W211 -04 purkaa akkua
W211 -04 purkaa akkua
Elikkä merseedes purkaa akun yössä ihan tyhjäksi,pihtimittarilla mitattu ja mittari seilaa 0.7-0.85Ah välillä,kaikki sulakkeet nypitty yksitellen irti ja ooteltu väylän sammumista,ei mitään vaikutusta mittarin lukemaan. Molemmat akut uusia ja agm mallia,lisälämmitin otettu pois starilla,laturin ja startin piuhat käytetty pois,erinäisten boksien töpseleitä nykitty,ei mitään vaikutusta,stari ei myöskään näytä mitään poikkeavaa. Mitähän nyt? Mitä mahollisuuksia enää on?
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W211 -04 purkaa akkua
Voisko purkaa laturin kautta?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: W211 -04 purkaa akkua
Kai se lisälämmitin oikusulkuun mennessään virtaa jatkaa syövön vaikka starilla ohjaus pois otettaisiinkin??? Fyysinen johdotus siellä on kuitenkin ja jos jää imemään virtaa niin ei sita ecu edes ohjaa... mutta virta olisi kyllä paljon suurempi kuin alle yks ämpäri.
laturi on hyvä vaihtoehto paitsi en muista kyllä että olisi mainittu yhdestäkään w211:stä löydetyn kyseistä vikaa, vanhemmista kyllä..., piuhat irti ja kokeilemaan.
Väyläpisotkkeita vois koittaa seuraavaksi nyppiä (en yhtään muista mistä haaroituskohdat löyty, jotain oli etuovien kynnyskoteloissa... no joku varmaan keroo tarkemmin), ja jos loppuu virransyönti niin sitten kaavioiden kautta miettimään mitä siellä oikein on...
Huohottimen lämmitysvastus (jos on) ei mene minkään sulakkeen kautta ja joskus muistelen senkin oikoiseen menneen (automallia en muista).
laturi on hyvä vaihtoehto paitsi en muista kyllä että olisi mainittu yhdestäkään w211:stä löydetyn kyseistä vikaa, vanhemmista kyllä..., piuhat irti ja kokeilemaan.
Väyläpisotkkeita vois koittaa seuraavaksi nyppiä (en yhtään muista mistä haaroituskohdat löyty, jotain oli etuovien kynnyskoteloissa... no joku varmaan keroo tarkemmin), ja jos loppuu virransyönti niin sitten kaavioiden kautta miettimään mitä siellä oikein on...
Huohottimen lämmitysvastus (jos on) ei mene minkään sulakkeen kautta ja joskus muistelen senkin oikoiseen menneen (automallia en muista).
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 -04 purkaa akkua
Tosiaan tuo laturin ja startin piuhat on käytetty irti ja niillä ei vaikutusta. Tuo amppeeri määrä heittelee tosi paljo,välillä on mitattu yli 3,eilisen tulos on tuo alle 1
Re: W211 -04 purkaa akkua
Tuo väylä homma vähä kiinnostas,miten sen vois todeta,ja mikä sen yleensä jättää päälle. Ratkaisevasta vihjeestä lähtee välittömästi postilla 10päkki 40% saarenmaata tulemaan!
Re: W211 -04 purkaa akkua
WIS doccari AR54.10-P-1030T sisältää ohjeet tuon noiden vuotovirtojen mittaamiseen, ja linkit can-väylän irrottamiseen AR54.10-P-1030-08T ja piirikaavioihin PE00.19-P-2300DA PE00.19-P-2300DB PE00.19-P-2300DC (vatsaavat liittimet X30/4 X30/7 X30/6, voi katella starfinderista?)
Docci sanoo että jos vuotovirta 1.2-2.5A niin syyllinen tod näköisesti joku väylässä oleva boksi mikä pitää väylän hereillä, mutta pitäisi löytyä takaSamin sulkkeita nyppimällä... antaa kuitenkin vaihtoehdoksi tuon canilittimen nyppäämisen irti
Docci sanoo että jos vuotovirta 1.2-2.5A niin syyllinen tod näköisesti joku väylässä oleva boksi mikä pitää väylän hereillä, mutta pitäisi löytyä takaSamin sulkkeita nyppimällä... antaa kuitenkin vaihtoehdoksi tuon canilittimen nyppäämisen irti
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W211 -04 purkaa akkua
Star tuskin näyttää mitään vikaa?
Mutta voisiko joko Sam tai Ecu tehdä tuon, jos laturi ei päästä läpi?
Tätä tämä nykypäivän elektroniikka on...........
niin kauan kun toimii niin OK, mutta vian tullessa välillä (ei aina) täysin perseestä.......
Mutta voisiko joko Sam tai Ecu tehdä tuon, jos laturi ei päästä läpi?
Tätä tämä nykypäivän elektroniikka on...........



Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W211 -04 purkaa akkua
No jos se joka yö sen tyhjää, niin Joltain ohjainboxilta kerrallaan piuha irti.........Jaakobbi kirjoitti:Tuo väylä homma vähä kiinnostas,miten sen vois todeta,ja mikä sen yleensä jättää päälle.
Lämpiääkö mikään boxi kun auto ei ole käytössä? Sekin voisi kertoa, että virtaa häviää jonnekin..... virta yleensä muuttu jossain vaiheessa lämmöksi... vrt. polttimo ymsv.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: W211 -04 purkaa akkua
No nyt kun kysyit niin semmonen havainto on,että bsg tuntuu kädellä kokeiltuna aika lämpimältä vaikka autoon ei oltu koskettu kolmeen päivään,star näytti yksikön lämpötilaksi 22astetta
mutta töpselin irroitus bsgeestä ei lopettanut virran kulutusta. 


Re: W211 -04 purkaa akkua
Ja tosiaan wis lyö läppärissä erroria niin siitäkään ei ole hyötyä nyt.
Re: W211 -04 purkaa akkua
Niin ja ajotietokone välillä vilkutteli avaimen kuvaa, keyless go? Tässä autossa ei semmosta edes ole
Re: W211 -04 purkaa akkua
siellä on kenties mennyt joku purkki solmuun alijännittestä, eikä saanu ladattua oikeeta setuppia autolla, kato mitä star antaa can konfiguraatioasetuksissa, luulisi siellä olevan häiriö jos herjaa puuttuvasta keylessgosta?
Näitä käsittämättömiä väylävikojahan on ollut missä viallinen laite sotkee väyäkommunikaation mm. tuolla ässäthreadissa oviohjain jne.
Näitä käsittämättömiä väylävikojahan on ollut missä viallinen laite sotkee väyäkommunikaation mm. tuolla ässäthreadissa oviohjain jne.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 -04 purkaa akkua
Niinhän tässä on koitettu tehdä. Ei ole vielä sitä paikkaa vaan löytynyt mihin se virta menee,se on nyt selvä että se mihin ikinä se meneekään,ei ole sulakkeen takana ainakaan.
Re: W211 -04 purkaa akkua
Sulakkeiden irrottelu ei ole paras tapa, vaan etsiä pihtimittarilla johto jossa virtaa kuluu.
Ensin tutkii onko ongelma auton etupäässä vai takapäässä, noin karkeasti jaotellen, ja siitä edelleen "pilkkoen" pienempiin kokonaisuuksiin.
Vika saattaa olla vaikka pelkästään etuohjainlaitteessa, jolloin vaaditaan jo hieman uskoa omaan tekemiseen että lähtee hankkimaan uutta osaa...
Ensin tutkii onko ongelma auton etupäässä vai takapäässä, noin karkeasti jaotellen, ja siitä edelleen "pilkkoen" pienempiin kokonaisuuksiin.
Vika saattaa olla vaikka pelkästään etuohjainlaitteessa, jolloin vaaditaan jo hieman uskoa omaan tekemiseen että lähtee hankkimaan uutta osaa...
wiimax.fi
Re: W211 -04 purkaa akkua
Mulla lisälämmitin purki akkua. Tänään selvittelin pihtimittareilla johtoja. Syyllinen löytyi apukuskin jalkatilasta vasemman puoleinen punainen paksu johto prefuseboksista (F68 200A). Vuotovirta vaihteli 2-4 A:n välillä. Kannattaa tosiaan tuokin tarkastaa, kun tässäkin vei vain pari amppeeria.MiHe kirjoitti:Kai se lisälämmitin oikusulkuun mennessään virtaa jatkaa syövön vaikka starilla ohjaus pois otettaisiinkin??? Fyysinen johdotus siellä on kuitenkin ja jos jää imemään virtaa niin ei sita ecu edes ohjaa... mutta virta olisi kyllä paljon suurempi kuin alle yks ämpäri.
Virta oli lämmitys päällä noin 60A hujakoilla. Sitten kun sammutti auton niin putosi 9 amppeeriin ja alkoi siitä laskea tosi hitaasti. Vähän outoa... riippuisiko kennon lämpötilasta tms.
Irroitin johdon ja laitoin nippusiteellä kiinni syrjään. Ei pura akkua enää, mutta pitäisikö starilla poistaa käytöstä vai onko johdon irroitus riittävää?
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01