Nyt kun möhköllä lötkötelly parivuotta niin tullut huomattua ettei juuri missään tule vastaan. Motaria ajelen jokapäivä 80km ja yhtäkään möhköä en ole nähnyt mielestäni vuosiin. Tampereella nekalassa yksi s320 näkyy sillontällön ja kotikylässä samanmoinen joskus harvakseltaan. Molempia ajaa vanhempi herrasmies
Taas esim w/c126:a ja r129:ä näkyy kesäisin varsinkin säännöllisin väliajoin.
Sama havainto reissuilta kotomaassa + Eurooppa (tosin tämän kesän Italian reisulta havainnot jäi muutamaan W 124 / 201:een ja pariin Pagodaan, eli tosi köyhää oli 80 - 90-lukulaisten MB-tarjonta tällä kertaa. Täällä Oulussa sentään ainakin yksi toinen W 140 on säännöllisessä liikenteessä
Itsekin ajoin rouvan Möhköllä pari edellistä viikkoa ja tuli taas todettua, kuinka älyttömän mahtava peli se on ajaa ! Liekö seuraava käyttöpeli itsellekin kun ruoste tekee lopulta tuosta W 126:sta selvän...
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
seppola kirjoitti:Sama havainto reissuilta kotomaassa + Eurooppa (tosin tämän kesän Italian reisulta havainnot jäi muutamaan W 124 / 201:een ja pariin Pagodaan, eli tosi köyhää oli 80 - 90-lukulaisten MB-tarjonta tällä kertaa. Täällä Oulussa sentään ainakin yksi toinen W 140 on säännöllisessä liikenteessä
Itsekin ajoin rouvan Möhköllä pari edellistä viikkoa ja tuli taas todettua, kuinka älyttömän mahtava peli se on ajaa ! Liekö seuraava käyttöpeli itsellekin kun ruoste tekee lopulta tuosta W 126:sta selvän...
Mukavakyytinen laitoshan se on ja vaikka takavuosina kaikki jauhoi miten möhkön ylläpito on kallista koska aikoinaan niin kallis auto mutta ei ainakaan perus kulutusosat ole kalliita ollut. Nettiautossa kohtuullisesti tarjontaa ikäisekseen S-mersuksi mutta eipä oikein käyttöautona näitä taida monella olla. Johtuuko sitten dieselmallien korkeasta verosta ja kulutuksesta? Vaikkei tämmösen omistamisessa niin järkeä ole jos vertaa johonkin samanikäseen toyotaan
Minulla oli vajaan 10 vuotta ympärivuotisena käyttiksenä toi 400SE.
Kun maaliskuussa hankin tämän nykyisen, en raaskinut siitä luopua, mutta laitoin seisomaan.
Vielä tulee aikansa sillekin.
Voisko Möhköjen vähyys johtua 90-luvun lamasta yhdistettynä rumaan ulkomuotoon ja 'vain' 8 vuoden tuotantoon? Minun mielestä Möhkö ei ole ruma, mutta tälläinen käsitys on itelle tullut ettei monikaan pidä tuosta muotoilusta?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
W140:aa tehtiin muutamaa tuhatta vaille tasan puolet vähemmän kuin W126:tta, aika pitkälti johtuu tuosta. Lisäksi iso osa viety käytettynä Keski-Euroopasta ent. itäblokin maihin. Halpa hinta Suomessakin kiihdyttää katoamista, kun menevät nuorisolle (anteeksi) rälläyskäyttöön.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Lisäksi iso osa viety käytettynä Keski-Euroopasta ent. itäblokin maihin.
Jep! Itsellä melko paljon pitkin itäistä Eurooppaa pyörineenä on aika vahva mielikuva möhköstä paikallisten pikkurikollisten (uudempana varmaan vähän isompienkin) suosikkina. Hieno auto kyllä, mutta ei toisaalta ole myöskään vielä klassikon asemaan päätynyt edeltäjiensä seuraan.
Liittyiskö tuohon katoavaisuuteen se, että paska katoaa maailmasta aina jonnekin.....
PS. ei kannata ottaa liian tiukkapipoisesti asiaa!!!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Viime sunnuntaina ajelin reittiä Nokia-Forssa-Salo ja ilokseni bongasin 2 kertaa vastaantulevan W140:n, taisivat olla vähän ennen Someron keskustaa ja toinen vähän sen jälkeen.
Minusta W 140 on livenä nähtynä aina paljon paremman näköinen kuin kuvissa, mistä lie sekin johtuu...jopa työpaikalla muutamamat vanhemmat työkaverinaishenkilöt kehuivat auton ulkomuotoa parkkipaikalla (!). Penkit ovat todella hyvät istua ja ajoasento muutenkin aivan erinomainen omalle kropalle. Bensaa tosiaan palaa mutta mitä siitä (niin kauan kuin sitä saa). Ei kait ole mitään järkeä ajaa jollain ns. "järkiautolla", kun voi aina nauttia täysin siemauksin kun autoon istuu !
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Kai verotuksellakin on osuutta asiaan kokonaismassaltaan varsin painavassa möhkössä; jo perusvero on korkea ja dieselin vero on todella raskas. Alkupään autoja alkaa kohta saada museorekisteriin, jolloin tilanne ehkä paranee.
Kyllä sama täällä satakunnassa tullut huomattua, ettei näitä juurikaan näe normaalissa liikenteessä, W140 erottuu massasta edukseen, ettei jää kyllä huomaamatta.
Mulla on 300TD ja verottaja muistaa kyllä ja polttoainetta menee 8-10 litraa satasella riippuen ajosta. Kulut on kuitenkin siedettävät kun voi ajaa tyylillä vs massatuotteella vähän edullisemmin
Talvikeleihin ässää ei kuitenkaan viedä, kun ruosteet on pääosin pysynyt loitolla
vimakuus kirjoitti:Kyllä sama täällä satakunnassa tullut huomattua, ettei näitä juurikaan näe normaalissa liikenteessä, W140 erottuu massasta edukseen, ettei jää kyllä huomaamatta.
Mulla on 300TD ja verottaja muistaa kyllä ja polttoainetta menee 8-10 litraa satasella riippuen ajosta. Kulut on kuitenkin siedettävät kun voi ajaa tyylillä vs massatuotteella vähän edullisemmin
Talvikeleihin ässää ei kuitenkaan viedä, kun ruosteet on pääosin pysynyt loitolla
Joo tuon 9-10L tuo omakin vie, varsinkin kun motaria ajaa 120:ä kierrosten ollessa noin 2700. Omakin oli ruosteeton pintapelleiltään parivuotta sitten kun sen ostin ja pari talvea suolan keskellä 95% ajoista moottoritiellä ajaneena on ruoste purrut kaarien sisäpokkauksiin ja takaluukkuun
Keväällä ainakin tuon takaluukun vois maalauttaa, ei viitsi ennen talvea. Näkee sitten talven jälkeen missä kaikkialla ruostetta meinaa pukata esiin.
Monta kertaa miettinyt että järkevä ihminen ostais uuden 20kiloeuron toyotan ja ajelis sillä vaan automiehenä itellä ei olis ns. perusauton kanssa mitään mielenkiintoa huoltaa/korjata tai pestä semmosta värkkiä. Monet varmaan miettii että "mitä tuokin tommosella vanhalla paskalla jaksaa ajaa"
Moni tullut kuitenkin jutulle esim kaupan pihassa möhköstä,lähinnä vanhemmat mieshenkilöt.
Mulla on tallissa alkupään suht vähän ajettu w140 400 SE nyt ei leimassa mutta ihan kunnossa pitäisi olla.
Mahtava auto se on kunnossa ollessaan, Hiukan on kovat kulut vain 110km työmatkaan duunarille.
Ehkä 140:t nousee vielä arvoon arvaamattomaan pienemmän valmistusmäärän vuoksi, ja myöskin siksi että se suuniteltiin vielä ”isolla rahalla” 1980-luvulla. Luulen että W220 on edeltäjäänsä verrattuna vielä vähemmän arvostettu.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Mun pihalla on myynnissä 500 SEL -91 ajettu jonkin verran yli 300.000.
Kuvia täällä https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/L00Q6g" onclick="window.open(this.href);return false;
Joukossa muutama kumiasunaiskuva. Toivottavasti ei haittaa. Katsastettuna myydään.
Sijaitsee kiimingissä oulun lähellä. Voi soitella numeroon 040-3015162.
Hinta on tosiostajalle varmasti edullinen ja tarjouksia otetaan vastaan.
Häksä kirjoitti:Ehkä 140:t nousee vielä arvoon arvaamattomaan pienemmän valmistusmäärän vuoksi, ja myöskin siksi että se suuniteltiin vielä ”isolla rahalla” 1980-luvulla. Luulen että W220 on edeltäjäänsä verrattuna vielä vähemmän arvostettu.
Miksikäs w140 on vähä-arvostettu? Eikai nuossa mitään sen kummempaa tyyppivikaa ole paitsi johtosarjat prefacelift bensakoneissa ja s350 moottoriprobleemat?
Aikaansa nähden paljon tekniikkaa kylläkin ja imuovet sun muut taitaa olla kaikki mykkänä ellei ole korjattu pariin kertaan
Tuntuu arvostus tulevan sen mukaan mitä yksinkertasempaa tekniikkaa esim w123/w124 dieselit.
Japseissa 140 on jo paljon kalliimpi kuin 220... Mutta vielä saa, jos on valmis laittamaan sen vajaa 15 tonnia kiinni. Tuolla hinnalla saakin sitten viisinumeroisella kilsamäärällä ajetun suomalaisittain priiman kuussatasen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Minusta noita ei ole koskaan erityisen runsaasti vastaan ajellut, mutta tosiaan nykyään en muista pitkään aikaan nähneeni kuin sitä yhtä erikoisella rekkarilla varustettua yksilöä, joka täällä kotikylillä liikkuu.