W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Terve

Nyt vihdoin kuin kesälomalle pääsin, niin olisi aikaa rassata käyttis kuntoon.
Keväällä vaihdoin korkeapainepumpun tiivisteet, jonka jälkeen vähänkään reippaammassa kiihdytyksessä auto sammuu ja tulee kaikille tuttu teksti EPC EL POWER CONTROL - VISIT WORKSHOP.
Rauhallisella kaasulla ajellessa ei mitään ongelmia, mutta heti jos kiihdyttää tai tulee liikaa kuormitusta (esim.peräkärry perässä) pamahtaa viat tauluun.

Vikakoodi
P1187-032 Rail-putken paineenvalvonta - Säätöpoikkeama

P2500 Vaihteistossa ei sallittu välityssuhde
P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS-ohjainlaite) on rikki <<- tämä päällä kokoajan
P2502 Tieto kytketytstä vaihteesta ei uskottava tai vaihteisto luistaa.


Vaihteisto on joskus heitellyt vapaalle ajossa kiihdyttäessä mutkaan, joten sielläkin lienee joku oikesti vialla, mutta tällä hetkellä se on toissijainen korjauskohde, kun EPC kerkeää ruutuun ensimmäisenä :D

Onnistuinko tyrimään jotain korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdossa, vai saako se nyt vuotamattomana liikaa painetta aikaiseksi? Käynnistyvyys parani huomattavasti vaihdon jälkeen.
Suuttimien ohivuodot mitattu toissa talvena, jonka jälkeen pari kunnostettua suutinta vaihdettu.

Mistä lähdetään vikaa hakemaan? Star käytössä, jos joku kertoo mitä sieltä katsoa. :eh:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Polttoaineen painetieto sen sammuttaa... kato saako siitä vikakoodista olosuhdetiedot (kaikista ei aina saa). Se voi olla että kp-pumppu ei saa tarpeeks soppaa, onko suodatin vaihdettu milloin, näkyykö ilmaa letkuissa? Kannattaa ne paluuvuodot mitata uudestaan, joskushan senkin vian täytyy ilmestyä... oliko ruiskujen korjauskertoimet ok? Jollakin taannoin oli mystinen painevika ja syynä tuloletku lutussa sieltä imusarjan alla...

Tuohon toiseen vikaan; Ootko kattonu vaihteiston ohjainboksi ja sähköliittimen öljypitoisuuden?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

MiHe kirjoitti:Polttoaineen painetieto sen sammuttaa... kato saako siitä vikakoodista olosuhdetiedot (kaikista ei aina saa). Se voi olla että kp-pumppu ei saa tarpeeks soppaa, onko suodatin vaihdettu milloin, näkyykö ilmaa letkuissa? Kannattaa ne paluuvuodot mitata uudestaan, joskushan senkin vian täytyy ilmestyä... oliko ruiskujen korjauskertoimet ok? Jollakin taannoin oli mystinen painevika ja syynä tuloletku lutussa sieltä imusarjan alla...

Tuohon toiseen vikaan; Ootko kattonu vaihteiston ohjainboksi ja sähköliittimen öljypitoisuuden?
Pitäiskö tulla esille klikkaamalla vikakoodia vai mitä kautta? (Vähän vielä hakusessa Starin käyttö)

PA-Suodatin vaihdettu reilu vuosi sitten, kuplia ei näy muoviletkussa menevän ja kp-pumpun juuresta o-renkaat vaihdoinkin remontin jälkeen. (mutta auto tosiaan kesti kiihdytellä ennen tätä pumpun remonttia)
Ruiskujen korjaukset oli jossain +1 - -2 välillä, mutta starissa näkyvien rajojen sisällä reilusti.

Onko anturiviat poissuljettua?

(vaihteistolle en vielä ole tehnyt mitään, sen kimppuun kun saa paineongelmat ratkottua :shock:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

koodia klikkaamalla saa lisätietoa miten vikaa etsitään, olosuhdetiedot sai muistaakseni sieltä alereunasta sinisestä pallukasta tms... siihen tulee kyllä pop-up mikä kertoo pallukan toiminnan.

voihan se railin paineanturivikakin olla mutta en usko... ja väärän ahtopainetiedon aiheuttama pyynti luulisi näkyvän epäuskottavana virheenä mappianturilla...

Tee starilla painetestit railin paineensäätimelle ja kp-pumpulle, vaikka tuloksena sieltäkin voi olla 'vaihda kp pumppu' :roll:
jostain sai ohjearvot paljonko pumppu saa vuotaa paluupuolelle, en kyllä yhtään muista tuliko se WISsistä vai suoraan starin ohjeista vai tyystin jostain muualta (on myös tieto paljonko paine pitää siirtopumpun jälkeen olla tms mutta ne testit vaativat erilliset ulkoiset mittarit).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Toistuvuuslaskuri : 7
Vian ensiesiintyminen moottorin kierrosluku : 3197
Viimeisin esiintyminen Moottorin kierrosluku : 3722
Vian ensiesiintyminen suihkutusmäärä : 86.2
Vian viimeisin esiintyminen suihkutusmäärä : 84.7
Vian ensiesiintyminen (km) :30976
Vian Viimeisin esiintyminen (km): 32538
Vian ensiesiintyminen Rail paineen ohjearvo :1312
Vian viimeisin esiintyminen Rail paineen ohjearvo : 1336
Vian ensiesiintyminen Rail paine : 1011
Vian Viimeisin esiintyminen rail paine :963
Vian ensiesiintyminen Polttonesteen paineen säätöventtiili : 80
Vian viimeisin esiintyminen polttonesteen paineen säätöventtiili : 0
Vian ensiesiintyminen Polttonestemäärä tankissa :48
Vian viimeisin esiintyminen Polttonestemäärä tankissa :26
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Helteet alkaa pikkuhiljaa helpottaan, niin joutaa autoakin katselemaan... voisko noista päätellä nyt, että Rail paine jää ohjearvosta? eli pumpun remppa mennyt jotenkin perseelleen?
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Päivitetään tätä nyt sen verran, että EPC EL POWER ongelma ratkaistu.

Vika oli korkeapainepumpussa mihin vaihdoin tiivisteet, eli lienee jotain olen niitä vaihtaessa kait kämminyt. Täytyy ottaa tutkintaan.

Tilasin ebayn kautta Briteistä purkuautosta pumpun hintaan 90€ ja kokeilin paikalleen -> Ei vuotoja, eikä EPC:tä -> eli kaikki toimii :roll:
todennäköisestihän tämä käytetty vanha toki alkaa myös vuotamaan aikanaan, mutta tällä mennään toistaiseksi.

Seuraavaksi vaihteiston "ongelmia" selvittään.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi - EPC EL POWER jne... mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Inhuman kirjoitti:Helteet alkaa pikkuhiljaa helpottaan, niin joutaa autoakin katselemaan... voisko noista päätellä nyt, että Rail paine jää ohjearvosta? eli pumpun remppa mennyt jotenkin perseelleen?
hyvä kun vikaosa löytyi... ne pienet kartionmuotoiset metalitiivisteet on ainakin kenkkumaiset laittaa että pysyy oikein paikoillaan, sitä en tiedä/muista aiheuttaako ne tuollaisen vuodon, niissähän vikatapauksissahan painepyynti oli kuitenkin aina kohtuu korkealla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin