Akku ongelmia w211?
Akku ongelmia w211?
Terve
Tuollaisessa w211 e320 cdi hyytyi akku jonka jälkeen ostin molemmat akut uusia(varta Agm) tei Delphillä akkujen hyväksynnän, mutta mittariston Ub=13.8v-14.0v ja yön yli levänneenä vain 12.4v... eikö lepojännite pitäisi olla noin 12.7v?
Ja lataus jännite yli 14.0v?
Tuollaisessa w211 e320 cdi hyytyi akku jonka jälkeen ostin molemmat akut uusia(varta Agm) tei Delphillä akkujen hyväksynnän, mutta mittariston Ub=13.8v-14.0v ja yön yli levänneenä vain 12.4v... eikö lepojännite pitäisi olla noin 12.7v?
Ja lataus jännite yli 14.0v?
-
Huttiainen
- Mersumies

- Viestit: 690
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Akku ongelmia w211?
Se mittariston näyttö ei aina näytä ihan oikein, ku mittaakin jotain releen takana olevaa virtapiiriä.
Jos tuo 12.4 on mittaristosta, ni virratkin täytyy olla päällä, joten se voi olla ihan hyvä.
Mittaa akusta suoraan, ni saat aamulla todellisen jännitteen siellä 12.6-12.7 se pitäisi olla ilman että autossa on virrat päällä.
Jos tuo 12.4 on mittaristosta, ni virratkin täytyy olla päällä, joten se voi olla ihan hyvä.
Mittaa akusta suoraan, ni saat aamulla todellisen jännitteen siellä 12.6-12.7 se pitäisi olla ilman että autossa on virrat päällä.
2007 R 320cdi
Re: Akku ongelmia w211?
Hyväksynnän ? Ei tarpeen. Mittariston näyttämään jännitteeseen ei kannata enemmälti kiinnittää huomiota. Latausjännite siitä katsottuna saattaa olla 13,6-13,8V luokkaa kun kaikki on OK.
Lepojännitteen mittaaminen akulta järkevästi on sekin aikaaviepä toimenpide, kun nappaa lukot auki ja avaa peräkontin herää aika monta ohjainlaitetta kuluttamaan virtaa.
Onko ollut jotain ongelmaa ?
Lepojännitteen mittaaminen akulta järkevästi on sekin aikaaviepä toimenpide, kun nappaa lukot auki ja avaa peräkontin herää aika monta ohjainlaitetta kuluttamaan virtaa.
Onko ollut jotain ongelmaa ?
wiimax.fi
Re: Akku ongelmia w211?
Jaa delphikö se pitää yllä tuota akunvaihdon kuittauksen legendaa???
Kovaa ajoo jossei ongelmia ole
Kovaa ajoo jossei ongelmia ole
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Akku ongelmia w211?
Siis edellinen akku paketti kyykkäs ilman ennakko varoituksia niin yritin varmistella että vika vain akussa, eikä laturi/ muut sähköt solmussa...
Re: Akku ongelmia w211?
Jos auto toimii muutaman päivän ongelmitta niin latausjutut on OK.
wiimax.fi
Re: Akku ongelmia w211?
Voisin lainata viestiketjua. -02 W211 E500 purki akun seisottuaan muutaman päivän. Akun jännite oli tippunut 4,5 volttiin.
Akku on viimevuoden lokakuussa vaihdettu uuteen Boschin alkuperäistä vastaavaan AGM-akkuun.
Latasin akun ja rupesin mittailemaan vuotovirtoja ja sain auton mentyä lepotilaan vuotovirraksi 200mA. Pihtimittarilla paljastui, että taka-samille menevässä kaapelissa on suurin virta ja sulakkeita irroittelemalla sain vuotovirran tippumaan 50mA:n. Takana sulake 9 eli "Roof Unit". Tuommoisen ylimääräisen 150mA virranhan ei pitäisi olla riittävän suuri purkamaan akkua noin nopeasti.
Muistan kuulleeni näistä viallisista ohjausyksiköistä. Näissähän varmaan tuo virrankulutus voi vaihdella?
Ilman tuota 9 sulaketta auto on nyt 2 päivää seisonut ja akku ei ole purkanut ollenkaan.
Lisäys: Ohjekirjassa oli maininta sähkövastuksesta (mukavuustoiminto), mutta tämä lienee vain dieseleissä?
Akku on viimevuoden lokakuussa vaihdettu uuteen Boschin alkuperäistä vastaavaan AGM-akkuun.
Latasin akun ja rupesin mittailemaan vuotovirtoja ja sain auton mentyä lepotilaan vuotovirraksi 200mA. Pihtimittarilla paljastui, että taka-samille menevässä kaapelissa on suurin virta ja sulakkeita irroittelemalla sain vuotovirran tippumaan 50mA:n. Takana sulake 9 eli "Roof Unit". Tuommoisen ylimääräisen 150mA virranhan ei pitäisi olla riittävän suuri purkamaan akkua noin nopeasti.
Muistan kuulleeni näistä viallisista ohjausyksiköistä. Näissähän varmaan tuo virrankulutus voi vaihdella?
Ilman tuota 9 sulaketta auto on nyt 2 päivää seisonut ja akku ei ole purkanut ollenkaan.
Lisäys: Ohjekirjassa oli maininta sähkövastuksesta (mukavuustoiminto), mutta tämä lienee vain dieseleissä?
Re: Akku ongelmia w211?
200mA on vielä pientä, itellä meni sen 2A kun yksi purkki oli hajalla. Starin jatkoksi ja katsoa mikä herjaa.
Re: Akku ongelmia w211?
Mulla omakohtaisena kokemuksena on etta boschin akut on paskoja, työmaalla todettu ja omassa entisessä w211 korisessa. Siihen tuli takuuna uusikin akku bocshilta ja seki simahti aika äkkiä, jonka jälkeen laitoin takasi vanhan akun joka oli power line merkkinen ja ainaki 6 vuotta vanha ja toimi edelleenkin kun autosta luovuin.. En ihan äkkiä boschin akkua enää huoliw211e500 kirjoitti:Voisin lainata viestiketjua. -02 W211 E500 purki akun seisottuaan muutaman päivän. Akun jännite oli tippunut 4,5 volttiin.
Akku on viimevuoden lokakuussa vaihdettu uuteen Boschin alkuperäistä vastaavaan AGM-akkuun.
Latasin akun ja rupesin mittailemaan vuotovirtoja ja sain auton mentyä lepotilaan vuotovirraksi 200mA. Pihtimittarilla paljastui, että taka-samille menevässä kaapelissa on suurin virta ja sulakkeita irroittelemalla sain vuotovirran tippumaan 50mA:n. Takana sulake 9 eli "Roof Unit". Tuommoisen ylimääräisen 150mA virranhan ei pitäisi olla riittävän suuri purkamaan akkua noin nopeasti.
Muistan kuulleeni näistä viallisista ohjausyksiköistä. Näissähän varmaan tuo virrankulutus voi vaihdella?
Ilman tuota 9 sulaketta auto on nyt 2 päivää seisonut ja akku ei ole purkanut ollenkaan.
Lisäys: Ohjekirjassa oli maininta sähkövastuksesta (mukavuustoiminto), mutta tämä lienee vain dieseleissä?
M-B V 250 cdi 2014
Re: Akku ongelmia w211?
Mökkinaapuri kans kirjoittanu useas viestis että uusikin voi olla rikki. Samaa mieltä.jjk270cdi kirjoitti:
Mulla omakohtaisena kokemuksena on etta boschin akut on paskoja, työmaalla todettu ja omassa entisessä w211 korisessa. Siihen tuli takuuna uusikin akku bocshilta ja seki simahti aika äkkiä, jonka jälkeen laitoin takasi vanhan akun joka oli power line merkkinen ja ainaki 6 vuotta vanha ja toimi edelleenkin kun autosta luovuin.. En ihan äkkiä boschin akkua enää huoli
Akut testaukseen jos itsellä ei ole testeriä. Testaus ei maksa mitään akun myyjällä.
Re: Akku ongelmia w211?
Varta akuissa ei minkäänlaisia ongelmia, G14 mallia myyty mersuihin valtavasti, takuu pitkä eikä yhtään takuutapausta. Aina on vika löytynyt muualta jos joku on epäillyt että uusi akku on viallinen.
Olen kuullut että Bosch olisi läheistäkin sukua Vartalle, mutta miten lienee ?
Olen kuullut että Bosch olisi läheistäkin sukua Vartalle, mutta miten lienee ?
wiimax.fi
Re: Akku ongelmia w211?
Hei, itsellä alkoi w211 näyttämään akkuvikavaloa ja mukavuustoimintojen poiskytkentää laturinsäätimen vaihdon jälkeen. Vikailmoitukset tulee tauluun pelkästään kiihdyttäessä. Voisiko olla mahdollisesti mennyt säätimenvaihdossa jotain väärin vai onko säädin rikki, vikakoodinlukija ilmoittaa laturissa olevan vikaa. Muilla kokemuksia?
Re: Akku ongelmia w211?
Tekeekö juurikin väärä säädin tuollaista?dealer kirjoitti:Väärä säädin.
Re: Akku ongelmia w211?
Säädin on oikea bosch merkkinen kl-varaosista ostettu (boschin laturi myöskin), onkohan laturista kaula kulunut sitten. Lataa kyllä normaaliajossa mutta kiihdyttäessä tulee nuo akun kuvat ja lataus pätkii.
Re: Akku ongelmia w211?
Varmasti samalla osanumerolla kuin vanha? Säätimiä kun on 2-3 erilaista ja vääränlainen ei kommunikoi oikein ecun ja laturin välillä. Silloin pitäisi kyllä ladata kinteää 14,3V, mutta voisiko kova kiihdytys vetää 'yli' jolloin suojaa ja droppaa koko latauksen... vain spekulointia...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Akku ongelmia w211?
Voit olla täysin oikeassa, vikakoodeja tuli useisiin paikkoihin alijännitteestä sekä ylijännitteestä.MiHe kirjoitti:Varmasti samalla osanumerolla kuin vanha? Säätimiä kun on 2-3 erilaista ja vääränlainen ei kommunikoi oikein ecun ja laturin välillä. Silloin pitäisi kyllä ladata kinteää 14,3V, mutta voisiko kova kiihdytys vetää 'yli' jolloin suojaa ja droppaa koko latauksen... vain spekulointia...
Re: Akku ongelmia w211?
Noniin, soitin varaosaliikkeeseen ja ilmeisesti säädin on oikea vaikka varaosanumero on eri (kuulemma varaosanumero muuttunut) luotanko tuohon tietoon ja laitan kokonaan uuden laturin vai tilaanko samanlaisen säätimen ulkomailta. Suomessa (F OOM 145 266) säädintä ei pikaisella selauksella ollut myynnissä.Naminami kirjoitti:Voit olla täysin oikeassa, vikakoodeja tuli useisiin paikkoihin alijännitteestä sekä ylijännitteestä.MiHe kirjoitti:Varmasti samalla osanumerolla kuin vanha? Säätimiä kun on 2-3 erilaista ja vääränlainen ei kommunikoi oikein ecun ja laturin välillä. Silloin pitäisi kyllä ladata kinteää 14,3V, mutta voisiko kova kiihdytys vetää 'yli' jolloin suojaa ja droppaa koko latauksen... vain spekulointia...
Re: Akku ongelmia w211?
Ja lisäksi kysymys. Voiko latauksen pätkiminen kiihdyttäessä johtua laturista itsestään?
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5949
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Akku ongelmia w211?
Tarkista laturin hihnapyörän vapaa kytkinNaminami kirjoitti:Ja lisäksi kysymys. Voiko latauksen pätkiminen kiihdyttäessä johtua laturista itsestään?
Mökkillä
'
'
Re: Akku ongelmia w211?
poisto
Viimeksi muokannut w211E, Ti 18.04.2023 02:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Akku ongelmia w211?
Kaksi, jos kyse tässä aiheena olevasta korimallista. Painon kannalta ? Mitähän nyt taas ?
wiimax.fi




