Alkuperäinen ongelma > muutaman sekunnin kiihdytys > ahtoilmanlämmöt nousee reilusti yli 50 asteeseen. (60-78 vaihtelevasti) Selvä tehon puute tuossa vaiheessa, joten uusi cooleri vanhan originaalin tilalle.
Uusi cooleri paikoilleen ja kappas ohituksessa vikatila. Staarilla tsekkasin ja kertoi ahtopaineen olevan liian pieni. Tällöin huomasin, että liitoksissa selvä vuoto joten tilkitsin pois.
Uusi veto ja sama homma. Tässä vaiheessa tilasin uudet o-renkaat auton omiin ahtoputkiin.
Jälleen uusi veto ja edelleen nakkaa vikatilaan liian pienestä ahtopaineesta.
Staarilla testasin ahtopaineensäädintä ja se ainakin testin aikana toimi aivan oikein.

Noh sitten mietiskelin, että voisikohan ohjelmassa olla jotain vikaa (auto ohjelmoitu toukokuussa). EGR _pitäisi_ olla ohjelmassa poistettu, MUTTA jos egr:stä nyppää johdon pois > tulee vikakoodi "pakokaasujen takaisinkierrätys signaalijohto keskeytynyt/katkennut" tjsp. EGR myös reagoi staarilla käsin ohjattaessa, joten tarkoittaako tuo sitä, että ohjelmassa ei oo mennyt nyt ihan nappiin tuo egr poisto vai kuuluuko toimiakin noin? Tai lieneekö noilla asioilla kuitenkaan keskenään mitään tekemistä muutenkaan.

Vikatilan nakkaa päälle aina samassa tilanteessa eli kaasu pohjaan ja kun ollaan tilanteessa, että laatikko lähtee vaihtamaan neloselta vitoselle -> vikatila. Eli vitosella vedot loppuu. Missään vaiheessa ei savuta ja imusarjan läppiäkään en ole kyllä tästä mallista löytänyt

Käytännössä siis "normi" ajoa voi suorittaa jopa ripeästikin, mutta ohitustilanteessa kuumotellaan, että milloin menee vikatilaan.
Mistäköhän tuota vikaa nyt kannattaisi lähtä perkaamaan seuraavaksi.