Rengas paineet
Rengas paineet
Paljonko rengas paineet koko 245/45x17 mb w212 220 ?
Re: Rengas paineet
Riippuu vähän mikä rengas ja millaisesta tykkää. Jotain 2.8-3.2 välille. Itse pistin kolme kiloo 202 korisessa jossa tollaset oli takana. Mieluummin enempi kuin vähempi. Liian vähän kuluttaa kumma kyllä keskeltä...mese320 kirjoitti:Paljonko rengas paineet koko 245/45x17 mb w212 220 ?
Voihan tota katsella rengasvalmistajankin taulukoista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
Tankin luukussa on valmistajan vähimmäis suositukset. Vähän myös makuasia mistä tykkää, muutaman kymmennyksen kovemilla paineilla saat vähän jämäkämmän tuntuman, paremmin rullaavan. Paineet tulisi mitata kylmistä renkaista, eikä heti ajon jälkeen... Aloita vaikka kokeilemalla niillä paineilla mitä siellä tankin luukussa sanotaan ja sit kokeilet vaikka 0,3bar kovemmilla ja makusi mukaan sit valitset paineet. Itse suosin vähän kovempia paineita kuin suositukset, koska auto vaan on jämäkämpi ja parempi ajaa näin, aavistuksen mukavuus ja pehmeys kärsii jos tie huonokuntoinen...
Mistäs tiedät minkäkokoiselle renkaalle siellä luukussa on ne paineet merkattu? Se tarra on eläkeläisiä vartennikopetterii kirjoitti:Tankin luukussa on valmistajan suositukset. Vähän myös makuasia mistä tykkää, muutaman kymmennyksen kovemilla paineilla saat vähän jämäkämmän tuntuman, paremmin rullaavan. Paineet tulisi mitata kylmistä renkaista, eikä heti ajon jälkeen... Aloita vaikka kokeilemalla niillä paineilla mitä siellä tankin luukussa sanotaan ja sit kokeilet vaikka 0,3bar kovemmilla ja makusi mukaan sit valitset paineet. Itse suosin vähän kovempia paineita kuin suositukset, koska auto vaan on jämäkämpi ja parempi ajaa näin, aavistuksen mukavuus ja pehmeys kärsii jos tie huonokuntoinen...

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
Siinä tankin luukussa on valmistajan vähimmäis suositukset kuten jo sanoin ja siellä on eri kokosille renkaille niitä lueteltu ja erillaiselle kuormalle! Ja kuten jo sanoin että nämä on makuasioita... Ne ei ole liian pieniä ne paineet siellä, vaan vähimmäis suositukset! Kannattaa AK47 joskus vilikasta sinne tankin luukuun ennenku alat viisastelemaan...
Ja mistä tiedät jos AP onkin eläkelläinen...
Ja itse suosittelit katsomaan rengasvalmistajan taulukkoa, lähes samat ellei jopa samat siellä on ku siellä tankin luukussa... xD