W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Yritin eilen käynnistää väyrystäni, tuloksetta. Moottori pyörii, mutta käyntiin ei lähde. Edellisiltana olin siirtänyt autoa muutaman kymmenen metriä, lieneekö tällä osuutta asiaan.
Kyseessä siis 2l m111 moottori remmiahtimella varustettuna. Virrat laittaessa päälle takapenkiltä kuuluu polttoainepumpun hurina (ainakin näin oletan) ja akussa jännitteet on tallella, laturillakin ajettu vasta n. 3000km.
Autossa on mielestäni jakoketju rallattanut hyvin pienesti vähän aikaa, kysyin mielipidettä kahdelta eri tutulta mekaanikolta ja sanoivat ettei huolta, ääni on niin pieni ja esiintyy vain lämpimänä tyhjäkäynnillä. Myös katsastusmies sanoi n. kuukausi sitten samaa, päästötkin olivat niin kunnossa kuin voivat olla, eli ajoituksen piti olla kunnossa? Nyt pelkään kyllä että ketju hypännyt ja puristukset ovat hukassa, tai venttiilit jopa kierot.
Itse en osaa äänestä sanoa onko puristukset kunnossa, eikä mittaria tähän hätään ole, joten ajattelin ottaa käynnistysoperaatiosta videon ja kysyä teiltä. Ennen kuin rupean venttiilikantta avaamaan tai mitään suurempia operaatioita suorittamaan, sattuuko kenelläkään olemaan vihiä mistä ongelma voisi johtua?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Videossa ei välttämättä ole äänet oletuksena päällä, paina siis äänet päälle vasemmasta alanurkasta.
Kyseessä siis 2l m111 moottori remmiahtimella varustettuna. Virrat laittaessa päälle takapenkiltä kuuluu polttoainepumpun hurina (ainakin näin oletan) ja akussa jännitteet on tallella, laturillakin ajettu vasta n. 3000km.
Autossa on mielestäni jakoketju rallattanut hyvin pienesti vähän aikaa, kysyin mielipidettä kahdelta eri tutulta mekaanikolta ja sanoivat ettei huolta, ääni on niin pieni ja esiintyy vain lämpimänä tyhjäkäynnillä. Myös katsastusmies sanoi n. kuukausi sitten samaa, päästötkin olivat niin kunnossa kuin voivat olla, eli ajoituksen piti olla kunnossa? Nyt pelkään kyllä että ketju hypännyt ja puristukset ovat hukassa, tai venttiilit jopa kierot.
Itse en osaa äänestä sanoa onko puristukset kunnossa, eikä mittaria tähän hätään ole, joten ajattelin ottaa käynnistysoperaatiosta videon ja kysyä teiltä. Ennen kuin rupean venttiilikantta avaamaan tai mitään suurempia operaatioita suorittamaan, sattuuko kenelläkään olemaan vihiä mistä ongelma voisi johtua?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Videossa ei välttämättä ole äänet oletuksena päällä, paina siis äänet päälle vasemmasta alanurkasta.
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Villi veikkaus: kampiakselin asentoanturi mykkä, eikä anna kipinääJalkku kirjoitti:Yritin eilen käynnistää väyrystäni, tuloksetta. Moottori pyörii, mutta käyntiin ei lähde. Edellisiltana olin siirtänyt autoa muutaman kymmenen metriä, lieneekö tällä osuutta asiaan.
Kyseessä siis 2l m111 moottori remmiahtimella varustettuna. Virrat laittaessa päälle takapenkiltä kuuluu polttoainepumpun hurina (ainakin näin oletan) ja akussa jännitteet on tallella, laturillakin ajettu vasta n. 3000km.
Autossa on mielestäni jakoketju rallattanut hyvin pienesti vähän aikaa, kysyin mielipidettä kahdelta eri tutulta mekaanikolta ja sanoivat ettei huolta, ääni on niin pieni ja esiintyy vain lämpimänä tyhjäkäynnillä. Myös katsastusmies sanoi n. kuukausi sitten samaa, päästötkin olivat niin kunnossa kuin voivat olla, eli ajoituksen piti olla kunnossa? Nyt pelkään kyllä että ketju hypännyt ja puristukset ovat hukassa, tai venttiilit jopa kierot.
Itse en osaa äänestä sanoa onko puristukset kunnossa, eikä mittaria tähän hätään ole, joten ajattelin ottaa käynnistysoperaatiosta videon ja kysyä teiltä. Ennen kuin rupean venttiilikantta avaamaan tai mitään suurempia operaatioita suorittamaan, sattuuko kenelläkään olemaan vihiä mistä ongelma voisi johtua?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Videossa ei välttämättä ole äänet oletuksena päällä, paina siis äänet päälle vasemmasta alanurkasta.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Kampi- vaiko nokka-akselin? Olen kanssa kuullut että nokka-akselin asentosensori pettää eikä auto enää käynnisty, mutta enimmäkseen v6 sekä m271 moottoreissa, en niinkään tässä m111. Onko kokemusta?moska kirjoitti:Villi veikkaus: kampiakselin asentoanturi mykkä, eikä anna kipinääJalkku kirjoitti:Yritin eilen käynnistää väyrystäni, tuloksetta. Moottori pyörii, mutta käyntiin ei lähde. Edellisiltana olin siirtänyt autoa muutaman kymmenen metriä, lieneekö tällä osuutta asiaan.
Kyseessä siis 2l m111 moottori remmiahtimella varustettuna. Virrat laittaessa päälle takapenkiltä kuuluu polttoainepumpun hurina (ainakin näin oletan) ja akussa jännitteet on tallella, laturillakin ajettu vasta n. 3000km.
Autossa on mielestäni jakoketju rallattanut hyvin pienesti vähän aikaa, kysyin mielipidettä kahdelta eri tutulta mekaanikolta ja sanoivat ettei huolta, ääni on niin pieni ja esiintyy vain lämpimänä tyhjäkäynnillä. Myös katsastusmies sanoi n. kuukausi sitten samaa, päästötkin olivat niin kunnossa kuin voivat olla, eli ajoituksen piti olla kunnossa? Nyt pelkään kyllä että ketju hypännyt ja puristukset ovat hukassa, tai venttiilit jopa kierot.
Itse en osaa äänestä sanoa onko puristukset kunnossa, eikä mittaria tähän hätään ole, joten ajattelin ottaa käynnistysoperaatiosta videon ja kysyä teiltä. Ennen kuin rupean venttiilikantta avaamaan tai mitään suurempia operaatioita suorittamaan, sattuuko kenelläkään olemaan vihiä mistä ongelma voisi johtua?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Videossa ei välttämättä ole äänet oletuksena päällä, paina siis äänet päälle vasemmasta alanurkasta.
Olen tässä yrittänyt tuota ääntä analysoida vertaamalla muihin käynnistysvideoihin joita löysin esim. youtubesta, ja kuulostaa kyllä omaan korvaan vähän erilaiselta, "potku puuttuu", liekö puristukset oikeasti hukassa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Mittaa alkuun bensan paine startatessa, siihen käy vaikk vesipaine mittari ja pätkä letkua, puristus painen mittareita löytyy vaikka motonetistä,
Mökkillä
'
'
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Onkos näissä koneissa ollut ns. "liimaventtiili" -ilmiötä? Tuo auton siirtäminen pienen matkan on ymmärtääkseni just otollinen tapa saada tuo aikaan.
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Pitääpäs käydä nappaamassa biltemasta kyseinen härpäke ja kokeilla.FinlandMerceds kirjoitti:Mittaa alkuun bensan paine startatessa, siihen käy vaikk vesipaine mittari ja pätkä letkua, puristus painen mittareita löytyy vaikka motonetistä,
Eipä tullut tämä mieleen, hyvin mahdollista.racer123 kirjoitti:Onkos näissä koneissa ollut ns. "liimaventtiili" -ilmiötä? Tuo auton siirtäminen pienen matkan on ymmärtääkseni just otollinen tapa saada tuo aikaan.
Mitenkäs selvitän onko kyseinen ilmiö päässyt käymään? Voiko tässä käydä niin että venttiilit ja mäntä kohtaavat jos ovat kerran jääneet jumiin?
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Ei ne jumiin voi oikeasti jäädä, hieman vuotamaan vaan tmv.
Ei osu mäntään.
Jos tuosta on kyse, niin esilämmitys koneelle jos mahdollista ja akun lataus, ja piiiitkiä startteja. Pitäisi pikku hiljaa alkaa lupailla, ja sitten käynnistyy.
Toki jos anturivikaa, ei pyörittely auta..
Ääni kuulostaa normaalilta, jos puristukset puuttuisi pyörisi liian iloisesti ja nopeasti = puristus ei laita vastaan startille.
Ei osu mäntään.
Jos tuosta on kyse, niin esilämmitys koneelle jos mahdollista ja akun lataus, ja piiiitkiä startteja. Pitäisi pikku hiljaa alkaa lupailla, ja sitten käynnistyy.
Toki jos anturivikaa, ei pyörittely auta..
Ääni kuulostaa normaalilta, jos puristukset puuttuisi pyörisi liian iloisesti ja nopeasti = puristus ei laita vastaan startille.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Karkean korvakuulo vertilu arvon saat kun otatta tulpat pois sitten startaa jos kuulostta pyörivän samalla tapaa kuin tulpat paikasaan, on isolla toden näköisyydellä jotain vikaa puristuksiisa
Mökkillä
'
'
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
Noniin, lähtihän se. Juurikin tuo liimaventtiili taisi olla aiheuttajana, eilen illalla latasin akun täyteen ja tänään kävin päivän valjettua kokeilemassa. Puoli minuuttia starttia ja kaasun polkemista niin lähtihän se siitä. Kävin ajamassa korttelin ympäri ja tyhjäkäytin sen jälkeen pari minuuttia, käykin ihan normaalisti nyt. Paljon kiitoksia avustajille!
Re: W210 E200 Kompressor ei lähde käyntiin (ketju hypännyt?)
On noista katkennut jakoketjuja mutta kilsoja pitää olla jo yli 400tk....jos se ääntää niin vaihtaa sen ja kiristäjän ...ei tartte sitä sitten joka käynnistyksessä miettiä sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-