W115 Mersussa alkuperäinen sähkökattoluukku, yleinen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

W115 Mersussa alkuperäinen sähkökattoluukku, yleinen?

Viesti Kirjoittaja stanger »

sattuuko kukaan tietämään että onko noita sähkö kattoluukullisia
w115 mersuja paljonkin täällä suomen maalla??
ajattelin vaan kun en ole ainakaan itse törmännyt kuin yhteen
yksilöön,ja se sattuu olemaankin isän perintökalu..
auto on vuosimallia -75 ja 220d koneella,kattoluukku näkyy
olevan webasto merkkinen...
Sattuuko muuten kukaan tietämään että mistäs ihmeestä minä saisin tuohon
samaiseen mersuun keskuslukitukseen toimivat alipaine sylinterit??
saako niihin sylintereihin mitään korjaus-sarjoja??

nimin. w115 entisöivä 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kokeilepa keskuslukituksen osia M-B Purkaamo Venetmäeltä Viialasta, 03-588 9166.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

onko w123 keskuslukko osat erillaisia?
dodge dart 1967
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: w115 mersussa alkuperäinen sähkö kattoluukku,yleinen??

Viesti Kirjoittaja Daaz »

stanger kirjoitti:sattuuko kukaan tietämään että onko noita sähkö kattoluukullisia
w115 mersuja paljonkin täällä suomen maalla??
ajattelin vaan kun en ole ainakaan itse törmännyt kuin yhteen
yksilöön,ja se sattuu olemaankin isän perintökalu..
auto on vuosimallia -75 ja 220d koneella,kattoluukku näkyy
olevan webasto merkkinen...
Alunperin suomalaisissa autoissa ei ole kovin yleinen varuste - tuontiautoissa on, ainakin manuaali. Vähän aikaa sitten oli muuten myytävänä koko manuaaliluukullinen katto 20 eurolla, mutta tämähän oli sähköluukku.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Meillä oli pitkään ruotsista tuotu 280E w114, jossa oli sähköinen kattoluukku. Tosin kuukausi sitten se raato lähti Kuusankoskelle. Olisin varmasti omaan sen laittanut, mutta oli liian pahasti päässyt ruostumaan. Harmittaa näin jälkikäteen, kun ei tullut otettua pitkää takapuskuria pois. Vaikka se oli puhkiruostunut, niin olisihan siitä voinut tehdä lasikuitumuotit ja maalata kromimaalilla. :cry:

Ne keskuslukon kalvotsylinterit ovat erillaiset w115 kuin w123. w123 on kahdella vierekkäisellä ja w115 yhdellä per ovi. Muistaakseni.. :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Löpönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 12.04.2003 13:08
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Löpönen »

W115 sähköinen luukku on harvinainen, manuaalinen yleisempi. Itse tuli 90-luvulla vaihdettua 220D taksimalliin koko katto juuri Webasto- sähköluukun takia. Katto otettiin irti 240D3.0 "kaikilla herkuilla" varustellusta pohjalahosta suomiautosta. Kattoa irtisahatessa täytyy muistaa, että käyttövaijeri kulkee oikean takatolpan sisällä, ettei sahaa vaijeria rikki. Luukun kumitiivisteitä sai Venetmäeltä. Käyttökytkin oli keinuvipumallia keskikonsolissa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

W123:eenkin on kahdenlaista keskuslukon ohjaussylinteriä.

Luulisi nyt, että ainakin jompikumpi kävisi yhtälailla /8:iin, eikös se samantyyppisellä vivustolla kuitenkin ohjaudu?
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Antti L. kirjoitti:Meillä oli pitkään ruotsista tuotu 280E w114, jossa oli sähköinen kattoluukku. Tosin kuukausi sitten se raato lähti Kuusankoskelle.
WTF!?! :shock:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

keskuslukko pitäs saada tosiaan pelaan

Viesti Kirjoittaja stanger »

kiitoksia vaan siitä purkaamon numerosta,pitää soitella sinne päin..
Oishan tuo tosiaan kiva kun sais lukot pelaan,tällä hetkellä taka ovissa on
sellanen "pieni" viive ennen kuin ne menee lukkoon,jos menee..
On myöskin mahdollista että takaovet menee ajettaessa itsestään lukkoon->tosi lapsiturvallinen :lol:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: keskuslukko pitäs saada tosiaan pelaan

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

stanger kirjoitti:kiitoksia vaan siitä purkaamon numerosta,pitää soitella sinne päin..
Oishan tuo tosiaan kiva kun sais lukot pelaan,tällä hetkellä taka ovissa on
sellanen "pieni" viive ennen kuin ne menee lukkoon,jos menee..
On myöskin mahdollista että takaovet menee ajettaessa itsestään lukkoon->tosi lapsiturvallinen :lol:
Siis pieni viivehän niissä kuuluu ollakin, järjestelmä kun toimii alipaineella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Löpönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 12.04.2003 13:08
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Löpönen »

Viive 115 mallissa on tosiaan viive verrattuna uudempaan malliin. 115 toimii muistaakseni vain ja ainoastaan alipaineella eikä sähköllä laisinkaan. Jos putki vuotaa jostain niin hidastaa heti, saati toimiiko lainkaan.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Daaz kirjoitti:
Antti L. kirjoitti:Meillä oli pitkään ruotsista tuotu 280E w114, jossa oli sähköinen kattoluukku. Tosin kuukausi sitten se raato lähti Kuusankoskelle.
WTF!?! :shock:

-Daaz
Ei kai ottanut pumpun päälle?! :o Se katto(luukku) oli jo puhkiruostunut ja siitä oli aikojen saatossa purettu ainakin sähkömoottori.. Muutenkin harvinaisen ruosteinen yksilö, Tukholmassa tahtoo kaikki autot hapantua käsiin! Sääli sinänsä, kun omistaja päästi sen niin huonoon kuntoon, ois ollut arvokas auto.. Leuhkan näköinen se oli 15 vuotta sitten kun se oli laitettavana, hopeinen ulkoa ja sisällä vaalea kangassisusta. 8) En ole muuten nähnyt sellaista keskikonsolia ennen, missä on alaosa kangasta(samaa kuin lattiamatto).
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

lukkojen viive

Viesti Kirjoittaja stanger »

Tarkoitan tuon meidän w115 kohdalla sellasta hiukka reilumpaa
viivettä. esim.. takaovissa viive on noin 30sek joskus vaan ehkä 15sek,
eihän se perskutarallaa voi olla normaalia :twisted: :roll:

Veikkaanpa tosiaan että letkut valskaa sieltä sun täältä,mutta onpa autokin
parinkuukauden päästä 30vuotta...
Sais jostaki koko systeemin uuden tolkun hintaa :shock:
Ajattelin tuossa jotta repis mersusta joulukuun lopussa kilvet pois!
Vois pistää vanhuksen "telakalle" ja ruveta pistään se täysin alkup. loistoon
ja käydä hakeen kenties museokilvet!!
tarttis nyt vaan ostaa itselle toinen käyttömersu.....
Pitääkö muuten museokilvissä olevasta autosta maksaa täysi diesel vero????
olen kuullut siitäkin monenlaista!
jos vero pitää maksaa niin täytyy tuumata taas että ois eduskuntatalossa haulikolle töitä :twisted: :twisted: :twisted:
SAIRASTA maksaa 500euron diesevero jos autoa saa käyttää 30päivää vuodessa
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Muistaakseni ei tarvitse maksaa, ainoastaan 30 päivältä. Kuten vakuutusmaksukin lasketaan.. Korjatkaa, jos olen väärässä!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Museoajoneuvosta ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eikä käyttövoimaveroa eli"dieselveroa" (vai millä nimellä ne hiton vuotuiset maksut nykyään liikkuvatkaan). Eikä tarvitse käyttää talvirenkaita, saa vetää 1,7-millisillä kesärenkailla koko talven. :P

Noiden pystäreiden museoimisen pitäisi teoriassa olla hankalaa, koska kaikki maamme yksilöt ovat osiensa puolesta sekasotkuja uudemmista ja venhemmista osista. Mutta ehkä museotarkastajaa ei tuo niin haittaa jos ei asiasta mitään tajuakaan.
Antti L. kirjoitti:Ei kai ottanut pumpun päälle?! :o Se katto(luukku) oli jo puhkiruostunut ja siitä oli aikojen saatossa purettu ainakin sähkömoottori.. Leuhkan näköinen se oli 15 vuotta sitten kun se oli laitettavana, hopeinen ulkoa ja sisällä vaalea kangassisusta. 8) En ole muuten nähnyt sellaista keskikonsolia ennen, missä on alaosa kangasta(samaa kuin lattiamatto).
No ei se kattoluukku ota pumppuun vaan ne paperit (eikä siitä sen enempää täällä). Se verhoiltu keskikonsoli on pitkäpuskurisissa ei-ilmastoiduissa malleissa. Kai se sisusta nyt sentään on tallessa?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Daaz kirjoitti: Kai se sisusta nyt sentään on tallessa?

-Daaz
Ei sitä meillä enää ole.. Se kun purettiin, niin osia lähti maailmalle, kuten sisustankin osat. Silloin ei ollut tuota omaa yksilöä, eikä olisi uskonut että tulisi hommattuakaan. Kipinä lähti kun isoveljen kanssa rakennettin hänen w114 250 museorekisteriin..

Menipä taas ohi topicin! :oops:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

On.

Ja tarjoaa hyvät kyydit, talvikelilläkin.



OT:
Mistähän noita radion peitelevyjä saisi? Tuo kromimerkki on tallessa, mutta peitelevy puuttuu. Peitelevyssä kuuluisi mulla olla hieman pienempi kuvio.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Olli Lajunen kirjoitti:
On.

Ja tarjoaa hyvät kyydit, talvikelilläkin.



OT:
Mistähän noita radion peitelevyjä saisi? Tuo kromimerkki on tallessa, mutta peitelevy puuttuu. Peitelevyssä kuuluisi mulla olla hieman pienempi kuvio.
Niin mullakin. Tuo on varmaan 0,5-1,5 sarjasta, mutta kyllä se mulle ensihätään kelpaa. sähän voit laittaa sen plakaatin vaikka veihdekepin peitelevyyn tai tuhkakuppiin :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Muffler kirjoitti: Niin mullakin. Tuo on varmaan 0,5-1,5 sarjasta, mutta kyllä se mulle ensihätään kelpaa. sähän voit laittaa sen plakaatin vaikka veihdekepin peitelevyyn tai tuhkakuppiin :)
Jep, joku onkin sen laittanut tuohon alkuperäiseen vaihdekepin peitelevyyn. ;)
Olisi vaan tarvetta peitelevylle. Voihan sen vaikka itse rakentaa vaikka huonokuntoisen osan vinyylistä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olli Lajunen kirjoitti:Mistähän noita radion peitelevyjä saisi? Tuo kromimerkki on tallessa, mutta peitelevy puuttuu. Peitelevyssä kuuluisi mulla olla hieman pienempi kuvio.
Joo, on tuo Muffen levy vanhaa mallia (kuvio + kirjasintyyppi). Mutta noita levyjä on myynnissä MB-Klubin klubitallin "klubishopissa". Sanoinko jo sanan "klubi"? :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Daaz kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Mistähän noita radion peitelevyjä saisi? Tuo kromimerkki on tallessa, mutta peitelevy puuttuu. Peitelevyssä kuuluisi mulla olla hieman pienempi kuvio.
Joo, on tuo Muffen levy vanhaa mallia (kuvio + kirjasintyyppi). Mutta noita levyjä on myynnissä MB-Klubin klubitallin "klubishopissa". Sanoinko jo sanan "klubi"? :)

-Daaz
Jaahans. Pitääköhän sitä yrittää joskus keritä aukioloaikana klubitallille "uudenmallisia" radion peitelevyjä hakemaan. Ei tule juurikaan siellä Etelän seutuvilla liikuttua, ja silloin kun liikettä tulee niin aina viikonloppuisin eli maanantaisin en ole koskaan paikalla jotta pääsisi tallille. Oliskohan jo tutustumisen aika ennen joulua. Klubimerkkikin on vielä hakematta.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin