MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa
MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa
Pitkästä aikaa päätin kirjoitella myös tänne foorumin puolelle projektikertomusta. Edellisestä kerrasta on ehtinyt kulua jo kohta kymmenen vuotta. Mersuprojektit jäivät taka-alalle kauan haaveena olleen -59 Cadillacin hankkimisen myötä ja oman projektiblogin perustaminen siirsi tarinat foorumilta omille sivuille. Tulipa tuona aikana kuitenkin myös mersujen kanssa puljattua, ja pihassa on käynyt useita uudempia käyttöautoja sekä monta 124:sta lisää, mistä koko harrastus alkoi..
Cadillacin ollessa jo valmis, tuli yhtäkkiä mieli hankkia jokin käyttövarma Mercedes, joka olisi kuitenkin jollakin tasolla harrasteauto. Mielessä vilahti 190-Cosworth, mutta pikaisen tutkimisen jälkeen totesin hintojen karanneen niin ylös, ettei siinä vaiheessa ollut mitään mahdollisuuksia moista hankkia. Perään mietinkin 220-koneella olevaa C124:sta, mutta yleisön painostuksesta päädyin E320 Coupeen, josta löytyykin projektikertomusta tuolta blogin puolelta. Coupen piti olla pitempiaikainen harrastepeli itselle, ja tuli ikään kuin paikkaamaan Cadillacin vuoksi myymääni 300CE "EVO X":ää. Alle vuoden Coupea säilyttäessäni, tulin kuitenkin toisiin aatoksiin, ja halusin jotakin erikoisempaa. E-malli lähti myyntiin, ja kaupantekoa seuraavana päivänä tilalle hankin heti toisen 300-24CE:n vuodelta -92. Tässä vaiheessa olin iskenyt silmäni avo-124:een ja uusi CE oli tarkoitus kunnostaa puhtaasti myyntiin. Punainen coupe onnistuikin siinämäärin hyvin, että hienossa kunnossa oleva auto vaihtoi nopeasti omistajaa. Siinä vaiheessa kuitenkin olin käynyt muutamaa Avoa katsomassa, ja kaikkien kunto oli osoittautunut pettymykseksi. Päätin harkita vielä sen Cosworthin hankkimista, vaikken elätellytkään kovin suuria haaveita sen projektikuntoisena löytymisen suhteen.
Mutta niin vain kävi, että ostoilmoituksen myötä sain yhteydenoton kaverilta, jolla oli jopa kaksi samanlaista mustaa manuaali-cossua, ja joista toinen oli jopa sellainen osiltaan täydellinen projekti. Avokuume oli tässä vaiheessa silti niin kova, että etsin viimeiseen asti sellaista, vaikka olin jo lähestulkoon kaupat sopinut.
Niinpä lähdin syyskuun puolessavälissä naapurin Vitolla trailerin kanssa kohti Keski-Suomea. Paikanpäällä auto vastasi aika tarkalleen myyjän kuvausta, joka kävi ilmi lähes 30-viestin sähköpostikeskustelussamme. Hieman uusia ruostepaikkoja kävi ilmi paikanpäällä, ja olihan se auto kieltämättä melko nuhjuinen. Positiivista oli, että kyseessä tosiaan oli aito Cosworth vuodelta -85 ja oikeastaan kaikki sen erikoiset lisäosat olivat tallessa, ihan muutamaa optiota lukuunottamatta. Tilannehan oli kaupantekohetkellä se, että auton kantakortin mukainen nahkasisusta oli kiinni toisessa "paremmassa" Cossussa, ja tässä oli sen paremman Puolinahka/Karo. Sain kuitenkin myyjän vakuutettua, että molemmat autot ovat arvokkaampia niiden omilla sisustoilla varustettuina, joten sovimme, että sisustat vaihdetaan vielä päikseen takaisin.
Niinpä auto lastattiin trailerille ja matka kotia kohti alkoi. Auto on jonkinlainen "Arabi-special", josta kertoo Arabiankielinen tyyppikilpi B-pilarissa. DataCardin mukaan auto on uutena myyty Saudi-Arabiaan, mutta se on tuotu Suomeen jo 1987. Melko varmasti siis muuttoautona. Varusteisiin ruksitut penkinlämmittimet kielivät hieman siitä, että tilaaja on saattanut olla Suomalainen. Ensimmäisellä omistajalla laite viihtyi 20-vuotta, ja sen jälkeen vielä 4-vuotta ajossa toisella omistajalla. Ennen minua auto on ollut lähes kymmenen vuotta seisomassa kahdella eri omistajalla. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus tehdä autolle laaja entisöinti ja palauttaa se tien päälle museorekisteröitynä.
Tässä vielä auton tehdasoptiot:
199U METALLIC BLUE-BLACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
271A LEATHER BLACK
410 ELECTRIC SLIDING ROOF
430 HEADRESTS IN THE REAR
442 AIRBAG IN STEERING WHEEL
466 CENTRAL LOCKING SYSTEM
504 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
532 AUTOMATIC ANTENNA WITHOUT RADIO SET
543 SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
593 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
623 VERSION FOR SAUDI-ARABIA
677 TROPICAL BATTERY
685 FIRE EXTINGUISHER AND TYPE PLATE INDICATING YEAR OF CONSTRUCTION
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 REAR DOOR CONTACTS AND LAMP ABOVE REAR WINDOW
Kirjoitan projektin edistymisestä tänne foorumille, mutta teen artikkeleita myös tuonne Blogin puolelle. Mersublogi lötyy osoitteesta: http://garage59-mercedes.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cadillacin ollessa jo valmis, tuli yhtäkkiä mieli hankkia jokin käyttövarma Mercedes, joka olisi kuitenkin jollakin tasolla harrasteauto. Mielessä vilahti 190-Cosworth, mutta pikaisen tutkimisen jälkeen totesin hintojen karanneen niin ylös, ettei siinä vaiheessa ollut mitään mahdollisuuksia moista hankkia. Perään mietinkin 220-koneella olevaa C124:sta, mutta yleisön painostuksesta päädyin E320 Coupeen, josta löytyykin projektikertomusta tuolta blogin puolelta. Coupen piti olla pitempiaikainen harrastepeli itselle, ja tuli ikään kuin paikkaamaan Cadillacin vuoksi myymääni 300CE "EVO X":ää. Alle vuoden Coupea säilyttäessäni, tulin kuitenkin toisiin aatoksiin, ja halusin jotakin erikoisempaa. E-malli lähti myyntiin, ja kaupantekoa seuraavana päivänä tilalle hankin heti toisen 300-24CE:n vuodelta -92. Tässä vaiheessa olin iskenyt silmäni avo-124:een ja uusi CE oli tarkoitus kunnostaa puhtaasti myyntiin. Punainen coupe onnistuikin siinämäärin hyvin, että hienossa kunnossa oleva auto vaihtoi nopeasti omistajaa. Siinä vaiheessa kuitenkin olin käynyt muutamaa Avoa katsomassa, ja kaikkien kunto oli osoittautunut pettymykseksi. Päätin harkita vielä sen Cosworthin hankkimista, vaikken elätellytkään kovin suuria haaveita sen projektikuntoisena löytymisen suhteen.
Mutta niin vain kävi, että ostoilmoituksen myötä sain yhteydenoton kaverilta, jolla oli jopa kaksi samanlaista mustaa manuaali-cossua, ja joista toinen oli jopa sellainen osiltaan täydellinen projekti. Avokuume oli tässä vaiheessa silti niin kova, että etsin viimeiseen asti sellaista, vaikka olin jo lähestulkoon kaupat sopinut.
Niinpä lähdin syyskuun puolessavälissä naapurin Vitolla trailerin kanssa kohti Keski-Suomea. Paikanpäällä auto vastasi aika tarkalleen myyjän kuvausta, joka kävi ilmi lähes 30-viestin sähköpostikeskustelussamme. Hieman uusia ruostepaikkoja kävi ilmi paikanpäällä, ja olihan se auto kieltämättä melko nuhjuinen. Positiivista oli, että kyseessä tosiaan oli aito Cosworth vuodelta -85 ja oikeastaan kaikki sen erikoiset lisäosat olivat tallessa, ihan muutamaa optiota lukuunottamatta. Tilannehan oli kaupantekohetkellä se, että auton kantakortin mukainen nahkasisusta oli kiinni toisessa "paremmassa" Cossussa, ja tässä oli sen paremman Puolinahka/Karo. Sain kuitenkin myyjän vakuutettua, että molemmat autot ovat arvokkaampia niiden omilla sisustoilla varustettuina, joten sovimme, että sisustat vaihdetaan vielä päikseen takaisin.
Niinpä auto lastattiin trailerille ja matka kotia kohti alkoi. Auto on jonkinlainen "Arabi-special", josta kertoo Arabiankielinen tyyppikilpi B-pilarissa. DataCardin mukaan auto on uutena myyty Saudi-Arabiaan, mutta se on tuotu Suomeen jo 1987. Melko varmasti siis muuttoautona. Varusteisiin ruksitut penkinlämmittimet kielivät hieman siitä, että tilaaja on saattanut olla Suomalainen. Ensimmäisellä omistajalla laite viihtyi 20-vuotta, ja sen jälkeen vielä 4-vuotta ajossa toisella omistajalla. Ennen minua auto on ollut lähes kymmenen vuotta seisomassa kahdella eri omistajalla. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus tehdä autolle laaja entisöinti ja palauttaa se tien päälle museorekisteröitynä.
Tässä vielä auton tehdasoptiot:
199U METALLIC BLUE-BLACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
271A LEATHER BLACK
410 ELECTRIC SLIDING ROOF
430 HEADRESTS IN THE REAR
442 AIRBAG IN STEERING WHEEL
466 CENTRAL LOCKING SYSTEM
504 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
532 AUTOMATIC ANTENNA WITHOUT RADIO SET
543 SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
593 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
623 VERSION FOR SAUDI-ARABIA
677 TROPICAL BATTERY
685 FIRE EXTINGUISHER AND TYPE PLATE INDICATING YEAR OF CONSTRUCTION
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 REAR DOOR CONTACTS AND LAMP ABOVE REAR WINDOW
Kirjoitan projektin edistymisestä tänne foorumille, mutta teen artikkeleita myös tuonne Blogin puolelle. Mersublogi lötyy osoitteesta: http://garage59-mercedes.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 02.09.2024 13:49. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Saatuani auton kotipihaan, pääsin ihan oikeasti tutustumaan siihen paremmin. Tiedossa oli, että auton sisustaa oli jo osittain purettu seisotuksen aikana, mutta onneksi spesiaaliosat olivat tallessa. Myöskin nahkasisusta lähinnä heitettiin paikalleen autoa noudettaessa, sillä oli selvä, että purkaminen vaadittaisiin jokatapauksessa. Ulkokuori ja tekniikka olivat oikeastaan kaikki paikallaan.
Auto on ehkä hieman rujo, mutta ei silti aivan mikään mahdoton työmaa. Hitsattavaa löytyi heti kättelyssä oikeanpuolen takakaaren alta sekä saman puolen alahelman takapäästä. Lisää korroosiota löytyy takavalojen alta ja rupia sieltä täältä. Ovet olivat vaihtokunnossa kaikki 4kpl. Ehkä noista olisi voinut vielä saada tehtyä, mutta 190:n ovia onneksi on saatavilla. Korisarja on täydellinen osiltaan, ja ainoat patenttiviritykset ovat etulokarien kylkimuovien kiinnityksissä, jotka on hoidettu ruuveilla. Takapuskurissa on myös reikä vetokoukulle. Katossa oli ylimääräinen antenni, joka tullaan poistamaan ja reikä hitsataan umpeen.
Haisevaa päänvaivaa aiheutti kuvan murkula joka on tankilta pumpulle tulevan bensaletkun välissä. Mitään tarkkaa tarkoitusta tuolle mötikälle ei osannut sanoa pitkäaikainen mersun korjaaja eikä myöskään marmorilla osattu auttaa. Kyseistä osaa ei myöskään ole saatavilla. Tämän tilalle vaihtuu normaali letku.
Ensimmäisenä tein autolle kunnon pesun painepesurilla ja imuroin koko laitoksen ympäriinsä puun lehdistä ja muista moskista.
Tekniikka on toimiva, mutta sen syvemmästä kunnosta ei ole vielä oikein saanut kunnon tietoa. Kone käy hienosti, kunhan vaan ensin käynnistyy. Vuotava bensalinja varmasti vaikuttaa siihen asiaan. Laatikkonahan tässä on 5-V Getrag, jonka vivusto on hieman löysä. Vaihteet menevät hvyin sisään kuitenkin. Alkuperäinen SLS systeemi on edelleen paikallaan, ja se jopa toimii. Vaatinee kuitenkin läpikäynnin.
Osalistalle tuli tässä vaiheessa:
-Konepellin oikeanpuolen sarana (OK)
-Hattuhylly (OK)
-Ovet (OK)
-Taustapeili (OK)
-Valolliset ja peililliset aurinkolipat (OK)
-Konsolin sivuverhous oikea + vasen (OK)
-Takajalkatilan matot (OK)
-takaoven sähkölasinnostin oikealle (OK)
-Kojelauta täydellinen (OK)
-Kattoluukun katkaisin (OK)
-Kuskin käsinoja penkkiin (OK)
-Maskiritilä (OK)
-Sivupeilit (OK)
-Kattoluukun sisäverhous (OK)
-Akun takamuovi (OK)
-Uusi akku (OK)
-Takakaaren korjauspelti (OK)
-Helmakotelon korjauspelti (OK)
-Jarruputket (OK)
-Bensaputki (OK)
-Bensaletku tankkiin (OK)
-kierrosaikamittarin LCD näyttö (OK)
Auto on ehkä hieman rujo, mutta ei silti aivan mikään mahdoton työmaa. Hitsattavaa löytyi heti kättelyssä oikeanpuolen takakaaren alta sekä saman puolen alahelman takapäästä. Lisää korroosiota löytyy takavalojen alta ja rupia sieltä täältä. Ovet olivat vaihtokunnossa kaikki 4kpl. Ehkä noista olisi voinut vielä saada tehtyä, mutta 190:n ovia onneksi on saatavilla. Korisarja on täydellinen osiltaan, ja ainoat patenttiviritykset ovat etulokarien kylkimuovien kiinnityksissä, jotka on hoidettu ruuveilla. Takapuskurissa on myös reikä vetokoukulle. Katossa oli ylimääräinen antenni, joka tullaan poistamaan ja reikä hitsataan umpeen.
Haisevaa päänvaivaa aiheutti kuvan murkula joka on tankilta pumpulle tulevan bensaletkun välissä. Mitään tarkkaa tarkoitusta tuolle mötikälle ei osannut sanoa pitkäaikainen mersun korjaaja eikä myöskään marmorilla osattu auttaa. Kyseistä osaa ei myöskään ole saatavilla. Tämän tilalle vaihtuu normaali letku.
Ensimmäisenä tein autolle kunnon pesun painepesurilla ja imuroin koko laitoksen ympäriinsä puun lehdistä ja muista moskista.
Tekniikka on toimiva, mutta sen syvemmästä kunnosta ei ole vielä oikein saanut kunnon tietoa. Kone käy hienosti, kunhan vaan ensin käynnistyy. Vuotava bensalinja varmasti vaikuttaa siihen asiaan. Laatikkonahan tässä on 5-V Getrag, jonka vivusto on hieman löysä. Vaihteet menevät hvyin sisään kuitenkin. Alkuperäinen SLS systeemi on edelleen paikallaan, ja se jopa toimii. Vaatinee kuitenkin läpikäynnin.
Osalistalle tuli tässä vaiheessa:
-Konepellin oikeanpuolen sarana (OK)
-Hattuhylly (OK)
-Ovet (OK)
-Taustapeili (OK)
-Valolliset ja peililliset aurinkolipat (OK)
-Konsolin sivuverhous oikea + vasen (OK)
-Takajalkatilan matot (OK)
-takaoven sähkölasinnostin oikealle (OK)
-Kojelauta täydellinen (OK)
-Kattoluukun katkaisin (OK)
-Kuskin käsinoja penkkiin (OK)
-Maskiritilä (OK)
-Sivupeilit (OK)
-Kattoluukun sisäverhous (OK)
-Akun takamuovi (OK)
-Uusi akku (OK)
-Takakaaren korjauspelti (OK)
-Helmakotelon korjauspelti (OK)
-Jarruputket (OK)
-Bensaputki (OK)
-Bensaletku tankkiin (OK)
-kierrosaikamittarin LCD näyttö (OK)
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 02.12.2019 16:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mukava projekti, näitäkään ei taida hyväkuntoisia hirveästi olla. Tuola toisessa projektiaiheessa jo mainitsinkin että itse pesisin tai pesettäisin pohjan viimeisen päälle puhtaaksi heti ensin niin satakertaa kivempi tehdä niitä ruostekorjauksia.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mielenkiintoinen historia, josta olisi kiva tietää enempi. Varsinkin parin ensimmäisen vuoden osalta.
Kuvien perusteella ihan hyvä lähtökohta.
Katselin noita lisäkuvia mm. vaihdekepin nupista. Alunperinhän tuo taisi olla ilman nahkaa ja onko tuota "lakkia" vaihdekaaviolla saatavana jostain?
Kuvien perusteella ihan hyvä lähtökohta.
Katselin noita lisäkuvia mm. vaihdekepin nupista. Alunperinhän tuo taisi olla ilman nahkaa ja onko tuota "lakkia" vaihdekaaviolla saatavana jostain?
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo sitä pesin nyt alkuun ihan tossa paikallaan painepesurin ”turbosuuttimella” niin kyllä se jo hyvin puhdistui. Toki vaatis kyllä ihan kunnon kuumavesi/höyrypesun. Kattoo nyt mikä tässä on järjestys, mutta kyllä se jossakin vaiheessa täytyy hoitaa. Ruostehommia varten auto lähtee Pohjanmaalle tässä kuukauden parin sisään ja samalla reissulla se jää ylimaalattavaksi.S202 kirjoitti:Mukava projekti, näitäkään ei taida hyväkuntoisia hirveästi olla. Tuola toisessa projektiaiheessa jo mainitsinkin että itse pesisin tai pesettäisin pohjan viimeisen päälle puhtaaksi heti ensin niin satakertaa kivempi tehdä niitä ruostekorjauksia.
Tuota nuppia vähän ihmettelin kans, kun tässä se on ollut nahkainen, ja siihen on prässätty se kaavio. Olikin erikoista, että nahan jämät kun rapsutteli pois niin sama kaavio löytyi tuosta muovisesta kannesta ja sekin oli nahkamartiolla. Irtohattuja en ole koskaan nähnyt myynnissä ja hippasen on nuo koko nupitkin hinnoissaan. No tämän asian ratkaisu on vielä kesken, mutta mallinsin 3D:nä jo tuohon työkalun (itseasiassa kaksi eri vaihtoehtoa) jolla voin prässätä kaavion uudelleen uuteen nahkaan. Plan b tässä on, että teen nupista ”sportline” tyyppisen, missä on irtolätkä keskellä. Noita irtolätkiäkin mallinsin pari vaihtoehtoa ja tilasin tulosteet työkalujen mukana. Vähän muutakin 3D tavaraa tilasin, mutta laittelen niistä lisää kun saapuvat.Bemaristi kirjoitti:Mielenkiintoinen historia, josta olisi kiva tietää enempi. Varsinkin parin ensimmäisen vuoden osalta.
Kuvien perusteella ihan hyvä lähtökohta.
Katselin noita lisäkuvia mm. vaihdekepin nupista. Alunperinhän tuo taisi olla ilman nahkaa ja onko tuota "lakkia" vaihdekaaviolla saatavana jostain?
Historiasta olisi itsekin mukava saada lisätietoa, mutta trafin kautta ei kahden ensimmäisen omistajan tietoja löydy. Täytyy varmaan tilata ne kansallisarkiston kautta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Oisko se outo mokkula etanolia varten laitettu paineenkorotusmielessä. Olikos se malpass tms niminen. Tältä tai mese.fi puolelta löytyy kuvakin kun hakee re85 tai etanoli konversio m102 hauilla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Hyvin samankaltaiselta värkiltä vaikuttaa, mutta mitähän ne tehtaalta asentaessa ovat sillä hakeneet takaa? Tuo nyt on kaiken järjen mukaan ollut kiinni vuodesta -85, joten epäilen että etanoli ei ole se syy. Sellaistakin on mietitty, että tuo jotenkin estäisi bensan tulon ilman kevyttä imua. Eli jos putki hajoaa tai muuta tapahtuu niin tankki ei pääse tyhjenemään. Liekö tuolla kohdemaalla jotakin tekemistä tämän kanssaAK47 kirjoitti:Oisko se outo mokkula etanolia varten laitettu paineenkorotusmielessä. Olikos se malpass tms niminen. Tältä tai mese.fi puolelta löytyy kuvakin kun hakee re85 tai etanoli konversio m102 hauilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mulla on jokin ihme taipumus alotella nämä projektit mitä ihmellisimmistä osista, ja niin kävi tälläkin kertaa. Auton osakasasta löytyi alkuperäinen vaihdekepin ympärysjalopuu, joka oli jostain syystä verhoiltu nahalla. Vielä mystisempää oli, että penkinlämmittimien ja Fader potikan reijät oli valettu umpeen hartsilla.
Poistin nahan, ja raaputtelin reijät auki hartista. Sen jälkeen hinkkasin vanhat kontaktiliimat irti rasvanpoistolla. Jotain ihmeellisiä maalauksiakin tuohon oli tehty. Ajattelin kokeilla saisiko tuon vielä hiottua ja kiillotettua, kun kerran lakka ei ollut säröytynyt niin kuin yleensä. Niinpä hion vesissä 400-600-800-1000-1200-1500 jonka jälkeen kiillotin mirkeli tyyppisellä kiillotuskoneella ja lumppulaikalla Mirkan 35 karkealla tahnalla koko panelin. Lopuksi viimeistelykiillotus lampaanvillalla ja 3M Ultra finellä ja päälle vaha.
Kuvia ottaessa katkaisijat olivat vielä alkuperäiskunnossa, mutta hommasin tilalle paremmat, joten nyt kaikki ikonitkin on näkyvissä.
Poistin nahan, ja raaputtelin reijät auki hartista. Sen jälkeen hinkkasin vanhat kontaktiliimat irti rasvanpoistolla. Jotain ihmeellisiä maalauksiakin tuohon oli tehty. Ajattelin kokeilla saisiko tuon vielä hiottua ja kiillotettua, kun kerran lakka ei ollut säröytynyt niin kuin yleensä. Niinpä hion vesissä 400-600-800-1000-1200-1500 jonka jälkeen kiillotin mirkeli tyyppisellä kiillotuskoneella ja lumppulaikalla Mirkan 35 karkealla tahnalla koko panelin. Lopuksi viimeistelykiillotus lampaanvillalla ja 3M Ultra finellä ja päälle vaha.
Kuvia ottaessa katkaisijat olivat vielä alkuperäiskunnossa, mutta hommasin tilalle paremmat, joten nyt kaikki ikonitkin on näkyvissä.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Vaihdekepin nuppi tuli sitten seuraavaksi työn alle. Niitä vähän googlettelin niin tarjontaa oli todella heikosti, ja huonokuntoisista pyydettiin ihan jäätäviä summia. Näissä vanhemmissa getrageissa tuo kaavio on ollut suorassa, eli 1 ja R on olleet suoraa alekkain, mutta jossain vaiheessa kaaviota tai ainakin sen kuvaa nupissa on muutettu niin, että R on hieman 1:sta sivussa vasemmalla. Noita vanhempia malleja ei ollut yhden ainuttakaan myynnissä.
Nuppihan on nahkaverhoiltu kokonaan ja on pussin kanssa yhtä puuta. Itse pussi on yhtä sauman repeämään lukuunottamatta yllättävänkin ehjä. Kansiosa on irrallinen, eli siis se missä on kaavio painettuna. Nahkaverhoilu oli omassa kulunut lähes kokonaan pois, ja kun sen raaputti lopunkin, paljastui alta muovinen kansi, joka oli yllättäen myöskin nahkamartioitu (kuvioitu) ja siinä oli myös kaavio painettuna. Itse epäilen että kaavio on kuumastanssattu kun nuppi on jo verhoiltu, joten sama kuvio on painunut myös muoviin.
Halusin kuitenkin nahkaverhoilun takaisin, joten pitäisi löytää sitten se kuvio siihen. Niinpä mallinsin 3D:nä kuvion tekemiseen työkalun, jolla se voidaan prässätä nahkaan tai keinonahkaan. Keinonahalle näitä on jo joskus kokeiltu hieman eri tarkoituksessa, ja siinä ainakin onnistui hyvin. Koska en ollut ihan varma miten tuo tulee onnistumaan, tein Plan B:nä samalla "Sportline" tyyppiset irtolätkät jotka voi liimata verhoillun nupin päälle. Molempia osia tein kaksi vaihtoehtoa, kun en ollut varma kumpiko versio tuo kaavio pitää olla. Selvitystyön perusteella kuitenkin vaikuttaa, että tuo suora versio on oikea tähän autoon.
Osat on edelleen tilauksessa ja saapunevat tuolta Belgiasta alkukuusta. 3D tulostuksessa käytän iMaterialise nimistä frimaa ja mallinnustyökaluna käytän SolidWorksiä ja Rhinocerosta. Pussukun repeämän ompelin kuntoon, ja tarkoitus olisi vielä värjätä nahka uudelleen, että se näyttää hyvältä, mutta täytyy ensin saada nuo 3D osat.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Museolaite kun on tarkoitus tästä entisöidä, halusin revityn hattuhyllyn tilalle siistin alkuperäisen ja alkuperäisillä vanhanmallin ritilöillä. Tutun harrastajan laaniltä löytyi siisti sininen hylly, jossa oli ihme kyllä myös suht harvinaiset orkkisritilät paikallaan. Verhoilumateriaali oli hieman erilaista kuin mitä tässä Cossussa on käytetty, joten päätin verhoilla hyllyn uudelleen värjäämisen sijaan.
Sattumalta löysin lähestulkoon 1:1 oikeaa materiaalia TiCaBo verhoomosta Järvenpäästä, joten nappasin palan mukaan. Siniset kaiutinritilät maalasin mustiksi ja otin toisesesta mustasta hyllystä ensiapupussin kannen kehykset. Verhoilussa ei sinänsä mitään ihmeellistä ollutkaan. Liimana Bosticin kontaktiliima jonka päälle sumutin vielä kerroksen sprayliimaa. Annoin kuivua noin 10min ennen liimaamista. Kankaalle tein karkean muotoonleikkauksen etukäteen, joten se oli helpompi kohdistaa. Orkkiskaiuttimet vaihtuvat vielä vähän laadukkaampiin tuotteisiin, mutta ruuvasin ne nyt näin alkuun vielä paikalleen.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Enpäs muistanutkaan kuinka tarkkaa työtä siellä tehdään
Tästä tulee hieno vehje kun on käynyt sinun entisöinnin läpi.
Kävin joskus ajamassa tälläisellä 2.3 cossiella osto aikeet mielessä. Olisi pitänyt ostaa vaikka jemmaan. Ei ollut hinta mikään kummallinen jos nyky hintoihin alkaa vertailemaan
Tästä tulee hieno vehje kun on käynyt sinun entisöinnin läpi.
Kävin joskus ajamassa tälläisellä 2.3 cossiella osto aikeet mielessä. Olisi pitänyt ostaa vaikka jemmaan. Ei ollut hinta mikään kummallinen jos nyky hintoihin alkaa vertailemaan
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Täytyy kyllä myöntää, että tällainen vanha puuseppämestarikin ihailee nähtyä kädenjälkeä! Itsellä nyt tosin menossa autopuolella vain harrastuksiani tukevan Viton konservointiprojekti. Muunlaisiakohteita olen kyllä tehnyt työkseni, tämä nyt vain offtopickina.EVO X kirjoitti:Mulla on jokin ihme taipumus alotella nämä projektit mitä ihmellisimmistä osista, ja niin kävi tälläkin kertaa. Auton osakasasta löytyi alkuperäinen vaihdekepin ympärysjalopuu, joka oli jostain syystä verhoiltu nahalla. Vielä mystisempää oli, että penkinlämmittimien ja Fader potikan reijät oli valettu umpeen hartsilla.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2116.JPG/_medium.jpg] ][/url]
Poistin nahan, ja raaputtelin reijät auki hartista. Sen jälkeen hinkkasin vanhat kontaktiliimat irti rasvanpoistolla. Jotain ihmeellisiä maalauksiakin tuohon oli tehty. Ajattelin kokeilla saisiko tuon vielä hiottua ja kiillotettua, kun kerran lakka ei ollut säröytynyt niin kuin yleensä. Niinpä hion vesissä 400-600-800-1000-1200-1500 jonka jälkeen kiillotin mirkeli tyyppisellä kiillotuskoneella ja lumppulaikalla Mirkan 35 karkealla tahnalla koko panelin. Lopuksi viimeistelykiillotus lampaanvillalla ja 3M Ultra finellä ja päälle vaha.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2186.JPG/_medium.jpg] ][/url]
Kuvia ottaessa katkaisijat olivat vielä alkuperäiskunnossa, mutta hommasin tilalle paremmat, joten nyt kaikki ikonitkin on näkyvissä.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2192.JPG/_medium.jpg] ][/url]
Eli seuraan kyllä tätä projektia mielenkiinnolla, oikein kuvien kanssa
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitos, kyllähän se perfoktionistin leima vähän on jäänyt päälle. Ei tästä ihan niin joka nurkkaa koluttua tule kun Caddysta, mutta yritetään tehdä kelvollinen.joop79 kirjoitti:Enpäs muistanutkaan kuinka tarkkaa työtä siellä tehdään
Tästä tulee hieno vehje kun on käynyt sinun entisöinnin läpi.
Kävin joskus ajamassa tälläisellä 2.3 cossiella osto aikeet mielessä. Olisi pitänyt ostaa vaikka jemmaan. Ei ollut hinta mikään kummallinen jos nyky hintoihin alkaa vertailemaan
Olin 17 kun olin ostamassa 2.3-2.6 190:iä, ja erään kerran Seinäjoen Rinta-joupin rivissä seisoi 2.3-16 -84. Auton pyynti oli silloin muistaakseni 4500e ja kilsoja sillä oli reilusti päälle 300tkm. Silloin isä ei antanut lupaa ostaa cossua, kun oli kuulemma paljon ajettu ja vaikea korjattava, joten pihaan tuotettiin saksasta 2.6 sportline. Sekään ei sitten jäänyt mulle kun ei vastannut tilausta mustasta autosta sähkölaseilla/luukulla ja nahkasisustalla vaan oli hopea kangas karolla ja veivilaseilla/luukulla. Jostain syystä se cossu kumminkin jäi kaivelemaan ja nyt 15 vuotta myöhemmin oli vihdoin aika tehdä asialle jotakin
Kiitos, tuo paneli vielä vähän parani kun viimeistelin nuo reunat jotka oli poltettu puhki jonkun muun toimesta ja uusin nuo katkaisijat. Itse nautin juuri siitä että pienet yksityiskohdat saadaan kunnostettua ja niiden kunnostamiseen on mukava kokeilla kaikkea eri menetelmiä.Vitollinen kirjoitti:Täytyy kyllä myöntää, että tällainen vanha puuseppämestarikin ihailee nähtyä kädenjälkeä! Itsellä nyt tosin menossa autopuolella vain harrastuksiani tukevan Viton konservointiprojekti. Muunlaisiakohteita olen kyllä tehnyt työkseni, tämä nyt vain offtopickina.
Eli seuraan kyllä tätä projektia mielenkiinnolla, oikein kuvien kanssa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Komee työpöytä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo hippasen tila kortilla kun en oo vielä vieny Caddyä talvisäilöön. Ei se nyt sentään työpöytänä oleTimo N kirjoitti:Komee työpöytä
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Auton mukana tuli onneksi kaikki alkuperäiset mittarit, eli ne kolme lisämittaria siinä keskikonsolin alareunassa. Keskimmäinen eli kierrosaikamittari on varustettu LCD näytöllä, joka oli yllättäen rikki, kuten yleensä. Ebaysta löytyi uusi LCD näyttö tähän tarkoitukseen, ja myyjän kommenttien perusteella vielä jopa ihan samalla "fontilla" kuin alkuperäinen. Halvemmat kiinalaiset kun ovat ilmeisesti eri tyyppisellä kirjasimella. No tilaus sisään ja muutaman päivän päästä oli kuori postilaatikossa. Mukana tuli hyvät kuvalliset ohjeet, joten tämä ei vaatinut kovin kummoisia lahjoja onnistuakseen.
Ensin Mittarin kiinnitysrauta irrotetaan, ja sitten uloin metallikehys kammetaan irti pienellä tasapäämeisselillä. Sen jälkeen pari ruuvia auki ja näyttöön pääsee käsiksi. Yksinkertaisesti vanha viallinen LCD pois ja uusi tilalle oikein päin asennettuna ja kaikki muut osat samassa järjestyksessä. Lopuksi paketti kasaan ja testaamaan: Toimii!
Ensin Mittarin kiinnitysrauta irrotetaan, ja sitten uloin metallikehys kammetaan irti pienellä tasapäämeisselillä. Sen jälkeen pari ruuvia auki ja näyttöön pääsee käsiksi. Yksinkertaisesti vanha viallinen LCD pois ja uusi tilalle oikein päin asennettuna ja kaikki muut osat samassa järjestyksessä. Lopuksi paketti kasaan ja testaamaan: Toimii!
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kovia paketteja on saapunut jo tiuhaan tahtiin tässä parin viikon aikana mitä auto on minulla ollut. Yksi harvinaisimmista optioista löytyi onneksi suomesta, eli autosta johonkin kadonneiden valollisten aurinkolippojen tilalle löytyi toiset Oululaisista. Onneksi myös alkuperäisiä 2.3-16 takaluukun merkkejä on edelleen saatavan ihan marmorilta, ja on muuten siellä edullisempi kuin esimerkiksi ebayssa.
Tilaukseen piti laittaa myös ilmanputsari ebaysta, sillä uutta ei enää suomen toimittajilta löytynyt. Samoin helmapelti laitettiin matkaan saksanmaalta samasta syystä. Takakaarien korjauspellit sentään saatiin tilattua paikallisesta motonetista.
Tilaukseen piti laittaa myös ilmanputsari ebaysta, sillä uutta ei enää suomen toimittajilta löytynyt. Samoin helmapelti laitettiin matkaan saksanmaalta samasta syystä. Takakaarien korjauspellit sentään saatiin tilattua paikallisesta motonetista.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 10:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Onhan sitä päästy myös ihan oikeiden töiden makuun, tai ehkä ruosteen makuun. Kaikki 4kpl ovia olisi nyt vaihdettu uusiin ruosteettomiin, mikä helpottaa hommaa merkittävästi. Vielä on hieman auki maalataanko näistä silti karmit, vai päästäänkö ilman sitä vaihetta. Oikeastaan ovissa ei mitään maalivikaa ole, mutta korin oviaukoissa on kulumaa..
Siinä kun kylkiponttoonit sai vihdoin irti, sai kyytiä myös takalokarin kaaret, jotka pitivät sisällää melkoiset korroosiokarkelot.
Ajattelin pääseväni oikeanpuolen kaaren vaihdolla, mutta kyllä sitä joutui tuon vasemmankin tilaukseen laittaa.
Ihmeellisen paljon päänvaivaa muodostui muovihelmojen irrotuksesta kun kaikki alapuolen 8mm kannalla olleet kiinnitysruuvit olivat ilmeisesti kuluneet niin pahoin, että niissä ei ollut kuin 3 sivua enää ehjiä. Menetelemiä ja hylsyjä sitten kokeiltiin monena päivänä varmaan kymmeniä ennen kuin muovit oli kädessä. Osaan ruuveista ei lopulta auttanut kun rälläkkä, osan sai irti vastakierrehylsyllä ja osa irtosi kiinnikkeineen ruosteen avulla.
Melkoisesti sinne helmaan olikin kuraa kertynyt vuosien saatossa.. milloin lie ollut irti vai onko milloinkaan.
No se ei niin mieluisa "yllätys" sitten odotti kun muovit oli irti. Tiedossa oli oikean puolen helman kunto, ja siihen jo olikin tilattu korjauspelti. Mutta kyllähän sieltä vasemmaltakin sitä mätää löytyi ihan riittävästi.
Sinänsä en itse näe tätä mitenkään pahana, odotettavissa oli että ruostetta löytyy, ja noihin edellisiin projekteihin verrattuna sitä on vielä kohtuullisesti Vielä on puskurien irrotus edessä, joten katsotaan mitä sieltä löytyy.
Siinä kun kylkiponttoonit sai vihdoin irti, sai kyytiä myös takalokarin kaaret, jotka pitivät sisällää melkoiset korroosiokarkelot.
Ajattelin pääseväni oikeanpuolen kaaren vaihdolla, mutta kyllä sitä joutui tuon vasemmankin tilaukseen laittaa.
Ihmeellisen paljon päänvaivaa muodostui muovihelmojen irrotuksesta kun kaikki alapuolen 8mm kannalla olleet kiinnitysruuvit olivat ilmeisesti kuluneet niin pahoin, että niissä ei ollut kuin 3 sivua enää ehjiä. Menetelemiä ja hylsyjä sitten kokeiltiin monena päivänä varmaan kymmeniä ennen kuin muovit oli kädessä. Osaan ruuveista ei lopulta auttanut kun rälläkkä, osan sai irti vastakierrehylsyllä ja osa irtosi kiinnikkeineen ruosteen avulla.
Melkoisesti sinne helmaan olikin kuraa kertynyt vuosien saatossa.. milloin lie ollut irti vai onko milloinkaan.
No se ei niin mieluisa "yllätys" sitten odotti kun muovit oli irti. Tiedossa oli oikean puolen helman kunto, ja siihen jo olikin tilattu korjauspelti. Mutta kyllähän sieltä vasemmaltakin sitä mätää löytyi ihan riittävästi.
Sinänsä en itse näe tätä mitenkään pahana, odotettavissa oli että ruostetta löytyy, ja noihin edellisiin projekteihin verrattuna sitä on vielä kohtuullisesti Vielä on puskurien irrotus edessä, joten katsotaan mitä sieltä löytyy.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 10:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Löytyipäs sieltä ikäviä yllätyksiä. Jos noi helmojen ruosteet on vaan paikallisia, niin koko helmaa ei kannata ruveta vaihtamaan. Takakaarien vaihtokaan ei ole sieltä vaikeimmasta päästä, mutta senkin voi tehdä hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti. Lähinnä se että miten ulko- ja sisäkaari liitetään toisiinsta, maalataan ja tiivistetään korikitillä niin että se kans kestää. Pyöränkotelot kannattaa pestä oikein erityisen hyvin niin on kaaren hitsaajalla mukavemmat olosuhteet tehdä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Oikeaan helmaan vaihdetaan molemmat päädyt, keskiosa jää alkuperäistä. Vasemmalle hyödynnetään oikealta jäävää palaa noihin paikallisiin kohtiin, eli sinne tehdään vaan paikat.S202 kirjoitti:Löytyipäs sieltä ikäviä yllätyksiä. Jos noi helmojen ruosteet on vaan paikallisia, niin koko helmaa ei kannata ruveta vaihtamaan. Takakaarien vaihtokaan ei ole sieltä vaikeimmasta päästä, mutta senkin voi tehdä hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti. Lähinnä se että miten ulko- ja sisäkaari liitetään toisiinsta, maalataan ja tiivistetään korikitillä niin että se kans kestää. Pyöränkotelot kannattaa pestä oikein erityisen hyvin niin on kaaren hitsaajalla mukavemmat olosuhteet tehdä.
Kaaret vois ainakin yrittää saada niin tehtyä, että sauma jää varmuuden vuoksi muovilevikkeiden alle. Ainakin vasemmalla se onnistuu, oikea on vähän siinä ja tässä. Vasemman sisälokari on täysin ehjä mutta oikealle sitä joutuu vähän reunasta parsimaan. Tarkoitus olisi pintapellin vaihdon jälkeen hitsata sisäkaari pintapeltiin ja saumaan tulee 2K koriliima. Ongelmahan on se sisäpuoli, että miten sinne pääsisi ruuttaamaan tavaraa kun osat on kiinni. Hitsaajan päänvaivaksi jää tekeekö pintasauman puskuna vai ponttaako sen reunan.. asiansa osaava kaveri tämän lupasi tehdä, joten luotto on kova. Ainakin veljen 126 onnistui tosi hienosti samalta sepältä.
Että kun oliskin kuljetuskalustoa omasta takaa, niin käyttäisin noi kaaret ja helmat tossa hiekkapuhalluksessa niin olis mukava seppiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ei se kaaren hitsaus ole ongelma, jos hitsaa nykyaikaisella migillä ja 0,6mm langalla. Eikä siihen saumaan tarvitse 2k koriliimaa, mutta lähinnä se että tekee niinkuin se alunperin on että se sisäkaaren reuna jää lyhyemmäksi jolloin siihen on hyvä laittaa se korikitti. Typerä nimi muuten toi korikitti kun ei sillä ole kitin kanssa mitään tekemistä. Sisäpuolelle saa kyllä ruiskittua koletosuojan joten sekään ei ole ongelma.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Wurthin koriakryyliä käytin Cadillacissa pohjan ja jäykisteiden saumoihin, mutta noitten pintapellien saumoihin ollaan käytetty monessa vehkeessä 2K liimaa kun se vaan niin paljon parempaa tavaraa kun vaikkapa koritina, mitä en kyllä laita enää mihinkään. Cäkkylän pintakorjaukset on tinattu kun piti silloin olla niin autenttista.. toimiihan se jos pääsee myös viimeistelemään taustapuolen ettei se ota kosteutta, liiman kanssa ei ole sitä ongelmaa. Kyllähän tuo perinteinen sauma-akryyli varmaan ajaa asiansa siellä kaaressa, mutta kun tuota parempaakin tavaraa on niin laitetaan sitä tosin taitaa sitä koriakryyliäkin pari tuubia olla jemmassa.S202 kirjoitti:Ei se kaaren hitsaus ole ongelma, jos hitsaa nykyaikaisella migillä ja 0,6mm langalla. Eikä siihen saumaan tarvitse 2k koriliimaa, mutta lähinnä se että tekee niinkuin se alunperin on että se sisäkaaren reuna jää lyhyemmäksi jolloin siihen on hyvä laittaa se korikitti. Typerä nimi muuten toi korikitti kun ei sillä ole kitin kanssa mitään tekemistä. Sisäpuolelle saa kyllä ruiskittua koletosuojan joten sekään ei ole ongelma.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Erittäin hieno projekti! seuraillaan tätäkin.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
mercedesbenz_ukko kirjoitti:Erittäin hieno projekti! seuraillaan tätäkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ei kovin paljon uutta viikon sisään. Vähän on tullut tuskailtua joidenkin suht yksinkertaisten osien hankkimisen suhteen. Takalasin sähkönostimet tenavaan tuntuu olevan aivan uskomattoman haastavia. Kuvien perusteella Sedan 124:n nostin olisi sama, mutta taas toisaalta kuulin, että niissä olisi pituuseroa No yksi satsi niitä löytyi, kunhan vaan saadaan Lahteen asti.
Myös näissä vanhemmissa käytetyt irtonaiset matot tuolla velour kankaalla tuntuu olevan ihan yhtä haastavia. Sattumalta tuli kuitenkin mieleen, että jos omassa autossa on kaksi vasemman puolen mattoa niin voisiko edellisellä omistajalla olla sitten autossa ne kaksi oikean puolimmaista.. ja olihan ne. Eli onneksi asia hoitui sillä tavoin. Sitten vaan odotellaan saapumista, niin pääsisi vielä pesemään kaikki matot ennen talven tuloa.
Purkuhommat jatkui etulokarien irrotuksella. Itse lokarit oli kohtuullisessa kunnossa, mutta niisihin oli tehty pyörille lisää tilaa viillottamalla kaaren reunaa ja kääntämällä se sisään. Tämä tietenkin tukki myös reitin muovikaarien muttereihin. Hiion sitten nuo "hampaat" kokonaan pois rälläkällä, ja siistin muutenkin pintaruosteita. Muuten kaaret ovat ihan käyttökelpoiset. Lokarien alta tulipellin alaosasta löytyi taas mukavaa näkkileipää, eli muovisisäkaarien kiinnitysmuttereiden "pinnapulttien" ympärystät olivat sitten hapantuneet. Paikka hommia siis luvassa lisää.
Vanteita tähän suunnitelin jo ennen autoon ostoa, ja itsellä onkin ollut 2kpl Lorinser LO 7x16 ET23:ia varastossa jo vuosia. Löysin Jenkeistä näille parin, mutta niistä toinen oli halki, joten sarjalle tulisi ihan hyvä hintalappu kaikkine rahti/tulli/alv kuluineen. Veljellä olisi ollut lainattavaksi 7/8x16 BBS RS:t ja Lorinserin 7,5x16 LO:t, mutta halusin ihan oman sarjan. Sattumalta tarjolle tuli Suomesta nuo hieman kapeammalla lipalla olevat 7,5x16 ET35 sarja, jonka kotiutin samantien. Vanteet on projektikuntoiset ja vaatii toki entisöinnin. Tarkoitus olisi maalata nämä yli, sillä mielestäni W201:een sopii kokonaan maalatut paremmin kuin kiillotetulla huulella olevat. Renkaiksi suunnitelin 225/45R16 tai 205/50R16. Mutta tässä on pari juttua ennen vielä työlistalla ennen kuin saa alkaa renkaita tilailemaan.
Myös näissä vanhemmissa käytetyt irtonaiset matot tuolla velour kankaalla tuntuu olevan ihan yhtä haastavia. Sattumalta tuli kuitenkin mieleen, että jos omassa autossa on kaksi vasemman puolen mattoa niin voisiko edellisellä omistajalla olla sitten autossa ne kaksi oikean puolimmaista.. ja olihan ne. Eli onneksi asia hoitui sillä tavoin. Sitten vaan odotellaan saapumista, niin pääsisi vielä pesemään kaikki matot ennen talven tuloa.
Purkuhommat jatkui etulokarien irrotuksella. Itse lokarit oli kohtuullisessa kunnossa, mutta niisihin oli tehty pyörille lisää tilaa viillottamalla kaaren reunaa ja kääntämällä se sisään. Tämä tietenkin tukki myös reitin muovikaarien muttereihin. Hiion sitten nuo "hampaat" kokonaan pois rälläkällä, ja siistin muutenkin pintaruosteita. Muuten kaaret ovat ihan käyttökelpoiset. Lokarien alta tulipellin alaosasta löytyi taas mukavaa näkkileipää, eli muovisisäkaarien kiinnitysmuttereiden "pinnapulttien" ympärystät olivat sitten hapantuneet. Paikka hommia siis luvassa lisää.
Vanteita tähän suunnitelin jo ennen autoon ostoa, ja itsellä onkin ollut 2kpl Lorinser LO 7x16 ET23:ia varastossa jo vuosia. Löysin Jenkeistä näille parin, mutta niistä toinen oli halki, joten sarjalle tulisi ihan hyvä hintalappu kaikkine rahti/tulli/alv kuluineen. Veljellä olisi ollut lainattavaksi 7/8x16 BBS RS:t ja Lorinserin 7,5x16 LO:t, mutta halusin ihan oman sarjan. Sattumalta tarjolle tuli Suomesta nuo hieman kapeammalla lipalla olevat 7,5x16 ET35 sarja, jonka kotiutin samantien. Vanteet on projektikuntoiset ja vaatii toki entisöinnin. Tarkoitus olisi maalata nämä yli, sillä mielestäni W201:een sopii kokonaan maalatut paremmin kuin kiillotetulla huulella olevat. Renkaiksi suunnitelin 225/45R16 tai 205/50R16. Mutta tässä on pari juttua ennen vielä työlistalla ennen kuin saa alkaa renkaita tilailemaan.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 10.10.2018 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Missä on väliviiva mallimerkintään, vai onko se toisessa pussissa? Jostain kuulin, että sitä ei saisi enää.EVO X kirjoitti:Kovia paketteja on saapunut jo tiuhaan tahtiin tässä parin viikon aikana mitä auto on minulla ollut. Yksi harvinaisimmista optioista löytyi onneksi suomesta, eli autosta johonkin kadonneiden valollisten aurinkolippojen tilalle löytyi toiset Oululaisista. Onneksi myös alkuperäisiä 2.3-16 takaluukun merkkejä on edelleen saatavan ihan marmorilta, ja on muuten siellä edullisempi kuin esimerkiksi ebayssa.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2280.heic/_medium.jpg] ][/url]
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2274.heic/_medium.jpg] ][/url]
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Pitkästä aikaa pyörähdys foorumilla ja tännehän oli tullut mielenkiintoinen topic.Joo ja caddy projektiakin seurattiin tiiviisti.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Eikö se tuossa toisessa paketissa pilkistele. Kyllä niitä saa, itse jo kaksi hävittänyt ja uusia tosiaan KL tai Veho.Timo L. kirjoitti:Missä on väliviiva mallimerkintään, vai onko se toisessa pussissa? Jostain kuulin, että sitä ei saisi enää.EVO X kirjoitti:Kovia paketteja on saapunut jo tiuhaan tahtiin tässä parin viikon aikana mitä auto on minulla ollut. Yksi harvinaisimmista optioista löytyi onneksi suomesta, eli autosta johonkin kadonneiden valollisten aurinkolippojen tilalle löytyi toiset Oululaisista. Onneksi myös alkuperäisiä 2.3-16 takaluukun merkkejä on edelleen saatavan ihan marmorilta, ja on muuten siellä edullisempi kuin esimerkiksi ebayssa.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2280.heic/_medium.jpg] ][/url]
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2274.heic/_medium.jpg] ][/url]
P.S. Sen väliviivan liimaminen takalunkkaan (oikeaan kohtaan nakkisormilla) oli yksi haasteellisimmista puuhista
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo on se siinä pussissa. Marmorilta 6€. Mulla on niitä 3kpl uusia kun on kaks täyttä sarjaa 300CE-24 merkkejä jos sellanen avo joskus ilmaantuuVesa T kirjoitti:Eikö se tuossa toisessa paketissa pilkistele. Kyllä niitä saa, itse jo kaksi hävittänyt ja uusia tosiaan KL tai Veho.Timo L. kirjoitti:Missä on väliviiva mallimerkintään, vai onko se toisessa pussissa? Jostain kuulin, että sitä ei saisi enää.EVO X kirjoitti:Kovia paketteja on saapunut jo tiuhaan tahtiin tässä parin viikon aikana mitä auto on minulla ollut. Yksi harvinaisimmista optioista löytyi onneksi suomesta, eli autosta johonkin kadonneiden valollisten aurinkolippojen tilalle löytyi toiset Oululaisista. Onneksi myös alkuperäisiä 2.3-16 takaluukun merkkejä on edelleen saatavan ihan marmorilta, ja on muuten siellä edullisempi kuin esimerkiksi ebayssa.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2280.heic/_medium.jpg] ][/url]
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201984/IMG_2274.heic/_medium.jpg] ][/url]
P.S. Sen väliviivan liimaminen takalunkkaan (oikeaan kohtaan nakkisormilla) oli yksi haasteellisimmista puuhista
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mukava kuulla! Ihan kiva pitkästä aikaa kirjotellakin tänne.Messerschmitt kirjoitti:Pitkästä aikaa pyörähdys foorumilla ja tännehän oli tullut mielenkiintoinen topic.Joo ja caddy projektiakin seurattiin tiiviisti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)