaja kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 23:48 Onko kukaan ottanu sisuskaluja poikkeen tosta resonaattorista? https://ovoko.fi/osat/mce92928-a6460981 ... men-kotelo sais aika paljo avaramman ku ahtoja alkaa tulla
Mökkillä
'
'
Re: s211 220cdi om646 ahtaa "liikaa"?
Teho nyt ei varmaan ihan ensimmäisenä resonaattoreista jää kiinni. Alkaa mennä aika pitkälle nämä jutut. Onko mitään käsitystä mitä siinä pitäisi ymmärtää ja pystyä mittaamaan?